Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

Waarom zie ik steeds zo weinig werksetjes bij je deadlift?

• Topic Starter Topic Starter
Dat is het programma (Coan-Philippi). Maar goed, dat is een toetje. 9 maanden Wendler heeft ook weinig opgeleverd.

Wat je zou kunnen doen is je postchain een week rust geven en dan nog een paar weken peaken. Je hebt best veel gedaan voor je onderrug/hammies dus wellicht dat er nog iets meer uit te halen valt. Bijvoorbeeld volgende keer 2x2x150, en dan de volgende weken 170,180,190, zonder al te veel assistance.

Mja, ik dacht aan een weekje extra. Veel langer ga ik het niet rekken ivm andere lifts.

Mja, ik dacht aan een weekje extra. Veel langer ga ik het niet rekken ivm andere lifts.

Is toch makkelijk te doen? 2 LB dagen: 1x 5x5 rustig beginnen +2,5kg p/w. 1x lager volume/hogere intensiteit + 1 Deadlift topset. UB gewoon zoals je anders ook zou doen. Gedurende 4 weken peaken op die DL en daarna lagere intensiteit en wat meer sets. Easy!

Ik heb nu een speciale DL-cycle gevolgd en dat was dat hoor. Kan wel aan de gang blijven en - zeker jij snapt dat goed ;) - heb het wel effe gehad met die pokkedeadlift. De squat schreeuwt trouwens ook om een flinke sprong ;) Dus Smolov here we come. (Wel eerst even netjes huidige shit afmaken, dus we beginnen eind deze maand).

Ik ga voortaan ook geen Wendler meer doen op DL. Alles meer dan 3 reps heb ik weinig aan bij die lift heb ik het idee, dus ik ga naar iets op zoek in die richting. Squats deed ik al geen Wendler meer en dat bevalt goed. Presses doen het daarentegen goed op Wendler.

Ik was er geen voorstander , wendler bij squats en deadlift - ik voelde bepaalde ongemakken die ik nog nooit had gehad , niet mijn ding , alhoewel bij bankdrukken wel goed voelde

Mijn bezwaar bij de Wendler-LB combi is te weinig volume (squats) en niet in de juiste reprange (dl, althans de eerste cycli als je dikke rep-outs doet). Althans, dat is nu mijn theorie waar ik op vaar.

CL W8T3

BENCH PRESS
Set 1: 100 kg × 3
Set 2: 112,5 kg × 3
Set 3: 125 kg × 3 reppr

Na 4x120 en 3x122,5 is dit prima. Twijfelde of ik een vierde rep zou wagen, maar 80 % zeker was dat mislukt.

SQUAT PAUSED
Set 1: 90 kg × 3
Set 2: 105 kg × 3
Vanaf hier belt.
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 120 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3 vpr

FRONT SQUAT
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 85 kg × 8 reppr

Beste training van het jaar :D

CL W8T3

I LOL'd ;). Even je trainingen bekeken van laatste tijd, toch goed bezig. Jammer van DL maar verwacht dit jaar daar wel gains op..hammies pak je beter aan nu....en helemaal als je ooit echt gaat speed dl'en ;)

Thx mate :D

Laten we hopen dat het rond 31 dec niet meer het geval is. :D

Dit wordt mijn jaar Chicka!

I LOL'd ;). Even je trainingen bekeken van laatste tijd, toch goed bezig. Jammer van DL maar verwacht dit jaar daar wel gains op..hammies pak je beter aan nu....en helemaal als je ooit echt gaat speed dl'en ;)

Ja, hammies blijf ik inderdaad aanpakken. Echte speed-DL wil ik ook wel eens proberen. De Coan-cycle is niet echt effectief geweest helaas, dus we moeten sowieso iets anders proberen.

way to start the year !

CL W8T3

BENCH PRESS
Set 2: 112,5 kg × 3
Set 3: 125 kg × 3 reppr

Na 4x120 en 3x122,5 is dit prima. Twijfelde of ik een vierde rep zou wagen, maar 80 % zeker was dat mislukt.

SQUAT PAUSED
Set 1: 90 kg × 3
Set 2: 105 kg × 3
Vanaf hier belt.
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 120 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3 vpr

FRONT SQUAT
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 85 kg × 8 reppr

nou dan kan je wel stoppen :D
netjes die bench man

nou dan kan je wel stoppen :D
netjes die bench man

Ik ga voor meer verbetering :D

CL W9T1

SQUAT DELOAD
Set 1: 40 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5

BENCH PRESS
Set 2: 110 kg × 3
Set 3: 120 kg × 5 reppr

Jaja, daar is hij dan toch, de vijfrepper :) 135 is het officiële doel nu.

Geen rows of chins om de lats even rust te geven. Heb er nog steeds last van; van de hele onderkant van de ribbenkast eigenlijk, vooral links.

Nice dude,

congrats met je 5 repper!!

Nice dude,

congrats met je 5 repper!!

Had denk ik de hele boel kort en klein geslagen als ie niet was gelukt :D

CL W9T2

DEADLIFT
Set 1: 100 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 160 kg × 1
Set 5: 180 kg × 4 5F evenaring pr

All-out gegaan om te bepalen wat ik volgende week nog in een ultieme poging tot pr aan de stang ga hangen. Met 4 wordt het 195, 5+ zou 200 geweest zijn.

MILITARY PRESS
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 60 kg × 3
Set 3: 70 kg × 1
Set 4: 80 kg × 1
Set 5: 87,5 kg × 1 PR

Millimeter voor millimeter boven de kop, maar toch uitgelockt :D

Geen assistance vandaag.

Deze en volgende week eens kijken wat ik kan squatten, benchen en liften.

Mooie pr, wil ook die mp.
Dat maxen ff laten, volgende keer met 185kg en daarna met 190kg een repout. Daar wordt je sterker van.

Mooie pr, wil ook die mp.
Dat maxen ff laten, volgende keer met 185kg en daarna met 190kg een repout. Daar wordt je sterker van.

Geen repouts meer: ik max nog even (op de DL alleen als ik me goed voel), dan weekje deloaden, en dan Smolov Light.

Terug
Naar boven