AndroidHealthClinic

Toenlytje's log

• Topic Starter Topic Starter
Je traint zoals ik ook graag train..volume, time under tension, supersets, dropsets...gewoon zoals ik bodybuilding graag zie ;)

Ja zeker zo zie ik het ook graag, het is leuk om zware gewichten te tillen maar dingen als supersets, dropsets en gewoon helemaal kapot gaan van de pijn is ook erg nice, die rust die je dan tussen het setje hebt voelt alsof je het echt verdiend hebt. Daarna in de spiegel kijken met een super dikke pomp geeft ook altijd wel een gevoel van voldaanheid, ookal train ik eigenlijk nooit met een tanktop dus erg veel valt er niet te zien.

:D Net zo modebewust tijdens de trainingen als ik...

Hou er niet zo van, ik train eigelijk 80% van de tijd met een vest aan. Als het echt warm is wel in een t-shirt maar niet van die strakke fl**ker dingetjes dat zit voor geen meter vind ik, gewoon aansluitend maar niet te strak.

Tanktop doe ik pas aan als ik dat verdiend heb en dat is sws onder de 10%, of het moet echt 30 graden in de gym zijn. De gym is tenslotte om te trainen en niet om iedereen is even te laten zien hoe goed je er wel niet uit ziet. Vind het soms wel lachwekkend dat de mensen die net om de hoek komen kijken in van die dedicated shirtjes of tanks lopen.

Tanktop doe ik pas aan als ik dat verdiend heb en dat is sws onder de 10%, of het moet echt 30 graden in de gym zijn. De gym is tenslotte om te trainen en niet om iedereen is even te laten zien hoe goed je er wel niet uit ziet. Vind het soms wel lachwekkend dat de mensen die net om de hoek komen kijken in van die dedicated shirtjes of tanks lopen.

Thuis kan ik daar lekker schijt aan hebben. Ik begin met een sweater aan, en als ik warmer wordt, gaat alles uit waar ik last van heb :p

Cardio 15/03/2018

Ochtend
25 min crosstrainer +- 300kcal
12 min fiets +- 120 kcal

Mooi totaal van 420kcal:wiet:

iets van 6 setjes kuiten

Laatst bewerkt:
Training 15/03/2018

Quads/glutes

Boxsquat
1x10 60kg
1x10 100kg
1x10 120kg
1x10 140kg
1x8 150kg
1x 5 160kg
1x10 140kg

hip thrust (zonder aantikken)
1x 10 80kg
1x 12 100kg
1x 12 120kg
2x 12 140kg

Leg extension one leg (tut reps met harde squeeze)
2x 12 30kg

drop set
1x8 30kg
1x8 15kg
1x apparaat (geen idee hoezwaar) 20 reps tom platz style, komt erop neer dat je eigelijk alleen de laatste 10% van de beweging doet en keihard knijpt boven in, zou goed moeten werken voor de details en mooie lijnen in de quads.

splitsquat
2x 20 bodyweight

Helemaal naar de klote, gewicht was echt niet nodig.

Boxsquat gedaan omdat ik gister rackpulls gedaan had en normale squats mij veel meer belasten op de onderrug. Best tevreden met de 160x5 omdat dat mijn oude pr was en zeker nu ik een beetje in de cut ben en gezien de rug training van gister mag ik niet klagen.

Glutes is wel echt een weakpoint van mij, broeken zitten daar altijd los terwijl ze bij de benen dan strak zitten, Goede tips voor glutes altijd welkom, heb ze eigenlijk nooit echt specifiek getraind.

giphy.gif

Een collega van mij is van de ontvangende partij en die is zo recht als een plank van achteren.

Glutes is wel echt een weakpoint van mij, broeken zitten daar altijd los terwijl ze bij de benen dan strak zitten, Goede tips voor glutes altijd welkom, heb ze eigenlijk nooit echt specifiek getraind.
Die hip thrusts zijn toch wel redelijk specifiek daarvoor?
Nette box squats ook zeg :thumb:
Een collega van mij is van de ontvangende partij en die is zo recht als een plank van achteren.
:epicthread:

Die hip thrusts zijn toch wel redelijk specifiek daarvoor?
Nette box squats ook zeg :thumb:

:epicthread:

Thanks man, ja klopt die hip thrusts voel je wel, doe ze alleen nog niet zo lang. Denk als ik lunges/splitsquats en die thrusters blijf doen dat er wel wat progressie te behalen valt. Een beetje in verhouding is wel wat mooier, sterkere glutes zullen ook zeker bijdragen aan weer wat deadlift pr's.

Terug
Naar boven