MuscleMeat

TheMistery's road to strongman

Bezoekers in dit topic

TheMistery

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
9.084
Waardering
356
Lengte
1m82
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal ,

Ik ben hier al een ruime tijd aanwezig. Maar ik dacht het word tijd voor een log naar lang wikken en wegen sprak mij toch deze kant van de krachttraining meer aan dan het bben. Dus open ik hier mijn eerste logg ik val in het niets bij iedereen daar ben ik mij wel bewust van maarja. Hier even wat info

lengte: 1,86cm
gewicht: 96,7kg
bf: ??
 
Laatst bewerkt:
Training 1 :

BP:
5x5x 80kg

DL:
3x5x100kg ( per week verhogen dus begin rustig )

MP:
5x5x 40kg ( schouders zeggen 50kg maar triceps werken niet mee met locken moet hard aan gewerkt worden )

Dippen:
3xbw

BB curl:
5x5x 40kg

Toevoegingen: Vandaag gewogen 96,7kg ik baalde echt 2weken terug 94kg zelfde tijdstip alleen nu met dit schema. Training verliep niet als geplanned schoot me tijdens het bankdrukken in de nek en de schouders en een beetje grieperig. Woensdag beter hopelijk
 
Waarom 3 x achter elkaar dezelfde maaltijd?
Waarom geen brinta of boterhammen?
Waarom geen 500 gram kwark?

Vind je het niet teveel press werk?
 
Haha ik dacht al dat die vraag zou komen. Ik hou van eentonig eten ik zou het evt soms kunnen afwisselen met vis ofzo. En de vraag waarom ik geen brood eet is omdat ik het niet lust. En de kwark nou ik dacht dat het dan te veel zuivel zou worden en het is tenslotte cutten dus. Brinta eet ik s'ochtends als het goed is zie je het er wel tussen staan

Ik weet niet of ik het te veel press werk vind aangezien ik net begonnen ben maar wat zou jij anders doen?
 
Hehe, eindelijk!
Ik vind je schema's, zowel qua voeding, als training erg eentonig.

Eerst over je training:
Ik snap gewoon niet dat je bijna alles 5x5 doet. Ten eerste is het saai, ten tweede is het goed om ook 's wat variatie in repranges te hebben. Dat wil niet zeggen dat je de basic compounds niet op 5x5 zou kunnen doen. Verder eens met Jopthelis, teveel presses lijkt me.

Je voeding:
Ik zou er gek van worden. Ben trouwens in de zomer een kg per week afgevallen, at 2x daags 500 gram kwark. Verder gewoon lopen schrappen qua carbs, that's all. Van melk krijg ik overigens wel een vette huid.
 
Ik ben best bereid een ander schema te gaan volgen zolang ik er maar flinke gains op kan maken. Maar mijn voeding dit is het eerste voedingsschema waar ik ook zin in heb de hele dag eventueel kan ik het gaan afwisselen in verloop van tijd met gehakt, vis, en dan eventueel groente ipv ananas maar ik zou de kwark wel kunnen opkrikken naar 500gr.
 
1)Ooit gehoord van het anabolic window effect? Je gaat je eerst volvreten met een grote maaltijd en als je hebt getraind neem je een shake en een bakje kwark zit geen logica in beter draai je het om bro.

2)Pak maar gewoon 70 gram whey als je opstaat.

3) Na je training de wheyshake zonder melk

4)Bovendien ben ik het met vorige poster dat het heel eenzijdig is.


Ik heb niet zoveel verstand van strongman trainingen maar ik zou toch iets hoger in reps zitten op die isolatie oefeningen als ik jou was.

s6 met je doelen gozer.
 
Dag 1
Bench press 5x5
Dead lift 3x5
Military press 4x8
Dippen 3xfail
bb curl 3x10

Dag 2
Squat 5x5
Incline dumbbell press 4x8
BOR 4x6
side- rear raises 3x10
Calf raises 2x20

Dag 3
Military press 5x5
Front sq 4x6
Close grip bench 4x8
chin-ups 3xfail
legraises 3x20
 
1)Ooit gehoord van het anabolic window effect? Je gaat je eerst volvreten met een grote maaltijd en als je hebt getraind neem je een shake en een bakje kwark zit geen logica in beter draai je het om bro.

2)Pak maar gewoon 70 gram whey als je opstaat.

3) Na je training de wheyshake zonder melk

4)Bovendien ben ik het met vorige poster dat het heel eenzijdig is.


Ik heb niet zoveel verstand van strongman trainingen maar ik zou toch iets hoger in reps zitten op die isolatie oefeningen als ik jou was.

s6 met je doelen gozer.

Dankje xtra,

Dit schema heb ik op willekeurige volgorde hier neer gezet. Het ziet er in de praktijk zo uit

5:30: megacrow ( op niet trainingsdagen )

7:00: maaltijd 1

9:30: maaltijd 2

11:30: maaltijd 3

13:00/13:30: maaltijd 4

14:30: pre workout unleashv2+EAS ( trainingsdagen )

15:15/15:30: training

16:30/17:00: EAS+ mega crow ( trainingsdagen )

17:30: shake

18:00/18:15: avond eten

21:00: kwark

en dat mijn voeding eentonig is weet ik maarja zo ben ik nou eenmaal. Ik hou van eentonig eten. Maar ik denk dat ik het nog wel ga afwisselen met gehakt of tonijn

Dag 1
Bench press 5x5
Dead lift 3x5
Military press 4x8
Dippen 3xfail
bb curl 3x10

Dag 2
Squat 5x5
Incline dumbbell press 4x8
BOR 4x6
side- rear raises 3x10
Calf raises 2x20

Dag 3
Military press 5x5
Front sq 4x6
Close grip bench 4x8
chin-ups 3xfail
legraises 3x20

Thnx gijs gebruik jou schema


Vanmiddag trainen ;) voel me nog wel een beetje belabberd maar ga er gewoon voor
 
Wat zijn je kracht stats?

Ik max de eerste tijd nog niet dus zeker weten doe ik het niet maar van een maandje terug

100kg BP kwa kracht absoluut het sterkst
160kg DL niet wat het moet wezen maar dit was trouwens met de verkeerde uitvoering nu met de goede
130kg sq
 
Succes met je ambities bro'
 
Training 2 :

SQ:
3x5x100kg
2x5x110kg

Incline DB press:
1x8x 26kg per hand
3x8x30kg per hand

BOR:
1x6x60kg
1x6x70kg
2x6x80kg

Side raises (kabels):
3x10x15kg per hand

Standing calf raises:
2x20x100kg ( max apparaat )

Toevoegingen:
Na de squats dizzy en dat werd erger naar mate de training vorderde dus niet optimaal getrained BOR zat veel meer in en incline ook. Onder de side raises ging het alweer beter minder druk. Als dit zo doorgaat moet ik maar is bij de dokter langs
 
Vanmiddag weer trainen voor het eerst front squatten dus ben benieuwd :)
 
Training 3 :

MP:


1x5x40kg
4x5x44kg

Front squat:

4x6x40kg ( niet echt een oefening voor mij hij gaat niet lekker iemand suggesties voor een andere oefening)

Close grip bench:

2x8x60kg
2x8x70kg

Chinups:

1x10
1x6
1x6

Leg raises:

3x20x70kg

Toevoegingen: Nou nog steeds niet optimaal het was echt verschrikkelijk druk moest steeds wachten aangezien er maar 1 rek is. Laten we hopen dat het volgende week beter gaat. Morgen hardlopen kijken of dat nog een beetje gaat
 
Geen andere oefening gaan doen, gewoon blijven frontsquatten
 
Geen andere oefening gaan doen, gewoon blijven frontsquatten

Hij drukt nogal tegen de schouders aan en ik vind het nog niet dat je zegt een super oefening
 
Vanmiddag trainen met een kameraad bij een andere gym ben benieuwd of ze aan mijn eisen lijst voldoen :)
 
Training 4 :

BP:

2x5x70kg
2x5x80kg
1x5x90kg

DL:

1x3x110kg
1x3x120kg
2x3x130kg
1x3x140kg

MP:


1x8x40kg
3x8x44kg
1x2x50kg ( triceps duidelijke achterstand :S)


Tricep pushdown ( ipv dippen ):

4x8x40kg

BB curl:

1x8x35kg
3x8x40kg

toevoegingen: Ging vandaag best heel lekker goed opdreef gewogen en ik bleek kwa vet omlaag en nu al met al bijna 98kg zeer tevreden over mega crow en mijnvoeding het doet goed zijn werk :)
 
Back
Naar boven