Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.561
Mijn vorige cut trainde ik 'gewoon' door op Wendler en dat werd een ramp. Deze keer ga ik voor de high intensity, low volume op de main compounds en wat easy high rep assistance.

Als ik nog iets wil presteren dit jaar, zie ik geen andere mogelijkheid dan Smolov. Alles of niets!

Lebowski 5-3-1

Als je weer gaat cutten kan ik je Victormor zijn aangepaste Texas Method aanraden. Ik hield daarmee heel goed mijn massa vast, terwijl ik best diep ging met de cut.

• #1.564
Als je weer gaat cutten kan ik je Victormor zijn aangepaste Texas Method aanraden. Ik hield daarmee heel goed mijn massa vast, terwijl ik best diep ging met de cut.

Ik ken die aanpassingen niet, maar de standaard methode staat me niet aan met die eerste dag waar alles in gepropt zit.

dat is precies wat Wendler is :roflol:

Gekke bodybuilders vinden alles >70 % high intensity :P

Training vandaag:

DEADLIFT
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 5
Set 3: 140 kg × 3
Set 4: 160 kg × 1
Set 5: 175 kg × 1
Set 6: 190 kg × 2
Set 7: 190 kg × 1 2F
Set 8: 190 kg × 1 megagrinder
Set 9: 160 kg × 7 repout, veel t&g (maar geen bounce)

Op basis van deze training zet ik mijn zinnen op 205 over twee weken, 50-50 dat ik hem haal.

Mijn vorige cut trainde ik 'gewoon' door op Wendler en dat werd een ramp. Deze keer ga ik voor de high intensity, low volume op de main compounds en wat easy high rep assistance.

Als ik nog iets wil presteren dit jaar, zie ik geen andere mogelijkheid dan Smolov. Alles of niets!
Juist, als je geen blessures krijgt zal je je kracht gains zo goed mogelijk behouden.
Mijn presses zijn vrijwel net zo sterk gebleven terwijl veel tijdens de cut de meeste krachtverliezen op de presses ondervinden.

Ik zit ook aan een smolov te denken wanneer ik geen fysieke ongemakken meer heb.

• #1.566
Juist, als je geen blessures krijgt zal je je kracht gains zo goed mogelijk behouden.
Mijn presses zijn vrijwel net zo sterk gebleven terwijl veel tijdens de cut de meeste krachtverliezen op de presses ondervinden.

Ik zit ook aan een smolov te denken wanneer ik geen fysieke ongemakken meer heb.

Ja, dat was inderdaad opvallend. En ik kan erover meepraten dat presses er het meeste onder lijden.

Ik knijp hem wel een beetje voor Smolov. Ik voel me niet sterk op dit moment, zit ook niet lekker in mijn vel. Alsof een virusje al wekenlang net niet doorzet. Maar de vorige keer ging ik ook niet in topvorm de cycle in, maar het werden de beste 4 weken in mijn lifterscarrière.

• #1.567
MILITARY PRESS
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 1
Set 6: 82,5 kg × 2 paused
Set 7: 82,5 kg × 2 paused
Set 8: 82,5 kg × 2 t&g
Set 9: 70 kg × 5 paused

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8

SQUAT
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 120 kg × 5
Set 5: 130 kg × 5

Blijf jaloers op je presspower.
Vind je het niet vermoeiend om squat als laatste te doen?

• #1.569
  • #1.570
DEADLIFT
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 160 kg × 1
Set 5: 180 kg × 1
Set 6: 195 kg × F
Set 7: 195 kg × F

BENCH PRESS
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 110 kg × 5
Set 5: 120 kg × 2 3F

Dit is hopeloos. Ik knal er wel een paar weken bodybuildtrainingen tegenaan. Geeft gelijk een betere overgang naar het repwerk voor Smolov.

Zal je ms goed doen om eens eventjes totaal anders te trainen, kom je ms zo fris als een hoentje terug naar je krachtprogramma...

• #1.572
Thx Boogie, ik moet gewoon even uit die negatieve frame of mind.

Je kan misschien even met dat Cube gedoe aan de slag? Gewoon om eens te testen of het je ligt

Je gaat veel te vaak tot failure.

• #1.575
Je kan misschien even met dat Cube gedoe aan de slag? Gewoon om eens te testen of het je ligt

Het staat me niet zo aan eerlijk gezegd.

Je gaat veel te vaak tot failure.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, Sven. Het is opvallend dat de twee lifts waar ik het minst op focuste dit jaar - DL en MP - nog het meest vooruit zijn gegaan, en dat de progress daarop ook stokte zodra ik op de zware gewichten ging grinden.

De allergrootste fout die ik heb gemaakt dit jaar is om vast te houden aan een planning. Als ik bijvoorbeeld 5x10x115 squat, ga ik een beetje rekenen wat dat in vijfjes zou moeten zijn en vervolgens krijg ik die gewichten niet meer uit mijn kop en moet ik zal ik ze halen, hoe zwaar het ook voelt. Zo ben ik lichtelijk overtraind geraakt recent.

Volgend jaar zal dit met mijn oude vertrouwde Wendler niet meer gebeuren. Voor nu is even bb'en wel een goede oplossing denk ik.

De allergrootste fout die ik heb gemaakt dit jaar is om vast te houden aan een planning. Als ik bijvoorbeeld 5x10x115 squat, ga ik een beetje rekenen wat dat in vijfjes zou moeten zijn en vervolgens krijg ik die gewichten niet meer uit mijn kop en moet ik zal ik ze halen, hoe zwaar het ook voelt. Zo ben ik lichtelijk overtraind geraakt recent.

ik herken me mijzelf hierin wel - als ik de ene week bijv 100 haal dan wil die week erop wel weer progressie zien
vreemd blijft wel dat dit ook vaak gebeurd - bij het echte maxen laat ik alles los tegenwoordig - vorm van de dag - ik zie het gewoon wel

• #1.577
Dat zou ik ook moeten doen John - me eigenlijk niet om de gewichten druk maken. Ik 'denk' altijd dat als ik eens 5x5x135 heb gesquat, dat ik dat een half jaar later op een willekeurige dag ook weer kan. In werkelijkheid werkt dat niet altijd zo helaas, maar in plaats van daar aan toe te geven, sta ik mezelf deze 'fail' niet toe en geef ik juist gas. Dat gaat op een gegeven moment fout. Het stomme is dat ik dat allemaal allang wist. Been there, done that. Ezels en stenen en zo he :)

• #1.578
MILITARY PRESS
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 1
Set 6: 80 kg × 1
Set 7: 92,5 kg × 1 PR

Haha, vond dat ik het toch moest proberen. Toch leuke opsteker!

DEADLIFT
Set 3: 140 kg × 8
Set 4: 140 kg × 8
Set 5: 140 kg × 8

Kon niet meer lopen van de pomp in mijn rug.

PULL UP 1 been op bank
Set 1: 105 kg × 8
Set 2: 105 kg × 8
Set 3: 105 kg × 8

BICEP CURL (DUMBBELL)
Set 1: 21 kg × 8
Set 2: 21 kg × 8

Superset met

AB ROLLER
Set 1: BW + 105 kg
Set 2: BW + 105 kg

stevige press, broeder!