XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

Nice job - succes met je bench

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.684
Nog niet beter en mijn duim gekneusd, **** my gains. :D

Benieuwd naar je bench.

Duim in je reet gestoken en kringspier aangespannen? :P

BENCH PRESS
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 110 kg × 1
Set 6: 120 kg × 1
Set 7: 130 kg × 1
Set 8: 140 kg × 1 PR
Set 8: 145 kg × F

140 was een solide rep, maar bij 145 kwam ik niet eens aan pressen toe. Lag ook niet in de lijn der verwachting, maar ik hoopte er stiekem wel op... zeker na die vlotte 140.

Evaluatie van 2013:

Squat: 150 -> 185. Super!
Deadlift: 190 -> 2x200 Mwoah
Bench: 135 -> 140 Mwoah
MP: 87,5 -> 92,5 Goed

Totale gains op de big 3: 50 kg

Zeker geen slecht, maar wel een raar jaar. Begonnen en geëindigd met succesvolle Smolov-sessies, maar in de tussentijd eerder achteruit gegaan dan vooruit. Niet genoeg intensiteit in mijn trainingen gehouden denk ik. *Zucht* ik blijf maar manieren vinden om het verkeerd te doen. Stel je voor wat er gebeurd was als ik de 170 van de 1e Smolov had uitgebouwd naar 180, en dan nog een Smolov eroverheen. Nu was de 2e Smolov gedeeltelijk een inhaalslag... Maar goed ik ga niet lopen zeiken, 50 kg per jaar teken ik voor!

Volgend jaar zal in het teken staan van krachtbehoud, want dan begint de grote afvalrace. De buik moet ruim onder de meter omtrek uitkomen, en daar heb ik denk ik wel 2 of 3 sessies van 10-12 weken voor nodig.

Vooral de squat is inderdaad netjes! Alvast succes met de cut. :D

• #1.687
Ja die duim was dom van me doe dat nooit meer, een ander mans duim gebruiken is beter denk ik.

Dat is al snel anders had je nog een schema kunnen draaien op advies van harpep om de gains na smolov veilig te stellen.

• #1.689
Ja die duim was dom van me doe dat nooit meer, een ander mans duim gebruiken is beter denk ik.

Dat is al snel anders had je nog een schema kunnen draaien op advies van harpep om de gains na smolov veilig te stellen.

In feite ga ik zo'n schema draaien: hoge intensity is - zoals je weet - dé manier om kracht vast te houden. Komende weken ook nog met normaal eten, dus ik denk dat ik het aardig vast ga houden.

50kg is gewoon netjes, beter volgend jaar weer 50kg en dat afval plan uit het raam gooien.
bench is met pauze of bounce/tng ?

Succes met jullie duimen.

lekker man die 140 , - nice job

• #1.692
50kg is gewoon netjes, beter volgend jaar weer 50kg en dat afval plan uit het raam gooien.
bench is met pauze of bounce/tng ?

Succes met jullie duimen.

Nee, het is mooi geweest met de pens en de grote porties met tegenzin naar binnen werken. Ik ga nooit een hoogvlieger worden in deze sport, dus daar ga ik me naar gedragen. 2xBW DL, 1,5xBW BP en 1xBW MP zijn de nieuwe langetermijndoelen, door een combi van krachtbehoud en afvallen.

lekker man die 140 , - nice job

Couldn't have done it without you Johnnie!

Holy **** makker, epic press!!

• #1.694
Holy **** makker, epic press!!

Thanks baas!

Aanrommeltraining vandaag:

SQUAT
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 120 kg × 1
Set 5: 140 kg × 1
Set 6: 155 kg × 1
Set 7: 170 kg × 2 reppr

Derde lukt ook nog wel.

MILITARY PRESS
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 5
Set 5: 70 kg × 5

Eitje.

PULL UP
Set 1: BW + 107 kg
Set 2: BW + 107 kg
Set 3: BW + 107 kg

Mijn idee is om de komende weken/maanden iedere training 2 compounds te doen, en elke compound om en om zwaar (zoals de squat in deze training) en wat minder zwaar (zoals de MP in deze training). Verder wat lichte assistance, 1 of 2 oefeningen.

Hey Crakie,

Was enkele weken weer van de aardbol verdwenen. CONGRATZZ met je PRs makker, zeker en vast dik verdient.
Op naar die 200 squat volgend jaar!

• #1.696
Hey Crakie,

Was enkele weken weer van de aardbol verdwenen. CONGRATZZ met je PRs makker, zeker en vast dik verdient.
Op naar die 200 squat volgend jaar!

Thanks Boogmeister! Smolov is echt gewoon de bomb, ideaal voor prutsers als ik ;)

Ik heb een schematje bedacht voor de cut, waarvan ik voor het gemak maar even doe alsof die al is begonnen:

A - SQUAT, mp, chins
B - dl, BENCH, rows
C - squat, MP, chins
D - DL, bench, rows

HOOFDLETTERS betekent met hoog gewicht, single of double; kleine letters betekent een medium-zware repout (niet tot fail). Drie trainingen per week, dus het loopt door: ABC - DAB - CDA - BCD - enz. Uiteraard kan er nog wat assistance bij, high rep met licht gewicht.

Leuk schematje man, zou eigenlijk ook eens een kleine cut moeten doen om in de -105 te geraken volgend jaar.

Als je gaat cutten zou ik eigenlijk die zware singles en doubles laten voor wat het is.

Waarom niet gewoon flink volume maken op alle 3 de lifts? Is behoorlijk intensief zonder dat je boven de 90% hoeft te geraken + je verliest gegarandeerd vet.

Lebowski 5-3-1

Ik hanteer zoals je weet ook deze indeling, vind het een fijn schema.

Je hebt geen volume nodig om te cutten. Verder main lifts boven de 85% houden om gains te behouden.

• #1.700
Als je gaat cutten zou ik eigenlijk die zware singles en doubles laten voor wat het is.

Waarom niet gewoon flink volume maken op alle 3 de lifts? Is behoorlijk intensief zonder dat je boven de 90% hoeft te geraken + je verliest gegarandeerd vet.

Wat jij voorstelt is hét recept om kracht te verliezen. Dat vet verlies ik wel door caltekort.

Ik hanteer zoals je weet ook deze indeling, vind het een fijn schema.

Je hebt geen volume nodig om te cutten. Verder main lifts boven de 85% houden om gains te behouden.

Zo is het maar net!

Terug
Naar boven