MuscleMeat

Tips voor horrorfilms?

de alien serie is echt creepy, weinig films die me echt kippevel doet krijgen.
voor de rest 28 days later, niet echt horror, maar zowat de beste zombiefilm ever made, vooral om het apocalyptisch sfeertje en de mooie uitwerking.

Toen ik 15 was kreeg ik altijd nachtmerries van IT (nu nog steeds trouwens).
MIsschien een aanrader?

''juon 2'' de japanese versie van de grudge , echt VEEL beter dan de engelse versie , zeker een aanrader

Als je ooit Braindamage tegenkomt geef dan even een seintje :D Briljante film

Gister SAW3 gezien van pukka is wel betere kwaliteit dan die van proper was wel aardig te volgen zeer luguber dit keer de maker heeft echt een zieke geest goed verhaal en goeie scene's een echte aanrader

The Texas Chain Saw Massacre (1974)
Cannibal Holocaust (1980)
The Thing (1982)
Evil Dead II (1987)
Braindead (1992)
The Others (2001)
28 Days Later... (2002)
Wrong Turn (2003)
Shaun of the Dead (2004)
The Descent (2005)

En de [Link niet meer beschikbaar] is ook goed te doen vind ik. Geen idee wat je al gezien hebt.

Evil dead 2 ipv 1? The Descent? (:roflol:)... Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens. Die oude 'dawn of the dead' is inderdaad ook de shit.

er is sinds kort ook een nieuwe reeks horror-kortfilm op de markt:
"Masters Of Horror" genaamd.

films van telkens 1 uur en af en toe spelen er ook bekende acteurs in mee.
goeie creepy verhalen, doet me soms denken aan
"Tales from the Crypt" en "The Twilight Zone" van vroeger.

een echte aanrader !!! :thumb:

er is sinds kort ook een nieuwe reeks horror-kortfilm op de markt:
"Masters Of Horror" genaamd.

films van telkens 1 uur en af en toe spelen er ook bekende acteurs in mee.
goeie creepy verhalen, doet me soms denken aan
"Tales from the Crypt" en "The Twilight Zone" van vroeger.

een echte aanrader !!! :thumb:

Heb alleen 'imprint' daarvan gezien.. die was zeker wel vet. The Grudge + The ring(amerikaanse en japanse versies, pretty much alle delen) zijn btw vreselijk belabberd...die zou ik niemand aanraden.

Braindead is de absolute topper!

Verder natuurlijk evil dead. Ik vond Re-animator ook echt zwaar tof. The Story Of Ricky is ook super. Bad Taste natuurlijk. Ebola Syndrome vond ik ook lachen.

Mja dit is meer allemaal grappige splatter horror, vind ik persoonlijk wel het leukste. Als je meer voor de sicke shit gaat kun je beter cannibal holocaust, salo, guinea pig series, ichi the killer en dat soort shit nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Dacht dat ik het meeste al gezien had maar blijkbaar heb ik nog wat uurtjes voor de boeg :D

Evil dead 2 ipv 1? The Descent? (:roflol:)... Voor de rest ben ik het wel redelijk met je eens. Die oude 'dawn of the dead' is inderdaad ook de shit.
Ja evil dead 2 is volgens vele fans, filmliefhebbers en critici beter dan 1, dat klopt. The Descent (7.5 op imdb met bijna 18.000 stemmen, 83% op rotten tomatoes, 4/5 op [Link niet meer beschikbaar] en RollingStone, 3.5/5 op MovieMeter) zou niet weten wat daar dan zo grappig aan is, een zeer spannende, angstige en originele film die prachtig in beeld is gebracht. Maar misschien zie jij liever zombie movies, moet eerlijk toegeven ik ook wel al was het maar omdat het ook altijd zulke goede komedies zijn :)

Evil Dead 2 is ABSOLUUT NIET(op geen enkele manier) beter dan 1. En 'the descent' was zo vreselijk belabberd.. maarja.. ik hoor vaak genoeg dat ik een 'aparte' filmsmaak heb.

Leuk topic! :thumbs:

Zelf houd ik zelfs van de meest foute horrorfilms. Zo heb ik laatst nog Freddy vs. Jason gekeken. Leuke film! :D

Verder vind ik, ondanks vele slechte reacties op die film, Hostel van Quentin Tarrantino een coole film. SAW 2 vond ik beter dan 1 (misschien omdat ik eerst 2 heb gezien) en Poltergeist is de enige film die ik ook een keer uit heb gezet omdat ik er de creeps van kreeg (ik kijk het liefst horrors in mijn uppie, laat op de avond en alleen in huis)!!

Braindead heb ik ook gezien, maar was toch iets teveel bloed. Beetje té overdreven.

The Texas Chainsaw Massacre blijft ook 1 van mijn favorieten!

Ik ben een heleboel namen kwijt van films die ik gezien heb en wel goed vond, dus dit topic helpt me daar aardig bij!

• Topic Starter Topic Starter
Leuk topic! :thumbs:

Zelf houd ik zelfs van de meest foute horrorfilms. Zo heb ik laatst nog Freddy vs. Jason gekeken. Leuke film! :D

Verder vind ik, ondanks vele slechte reacties op die film, Hostel van Quentin Tarrantino een coole film. SAW 2 vond ik beter dan 1 (misschien omdat ik eerst 2 heb gezien) en Poltergeist is de enige film die ik ook een keer uit heb gezet omdat ik er de creeps van kreeg (ik kijk het liefst horrors in mijn uppie, laat op de avond en alleen in huis)!!

Braindead heb ik ook gezien, maar was toch iets teveel bloed. Beetje té overdreven.

The Texas Chainsaw Massacre blijft ook 1 van mijn favorieten!

Ik ben een heleboel namen kwijt van films die ik gezien heb en wel goed vond, dus dit topic helpt me daar aardig bij!

hahaha Freddy vs Jason; This sucks on so many levels. Wat een acteerprestaties zeg :D

Hostel was ook wel lache, de lekkere meiden was een goede bonus ;) voor mij dan toch :p

Evil Dead 2 is ABSOLUUT NIET(op geen enkele manier) beter dan 1. En 'the descent' was zo vreselijk belabberd.. maarja.. ik hoor vaak genoeg dat ik een 'aparte' filmsmaak heb.
Dat moet dan wel ja, ik heb ook wel eens dat ik vind dat een film niet boeiend is terwijl velen vinden van wel (Sin City bijv.) Er zijn toch genoeg redenen waarom the Descent niet belabberd kan genoemd worden: de acteerprestaties waren gewoon goed, er was geen typisch happy Hollywood einde, de sfeer was geweldig, het plot origineel en uniek, de beelden schokkend en verassend, ach ik kan zo blijven doorgaan daarom begrijp ik totaal niet hoe iemand zo'n film slecht kan vinden, maar nogmaals smaken verschillen: dit is meer de serieuze horror/thriller terwijl velen liever de over de top / lachwekkende horror zien. ED is eigenlijk gewoon even goed al ED2, maar ja iedereen heeft zo zijn eigen idee waarom de ene beter is dan de andere.

the Descent vond ik ook een topper. Stelletje van die stoere wijven die een zooi van die grotmormels slopen:D

En pas nog Cabin Fever gezien. Was wel ok.

hmmmm persoonlijk

ik zou niet weten meer waar ik zelf moet beginnen met kijken aangezien dit mijn favoriete films zijn (horror)

Maar toch iets uit de oude doos

A nightmare on elmstreet (meer komisch als horror)
Hellraiser (deel 1 gaat rest word ook komisch vooral pinhead zijn commentaar en uitspraken)

Childsplay (beste stuk deel 1 als dat wijf door het raam naar buiten word geknikkerd)

children of the corn goeden serie
Carrie deze film was ook maf

maar tot nu toe heb veel gezien maar ben nog niks tegen gekomen wat nou echt eng is ...

Terug
Naar boven