AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar wat voor schema volg je nu dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.503
Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar wat voor schema volg je nu dan?

Ik train, en zal waarschijnlijk nooit meer anders trainen dan deze opzet:

Ma: SQ, BP
Wo: DL, MP
Vr: SQ, BP

Je kunt voor iedere lift ook een variant invullen, bijv. SQ op vr => front squat, BP op ma => Incline BP. Assistance verschilt natuurlijk ook. Ik werk in blokjes van 6 weken. Per oefening kies ik vervolgens vaak een verschillende aanpak. DL heb ik bijvoorbeeld de afgelopen maanden gewoon Wendler vanaf een reset gedaan, maar voor MP en SQ iets dat over meerdere blokken overloopt van hoog volume/lage intensiteit naar laag volume/hoge intensiteit. BP op Wendler ging niet lekker, dus geswitcht naar een obscuur programma dat tot nu toe goed bevalt.

Nu kom ik langzamerhand aan bij de tijd dat er nieuwe 1RM's uit zouden moeten rollen, dan valt mijn meestal schema helemaal in duigen. Ik sla assistance of hele trainingen over om lekker fris te zijn voor een max-poging.

waarom ging het benchen op wendler niet goed dan?

• #1.505
waarom ging het benchen op wendler niet goed dan?

Kweenie, had goed volume gedraaid begin van het jaar, tot en met 5x8x100. Maar ik wist het niet om te zetten in kracht. Resetten pastte niet bij de rest van mijn schema (wil voor alle oefeningen ongeveer op dezelfde tijd bij 1RM's uitkomen), dus ben op zoek gegaan naar een alternatief.

• #1.507
W5T3

SQUAT
Set 1: 120 kg × 5
Set 2: 127,5 kg × 5
Set 3: 135 kg × 5
Set 4: 142,5 kg × 5

BENCH PRESS
Set 1: 95 kg × 8
Set 2: 95 kg × 8

Wil dat ook weer squatten.
Bench deload?

Lebowski 5-3-1

Linkje naar het obscure programma? En zeg nooit nooit! ;)

• #1.511
Linkje naar het obscure programma? En zeg nooit nooit! ;)

Kweenie of ik dat nou moet geven aan jou, ga je weer wisselen :P

http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp

W6T1

BENCH PRESS
Set 1: 127,5 kg × 1
Set 2: 115 kg × 3
Set 3: 115 kg × 3
Set 4: 115 kg × 3
Set 5: 115 kg × 3
Set 6: 115 kg × 3

Bah, ging slecht. Geen souplesse.

SQUAT deload
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8

K*ttraining, blij dat ik al bedacht had de zware squats naar vrijdag te doen. Dit ivm volgende week deload.

Misschien eens langs de chiro voor souplesse? :D

Jammer dat je een k*t training had man, maarja het is dan ook maandag. Je hebt tenminste getraind ;)

heb je eigelijk ooit al gefaild op wendler, ik zie 6 cycles dus, wat, op een half jaar?

• #1.516
Jammer dat je een k*t training had man, maarja het is dan ook maandag. Je hebt tenminste getraind ;)

True dat :)

heb je eigelijk ooit al gefaild op wendler, ik zie 6 cycles dus, wat, op een half jaar?

Dit is Week 6, niet Wendler 6. Maar ik heb zeker al eens gefaild, meestal na een cyclus of 6 tot 8. Als het maar één oefening is, ga ik daar wat mee aanrommelen terwijl ik verder ga op de rest. Zijn het er meer, dan nieuwe 1RM's bepalen en resetten.

Voor mij geldt dat ik niet het maximale uit de eerste cycli haal, omdat ik niet zo'n goede repper ben. Heb het idee dat alles boven de 8 reps meer door conditie dan kracht wordt bepaald. Daar moet ik in het vervolg rekening mee houden, bv. door back-off sets te doen.

• Like
Waarderingen: Guts
Kweenie of ik dat nou moet geven aan jou, ga je weer wisselen :P

http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp

W6T1

BENCH PRESS
Set 1: 127,5 kg × 1
Set 2: 115 kg × 3
Set 3: 115 kg × 3
Set 4: 115 kg × 3
Set 5: 115 kg × 3
Set 6: 115 kg × 3

Bah, ging slecht. Geen souplesse.

SQUAT deload
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8

K*ttraining, blij dat ik al bedacht had de zware squats naar vrijdag te doen. Dit ivm volgende week deload.
Sterf :roflol:

Maar bedankt voor de link ik ga er volgende week mee beginnen! <-- That was a joke :D

• #1.520
W6T2

DEADLIFT
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 3
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 150 kg × 1
Set 5: 170 kg × 1
Set 6: 190 kg × 1
Set 7: 210 kg × F not even close

MILITARY PRESS
Set 1: 40 kg × 5
Set 2: 50 kg × 3
Set 3: 60 kg × 1
Set 4: 70 kg × 1
Set 5: 80 kg × 1
Set 6: 90 kg × 1 PR

K*t van die deadlift, maar had het misschien ook niet moeten proberen. Heb veel stress gehad de laatste tijd, dat was maandag ook het probleem denk ik. Plus een goede deload kan ook geen kwaad op het ogenblik. Nadeel als je een gewicht failt, dat dat in je kop blijft hangen. Het wordt een soort magische barrière. Daarom voor de moraal even een MP prretje gedrukt :D

Vrijdag even squatten, dan weekje rust en dan lekker blokje maxen.

Terug
Naar boven