XXL Nutrition

To be On or to be On/Off, that's the question!

En dat startte in de tijd van Dorian Yates, the mass monsters. Dat was ook het begin van de sterfgevallen.
Ik ontken de risico's van al de stoffen niet, zeer zeker niet, maar bij veel sterfgevallen worden er ook een flink aantal party drugs en pijnstillers aangetroffen na autopsie.

Nogmaals ik ontken de risico's niet, maar er zijn veel factoren als het gaat om echte sterfgevallen

• Topic Starter Topic Starter
Ik ontken de risico's van al de stoffen niet, zeer zeker niet, maar bij veel sterfgevallen worden er ook een flink aantal party drugs en pijnstillers aangetroffen na autopsie.

Nogmaals ik ontken de risico's niet, maar er zijn veel factoren als het gaat om echte sterfgevallen
Ja precies, die gasten nemen een enorme cocktail van drugs, geen wonder dat hun gezondheid zwaar risico loopt. Dat kun je gewoon niet vergelijken met 250/500mg Test per week. Natuurlijk niet goed maar beduidend minder risico.

Goed voorbeeld is Dallas McCarver. Die wilde te snel groot worden en nam echt alles en in grote hoeveelheden. Zijn autopsie kun je vinden en ook berekeningen hoeveel roids en andere middelen hij in z'n lichaam had. Dacht dat de concentratie test in zijn bloed enkel maar bereikt kon worden als hij rond 50ml per week injecteerde.

Ik wou ook Dallas als voorbeeld geven, maar kwam niet op zijn naam.

50 ML per week? Dat zou als het test is a 250ml per ml 12500ml dus 12,5 gram AAS zijn. Maak je hier geen fout?

Wat ik wel weet is dat die gast zijn hart, longen en meerdere organen gigatisch gegroeit zijn. (3-4x groter als normaal).

EDIT:

Dallas was found on the floor in his living room with food scattered around his body shortly after midnight on August 22nd, 2017. Paramedics were called and he arrived at the hospital in full cardiac arrest. He was pronounced dead at 1:03 A.M. An autopsy was performed the following day.

Noted at the time of autopsy was an enlarged liver and kidneys, nephrosclerosis (a hardened liver), heavy lungs, and a papillary thyroid carcinoma. Prior medical history includes cholesterol issues (high LDL/ low HDL), elevated aminotransferase levels, a chronic cough and shortness of breath, and childhood asthma.

His testosterone levels were within normal range at the time of death, despite having an elevated epitestosterone level (indicating testosterone replacement, though not abuse per se). Trenbolone metabolites were also present. Screening for additional steroids was negative, although he tested positive for caffeine and marijuana metabolites (neither of which are mentioned as contributing factors in his death). No other recreational drugs or narcotics were present.

50 ML per week? Dat zou als het test is a 250ml per ml 12500ml dus 12,5 gram AAS zijn. Maak je hier geen fout?

Wat ik wel weet is dat die gast zijn hart, longen en meerdere organen gigatisch gegroeit zijn. (3-4x groter als normaal).
Zal eens kijken of ik die berekeningen kan vinden.

Goed voorbeeld is Dallas McCarver. Die wilde te snel groot worden en nam echt alles en in grote hoeveelheden. Zijn autopsie kun je vinden en ook berekeningen hoeveel roids en andere middelen hij in z'n lichaam had. Dacht dat de concentratie test in zijn bloed enkel maar bereikt kon worden als hij rond 50ml per week injecteerde.
Onzin

McCarver had a family history of cardiovascular disease including both hypertension and atherosclerosis.

Dallas was found on the floor in his living room with food scattered around his body shortly after midnight on August 22nd, 2017. Paramedics were called and he arrived at the hospital in full cardiac arrest. He was pronounced dead at 1:03 A.M. An autopsy was performed the following day.

Noted at the time of autopsy was an enlarged liver and kidneys, nephrosclerosis (a hardened liver), heavy lungs, and a papillary thyroid carcinoma. Prior medical history includes cholesterol issues (high LDL/ low HDL), elevated aminotransferase levels, a chronic cough and shortness of breath, and childhood asthma.

His testosterone levels were within normal range at the time of death, despite having an elevated epitestosterone level (indicating testosterone replacement, though not abuse per se).
Trenbolone metabolites were also present. Screening for additional steroids was negative, although he tested positive for caffeine and marijuana metabolites (neither of which are mentioned as contributing factors in his death). No other recreational drugs or narcotics were present.

En jij denkt serieus dat je dat kwijt kan? Hoeveel top pro's vallen er nou dood neer? Weinig.

Dom gelul dat de pro's zoveel zouden gebruiken, de amateurs misschien ja en die vallen ook vaak dood neer.

Mensen nemen klakkeloos over wat er op forums door 'guru's' vertelt wordt dat is het hele gevaarlijke van dit alles.

En jij denkt serieus dat je dat kwijt kan? Hoeveel top pro's vallen er nou dood neer? Weinig.

Dom gelul dat de pro's zoveel zouden gebruiken, de amateurs misschien ja en die vallen ook vaak dood neer.

Waarom citeer jij mij hierin? Ik ben het met je eens dat 12,5 gram AAS van zijn lang zal ze leven niet in zijn lichaam hebben gezeten.

EDIT:

Volgens mij zei Big Cat dat als je met 3 gram AAS niet pro kan raken je waarschijnlijk niet ver zal komen en dat ICM met HGH en Insuline hoger gepakt kan worden zonder deminishing returns, maar dat zou dan op een maximale van 6gram AAS in lichaam komen wat nog minder dan de helft is van 12,5 gram.

Onzin

McCarver had a family history of cardiovascular disease including both hypertension and atherosclerosis.

His testosterone levels were within normal range at the time of death, despite having an elevated epitestosterone level (indicating testosterone replacement, though not abuse per se).
Trenbolone metabolites were also present. Screening for additional steroids was negative, although he tested positive for caffeine and marijuana metabolites (neither of which are mentioned as contributing factors in his death). No other recreational drugs or narcotics were present.
Hm okay, dacht dat het een YouTube filmpje was die ik ooit eens zag zal inderdaad wel BS zijn dan.

En toch zagen de meeste bodybuilders er beter uit in die tijd.

Marathon lopers liepen ook harder.
Kogelsligeraars gooide in de jaren 80 over de 85 mtr. Dat wordt nu niet meer gehaald.

Dat heeft weinig met aas te maken maar meer met opvoeding. En ergens iets voor over hebben. Omdat je het zelf wilt.
Tegenwoordig wil iedereen van elke taart een stuk. Een gezin een carrière en een topsport carrière. Ondertussen moeten ze hun verhaal delen op sociale media en interessante weekenden en vakanties hebben.

Arnold had niet veel, maar wel talent en een doel. Okee doel na doel. Hoeveel talent kan iemand hebben.
Wilskracht en een doel, dat is alles.

Rolf Munzner is ook aan een teveel chemie overleden. Die droge Duitser. Jaren 90 zo uit mijn hoofd.

Any thoughts guys?

Ja is dl niet meer dan ml? Volgens mij klopt die hele berekening niet van die kerel. Ik hop ff snel op de pc is allemaal net wat duidelijker te volgen dan.

Zal misschien 5 gram zijn aan test.
Zijn lichaam nam het misschien gewoon heel goed op waardoor die levels zo hoog uitkwamen.
Als je 2 personen dezelfde hoeveelheid test geeft hoeft het niet dezelfde resultaten (testlevels) te geven in een bloedtest.

iets later als verwacht, kwam iets tussen, maar WTF man.

Ik heb nu zijn autopsy op verschillende sites vergeleken, allemaal het zelfde. Er mogen eigenlijk geen fouten gemaakt worden in zo'n verslag, maar je gaat er bijna van uit dat er hier wel degelijk fouten zijn gemaakt. Dit kan toch niet.

Ik citeer hier beneden een stukje van BigCat.

En Hoever denk je dat iemand kan komen fysiek wijs op alleen test-e.
Redelijk ver, afhankelijk van hoeveel test hij kan nemen :p 500mg test only is een goed begin, omdat je voor 500mg per week ook letterlijk niets gaat vinden die zoveel massa aanzet op dezelfde periode, naast dat het veilig en efficient kan. Enkel Deca komt mss vaag in de buurt. Vandaar kan je makkelijk lineair naar 750 en 1000mg per week. Daarmee kom je waarschijnlijk al een heel eind.

Vandaar wordt het moeilijker, om dat test het enige hormoon is waarmee je diminishing returns krijgt. Boven1g zorgt toename van SHBG en metabolisatie en clearing voor een grotere toename op risico dan op gains. De uitzondering is wanneer je toenemende dosis GH zet, die dat alles teniet doet en de AR densiteit doet toenemen. Waar iemand zonder GH een 2.5-3g AAS kan gebruiken en 1g test, kan iemand met GH makkelijk 3-3.5g test gebruiken en 5-6g AAS totaal. Lijkt mss wat anti-climactisch, zeker omdat meeste mensen het leuker vinden te werken met exotischere producten, maar de basis voor profs is echt wel GH+slin+3g test, met al dan 1.5-2g andere AAS in. GH is heel duur, test heel goedkoop, maar omdat beide, zeker samen, zo efficient zijn, is dat hun basis. Wat ze daarmee bereiken, bereiken ze gewoon nergens anders mee.

Nu, als je met fysieksgewijs bedoelt ook de look, je weet ook wel dat pro's heel groot en heel lean zijn, heel het jaar door, maar buiten competitie heel wat water ophouden. Dus in prep zakt de test wel wat, en komen er AI's bij kijken en zo.

EDIT:

Met GH 3,5g test zonder diminishing returns. 12,5 is bijna x3 zoveel.

Laatst bewerkt:
Begrijp ik nu goed dat de blik hier iets wat op veranderd is in tegenstelling tot 2014? Ik zag Big Cat altijd adviseren dat je beter on kon blijven dan meerderen keren per jaar je eigen endocrieen systeem plat te gooien? Of lees ik nu teveel tussen de woorden door en geef je nu een advies naar een andere doelgroep? (De adviezen die Big Cat namelijk gaf waren altijd voor gevorderde gebruikers die waarschijnlijk ambities hebben voor wedstrijden.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik een beetje het idee kreeg dat je nu meer prefereert naar cools zijn methode (6 weken kuurtjes) in plaats van blast/cruise principe.
Ik heb mijn visie daar wel wat op gewijzigd ja. Het voornaamste punt is dat langdurig on blijven, naar alle waarschijnlijkheid, ervoor zorgt dat je herstel daarna moeizamer gaat (lees: gaat langer duren). Bijgevolg kun je na lang on te zijn geweest een langer herstel verwachten, wat soms langer dan een jaar kan duren. Lijkt me geen fijn idee om een jaar lang hypogonadaal, dan wel onvruchtbaar, te zijn. En daarnaast, zoals eerder genoemd, het hematocriet. Dat is natuurlijk iets wat je kunt meten, maar ik heb het hier dan ook over gemiddeldes. Een verhoogd hematocriet is ook de meest voorkomende bijwerking bij testosteronsubstitutietherapie (TRT). Daarnaast komt het ook wel voor dat, zelfs bij TRT-doseringen, het HDL-cholesterol wat zakt. Een daling van het HDL-cholesterol hangt samen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Al is het wel volstrekt onduidelijk of dit ook geldt voor een daling veroorzaakt door testosteron. Geen idee.

Ook zijn er gewoon een aantal zaken die in de praktijk wat meer spelen. Je kunt gerust kuurders vinden die het bij twee keer per jaar een kuur van zo'n 10 weken houden. Je bent dan dus 20 van de 52 weken on. Ik kan wat minder makkelijk voorbeelden verzinnen van mensen die datzelfde doen, maar dan die resterende 32 weken een substitutiedosering testosteronenanthaat zetten (75-100 mg wekelijks). Ik ken sowieso héél weinig mensen die échte TRT-doseringen zetten om te overbruggen. Al snel is het 200 mg of meer wekelijks. Dat is gewoon nog steeds kuren, klaar. Punt is, uit de literatuur blijkt dat de negatieve effecten op het hart, in elk geval gedeeltelijk, omkeerbaar zijn zodra je off gaat. Of dit ook geldt als je overstapt op TRT-doseringen? Dat is wat minder duidelijk. Ik vermoed van wel hoor, daar niet van. Maar daar is geen data over. Bovendien heb je gewoon geen idee hoeveel en wát je zet als je het niet uit een apotheek krijgt.

Daarbij komt ook nog dat het de vraag is hoe gezond TRT-doseringen zijn. Of het nu wel of niet de kans op hart- en vaatziekten verhoogt is nog geen uitgemaakte zaak. Goed onderzoek dat die vraag kan beantwoorden is onderweg, maar nu dus nog niet voor handen.

Ik heb mijn visie daar wel wat op gewijzigd ja. Het voornaamste punt is dat langdurig on blijven, naar alle waarschijnlijkheid, ervoor zorgt dat je herstel daarna moeizamer gaat (lees: gaat langer duren). Bijgevolg kun je na lang on te zijn geweest een langer herstel verwachten, wat soms langer dan een jaar kan duren. Lijkt me geen fijn idee om een jaar lang hypogonadaal, dan wel onvruchtbaar, te zijn. En daarnaast, zoals eerder genoemd, het hematocriet. Dat is natuurlijk iets wat je kunt meten, maar ik heb het hier dan ook over gemiddeldes. Een verhoogd hematocriet is ook de meest voorkomende bijwerking bij testosteronsubstitutietherapie (TRT). Daarnaast komt het ook wel voor dat, zelfs bij TRT-doseringen, het HDL-cholesterol wat zakt. Een daling van het HDL-cholesterol hangt samen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. Al is het wel volstrekt onduidelijk of dit ook geldt voor een daling veroorzaakt door testosteron. Geen idee.

Waarom is je visie verandert? In 2014 werd er gezegd dat eenmaal je endocrieen systeem plat dan is hij ook plat, maakt uit op welke dosis en dat tevens HcG erg goed zou helpen als je dit gedurende tijd gebruikt? Heb je nieuwe studies of dergelijke gevonden?
Ik ben ook juist geïnteresseerd in de gemiddeldes. Dat heeft natuurlijk altijd meer te zeggen dan een paar mensen op een Nederlands bodybuilding forum.

Ook zijn er gewoon een aantal zaken die in de praktijk wat meer spelen. Je kunt gerust kuurders vinden die het bij twee keer per jaar een kuur van zo'n 10 weken houden. Je bent dan dus 20 van de 52 weken on. Ik kan wat minder makkelijk voorbeelden verzinnen van mensen die datzelfde doen, maar dan die resterende 32 weken een substitutiedosering testosteronenanthaat zetten (75-100 mg wekelijks). Ik ken sowieso héél weinig mensen die échte TRT-doseringen zetten om te overbruggen. Al snel is het 200 mg of meer wekelijks. Dat is gewoon nog steeds kuren, klaar. Punt is, uit de literatuur blijkt dat de negatieve effecten op het hart, in elk geval gedeeltelijk, omkeerbaar zijn zodra je off gaat. Of dit ook geldt als je overstapt op TRT-doseringen? Dat is wat minder duidelijk. Ik vermoed van wel hoor, daar niet van. Maar daar is geen data over. Bovendien heb je gewoon geen idee hoeveel en wát je zet als je het niet uit een apotheek krijgt.

Dus in praktijk als jij je ECHT aan de regels houdt: 1. Trt dosis in cruise, Blasten 1-2x per jaar. Dan acht jij de schade te beperken, met het voordeel dat je niet door de dip heen hoeft van opnieuw opbouwen van je eigen aanmaak? Ik begrijp dat je nu alleen een geschatte gis kan geven en dit niet beloven.
Als je dan al UG lab gear hebt en je laat je enkele keren testen dan zou je toch aardig kunnen inschatten wat je daadwerkelijk in je Vials hebt zitten? Er van uit gaan natuurlijk dat je aan de zelfde compound houdt, maar ik we spreken sowieso over alleen test.

Daarbij komt ook nog dat het de vraag is hoe gezond TRT-doseringen zijn. Of het nu wel of niet de kans op hart- en vaatziekten verhoogt is nog geen uitgemaakte zaak. Goed onderzoek dat die vraag kan beantwoorden is onderweg, maar nu dus nog niet voor handen.

Onderweg betekend? Wanneer komen die onderzoeken uit?

Thx voor je uitgebreide uitleg en tijd!

Je kunt de schade beperken door zo min mogelijk te gebruiken. Hoe hoger de dosis en hoe langer de ON-tijd, hoe zwaarder het herstel en hoe hoger de risico's en kans op complicaties. Ik denk niet dat het duidelijker wordt dan dat...

Regelmatige bloedtests geven je het beste beeld hoe je ervoor staat, en niets anders.

Mensen kunnen wel constant een grijs gebied zoeken door een bepaalde dosis te koppelen aan hoe gezond of ongezond AAS is, maar dat is gewoon niet mogelijk.

Waarom is je visie verandert? In 2014 werd er gezegd dat eenmaal je endocrieen systeem plat dan is hij ook plat, maakt uit op welke dosis en dat tevens HcG erg goed zou helpen als je dit gedurende tijd gebruikt? Heb je nieuwe studies of dergelijke gevonden?
Ik ben ook juist geïnteresseerd in de gemiddeldes. Dat heeft natuurlijk altijd meer te zeggen dan een paar mensen op een Nederlands bodybuilding forum.

Dus in praktijk als jij je ECHT aan de regels houdt: 1. Trt dosis in cruise, Blasten 1-2x per jaar. Dan acht jij de schade te beperken, met het voordeel dat je niet door de dip heen hoeft van opnieuw opbouwen van je eigen aanmaak? Ik begrijp dat je nu alleen een geschatte gis kan geven en dit niet beloven.
Als je dan al UG lab gear hebt en je laat je enkele keren testen dan zou je toch aardig kunnen inschatten wat je daadwerkelijk in je Vials hebt zitten? Er van uit gaan natuurlijk dat je aan de zelfde compound houdt, maar ik we spreken sowieso over alleen test.

Onderweg betekend? Wanneer komen die onderzoeken uit?

Thx voor je uitgebreide uitleg en tijd!

-

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven