XXL Nutrition

Tips voor horrorfilms?

vandeweek see no evil gezien,leuke horror:)

ben nergens bang voor alleen voor the shining.. maar dan op een groot scherm met dolby sound, en rijden maar met die driewieler door de eindeloze gangen
en halloween I is ook een topper

Laatst bewerkt:
Qua klassiekers heb je de volgende films nog (een mix van bekende films, cultfilms en absolute B-films):

The Black Hole (1979)
The Abyss (1989)
War of the Worlds (1938 radiouitzending is stukken beter dan de film uit de jaren '50)
It Came from Outer Space (1953)
The Day the Earth Stood Still (1951)
Them! (1954, over monstreus grote mieren)
Tarantula (1955)
The Beast from 20,000 Fathoms (1953)
The Creature from the Black Lagoon (1954)
Jaws (1975)
Gremlins (1984, wel erg grappig en schijnt onder horror te vallen)
Killer Clowns from Outer Space (1988)
The Incredible Shrinking Man (1957)
The Omen (1976, eerste film/boek is goed te doen, de vervolgen kun beter overslaan)
Susperia (1977, man, wat een inmens slechte cultfilm)
A Clockwork Orange (1971, op zich niet eng, maar laat wel een vieze smaak achter)
The Fly (1958)
Videodrome (1983)
Scanners (1981)
The Hunger (1983, vampiers met lesbische trekjes)
Dark City (1998)
Labyrinth (1986, vond deze als kind niet eng, maar wel zeer irritant)

Genoeg voor een avondje melige horror-klassiekers

From Dusk Til Dawn, ook wel een vermakelijke film vind ik

Mijn lijstje, met IMDB cijfer.

The Texas Chain Saw Massacre (1974) (7.3)
Cannibal Holocaust (1980) (6.0)
The Thing (1982) (8.0)
The Evil Dead ( 1981) (7,4)
Evil Dead II (1987) (7.8)
Braindead (1992) (7.5)
The Others (2001) (7.8)
28 Days Later (2002) (7.3)
Shaun of the Dead (2004) (7.9)
The Descent (2005) (7.5)
The Hills Have Eyes (2006) (6.4)
The Hills Have Eyes (1977) (6.4)
Alien (1979/1986/1992/1997) (8.4)(8.3)(6.3)6.0)
The Shining (1980) (8.4)
28 days later (2002) (7.3)
Ichi the killer(Koroshiya 1 (2001) (7.1)
Hostel (2005) (5.8)
Poltergeist (1982) (7.4)
Silence of the lambs (1991) (8.6)
Hannibal (2001) (6.3)
Halloween (1978) (7.8)

Iemand toevoegingen?

Van het weekend Texas chainsaw massacre: the beginning gezien. Niet echt super smerig, ik hou totaal niet van horror maar hier kon ik wel naar kijken. Goorste die ik gezien heb was Hostel. Ben halverwege maar weg gelopen.

Van het weekend Texas chainsaw massacre: the beginning gezien. Niet echt super smerig, ik hou totaal niet van horror maar hier kon ik wel naar kijken. Goorste die ik gezien heb was Hostel. Ben halverwege maar weg gelopen.

:roflol: mietje :o

ik dacht aan blair witch project je ziet niet egt veel (aan bloed enzo) maar wel een aanrader

hostel gisteren gezien .... kikke film veel bloot en veel bloed :D

Haha Hostel is juist VET!! Die bloederige scenes dan, qua niveau vond ik de film niet zo hoogstaand.

texas chainsaw massacre is ook goed (eerste deel)

Vooral dat ene wijfie is GRUWELIJK .. lekker. (ff dr naam kwijt)

der komen hier echt films langs waarvan ik niet snap dat mensen die goed vinden, dan noem ik The Hills Have Eyes, The Grudge, Wrong Turn... come on...

anyhow, horror is niet echt mijn genre, bij horror denk ik ook altijd aan monsters, zombies etc..... maar mochten The Exorcist en The Shining er toch bij horen dan kan ik die waarderen! Het horror genre is in mijn ogen altijd te nep, kan me niet gauw aangrijpen

btw voor de mensen die horror met een knipoog leuk vinden is Evil Ed een dikke aanrader
Evil Ed (1997)

die heb ik een aantal keer gehuurd met vrienden en smakelijk om kunnen lachen

der komen hier echt films langs waarvan ik niet snap dat mensen die goed vinden, dan noem ik The Hills Have Eyes, The Grudge, Wrong Turn... come on...
Je geeft kritiek op een redelijke horror Wrong turn (5.8) en komt dan aan met een smaakloze crapfilm als "Evil Ed" (4.6/10) come on ;)

Toen ik 15 was kreeg ik altijd nachtmerries van IT (nu nog steeds trouwens).
MIsschien een aanrader?

ja man ik ook. Mijn oudste vbroer had teven shet boek en toen ik die eensbegon te lezen durfde ik de pagina niet meer omdraaien maar ook niet meer over het boek heen te kijken omdat ik dacht dat ik It zou zien; Ik was dan ook maar een jaar of 9.

ja man ik ook. Mijn oudste vbroer had teven shet boek en toen ik die eensbegon te lezen durfde ik de pagina niet meer omdraaien maar ook niet meer over het boek heen te kijken omdat ik dacht dat ik It zou zien; Ik was dan ook maar een jaar of 9.

9 jaar en dan al een b*ch...

In het weekend klus ik bij in een videotheek en na een tijdje begin je de horrorfans wel te kennen, het zijn vooral obese huisvrouwen van achter in de veertig die voor die B-pulp kiezen, momenteel: reekers, Boo, 2001 maniacs, the devils rejects, severed, ...

Speciaal voor appeltaart en thinkalot... de pussies:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vroeger kon ik echt niet kijken naar Chuckie...

durfde niet meer naar bed als ik een stuk van die film(s) gezien had :D

Andere oldie waar ik de kriebels van kreeg (misschien niet bekend bij iedereen):

Critters

later nog een keer gezien maar bleek zelfs een dosis humor is te zitten. slechte film trouwens maar toen ik nog een kleine uk was, was ie goed eng:D

The fly I, The Thing en een goede zombiefilm waren als kind wel eens aanleiding tot nachtmerries, maar ET vond ik gewoon een leuke/grappige film toen :D

Dit is wel een leuk idee voor een apart topic: "van welke horrorfilms kreeg jij als kind nachtmerries?" :P

Terug
Naar boven