Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.342
Paar daagjes rust genomen, gelegenheid voor verschillende pijntjes om te genezen. We hebben:

- Binnenkant linkerbovenbeen, random aanvallen van scherpe pijn zelfs bij subtiele bewegingen. Status: voelt beter, blijft gevoelig.
- Onderkant lats, o.a. pijn bij bukken. Status: geen verbetering.
- Nek, stijf en pijnlijk. Status: alleen nog stijf.

Goed, nu dus terug naar een full body schema. Doel: de hoge reps afknijpen naar medium reprange records.

W1T1

SQUAT
Set 1: 115 kg × 9
Set 2: 115 kg × 9

Eerste cycle setje minder om te kijken hoe het gaat.

BENCH PRESS
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5

Deloadgewicht.

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8
Set 3: 70 kg × 8

Easy on the lats.

ik merk ook dat ik na vele weken trainen allemaal pijntjes begin te voelen, oplossing: om de 9-10 weken een week pauze of ZEKER een deload plannen. Ik weet zeker dat dat het gene is dat mij al die tijd blessurevrij gehouden heeft.

high reps is een goed idee, goeie doorbloeding en geen te zware belasting.

Die nekstijfheid/last heb ik ook al eens gehad, ik denk dat dat bij mij te wijten was aan een verkeerde nekpositie tijdens de deadlift, moest je het nog niet doen moet je eens proberen je kin naar je borst brengen tijdens de lift, zo kan je alleszins niks verkeerd doen.

lats kun je mss wat rekken met high rep pullovers?

na de t-shirt broedershap kunnen we nu ook samen in de lappenmand gaan zitten.
oud ijzer....... :D

kalmpjes aan tot de pijntjes weg zijn. Dan weer rustig bouwen.

• #1.345
ik merk ook dat ik na vele weken trainen allemaal pijntjes begin te voelen, oplossing: om de 9-10 weken een week pauze of ZEKER een deload plannen. Ik weet zeker dat dat het gene is dat mij al die tijd blessurevrij gehouden heeft.

high reps is een goed idee, goeie doorbloeding en geen te zware belasting.

Die nekstijfheid/last heb ik ook al eens gehad, ik denk dat dat bij mij te wijten was aan een verkeerde nekpositie tijdens de deadlift, moest je het nog niet doen moet je eens proberen je kin naar je borst brengen tijdens de lift, zo kan je alleszins niks verkeerd doen.

lats kun je mss wat rekken met high rep pullovers?

Ik deload meestal om de 6 weken, dus dat is het niet. De nekpositie tijdens DL en ook squat heb ik inderdaad al aangepast, scheelt enorm. Alleen chins nog lastig.

na de t-shirt broedershap kunnen we nu ook samen in de lappenmand gaan zitten.
oud ijzer....... :D

kalmpjes aan tot de pijntjes weg zijn. Dan weer rustig bouwen.

Zo erg is het ook weer niet, tijdens training althans. Ga gewoon stevig trainen :)

• #1.346
W1T2

DEADLIFT
Set 1: 120 kg × 5
Set 2: 140 kg × 5
Set 3: 155 kg × 12 reppr

Zeer anti-Lebowski, maar je moet toch iets met zo'n flutgewicht. (Dit is de eerste set na volledige Wendler-reset, gebaseerd op 1RM=200 uiteraard).

MILITARY PRESS
Set 1: 57,5 kg × 7
Set 2: 57,5 kg × 7
Set 3: 57,5 kg × 7

Ga op MP 3x7, 4x5 en 5x3 doen. Gewichten moet ik een beetje onderzoeken, dit was natuurlijk een eitje na 5x8x60.

PULL UP 1 been op bank.
Set 1: 102 kg × 8
Set 2: 102 kg × 8
Set 3: 102 kg × 8

wat krijgen we nu? 12 reps? in 1 set? :D

Mooie training makker!

• #1.348
Duurde 5 minuten voordat mijn hartslag weer een beetje normaal was ;)

lag je ook te spartelen als een vis op het droge?

• #1.350
Naar adem liggen happen ja!

nice one!
12 reps is al de moeite :D

ik wil die benen van de bank
nice repout - 12 maal nie gek

• #1.353
nice one!
12 reps is al de moeite :D

Thx man!

ik wil die benen van de bank
nice repout - 12 maal nie gek

Klinkt misschien gek, maar dat been is om mijn nek te ontlasten. Als ik hard moet werken op de pullup, staat er zoveel spanning op mijn nek dat ik er nog dagen last van heb soms. Even rustig dus. En eerlijk gezegd is de pullup voor mij ook niet zo belangrijk. Alleen voor de balans, als tegenhanger van de MP, doe ik hem. Zal wel wat meer setjes gaan doen, oké lieverd? ;)

Thx man!

Klinkt misschien gek, maar dat been is om mijn nek te ontlasten. Als ik hard moet werken op de pullup, staat er zoveel spanning op mijn nek dat ik er nog dagen last van heb soms. Even rustig dus. En eerlijk gezegd is de pullup voor mij ook niet zo belangrijk. Alleen voor de balans, als tegenhanger van de MP, doe ik hem. Zal wel wat meer setjes gaan doen, oké lieverd? ;)

:D done

• #1.355
W1T3

SQUAT
Set 1: 122,5 kg × 7
Set 2: 122,5 kg × 7
Set 3: 122,5 kg × 7

Gewicht easy, maar die conditie he.

BENCH PRESS
Set 1: 80 kg × 5
Set 2: 95 kg × 5
Set 3: 110 kg × 5

KROCS
Set 1: 46 kg × 20

Gisteren een longfunctietest gehad. Ik moet de resultaten nog bespreken met de arts, maar wat ik zo snel zag was dat ik in de categorie licht verminderde longfunctie zit. Met medicijnen zit ik in de categorie normaal. Dat betekent dat in principe mijn longen NIET de beperkende factor zijn. Dat is dus gewoon mijn conditie. Ik vrees dus dat ik conditiewerk moet gaan doen wil ik stevig volumewerk kunnen doen, en als ik ergens nou wel een pleurishekel aan heb....

Alles boven de 5 reps is killing en is gewoon conditietraining. :D

Doe een paar sprints per keer, als je een beetje de smaak te pakken krijg is het best wel leuk om te doen

• #1.358
Alles boven de 5 reps is killing en is gewoon conditietraining. :D

Hoe serieus ben je nu? Kijk een beetje doorbikkelen is één, maar beperkt worden door conditie is twee. Ik heb nu het idee dat ik door conditie beperkt wordt. Kan ik wel de reps naar beneden gooien, maar ik wil eigenlijk heel klassiek van 5x10 afbouwen naar 3x3 naar nieuwe 1RM's.

Doe een paar sprints per keer, als je een beetje de smaak te pakken krijg is het best wel leuk om te doen

Blegh, sprints. Als ik conditiewerk ga doen, ga ik denk ik op de spinfiets HIIT doen ofzo.

Heel serieus. Tijdens smolov had ik de meeste moeite met de 9 en 7 reppers, conditie trok op niets. Vaak die hoge reppers doen helpt, ze zijn nu een stuk beter te doen. Ik doel dus juist niet je reps naar beneden gooien. Liefst train ik nu alle rep-ranges.

Je kunt ook altijd nog aparte conditie trainingen doen.

• #1.360
Hoe lang heb jij pauze nodig tussen je 9- en 7-reppers?

P.S. Kwam nog een oude post van je tegen over het kiezen van de juiste hartslag bij cardio, handig!

Terug
Naar boven