Zo! Het wordt weleens tijd om wat serieuzer te gaan trainen vind ik. Ik krijg opeens na wat topics te lezen alleen maar meer motivatie, komt goed uit, want de laatste weken modderde ik eigenlijk maar wat aan. Tijd voor een nieuwe start!
Vorig jaar juni kwam ik hier als dik varken van 93kg aan puur vet. Ik was lui, totaal geen conditie, dronk veel teveel bier en had echt slechte eetgewoontes. Daar moest verandering in komen, en ik ging sporten + eten wat hier werd gepost. En het hielp! Ik ging naar 65 kg. Op dit moment schommel ik tussen de 68/69 kg.
Hier een setje foto's van mijn progressie van 0 tot nu:
------------------------------------------------------------
Updatefoto jan 2011
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Huidig gewicht: 76 kg
Maar het kan nog altijd veel beter vind ik. Ik ben pas een beetje serieuzer gaan krachttrainen vanaf maart dit 2010 (daarvoor deed ik puur alleen cardio om vet te verliezen, en af en toe apparaten). Maar ik zit nog steeds tegen het volgende aan te hikken: cutten (echt al het vet eraf), of cleanbulken.
Dat laatste "durf" ik nog steeds niet door te zetten, omdat ik bang ben dat ik weer zo vet als vorig jaar wordt. Dus eigenlijk zet het niet goed door. Nu moet echt een keer die knop om! De zomer is toch voorbij, cutten heeft niet echt veel zin nu.
Een cleanbulk lijkt me toch het beste voor mezelf.
Mijn bmr ligt rond de 1738. Activiteitsniveau gaat worden: 3 keer per week kt. Daarnaast loop ik meestal 2/3 keer per week 30 min hard (dat wil ik erin houden). Ik wil mijn conditie behouden (ik heb een zittend beroep) en het geeft zo'n heerlijk gevoel.
Ik heb een zittend beroep, en volgens mij zet ik best snel vet aan, dus ga kijken wat mijn lichaam doet op 1738 * 1,55 wordt +/- 2763,65 kcal.
Ik heb ook een nieuw trainingsschema gemaakt.
Na wat puzzelen kwam ik op het volgende:
Voor elke training: Warming-up
10 min cardio. Middelmatige/ hoge intensiteit roeien of crosstrainen).
Maandag: Rug, Biceps
Deadlift
BB BOR's
Lat pulldown
BB Curls
Hammer Curls
Woensdag: Borst, Triceps
DB Press (vind ik lekkerder dan de benchpress, kan dit kwaad?)
DB Flyes
INC db press
cable pushdown
extensions
Zaterdag: Benen + schouders
squatten (hahaha dit heb vorige week pas voor het eerst gedaan met 30 kg
, maar vanaf zaterdag ga ik hem dus vast in mijn schema stoppen, ooit moet het toch)
legpress
lunges
mil press
Lat raises
Achteraf deed ik meestal HIIT training van 15 min. Is het oke om dit te blijven doen in een cleanbulk?
Als iemand nog tips/ kritiek/ opmerkingen heeft voor mijn schema hoor ik ze graag!
Trainingslogs komen vanaf morgen!
Vorig jaar juni kwam ik hier als dik varken van 93kg aan puur vet. Ik was lui, totaal geen conditie, dronk veel teveel bier en had echt slechte eetgewoontes. Daar moest verandering in komen, en ik ging sporten + eten wat hier werd gepost. En het hielp! Ik ging naar 65 kg. Op dit moment schommel ik tussen de 68/69 kg.
Hier een setje foto's van mijn progressie van 0 tot nu:
Updatefoto jan 2011
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Huidig gewicht: 76 kg
Maar het kan nog altijd veel beter vind ik. Ik ben pas een beetje serieuzer gaan krachttrainen vanaf maart dit 2010 (daarvoor deed ik puur alleen cardio om vet te verliezen, en af en toe apparaten). Maar ik zit nog steeds tegen het volgende aan te hikken: cutten (echt al het vet eraf), of cleanbulken.
Dat laatste "durf" ik nog steeds niet door te zetten, omdat ik bang ben dat ik weer zo vet als vorig jaar wordt. Dus eigenlijk zet het niet goed door. Nu moet echt een keer die knop om! De zomer is toch voorbij, cutten heeft niet echt veel zin nu.
Een cleanbulk lijkt me toch het beste voor mezelf.
Mijn bmr ligt rond de 1738. Activiteitsniveau gaat worden: 3 keer per week kt. Daarnaast loop ik meestal 2/3 keer per week 30 min hard (dat wil ik erin houden). Ik wil mijn conditie behouden (ik heb een zittend beroep) en het geeft zo'n heerlijk gevoel.
Ik heb een zittend beroep, en volgens mij zet ik best snel vet aan, dus ga kijken wat mijn lichaam doet op 1738 * 1,55 wordt +/- 2763,65 kcal.
Ik heb ook een nieuw trainingsschema gemaakt.
Na wat puzzelen kwam ik op het volgende:
Voor elke training: Warming-up
10 min cardio. Middelmatige/ hoge intensiteit roeien of crosstrainen).
Maandag: Rug, Biceps
Deadlift
BB BOR's
Lat pulldown
BB Curls
Hammer Curls
Woensdag: Borst, Triceps
DB Press (vind ik lekkerder dan de benchpress, kan dit kwaad?)
DB Flyes
INC db press
cable pushdown
extensions
Zaterdag: Benen + schouders
squatten (hahaha dit heb vorige week pas voor het eerst gedaan met 30 kg
, maar vanaf zaterdag ga ik hem dus vast in mijn schema stoppen, ooit moet het toch)legpress
lunges
mil press
Lat raises
Achteraf deed ik meestal HIIT training van 15 min. Is het oke om dit te blijven doen in een cleanbulk?
Als iemand nog tips/ kritiek/ opmerkingen heeft voor mijn schema hoor ik ze graag!
Trainingslogs komen vanaf morgen!
Laatst bewerkt:

) pull-ups kan. Voor mij al heel wat, maar er zit dus na een week al vooruitgang in
. 
. Ik eet op een dag rond de 2700 kcal, allemaal clean.
.