Crakie
Huge Freak
- Waardering
- 2.529
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 89kg
Wat een belabberde benchIk druk toch de 140 met mijn 5x120
Mooi FRSQT ook man
Jij kan vast nog wel een repje of 2-3 meer als je goed eet, Rob

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat een belabberde benchIk druk toch de 140 met mijn 5x120
Mooi FRSQT ook man

Mooie pr's gezet Crakie, mp, sq en fsq. Goed bezig man!

smolov ouwe lollie.Smolov-Lebowski wat moet ik me daar bij voorstellen mate?
Smolov voor lazy people?![]()

Smolov-Lebowski wat moet ik me daar bij voorstellen mate?
Smolov voor lazy people?![]()

Het geeft je herstel vermogen meer ruimte waardoor je minder afgedraaid bent na dag 3 en 4 van de week. Tevens geeft het de ruimte naast de squat nog een andere oefening te doen. Ik heb het gecombineerd met de strict press en met suc6.nog steeds respect want smolov op 75% lijkt me zelfs intense
Die intro trainingen zijn toch heel anders? Maargoed, maakt niet uit.
Week 1 van base is wel leuk, alleen week 2 en 3 zijn pittig
3 dagen achter elkaar squatten leek me eigenlijk wel een goede voorbereiding.nog steeds respect want smolov op 75% lijkt me zelfs intense

Het geeft je herstel vermogen meer ruimte waardoor je minder afgedraaid bent na dag 3 en 4 van de week. Tevens geeft het de ruimte naast de squat nog een andere oefening te doen. Ik heb het gecombineerd met de strict press en met suc6.
@crakie: kijk uit naar je basecycle, ga je met percentage verhogen in week 2 en 3 of met de +10kg/+15kg?

+5%(1RM) in week 2 en +7,5%(1RM) in week 3.Welk percentage zou je moeten nemen dan? Heb daar nog nooit iets van gezien. Zat er wel over te denken om de +10/+15 te gelijk te verdelen over +7,5/+15. Meer psychologisch dan een groot verschil in gewicht overigens.
Smolov 4MM (for mere mortals) is een aangepaste smolov cycle gebaseerd op de base cycle.
Naar aanleiding van opmerkingen van Verkhoshansky betreffende het squat schema is het totaal volume met 25% gereduceerd.
Het originele schema was gecreëerd voor elite lifters die niets anders deden dan: trainen - eten - slapen. Helaas zijn wij niet allen elite lifters en hebben we vaak een druk leven naast het sporten.
Bepaalde sporters ervaren dit aangepaste schema als minder belastend waardoor ze betere resultaten boeken.
WEEK 1
1. 70% x 9 reps x 3 sets (in plaats van 4 sets)
2. 75% x 7 reps x 4 sets (in plaats van 5 sets)
3. 80% x 5 reps x 5 sets (in plaats van 7 sets)
4. 85% x 3 reps x 7 sets (in plaats van 10 sets)
WEEK 2
1. 75% x 9 reps x 3 sets (in plaats van 4 sets)
2. 80% x 7 reps x 4 sets (in plaats van 5 sets)
3. 85% x 5 reps x 5 sets (in plaats van 7 sets)
4. 90% x 3 reps x 7 sets (in plaats van 10 sets)
WEEK 3
1. 77,5% x 9 reps x 3 sets (in plaats van 4 sets)
2. 82,5% x 7 reps x 4 sets (in plaats van 5 sets)
3. 87,5% x 5 reps x 5 sets (in plaats van 7 sets)
4. 92,5% x 3 reps x 7 sets (in plaats van 10 sets)
Wat meteen opvalt is dat het aantal werksetjes met 25% worden gereduceerd. Tevens de 10kg en 15kg toevoeging van gewicht in week 2 en 3 zijn aangepast in een percentage toename. Verhaal gaat dat smolov base cycle ontwikkeld is voor een sporter met een 1RM squat van rond de 200kg of meer. Een stijging van 5% in week 2 en 7,5% in week 3 komt overeen met de 10kg en 15kg stijging die nu door iedereen wordt opgevolgd ongeacht het uitgangspunt.
Wanneer iemand smolov doet voor front squat of met een zwakkere back squat zijn deze gegeven toenames van 10kg en 15kg niet meer in verhouding. Uitgaande van een 130kg 1RM resulteert dit in een toename in percentages van 8% in week 2 en 11,5% in week 3. Bij een zwakkere squat wordt het al zware schema nog vele malen zwaarder (een toename van maar liefst 4% in dit voorbeeld).