MuscleMeat

Tips voor horrorfilms?

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Iemand enkele aanraders? Mogen er ook uit de oude doos zijn...

Heb trouwens zelf pas Feast en Ilsa She Wolf of the SS gezien. Beide aanraders :D

The Descent vind ik ook goed. Wrong Turn vond ik vrij belachelijk, soms humoristisch :).

Gothika was creepy + meesterlijk verhaal.

the decent,28 days later,dawn of the dead

• Topic Starter Topic Starter
Weet ik weeral wat te doen na m'n training, met m'n shake voor de buis :D

Ik vond "The Hills have eyes" best grof. Ik heb het dan over de remake.

Ik vond "The Hills have eyes" best grof. Ik heb het dan over de remake.

Wat bedoel je met grof? Ik vond dat THHE best wat explicieter in beeld mocht gebracht worden.

Het grootste probleem met de hedendaagse horror is dat ze het goed moet doen in de bioscoop. En als 70% van de bezoekers voortijdig de zaal verlaat, waarvan de helft kokhalzend ;), is dat niet zo goed voor de rendabiliteit van de film.

Persoonlijk hou ik wel van het japanse werk, Takashi Miike z'n werk gaat er bij mij in als zoete koek. Hoewel dit naar mijn mening niet echt horror is.

tip: go watch Ichi The Killer Koroshiya 1 (2001)

Wat bedoel je met grof? Ik vond dat THHE best wat explicieter in beeld mocht gebracht worden.

Het grootste probleem met de hedendaagse horror is dat ze het goed moet doen in de bioscoop. En als 70% van de bezoekers voortijdig de zaal verlaat, waarvan de helft kokhalzend ;), is dat niet zo goed voor de rendabiliteit van de film.

Persoonlijk hou ik wel van het japanse werk, Takashi Miike z'n werk gaat er bij mij in als zoete koek. Hoewel dit naar mijn mening niet echt horror is.

tip: go watch Ichi The Killer Koroshiya 1 (2001)

Het begin alleen al.....ben je er meteen goed bij.:D
En dat stukje in die caravan vond ik ook best hard.

hoe heet die film ook alweer met die zombies! in dat ondergrondse lab, waar ze dat medicijn voor soldaten aan het maken zijn zodat ze niet meer dood kunnen?

Beetje vaag, zeker op het eind met dat beest, maar ik vind em wel cool!

Niet echt een horror, maar wel een aanrader....Van Helsing.

Het begin alleen al.....ben je er meteen goed bij.:D
En dat stukje in die caravan vond ik ook best hard.

idd als Emilie de Ravin dan gepaald moet worden kies ik liever een ander personage om dat te doen :D

@Chunky: Resident Evil?

@Yzord: komaan dat is voor kiddies :p ;)

resident evil ja!

daar zitten echt een paar zeer goed geplande schrikmomenten in!

Net als in het spel. Loop je meerdere keren door die gang zonder dat er wat gebeurt en dan ineens schieten er armen(?) door de ramen heen en later ook nog honden dacht ik.:eek: :D

uit de oude doos vind ik de the shining toch ook wel een goeie

de laatste echt scary in de bios vond ik toch wel de eerste Grudge

Absolute top 3:

Alien
The Shining
The Thing

Hmm, weet iemand van jullie hoe die oude horror film heet met zombie's in een groot winkelcentrum?

poltergeist deel 1 blijft goed en mijn favo The exorcist.

Terug
Naar boven