AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.481
P.S. Voor wie zich nu zorgen gaat maken over mijn geestelijke toestand: zo gaat het altijd bij mij. Over niet al te lang tijd gaat het weer lekker en vergeet ik de tegenslag. Mild bipolair zullen we maar zeggen ;)

Ach beter neem je mij als groot voorbeeld. :D

• #3.483
Ach beter neem je mij als groot voorbeeld. :D

Dat heb ik toch gedaan, heb je mijn stats wel eens gezien? :D

Ik gooi de boel weer om, want het ging niet lekker. Hoog volume ging in de zomermaanden goed, dus dat gaan we weer doen. Maar eerst een easy weekje om bij te komen, zonder eruit te geraken.

Squat
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 6
Set 6: 120 kg × 6

Bench Press
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 2

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 100 kg × 8
Set 3: 110 kg × 8
Set 4: 110 kg × 8

Ik stop voorlopig even met loggen hier, heb mezelf wel genoeg vernederd ;) Pak de draad wel op als er iets te melden is.

Ik ben echt niet de enige in deze sectie die alleen met creatine kuurt.

ik herken dat gevoel crakie - na twee vakantie of zoiets lijkt het soms dat weer opnieuw moet beginnen - zit er aan te denken om wel weer wat creatine te gaan gebruiken
maar als ik hierdoor weer extra toillet-bezoekjes moet gaan maken stop ik weer gelijk mee

Nou nou... ook als het slecht gaat loggen hé :p We zijn per slot van rekening allemaal een beetje ramptoerist

• #3.487
Meh, het heeft voor mij niet zoveel toegevoegde waarde op het moment. Geen nood, ik kom jullie heus nog wel pesten!

Another one bites the dust.

Gewoon blijven loggen. De kans bestaat dat je zonder feedback, al is het positief of negatief, nog minder motivatie krijgt.

• #3.489
Another one bites the dust.

Gewoon blijven loggen. De kans bestaat dat je zonder feedback, al is het positief of negatief, nog minder motivatie krijgt.

Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Nou, vooruit dan maar. Volgende week weer :)

• #3.490
Oké, we kneuzen weer door. Eerst terug naar high rep, high volume om mijn ritme te hervinden, dan langzaam overgang naar kracht. Ik heb een schema van 12 weken gemaakt dat echt te doen moet zijn, maar wel een dik pr moet opleveren. Ik heb het bijgevoegd als PDF. Enkele elementen:

* Ook in fases waarin de nadruk op volume ligt, doe ik wat zwaardere sets. Heb geen goede ervaringen met langere tijd alleen maar lagere intensiteit/hoog volume. Als de intensiteit wat hoger is geworden, is het volume wat meer verdeeld over de week (en af en toe een echt zware rep).
* Week 5 en 9 zijn relatief makkelijk, maar zeker geen deload.
* Als de deadlift wat zwaarder wordt, doe ik hem nog maar 1x per 2 weken. Hij valt bij mij gewoon heel zwaar, ben in het verleden al zo vaak na een week of 3-4 vastgelopen op herstel. (Laatst nog 5x180, maar Fx190 een week erna). Vanaf nu ga ik daar rekening mee houden. In de weken zonder deadlift, komt er natuurlijk relevante assistance.

Vandaag:

Squat
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 110 kg × 8
Set 5: 110 kg × 8
Set 6: 110 kg × 8
Set 7: 110 kg × 8
Set 8: 110 kg × 8

Romanian Deadlift
Set 1: 70 kg × 6
Set 2: 100 kg × 6
Set 3: 110 kg × 6
Set 4: 110 kg × 6
Set 5: 110 kg × 6

Ab Roller staand, green band
Set 1: +91 kg × 8 pin 4
Set 2: +91 kg × 8 pin 5

Goed te doen allemaal.

Bijlagen

• #3.491
Bench Press
Set 3: 80 kg × 5
Set 5: 107,5 kg × 8
Set 6: 107,5 kg × 8
Set 7: 107,5 kg × 8
Set 8: 107,5 kg × 6

Opperdepop. Was ook wel wat ambitieus om er hiermee in te vliegen.

Pull Up
Set 1: 92 kg × 6
Set 2: 92 kg × 6
Set 3: 92 kg × 6
Set 4: 92 kg × 6 hammer grip

Tricep Dip
Set 1: 92 kg × 8
Set 2: 92 kg × 8
Set 3: 92 kg × 8

Prima aanpak lijkt mij.

Waarom als het zwaarder wordt maar 1x per 2 weken deadlift?

Je kan die andere weken toh wat lichter doen om herstel niet in de weg te zitten?

Want aangezien je wat stuggled met je deadlift form lijkt mij 1x per 2 weken een beetje weinig

• #3.493
Prima aanpak lijkt mij.

Waarom als het zwaarder wordt maar 1x per 2 weken deadlift?

Je kan die andere weken toh wat lichter doen om herstel niet in de weg te zitten?

Want aangezien je wat stuggled met je deadlift form lijkt mij 1x per 2 weken een beetje weinig

Ik heb inmiddels de goede form gevonden, mede dankzij oly-schoenen. Lichte/speed deads kan ook in de 'rustweek', maar ik denk meer te halen uit alternatieven voor de posterior chain. Vooral mijn hamstrings lopen ongelofelijk achter.

Wat ik trouwens nog vergeten was te melden: ik denk te snappen waarom mijn squat wat is ingezakt. Dat zou namelijk best eens kunnen komen door soepelere hamstrings. Daardoor ga ik simpelweg wat dieper, en we weten allemaal dat elke cm daar telt. Of, om het positiever te zien, ik ben eigenlijk niet achteruit gegaan, want desgewenst kan ik ook minder diep squatten. Ga ik trouwens niet doen, alleen voor een max-poging misschien.

• #3.494
Squat
Set 1: 50 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 120 kg × 1
Set 5: 130 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5
Set 4: 130 kg × 5
Set 5: 140 kg × 5

Deadlift heb ik echt onder de knie, totaal andere beweging dan ik eerst deed - een echte hinge nu. Alleen zou het kunnen dat mij setup gedurende set verslechterd, daar moet ik nog eens naar kijken.

Stiff Legged Deadlift
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8

• #3.495
Bench Press
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 120 kg × 5

Moeizaam :( Nog wel flinke spierpijn in de tietjes.

Bent Over Row
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

Voer ze nu uit zoals Edje Coan:

Duidelijk meer lat involvement.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 62,5 kg × 6
Set 5: 62,5 kg × 6
Set 6: 62,5 kg × 6
Set 7: 62,5 kg × 6 pr

Hmm, aan de tricepsjes lag die matige bench dus niet.

• #3.496
Moet op doktersvoorschrift even stoppen met liften :( Ben net bij de huisarts geweest, omdat ik toch wel erg slecht reageerde op inspanning. Vooral hart gaat enorm tekeer en vrijdag kreeg ik koorts na de training. Goede kans dat het Pfeiffer is, dat is consistent met de keelproblemen een paar weken geleden. Testen heeft niet veel zin meer, want je weet dan of je het hebt gehad, maar niet wanneer. Plus er is toch niets tegen te doen behalve rust.

Kan ook dat ik gewoon te snel weer aan de slag ben gegaan. Hoe dan ook, rust pakken, dan rustig inwerken.

hmm, das klote man...
Hopelijk kan je snel weer liften :aai:

Sommige noemen het Pfeiffer maar op onze leeftijd noem ik het gewoon ouderdom. Rustig aan ouwe.

Zuur man, maar geniet van de rust. Dit vraagt natuurlijk om kamerjas-sessies.

Poe. Zit je niet meer man. Sterkte!

Terug
Naar boven