AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles

Ik ben benieuwd crakie , ik zweer idd bij een goed eetpatroon en cardio en dat heeft altijd zijn vruchten afgeworpen
Succes met de cut dan maar

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.722
Yep, we gaan het zien John!

Ik erger me gewoon aan ongefundeerde beweringen: er is geen bewijs dat cardio noodzakelijk is voor degelijk vetverlies, dus wie dat roept, krijgt tegengas van mij.

Volgens mij heeft niemand hier beweert dat het noodzakelijk is, zie nergens ongefundeerde beweringen. Er zijn wel een aantal voordelen maar daar zal ik hier niet op ingaan.
Veel succes met de cut.

Hallo Dude, nog gefeliciteerd met het mooie uiteinde van je Smolov jr. cycle. Veel succes met het cutten.

Zelf ben ik de laatste maanden ook aan het cutten (zonder extra cardio) en het is inderdaad prima mogelijk. Ben van 20+ vet naar 15,5% vet gegaan (gewicht is ongeveer hetzelfde gebleven). Heb ook niet op kracht hoeven inleveren. Dat alles door slimmer te eten.

• #1.725
Volgens mij heeft niemand hier beweert dat het noodzakelijk is, zie nergens ongefundeerde beweringen. Er zijn wel een aantal voordelen maar daar zal ik hier niet op ingaan.
Veel succes met de cut.

Laten we er maar geen ruzie over maken. En laten we nou eerlijk zijn: de Dude en cardio is sowieso geen acceptabele combinatie ;)

Hallo Dude, nog gefeliciteerd met het mooie uiteinde van je Smolov jr. cycle. Veel succes met het cutten.

Zelf ben ik de laatste maanden ook aan het cutten (zonder extra cardio) en het is inderdaad prima mogelijk. Ben van 20+ vet naar 15,5% vet gegaan (gewicht is ongeveer hetzelfde gebleven). Heb ook niet op kracht hoeven inleveren. Dat alles door slimmer te eten.

Hé dat klinkt goed man! Heb je de intensiteit hoog en het volume laag gehouden, zoals ik van plan ben?

Eigenlijk hebben we aan de trainingen niet superveel veranderd. Het is gericht op het opbouwen van basiskracht. Ik zou zeggen; gemiddeld tot hoog volume en gemiddelde intensiteit.

Cardio is absoluut niet nodig. Ik heb dit jaar behoorlijk succesvol gecut en heb daar geen minuut cardio aan gespendeerd.
Dat cardio je training en prestaties met de grote lifts kan verbeteren is een ander verhaal.

Cardio is absoluut niet nodig. Ik heb dit jaar behoorlijk succesvol gecut en heb daar geen minuut cardio aan gespendeerd.
Dat cardio je training en prestaties met de grote lifts kan verbeteren is een ander verhaal.

ik ben dan wel eens benieuwd naar je eetpatroon als ik zo vrij mag zijn - :)

We mogen hier nog "discussieren" hoeveel we willen, ik weet 1 ding, en dat is dat onze lokale huisdude er zijn zinnen op heeft gezet en dat hij ons aardig, in het positieve, kan verrassen.

Hoe gaat je voeding eruit zien de komende tijd?
Hoeveel kcal ga je zitten?

• #1.731
Eigenlijk hebben we aan de trainingen niet superveel veranderd. Het is gericht op het opbouwen van basiskracht. Ik zou zeggen; gemiddeld tot hoog volume en gemiddelde intensiteit.

Hmmm, op die manier heb ik mezelf helemaal opgebrand een paar jaar geleden... dat doe ik niet nog eens.

Yeah, Neusje to the rescue!

Cardio = betere conditie = sneller herstel?

ik ben dan wel eens benieuwd naar je eetpatroon als ik zo vrij mag zijn - :)

Eetpatroon heeft nauwelijks invloed, ook wat je precies eet niet (binnen grenzen uiteraard), zolang je maar minder binnen krijgt dan verbruikt. Ofwel kies je ervoor wat meer binnen te krijgen en dan extra te verbruiken (door cardio), ofwel wat minder binnen te krijgen zodat je je niet in het zweet hoeft te werken. Volgens mij is het echt zo simpel.

We mogen hier nog "discussieren" hoeveel we willen, ik weet 1 ding, en dat is dat onze lokale huisdude er zijn zinnen op heeft gezet en dat hij ons aardig, in het positieve, kan verrassen.

Thanks man, ik heb er ook vertrouwen in!

---------- Toegevoegd om 18:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Hoe gaat je voeding eruit zien de komende tijd?
Hoeveel kcal ga je zitten?

Ik ga niet tellen, maar gewoon porties verkleinen, snacks uitbannen en vet vermijden. Typisch eet ik zo:

Ontbijt: kwark of yoghurt met muesli (cut: suiker- en vetarme varianten)

Lunch: Boterhammen (cut: max 4 stuks, mager beleg zoals kipfilet)

Vieruurtje: fruit (cut: zelfde)

Avondeten: van alles (cut: hetzelfde maar 1/4 tot 1/3 minder)

Verder ga ik nog wat whey + bcaa's nemen pre- en post-training en caseïne voor het slapen gaan.

Oké crakie , succes man in de cut

• #1.733
Thanks John, gaat lukken!

Training vandaag:

MILITARY PRESS
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 65 kg × 1
Set 5: 75 kg × 1
Set 6: 85 kg × 2

Verrassend easy.

SQUAT
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 120 kg × 5
Set 5: 140 kg × 5
Set 6: 155 kg × 4

Hmm, dit viel tegen. Hopelijk niet het eerste teken dat ik heb gepiekt en nu downhill ga. Aan de andere kant ga ik wel dieper dan parallel.

CHIN UP band assisted (purple)
Set 1: 8x
Set 2: 8x
Set 3: 5x

Echte sterke press power makker, ja, ik ben jaloers!
Squat heb ik echt ook zo, als ik denk dat het even goed ga, dan voelt 60 kg erna als een halve Mount Everest

Ben jij voldaan met zo weinig oefeningen?

Wat eet je afschuwelijk weinig man. Tenzij "avondeten" bij jou betekent drie volle pannen leegschrapen, maar dat lijkt me sterk. Vraag me af hoe je hier überhaupt van kunt leven. Weet je zeker dat je niet nu al in starvation mode zit?

Lebowski 5-3-1

Wat eet je afschuwelijk weinig man. Tenzij "avondeten" bij jou betekent drie volle pannen leegschrapen, maar dat lijkt me sterk. Vraag me af hoe je hier überhaupt van kunt leven. Weet je zeker dat je niet nu al in starvation mode zit?
Ik ben ook geen voorstander van steeds voeding berekenen. Als start van de cut zou ik dit wel doen zodat je weet of je goed zit want dit lijkt mij ook weinig.

• #1.738
Echte sterke press power makker, ja, ik ben jaloers!
Squat heb ik echt ook zo, als ik denk dat het even goed ga, dan voelt 60 kg erna als een halve Mount Everest

Ja press gaat goed op het moment (dat is ook wel eens anders hehe). Squat was echt raar. Bar lag lekker op de rug, maar het voelt alsof de activering van de spieren de helft langzamer gaat, zodat ik half moest grinden. Iets met CNS? Vorige Smolov-ronde had ik trouwens precies hetzelfde.

Ben jij voldaan met zo weinig oefeningen?

Op het moment vind ik het wel lekker om met 30-45 minuten klaar te zijn ja.

Er staan geen hoeveelheden bij, maar die zijn per maaltijd inderdaad niet reusachtig. Toch ben ik met dit eetpatroon van 90 naar 105 gegroeid afgelopen 2 jaar, dus het was echt wel genoeg. Ik eet nu ongeveer op onderhoud schat ik, absoluut niet starvation mode!

---------- Toegevoegd om 09:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:12 ----------

Ik ben ook geen voorstander van steeds voeding berekenen. Als start van de cut zou ik dit wel doen zodat je weet of je goed zit want dit lijkt mij ook weinig.

Ik heb maandag toevallig een meting gedaan: BW 104,6 en buikomtrek 111 cm. Als dat niet veranderd is volgende week, weten we dat het genoeg was :)

Mazzelaar. Zolang ik onder de ~5000 kcal zit kom ik überhaupt geen kilootje aan.

• #1.740
Terug
Naar boven