Fitness Seller

The Lebowski Chronicles

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.621
Beide, maar vooral de squat. Maar ik heb gisteren gedeadlift en al weken niet meer zwaar gelift, dus ik maak me niet druk.

sterk bezig, broer

niet druk maken, komt wel goed. Lichaam moet toch even terug wennen aan gewichtjes heffen hee

Met?

Ik Smolov? Hmmm.... Heb je er een linkje voor ofzo? Dan kan ik het eens bekijken en uitrekenen....
Als ik het doe, na Smolov een 1rm festijn?

• #1.628
Ik Smolov? Hmmm.... Heb je er een linkje voor ofzo? Dan kan ik het eens bekijken en uitrekenen....
Als ik het doe, na Smolov een 1rm festijn?

Nou een aangepaste Smolov he, ca. 75 % van het oorspronkelijke volume. De extra ruimte kun je eventueel opvullen met een tweede lift (ik doe bench). Link ben ik kwijt maar dit is het:

Ma: 3x9 @ 70 %
Wo: 4x7 @ 75 %
Vr: 5x5 @ 80 %
Za: 6/7x3 @ 85 %

Tweede week zelfde sets @ 75/80/85/90 % en derde week @ 77,5/82,5/87,5/92,5%. Ik start maandag! Hoop dat je er tijd voor hebt, want je kunt eigenlijk echt niet smokkelen met dit schema.

En is dat percentage van je effective max of daar 95-90% van?

• #1.630
95 % van je huidige max is wel een goed idee ja.

Smolov light is zoals craak aangeeft ubervet. Omdat het inderdaad je de ruimte geeft een 2e lift erbij te pakken wat je bij de oorspronkelijke smolov op je buik kunt schrijven.

Als ik het zo zie gaat het weer kriebelen maar ik wil eerst eens wat maanden weer bouwen, bang voor een terugval anders met mijn rugblokkades.

Suc6 Crakie.

• #1.632
Thanks Chick! Ik zal niet liegen: ik zie er als een berg tegenop. Heb weinig vertrouwen onder het ijzer, het voelt altijd zwaar. Maar ik probeer niet verder te kijken dan de volgende training, en ik heb de pakken chocomel tot het plafond opgestapeld :D

Lebowski 5-3-1

Chocomel is een must om door te komen idd. Ach zodra je bijna begraven wordt onder het gewicht komen je oerkrachten vrij. :D

• #1.634
Chocomel is een must om door te komen idd. Ach zodra je bijna begraven wordt onder het gewicht komen je oerkrachten vrij. :D

Ik weet niet hoor, ik zit na de training van vandaag toch te twijfelen om lager in te zetten. Ik had al flink snelheidsverlies op de derde reps, en dat zijn dan de gewichten waar ik 6 sets triples mee moet doen over een week. Ter compensatie kan ik er een weekje aan vastplakken. Wat vinden jullie?

Sowieso is vrijdag (1x5 met deze gewichten) de laatste testcase.

Smolov intro 2

BENCH PRESS
Set 1: 115 kg × 3
Set 2: 115 kg × 3

SQUAT
Set 1: 140 kg × 3
Set 2: 140 kg × 3

Hoe komt het dat je nu moeite met die gewichten hebt?
Heb ik een terugval gemist of blessure?

• #1.636
Het gaat al tijden niet lekker, weet ook niet waarom. Ben paar weken geleden gaan reppen als superdeload, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.

Dat is het nadeel van reppen, je moet de intensiteit in je trainingen houden om terugval in kracht te voorkomen.
Daarom train ik tijdens de cut ook op intensiteit i.p.v. effort.
Misschien moet je de oude cijfers even volledig los laten. Anders gaan de trainingen je tegen staan en boek je nauwelijks progressie.

Doe die testcase en verlaag anders de gewichten, smolov zal toch genoeg van je vergen met iets minder gewicht. Beter afmaken dan halverwege stoppen.

• #1.638
Ik heb eens teruggekeken in mijn log, en ik piekte eind augustus/begin september. Dan hebben we het over 5x145 squat, 1x160 paused squat, 7x180 DL en BP 3x5x112,5. Daarna, toen ik wilde 'oogsten' door naar een piek te werken, klapte de boel.

Vrijdag heb ik een mirakel nodig, maar we zullen zien. Ik wil bovenal trots kunnen zijn op iets dat ik heb afgemaakt, en als ik terug moet in gewicht, dan moet dat maar.

• #1.639
Smolov intro 3

SQUAT
Set 1: 140 kg × 5

Ging goed, snelheid bleef erin.

BENCH PRESS
Set 1: 115 kg × 5

Niet zo goed, laatste best een grinder.

Ik ga toch verlagen op beide, maar ga wel een weekje langer door in principe. Soort van extra introweek eigenlijk.

ik rep idd ook behoorlijk maar ik hou wel mijn intensiviteit behoorlijk hoog
ach crakie komt wel weer mann
5x115 is gewoon nice

Terug
Naar boven