XXL Nutrition

Toenlytje's log

• Topic Starter Topic Starter
Pluralis modestiae?

Hier zijn we aan het bulken. Vroeger nooit gedaan, kwamen nooit ver boven de 90kg. Waarschijnlijk de reden dat we niet verder kwamen. ;)

Haha ik heb eerlijk gezegd echt geen idee wat je bedoelt:D. Het is meer even een minicut terug naar 10% voor mij, cutten is altijd heel makkelijk geweest dus zal ook niet echt langer dan 2 weken nog doorgaan zo.

Haha ik heb eerlijk gezegd echt geen idee wat je bedoelt:D. Het is meer even een minicut terug naar 10% voor mij, cutten is altijd heel makkelijk geweest dus zal ook niet echt langer dan 2 weken nog doorgaan zo.

10% is behoorlijk droog, zelf ga ik dat niet meer doen, misschien 12% in de zomer van 2019. Eerst nog ff door bulken naar 115kg bij <20% BF. Mijn doel is armen 50cm bij ongeveer 18% vet, natuurlijk natural. Op jouw leeftijd at ik veel te weinig en kwam ik niet verder dan 45cm.

10% is behoorlijk droog, zelf ga ik dat niet meer doen, misschien 12% in de zomer van 2019. Eerst nog ff door bulken naar 115kg bij <20% BF. Mijn doel is armen 50cm bij ongeveer 18% vet, natuurlijk natural. Op jouw leeftijd at ik veel te weinig en kwam ik niet verder dan 45cm.

ik wou deze zomer naar circa 6%, heb eerder al eens 8% gehad en dit koste echt nauwelijks moeite, alles was mooi droog alleen de buik nog niet echt zoals ik het wou. Verder ben ik niet zo type die de heletijd lean wil zijn, maar ik wil het toch eens proberen en kijken hoe ik er nou eigelijk uitzie als ik zo lean ben. Dan kan ik ook mooi weakpoints checken en weten waar ik een heel jaar aan kan gaan werken.

6% is ongezond, alleen nodig als je aan een BB wedstijd meedoet. Zelf pleit ik voor 10% bij wedstrijden voor naturals.

6% is ongezond, alleen nodig als je aan een BB wedstijd meedoet. Zelf pleit ik voor 10% bij wedstrijden voor naturals.

Bij 10% heb ik echt nauwelijks zichbare abs hoor. 6% is natuurlijk niet lang vol te houden nee, toch wil ik een keer zien hoe het er bij mij uitziet en wat nog verbeterd moet worden voor ik wedstrijden ga draaien. of het me echt gaat lukken weet ik niet. Vorig jaar ben ik niet zo diep gegaan, jaar ervoor was ik dacht ik 7,8 gemeten met huidplooimeter, armen en schouders zijn bij mij al heel snel droog alleen de buik was bij 8 echt nog niet echt impressive

Nou ik had erg graag met je geruild. ik vreet me helemaal de t*ring, eet ik even 2 dagen wat minder ben ik de gewichtstoename alweer kwijt. Ben nu ook aan het cutten op eigenlijk het bulk schema enigste wat ik doe is high en low carb afwisselen, de low carb dag heeft alsnog 5x125gr rijst en 150g haver. de high carb day heeft 5x150g rijst en 150g haver. verder iets cardio erbij en ben al een heel stuk droger. volgende week misschien even naar high 5x125 en low 5x100 en dan verwacht ik wel tot 10% te komen.

Nee hoor, echt niet, jij wilt niet ruilen :p
Maar ik snap je wel, 5x per dag eten stouwen is ook niet echt fijn.....
5x is enkel de rijst maaltijden he, moet er 9 in totaal.

Ik moet zeggen ik hou van eten en vind het ook geen probleem, echter is het best prijzig en kost het veel tijd, ik ben ook maar een arme student:rolleyes:

Is een voorkeur, geef mij maar liever 45 cm en dan een procentje of 10 minder aan vet, moet er niet aan denken om zo vettig te worden voor wat ‘extra cm’s’

10 procent bij wedstrijden voor naturals, wAt bedoel je hiermee.

Als ik (op youtube) naar wedstrijden kijk voor natural bodybuilders, zie ik behalve weinig vet ook weinig tot zeer weinig spieren, erg oninspirerend. Als de beoordelingscriteria op het gebied van conditioning wat minder streng zouden zijn bij dergelijke wedstrijden, zou natural bodybuilding meer kunnen voorstellen.

Is een voorkeur, geef mij maar liever 45 cm en dan een procentje of 10 minder aan vet, moet er niet aan denken om zo vettig te worden voor wat ‘extra cm’s’

Zit momenteel denk ik op zo'n 42cm als ik het goed gemeten heb, Erg lange armen en sla echt nauwelijks vet op armen op. Ik heb ze liever wat droger en kleiner dan groot zonder aders etc. Met mijn nogal ecto bouw ziet het er ook vrij apart uit als ik echt ri 50cm ga met polsjes van 18cm

Bij 10% is het enige wat echt mooi droog bij mij is toch de armen en schouders, buik is misschien net de bovenste 2 abs te zien maar daar houd het ook wel op, op 10% zou een bodybuilding wedstrijd naar mijn mening geen fl**ker aan zijn.

Als ik (op youtube) naar wedstrijden kijk voor natural bodybuilders, zie ik behalve weinig vet ook weinig tot zeer weinig spieren, erg oninspirerend. Als de beoordelingscriteria op het gebied van conditioning wat minder streng zouden zijn bij dergelijke wedstrijden, zou natural bodybuilding meer kunnen voorstellen.

Er moet gewoon een beter onderscheid komen tussen natural en niet-natural wedstrijden, als er 100% zekerheid kan worden gegeven dat iemand natural is dan zal de competitie veel gelijker zijn.
Echter blijf ik enhanced indrukwekkender en leuker vinden. Ik denk dat mensen toch iets speciaals en onwerkelijks willen zien, ik vind de open class leuk om te zien, echter vind ik het meestal niet mooi. Classic physique daarintegen vind ik erg mooi, Het physique van wesley vissers vind ik echt perfectie, helaas weet ik dat ik dat nooit zal behalen.

Zit momenteel denk ik op zo'n 42cm als ik het goed gemeten heb, Erg lange armen en sla echt nauwelijks vet op armen op. Ik heb ze liever wat droger en kleiner dan groot zonder aders etc. Met mijn nogal ecto bouw ziet het er ook vrij apart uit als ik echt ri 50cm ga met polsjes van 18cm

Bij 10% is het enige wat echt mooi droog bij mij is toch de armen en schouders, buik is misschien net de bovenste 2 abs te zien maar daar houd het ook wel op, op 10% zou een bodybuilding wedstrijd naar mijn mening geen fl**ker aan zijn.

Ieder zijn voorkeur. Ik heb ook dunne botten, polsen zijn eveneens slechts 18cm. Maar met een "dun skelet" vallen je spieren veel meer op, dat is juist een voordeel voor een bodybuilder.

Eerste tekenen van de cut beginnen ook te komen, Merk dat ik wat minder herstel en minder volume aan kan, eerste kleine pijntjes beginnen weer op te komen, heb hier altijd heel snel last van.

Al wel een goede 3% gezakt denk ik, buik is weg blokjes nog niet echt zichtbaar maar dat is ook pas ronder de 8% bij mij. Aders op de armen komen er al goed door, ook op schouder is bij een pomp flinke aders te zien.

BW: 100,9kg
Schatting van bf is nu zo'n 11% , gebaseerd op eerdere metingen van vorig jaar en fotos

Ieder zijn voorkeur. Ik heb ook dunne botten, polsen zijn eveneens slechts 18cm. Maar met een "dun skelet" vallen je spieren veel meer op, dat is juist een voordeel voor een bodybuilder.

Daar heb je wel een punt ja, je zult wat lichter zijn maar tegelijkertijd lijk je voller dan iemand met een wat wijder skelet. Ik zag het eerst echt als een heel erg negatief ding maar begin het wel steeds meer te waarderen, een smalle taille is wel een groot voordeel. Met mijn broekmaatje wijdte 30 of 32 die ik vroeger had zit dat wel goed, Helaas is dat met dikke benen niet handig aangezien ik meestal 2 vuisten bij me heupen kan doen zoveel ruimte heb ik bij de broek over bij de taille.

Er moet gewoon een beter onderscheid komen tussen natural en niet-natural wedstrijden, als er 100% zekerheid kan worden gegeven dat iemand natural is dan zal de competitie veel gelijker zijn.
Echter blijf ik enhanced indrukwekkender en leuker vinden. Ik denk dat mensen toch iets speciaals en onwerkelijks willen zien, ik vind de open class leuk om te zien, echter vind ik het meestal niet mooi. Classic physique daarintegen vind ik erg mooi, Het physique van wesley vissers vind ik echt perfectie, helaas weet ik dat ik dat nooit zal behalen.

Vissers is ook mijn voorbeeld en waarschijnlijk de toekomstige mr. O bij classic physique. Nee, natuurlijk halen we die fysiek van Wesley niet zonder AAS en HGH etc. Die gast is van onze lengte en weegt rond de 120kg droog. (Hij traint, behalve met bankdrukken, wel erg licht vind ik.)

Bij de top bodybuilders vind ik mannen als Phil Heath (versie 2009-2011), Flex Wheeler, Victor Martinez en Kevin Levrone (niet de 2016 versie) erg inspirerend.

Vissers is ook mijn voorbeeld en waarschijnlijk de toekomstige mr. O bij classic physique. Nee, natuurlijk halen we die fysiek van Wesley niet zonder AAS en HGH etc. Die gast is van onze lengte en weegt rond de 120kg droog. (Hij traint, behalve met bankdrukken, wel erg licht vind ik.)

Bij de top bodybuilders vind ik mannen als Phil Heath (versie 2009-2011), Flex Wheeler, Victor Martinez en Kevin Levrone (niet de 2016 versie) erg inspirerend.

Klopt, hij traint erg licht, ik doe dit zelf ook sinds een tijd en wat een verschill zeg. Ik zou het echt iedereen aanraden die massa wil. Ben zeer benieuwd hoe hij de classic physique gaat doen ja, denk dat chris bumstead ook een erg gewaagde tegenstander is voor hem. Phill heath heb ik gewoon een hekel aan wat een arrogant zak, wel een goed physique maar toch heb ik wel het gevoel dat het een beetje politics is soms.
De andere namen die je noemt zijn inderdaad erg goede met mooie aestethics gecombineerd met massa. Ik zelf vind jay cutler een erg goede, daarnaast vind ik dorian yates gewoon een topper vanwege zijn werkvermogen en zijn persoonlijkheid, Hij was ook echt veruit de grootste in zijn tijd terwijl zijn genetics zeker niet het beste waren.

En bij 10 procent valt er helemaal weinig te zien...

Terug
Naar boven