AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

Hy nu had ik es een vraagje voor je, ik las dat je bicep wat achterloopt, zullen die bijtrekken denk je met die 5sets in de week ? Heb ook zo dat probleem dat mijn armen wel wat extra zouden mogen maar wil er niet in overdrijven. Ik train nu 3dagen in de week en soms twijfel ik es om als sommigen hier een extra daje armen in te lassen ?

Btw knap gedaan die opzet van je alsook je progressie, keep it up !!

• Topic Starter Topic Starter
Mooie progressie heb je dit jaar gemaakt man! En een goed plan voor de komende tijd.

Je hebt precies verwoord wat ik de laatste tijd voel met mijn lichaam, ik moet het echt te ver pushen om mijn sets te kunnen draaien.
Ik doe gezellig met je mee ik begin maandag ook met wendler en gewoon maar kijken waar het schip strant!
Ik heb er zin in!:) zal ff mijn template in mijn topic plaatsen + plan van aanpak.

Gezellig! Ik ga trouwens wel eerst nog een weekje deloaden, dus we lopen dan niet helemaal gelijk :(

Btw... Als ik jou was zou ik mijn piekmomenten buiten het voetbalseizoen kiezen!

Hy nu had ik es een vraagje voor je, ik las dat je bicep wat achterloopt, zullen die bijtrekken denk je met die 5sets in de week ? Heb ook zo dat probleem dat mijn armen wel wat extra zouden mogen maar wil er niet in overdrijven. Ik train nu 3dagen in de week en soms twijfel ik es om als sommigen hier een extra daje armen in te lassen ?

Btw knap gedaan die opzet van je alsook je progressie, keep it up !!

Thx! 5x10, 1x/week curlen is Wendlers eigen aanbeveling. Samen met alle rows, pullups etc. moet je dan toch een eind komen. Maar is het niet genoeg, dan wordt het 2x/week!

Gezellig! Ik ga trouwens wel eerst nog een weekje deloaden, dus we lopen dan niet helemaal gelijk :(

Btw... Als ik jou was zou ik mijn piekmomenten buiten het voetbalseizoen kiezen!

ja ik heb eigenlijk ook mijn piekmoment deze winterstop gedaan met madcow, denk dat wendler dan wel ff een verademing is door ook het voetbal.
Is er ergens ook een sheet waar ik min 1rms in kan zetten en dat dan mijn gewichten worden berekent heb geen zin in rekenmachine werk:P

Laatst bewerkt:
Hey Crakie, leuk om je progressie verhaal en je visie omtrent training te lezen. Waarom doe je op een DL dag kroc rows en curls in maand 1+2? Het is denk ik logischer om dan wat extra assistance te doen voor je LB zoals leg curls of GHR etc. 5/3/1 is zoals je weet een UB/LB van origine, wat is je reden om er van af te wijken dan? En btw..is de 3/5/1 variant ook niks voor jou ;)

Hey Crakie, leuk om je progressie verhaal en je visie omtrent training te lezen. Waarom doe je op een DL dag kroc rows en curls in maand 1+2? Het is denk ik logischer om dan wat extra assistance te doen voor je LB zoals leg curls of GHR etc. 5/3/1 is zoals je weet een UB/LB van origine, wat is je reden om er van af te wijken dan? En btw..is de 3/5/1 variant ook niks voor jou ;)

Goed opgelet ;) De reden is puur praktisch: op mijn homegym heb ik voor de hammies eigenlijk alleen GM's of GHR's tot mijn beschikking, maar in de praktijk heb ik er echt de schurft aan om die GHR op te zetten: stang verplaatsen, handdoek wikkelen, kussens zoeken, etc. Ik heb ze dus maar niet in mijn schema gezet, maar ik als ik er zin in heb doe ik ze wel (op squat- of DL-dag, maakt niet uit). Oh trouwens STDL's heb ik ook nog...hmmm...

3/5/1-variant is zeker iets voor mij! Denk dat ik daarmee ga pieken over 6 maanden, ws. in full body variant.

Madcow Cyclus 13 Training 1

Trainingsweek beetje omgegooid.

DL

Opwarmen
5x70
5x120
5x150
3x175

Squat ATG

5x70
5x90
5x105

BP (alleen een beetje doorbloeden)

8x40
8x50
8x70

Chins

4x4xBW

Donderdag is de grote dag!

Laatst bewerkt:
Komt goed!!

Update van mijn schema's (met dank aan Boo):

Maand 1+2:

Dag 1 Squat 531 + GM 5x10 + Lunges
Dag 2 Bench 531 + Seated neck press 5x10 + Kroc row + Dips 5 sets
Dag 3 DL 531 + FSQ 5x10 + GHR
Dag 4 MP 531 + DB Press 5 sets + Mixed pull-ups + BB curl 5x10

Maand 3+4:

Als eerder gepost

Maand 5+6:

Dag 1 Squat 531 + Squat 5x10 + Abs
Dag 2 Bench 531 + Bench 5x10 + Krow row
Dag 3 DL 531 + DL 3x10 + GHR
Dag 4 MP 531 + MP 5x10 + Mixed pullups + BB curl

Nu compleet UB/LB. Moet niet zeiken en gewoon die GHR doen.

GHR is klote in het begin, maar de oefening gaat snel vooruit en word leuk. :D

Nice setup, ben benieuwd hoe het zou gaan verlopen! Ik heb geen UB/LB schemis that a problem?

Ziet er goed uit die aanpassing, succes vast donderdag! Je gaat voor de 200 DL dan toch? Gaat lukken: 5 x 70, 5 x 120, dan 160, 180 en bam 200!!

GHR is klote in het begin, maar de oefening gaat snel vooruit en word leuk. :D

Tis meer dat het veel werk is om mijn powerrack te verbouwen enzo :P

Nice setup, ben benieuwd hoe het zou gaan verlopen! Ik heb geen UB/LB schemis that a problem?

Vorige keer heb ik het gedaan zoals jij, ging prima. En anders gooi je toch gewoon wat assistance om na een paar cycles?

Ziet er goed uit die aanpassing, succes vast donderdag! Je gaat voor de 200 DL dan toch? Gaat lukken: 5 x 70, 5 x 120, dan 160, 180 en bam 200!!

Nope, 130 BP! En rep-out op squat tot het gaatje 140 kg en 1e keer ooit Bor 100 kg. Die 200 kg DL moet nog even wachten. Niets zo erg als je dromen waarmaken, toch :D

Ah ok..alsnog succes dan met je bench en de rest!

Na een vage verwijzing op internet heb ik gisteren mijn eigen Fat Gripz proberen te maken, en ik moet zeggen: ze zijn best aardig gelukt! Stevig, blijven vanzelf op de barbell zitten, maar zijn makkelijk eraf te halen.

Zo heb ik het gedaan:

Nodig: stuk buisisolatie met binnendiameter 28 mm, stuk pvc-pijp die daar precies omheen past, duct tape.

- Zaag een stuk van de pvc-pijp, zo lang als je de grip wilt hebben.
- Zaag dit in de lengterichting in twee gelijke helften
- Leg de twee helften om een even lang stuk buisisolatie
- Snij de buisisolatie langs 1 naad open
- Hou de grip aan die kant een beetje open, terwijl je met een strook tape de andere naad dichtmaakt
- Tape de rest in

Als ik het kan, kan iedereen het!

fat gripz1.JPG

fat gripz2.JPG

Laatst bewerkt:
Nice job man, en al mee getraind ook?

Lijkt me een goede aanvulling, jij klusjesman. ;)

creatief hoor!

Madcow Cyclus 13 Training 2+3 = Laatste training

BP

Opwarmen
8x50
5x70
5x100
1x115 Supereasy, gaf vertrouwen
Fx130 :mad:

Ging goed naar beneden en toen ik hem begon uit te drukken dacht ik dat ik hem had. Maar nee, bleef toch steken... zo hoog ben ik nog nooit gefaild :(

Squat ATG

5x50
5x70
5x100
belt om
5x120
8x140 :eek:

Na de zesde rep heb ik even met Jezus gepraat, en hij was in een goede bui. De laatste rep moest ik helemaal zelf omhoogschreeuwen :D

BOR

5x50
5x70
5x90
3x100 stang 5x omhoog, maar ik tel alleen de eerst drie als rep

Comment: Balen van die bench, maar ach... superveel vooruitgang geboekt met Madcow. Echt blij mee!

Nu deloaden en dan weer lekker Wendleren.

8x140kg squat is 100000000000x beter dan 1x130kg bench. Epische vooruitgang!

Terug
Naar boven