Fitness Seller

Toenlytje's log

En bij 10 procent valt er helemaal weinig te zien...

Deze sport heet bodyBUILDING. Ik moet wel zeggen dat er sprake is van gewenning. Toen ik vroeger zelf weinig vet had, vond ik Bill Pearl en Larry Scott lelijke vetz*kken. Nu ik dat zelf ben vind ik ze erg esthetisch.

Klopt, hij traint erg licht, ik doe dit zelf ook sinds een tijd en wat een verschill zeg. Ik zou het echt iedereen aanraden die massa wil. Ben zeer benieuwd hoe hij de classic physique gaat doen ja, denk dat chris bumstead ook een erg gewaagde tegenstander is voor hem. Phill heath heb ik gewoon een hekel aan wat een arrogant zak, wel een goed physique maar toch heb ik wel het gevoel dat het een beetje politics is soms.
De andere namen die je noemt zijn inderdaad erg goede met mooie aestethics gecombineerd met massa. Ik zelf vind jay cutler een erg goede, daarnaast vind ik dorian yates gewoon een topper vanwege zijn werkvermogen en zijn persoonlijkheid, Hij was ook echt veruit de grootste in zijn tijd terwijl zijn genetics zeker niet het beste waren.

En ik maar denken dat ik heel zwaar moet trainen.

• Topic Starter Topic Starter
En ik maar denken dat ik heel zwaar moet trainen.

Nee verre van zelfs, high reps goede contractie en stretch is key voor massa.

enige lifts die ik nog zwaar doe zijn eigelijk deadlift en squat, soms een overheadpress maar ook deze pak ik zelden nog onder de 8 reps.

Doe maar eens 20-30 reps sets op legpress dan zul je zien hoe hard je benen gaan groeien.

enige lifts die ik nog zwaar doe zijn eigelijk deadlift en squat, soms een overheadpress maar ook deze pak ik zelden nog onder de 8 reps.

Doe maar eens 20-30 reps sets op legpress dan zul je zien hoe hard je benen gaan groeien.

Maar dan zou iedereen gespierd kunnen worden en als ik om me heen kijk zie ik dat dat niet het geval is. (Als ik bij het trainen om me heen kijk zie ik trouwens erg weinig op dat gebied, want ik train niet in een sportschool.)

Edit: maarDorian trainde toch mega zwaar? En Ronnie Coleman/Jay Cutler/Kevin Levrone?

Deze sport heet bodyBUILDING. Ik moet wel zeggen dat er sprake is van gewenning. Toen ik vroeger zelf weinig vet had, vond ik Bill Pearl en Larry Scott lelijke vetz*kken. Nu ik dat zelf ben vind ik ze erg esthetisch.

Precies, waar hardheid meer word gewaardeerd dan massa... het oog wilt ook wat, en dat gaat niet als je spiermassa is begraven onder een laag vet.

Het draagt allemaal bij, er is geen beste manier. Alles heeft zijn plek.

Maar dan zou iedereen gespierd kunnen worden en als ik om me heen kijk zie ik dat dat niet het geval is. (Als ik bij het trainen om me heen kijk zie ik trouwens erg weinig op dat gebied, want ik train niet in een sportschool.)

Edit: maarDorian trainde toch mega zwaar? En Ronnie Coleman/Jay Cutler/Kevin Levrone?

Dorian traint zwaar maar alsnog in high rep range, hij doet hit waarbij hij een set gewoon zo mega ver voorbij fail gaat dat het heel zwaar is. Ook een erg fijne manier van trainen vind ik, vooral om door plateaus te breken echter is dat lastig als je alleen traint.
Jay cutler traint niet echt zwaar die zorgt voor perfect vorm en een goede contractie (wat ik momenteel ook ongeveer doe).
Ronnie coleman traint erg zwaar ook vanwege zijn powerlifting achtergrond, erg veel massa dat klopt echter is hij niet heel erg esthetisch en zie je hoe hij er nu bij loopt. los van dat vind ik ronnie gewoon een echte baas en kijk ik het liefst zijn trainingsfilmpjes, geweldige gast lijkt me dat.
Training van levrone ben ik niet heel bekend mee, enige wat ik weet is dat die man echt perfecte genetics heeft.

De meeste bodybuilders trainen in de 10-20 rep range, uitzonderingen zijn er altijd het is maar net wat goed werkt voor jou. Dat heeft dan weer met de verhouding fast en slow twitch fibers te maken.

Het draagt allemaal bij, er is geen beste manier. Alles heeft zijn plek.

Klopt zeker, er zijn meer wegen naar rome, Ik ben van mening dat je periodes af moet wisselen. erg low rep zou ik voor massa niet doen maar ook periodes van erg zware gewichten hebben zo zijn plekje in hypertrophie. Ik heb dit high rep eigenlijk nog nooit echt voor een langere periode gedaan waarschijnlijk slaat het mede daardoor zo goed aan.

Dorian traint zwaar maar alsnog in high rep range, hij doet hit waarbij hij een set gewoon zo mega ver voorbij fail gaat dat het heel zwaar is. Ook een erg fijne manier van trainen vind ik, vooral om door plateaus te breken echter is dat lastig als je alleen traint.
Jay cutler traint niet echt zwaar die zorgt voor perfect vorm en een goede contractie (wat ik momenteel ook ongeveer doe).
Ronnie coleman traint erg zwaar ook vanwege zijn powerlifting achtergrond, erg veel massa dat klopt echter is hij niet heel erg esthetisch en zie je hoe hij er nu bij loopt. los van dat vind ik ronnie gewoon een echte baas en kijk ik het liefst zijn trainingsfilmpjes, geweldige gast lijkt me dat.
Training van levrone ben ik niet heel bekend mee, enige wat ik weet is dat die man echt perfecte genetics heeft.

De meeste bodybuilders trainen in de 10-20 rep range, uitzonderingen zijn er altijd het is maar net wat goed werkt voor jou. Dat heeft dan weer met de verhouding fast en slow twitch fibers te maken.

Laat ik ook in die hogere rep range trainen, maar wel met zo veel mogelijk gewicht. Af en toe doe ik bij de compounds sets van 6 om (proberen) sterker te worden.

Laat ik ook in die hogere rep range trainen, maar wel met zo veel mogelijk gewicht. Af en toe doe ik bij de compounds sets van 6 om (proberen) sterker te worden.

Ja dat is prima, het is maar net hoe goed je mind muscle connection is, Zoals bij mij bij de bench is het gewoon erg moeilijk voor me om de borst te gebruiken dan zijn dingen als hele langzame reps met time under tension nuttiger. Bij bijvoorbeeld een dip kan ik dit wel goed aanspannen en kan ik wat extra gewicht erop gooien ipv zo langzaam.

Klopt zeker, er zijn meer wegen naar rome, Ik ben van mening dat je periodes af moet wisselen. erg low rep zou ik voor massa niet doen maar ook periodes van erg zware gewichten hebben zo zijn plekje in hypertrophie. Ik heb dit high rep eigenlijk nog nooit echt voor een langere periode gedaan waarschijnlijk slaat het mede daardoor zo goed aan.

Ik train mijn quads altijd low rep en die zijn het grootst van alle spiergroepen.

Training 13/03/2018

Borst incline focus & schouders

Incline dumbell fly
1x12 10kg
2x12 12kg

Paused Flat bench wide grip
1x10 40kg
3x10 50kg
1x8 50kg

Incline machine press superset low to high dumbell fly
2x 12 50kg superset 2x 12 6kg

landmine press superset machine fly
2x 12 20kg superset 2x fail 53kg +- 10 reps

cable chest press
3x20 10,2kg wat een pomp

Shoulder press (dumbell)
1x 20 14kg
1x 12 20kg

dropsetje
1x +-10 20kg (fail)
1x 8 14kg (fail)

seated side raise
2x 12 8kg

incline side raise
dropset
2x8 7kg
2x8 5kg
2x8 3kg

dumbell front raise superset barbel overheadpress
2x 12 8kg superset 2x fail 20kg +- 15 reps

Training 14/03/2018

Rug dikte & biceps

biceps ipv quads omdat ik er nog last van had ivm langzamer herstel in de cut.

GHR
2x 20 bw

Bent over row
1x 15 40kg
1x 15 60kg

Rackpull (net onder knie)
1x 10 60kg
1x 10 100kg
1x 8 120kg
1x8 140kg
3x 10 160kg (belt)

Niet te gek gedaan ivm de cut

Dumbell row
1x 20 20kg
1x 15 26kg
1x 12 30kg

latt pulldown behind the neck superset shrugs
2x12 45kg superset 2x 12 20kg

one arm cable row
2x12 32kg

machine row
triset 36kg
2x 8 wide grip overhand
2x8 wide grip underhand
2x8 neutral grip

bent over dumbell fly superset machine reverse fly
2x 10 4kg superset 2x 10 32kg

Barbel curl ( 5 sec negative)
2x 10 30kg

dropset
1x 8 30kg
1x 8 20kg
1x fail 10kg +- 20 reps

Dumbel curl
2x8 10kg

dropset
1x8 10kg
1x8 7kg
1x fail 4kg +- 30 reps, BUUURN, wellicht iets te licht

Hammer curl superset reverse curl
2x 10 10kg superset 2x fail 20kg

een beetje lange training achteraf maar wel tevreden

Een echte 10% ben je mokerdroog. Drie/vierpunts meting kan het wel kloppen dat je geen abs hebt. Amateur wedstrijdatleten staan echt niet veel lager dan een 7/8%^.

Een echte 10% ben je mokerdroog. Drie/vierpunts meting kan het wel kloppen dat je geen abs hebt. Amateur wedstrijdatleten staan echt niet veel lager dan een 7/8%^.

Klopt het is een vierpunts meting die zullen vaak wat lager uitkomen, het maakt opzich ook niet uit hoeveel % je bent, Het gaat erom hoe het eruit ziet.
ik had wel abs hoor maar ze kwamen er gewoon nog niet super mooi uit, zal ook een beetje genen zijn. Heb helaas ook maar 4 abs.

Ik geniet gewoon van het lezen van dergelijke workouts! Wat hou ik hier van:heart:

Terug
Naar boven