XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles

congrats mate, toch een mooi resultaat ...

ik ben toch benieuwd crakie als je weer stopt met eca
val je weer terug of zit er stabiliteit in je gewicht

wat is eca?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.964
congrats mate, toch een mooi resultaat ...

Als je nog tips wilt... :P

ik ben toch benieuwd crakie als je weer stopt met eca
val je weer terug of zit er stabiliteit in je gewicht

Kwestie van calorieën rustig opbouwen John, tot je via de weegschaal kunt zien waar je onderhoudsniveau zit. Dit moet sowieso na een cut, of je nu ECA gebruikt of niet.

Efedrine - caffeïne - aspirine. Het verhoogt de stofwisseling een beetje, maar de belangrijkste functie is IMO eetlustremming. Ik kom de ochtend goed door zonder ontbijt op 16 of 24 mg E en 200 mg C (aspirine laat ik zitten, nut ervan wordt ook betwijfeld).

• #1.966
Tips over hoe je kracht kwijt raakt of wat bedoel je? :p

Haha, ik ben sinds februari al 8kg kwijt man :p En heb in die tijd zelfs nog PR's gezet :p

Voor iemand die binnen een paar dagen 4 kg verschil op de weegschaal zegt te zien, betekent 8 kg natuurlijk niets.

• #1.972
Tegenwoordig schijt ik gewoon in de wei. Tussen de koeien. Bevalt me wel.

I have the weirdest boner right now...

BENCH PRESS
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 107,5 kg × 3
Set 5: 115 kg × 3

DEADLIFT
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 100 kg × 5
Set 3: 120 kg × 3
Set 4: 140 kg × 3
Set 5: 150 kg × 3

Eerste deadliftjes sinds een poosje. Pijnloos.

BENT OVER ROW
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5

Rest van de week even geen trainingen gepland, maandag laatste keer wegen en dan is de cut voorbij! Ik begon daarmee 16 december en eindigde op 12 april. Dat zijn 17 weken. Daarin ben ik van een dikke pens naar een buikje gegaan.

BW: 105 -> 90 à 91 kg (-13 à -14 %); 0,82 kg/week gemiddeld
Buik: 111 -> 94 cm (-15 %); 1 cm/week; 1,2 cm/kg gemiddeld
Squat: 185 -> 155 (-16 %)
Bench: 140 -> 125 (-11 %)
MP: 92,5 -> 85 (-8 %)
DL: 2x200 -> ? (blessure)

Opvallend dat de squat het meest heeft geleden, ik had verwacht dat juist de presses de pineut zouden zijn. Gevoelsmatig is mijn deadlift nog redelijk op peil, 180 kg trek ik zeker nog wel en dat zou een afname van 10 % zijn.

De stijl van cutten is me prima bevallen: ik heb geen grote moeite gehad om het vol te houden. En godzijdank geen cardio nodig gehad. Op voorhand had ik gehoopt op minder krachtverlies, maar gezien mijn vrij hoge tempo van 0,82 kg/week is het best redelijk. Zou het niet anders willen doen, anders ben je echt heel lang bezig.

Mijn volgende doel is 2xBW squat, 2xBW DL, 1,5xBW BP en 1xBW MP, oftewel ongeveer mijn huidige pr’s. Beetje jammer is dat ik mijn weg terug al vrij snel moet onderbreken: ik ga over 11 weken alweer op vakantie. Maar goed, we zien wel hoe het gaat. Schema voorlopig:

Ma: 5x5 Squat, BP zwaar, 5x5 Rows
Wo: DL repout + ass., MP repout + ass., Chins
Vr: Squat zwaar, 5x5 BP, Krocs

Ik begin laag, niet alleen als gebruikelijke aanloop, maar ook om zonder herstelproblemen mijn onderhoudsniveau qua eten te vinden. Ik ga namelijk voor een zeer minimale gewichtstoename, dus net iets boven onderhoud eten gemiddeld (rond de training wat meer, op rustdagen wat minder). Zodra mijn buik weer op 100 cm zit, moet ik weer cutten. Hopelijk motiveert me dat om netjes te eten :)

Toch mooi als je uiteindelijk het begin vs einde ziet

Nu een oral kuurtje erin en je hebt je kracht zo terug :p

• #1.974
Toch mooi als je uiteindelijk het begin vs einde ziet

Nu een oral kuurtje erin en je hebt je kracht zo terug :p

Dit zou wel de domste tijd kunnen zijn om dat te doen: je gaint nu sowieso lekker makkelijk! Tenminste, dat zie je toch vaak. Chick tot zijn ziekte en andere ellende, Diaephi: allebei gingen echt knallen na hun cut.

Dit zou wel de domste tijd kunnen zijn om dat te doen: je gaint nu sowieso lekker makkelijk! Tenminste, dat zie je toch vaak. Chick tot zijn ziekte en andere ellende, Diaephi: allebei gingen echt knallen na hun cut.

Ja, dat zie je vaak ... omdat je lichaam 'depleted' en afgemat is neemt het alle voedingsstoffen beter op.
Zo ook de niet zo legale middelen ;)

Mooi verslag en zeer net resultaat.
Lange cut geweest, misschien was een pauze tussendoor wijs geweest om het aftakelingsproces tegen te gaan. :p
Maar met het in een ruk doorzetten ben je er dan ook sneller vanaf.

• #1.978
Ja, dat zie je vaak ... omdat je lichaam 'depleted' en afgemat is neemt het alle voedingsstoffen beter op.
Zo ook de niet zo legale middelen ;)

Ik hou het toch lekker bij gainen op de havermout en de karnemelk :)

Broscience alert :p

Nette cut man!

Thanks!

Of je voeding beter opneemt na een cut weet ik niet, maar de bounce erna is wel een bekend gegeven. Dat moet een fysiologische verklaring hebben.

Mooi verslag en zeer net resultaat.
Lange cut geweest, misschien was een pauze tussendoor wijs geweest om het aftakelingsproces tegen te gaan. :p
Maar met het in een ruk doorzetten ben je er dan ook sneller vanaf.

Gek genoeg begon het verval zoals te verwachten valt na een week of drie-vier, maar stopte na verloop van tijd. Aan het einde pikten de presses zelfs weer wat aan. Maar ik ben het wel met je eens dat hoe meer tijd je ervoor neemt, hoe minder het verval zal zijn. Ik heb ervoor gekozen enig verlies te nemen.

Die bounce ontken ik ook niet, maar of dat te verklaren is met verhoogde opname door je darmwand weet ik niet. Lijkt me logischer dat je opname altijd zo hoog mogelijk is, die 100 jaar dat er in het Westen genoeg voedsel is om je dik te vreten is namelijk evolutionair gezien niks. Maar hier zeg ik dus niet mee dat die bounce er niet is.

Terug
Naar boven