AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

nice, nice :)

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training, gaan die 140tigers nog hard? Sterke repout op mp ook..goed.

Ik kom naar mijn smaak nog steeds niet lekker van de grond. Maar ja, het is ook wel weer logisch dat de snelheid er niet direct in zit. Ik weet het dus niet eigenlijk. Weet wel dat ik alles geef en na die zes speed setjes behoorlijk op ben :)

Thanx mate :)

CL W3T3

BENCH PRESS
Set 1: 107,5 kg × 5
Set 2: 107,5 kg × 5
Set 3: 107,5 kg × 5
Set 4: 107,5 kg × 5
Set 5: 107,5 kg × 5 vpr (in low rep range)

Ging goed, maar 5x5x112,5 wordt volgende week echt heel pittig.

SQUAT PAUSED
Set 1: 95 kg × 5
Set 2: 110 kg × 5
Set 3: 110 kg × 5

Weer even een bad genomen in de wijsheid van Ziyed voor wat betreft het ver achteruit zitten bij de PL-squat: moet je dat wel of niet doen? Zijn advies: wel beginnen met de heup, maar verder zoveel mogelijk naar beneden zakken, dus niet naar achter.

Vandaag in de praktijk gebracht, en ik heb het idee dat ik daardoor iets minder de heup kan gebruiken, maar toch makkelijker out of the hole kom. Waarschijnlijk omdat ik iets minder diep zit, zou ik moeten filmen. Tis maar een klein verschil in techniek, maar voelt goed en je blijft rechter op.

FRONT SQUAT
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 65 kg × 8
Set 3: 77,5 kg × 8

All good.

CL W4T1

Week 4 is zowel in Madcow Advanced als Coan een soort piekweek, week 5 een kleine stap terug en dan vanaf week 6 verder het gewicht omhoog. Eigenlijk passen deze twee schema's perfect bij elkaar :)

SQUAT
Set 1: 92,5 kg × 10
Set 2: 92,5 kg × 10
Set 3: 92,5 kg × 10

Techniek voelt goed. Wilde filmen, maar telefoon deed lastig.

BENCH PRESS
Set 1: 90 kg × 5
Set 2: 97,5 kg × 5
Set 3: 105 kg × 5
Set 4: 112,5 kg × 5
Set 5: 120 kg × 4 5F reppr

Close, maar geen banaan. Toch tevreden. Had eigenlijk een dagje extra moeten nemen om te herstellen, maar dat komt verderop in de week niet uit. Plus die vroege trainingen zijn niet mijn ding. Ga dus gewoon door, ook al moet je eigenlijk de week opnieuw doen als je de reps niet haalt.

CHIN UP (WEIGHTED)
Set 1: 96 kg × 6
Set 2: 101 kg × 5
Set 3: 106 kg × 4
Set 4: 101 kg × 5
Set 5: 96 kg × 6

netjes man je nieuwe programma doet zijn ding! congratz met je PRs!

Heb ff een beetje je log doorgebladert en vroeg me toch iets af.

Je doet triples met 140 op de DL als 'speed deadlift'. Je zegt zelf al dat deze niet razend snel van de grond af komen dus wat is je idee hier achter? Volgens mij wordt normaal speed werk met 50-60% van je max gedaan wat in jou geval dan 100 ofso zou zijn.

netjes man je nieuwe programma doet zijn ding! congratz met je PRs!

Thx man, jammer dat ik die 5e rep net niet kon uitdrukken though

Heb ff een beetje je log doorgebladert en vroeg me toch iets af.

Je doet triples met 140 op de DL als 'speed deadlift'. Je zegt zelf al dat deze niet razend snel van de grond af komen dus wat is je idee hier achter? Volgens mij wordt normaal speed werk met 50-60% van je max gedaan wat in jou geval dan 100 ofso zou zijn.

Het is niet mijn idee, ik volg braaf de Coan-Philippi-cycle met als ingevulde max 185 (in werkelijkheid wel iets hoger) en doel 200. Coan verstaat duidelijk onder speedlifts iets anders dan hoe de term tegenwoordig meestal wordt gebruikt. Jouw soort speedlifts is bovendien meestal op een 2e dag, en niet na de zware set... dacht ik?

We zullen zien hoe het uitpakt, het is een experiment.

Jammer van die 5e rep.
Soon real soon!

Netjes dat volume op de squats , Nice

ziet er goed uit ... benieuwd of je die bench wel nog volhoud dan :)

Als je het slim aanpakt doe je dan deze week ipv 5x5x112,5 gewoon 5x5x110 toch?

Geen banaan maar je bench blijft maar gaan ;). Waar hoop je op uit te komen qua 1 RM?

Geen banaan maar je bench blijft maar gaan ;). Waar hoop je op uit te komen qua 1 RM?

Niet genoeg gerijmd met Sinterklaas? :) 1RM naar 135 zou leuk zijn, maar dat geef ik 50 procent slagingskans (en alleen omdat ik wel goed kan maxen).

135 zit er sowieso in bij 5x120, maar ik zou gewoon op zeker spelen en alleen maxen als je zeker bent van het gewicht, anders vind ik het persoonlijk alleen tijdverspilling en een beetje demotiverend om hem dan niet te pakken.

135 zit er sowieso in bij 5x120, maar ik zou gewoon op zeker spelen en alleen maxen als je zeker bent van het gewicht, anders vind ik het persoonlijk alleen tijdverspilling en een beetje demotiverend om hem dan niet te pakken.

Absoluut demotiverend, dus gewoon cycle afmaken en hopen op een goede dag bij het maxen :) Zo niet, altijd nog een paar leuke rep-pr's gezet...

ga je daarna nog een cycle doen of pak je een andere trainings methode?

blaze veel, drink weinig :D

blijkbaar werkt het want je gaat prima vooruit toch?
vooral benieuwd wat je deadlift gaat doen.

ga je daarna nog een cycle doen of pak je een andere trainings methode?

Erna Smolov voor ouwe lullen, dan weer een nieuwe Wendler.

blaze veel, drink weinig :D

blijkbaar werkt het want je gaat prima vooruit toch?
vooral benieuwd wat je deadlift gaat doen.

Nou ja, werken, werken... bij mijn weekeindgebruik werkt het niet tegen :) Zou je iedere dag stoned rondlopen, dan wordt het toch een ander verhaal denk ik.

Terug
Naar boven