AndroidHealthClinic

Toenlytje's log

Tenminste iemand die er niet gelijk op haat:D, klinkt inderdaad logisch hoe je het zo vermeld. Ik lach me straks rot als ik er goed op groei.

Het grappige is dat een trainer die toch een erg goede naam heeft in de bodybuilding scene dit principe bij al haar atleten gebruikt, waaronder een Mr. Olympia contender (toen der tijd). Maar het is inderdaad logisch dat zij het fout heeft met al haar ervaring en de gemiddelde forumbezoeker meer kennis heeft.
Gast, tot voor kort wist niemand wat een bloedgroep was. Niemand geeft een fl**ker om zijn bloedgroep alleen als je bloed moet krijgen of geven. Als je gelooft in bloedgroependieet heb da nook het lef om te zeggen dat je niet in evolutie en elementaire biologie gelooft.

• Topic Starter Topic Starter
Je bloedgroep wordt bepaald door de aanwezigheid (of afwezigheid) van antigenen op het celmembraan van je rode bloedcellen, hoe zou dit invloed kunnen hebben op je spijsvertering en metabolisme. Het is net zo vreemd als een dieet baseren op de kleur van je ogen, het feit of je rechts- of linkshandig bent en alles wat je maar kunt verzinnen.

ONZIN,

Bepaalde ziektebeeld hebben een link met een bloedgroep zoals ik net al zei, Bepaalde Ziektebeelden hebben een link met bepaalde dieten zoals bekend is. Hoe kan het dan zo toevallig zijn dat de bloedgroep die bij een bepaald ziektebeeld past heeeeeeeeeel toevallig ook het dieet kenmerkt wat bij het ziektebeeld past?

Hoe kan het dat de ene persoon anders reageert op voedingsmiddelen dan iemand anders?

hoe kan het dat bepaalde mensen allergien ontwikkelen die vaak bloedgroeps gebonden zijn?

Als jij echt denkt dat het allemaal toeval is en er totaal geen onderbouwing is voor een bloedgroependieet dan denk ik dat we toch echt uitgepraat zijn

Je bloedgroep wordt bepaald door de aanwezigheid (of afwezigheid) van antigenen op het celmembraan van je rode bloedcellen, hoe zou dit invloed kunnen hebben op je spijsvertering en metabolisme. Het is net zo vreemd als een dieet baseren op de kleur van je ogen, het feit of je rechts- of linkshandig bent en alles wat je maar kunt verzinnen.
Een statistisch verband is iets compleet anders dan een causaal verband hoor!

Als student in een evidence-based wetenschap zou je naar meer moeten zoeken dan 'logisch klinken'. Een studie waarbij mensen die hun 'eigen' bloedgroep dieet volgen vergelijken met een groep die juist precies het 'verkeerde' dieet volgen zou een goede studie zijn. Zou leuk zijn als dit ooit gedaan is....

Ha ha, dit dieet maakt altijd een shitstorm aan reacties los.
Puur statistisch: in west-europa komt redelijk veel bloedgroep 0 voor, het is ook een van de weinige bevolkingsgroepen waar volwassenen melk kunnen verdragen, dus daar is al een associatie. En misschien wisten mensen in China tot een eeuw geleden niet wat een bloedgroep was, ze wisten verdomd goed dat volwassen mensen ziek worden van melk.
Ziek worden van melk en bloedgroependieet op dezelfde lijn zetten... Je wordt niet ziek van melk, is gewoo neen gebrek aan enzymen om lactose af te breken.
Hoe dan ook schrijnend dat je kan studeren en toch in zo'n onzin kan geloven.

Gast, tot voor kort wist niemand wat een bloedgroep was. Niemand geeft een fl**ker om zijn bloedgroep alleen als je bloed moet krijgen of geven. Als je gelooft in bloedgroependieet heb da nook het lef om te zeggen dat je niet in evolutie en elementaire biologie gelooft.

Dat zijn joun woorden, we zullen zien.

Altijd heerlijk om de ongenuanceerd posts van deze Beta gast te lezen.

Ziek worden van melk en bloedgroependieet op dezelfde lijn zetten... Je wordt niet ziek van melk, is gewoo neen gebrek aan enzymen om lactose af te breken.

Waarom komt het gebrek aan dit enzym dan veel vaker voor bij AB dan bij andere bloedgroepen?

ONZIN,

Bepaalde ziektebeeld hebben een link met een bloedgroep zoals ik net al zei, Bepaalde Ziektebeelden hebben een link met bepaalde dieten zoals bekend is. Hoe kan het dan zo toevallig zijn dat de bloedgroep die bij een bepaald ziektebeeld past heeeeeeeeeel toevallig ook het dieet kenmerkt wat bij het ziektebeeld past?

Hoe kan het dat de ene persoon anders reageert op voedingsmiddelen dan iemand anders?

hoe kan het dat bepaalde mensen allergien ontwikkelen die vaak bloedgroeps gebonden zijn?

Als jij echt denkt dat het allemaal toeval is en er totaal geen onderbouwing is voor een bloedgroependieet dan denk ik dat we toch echt uitgepraat zijn

Welke deel van wat ik hier schrijf is onzin?

Ook wel schrijnend dat je doet alsof je alles zo perfect weet en toch stats hebt van een beginner

En waarom is dat wel onzin, maar het bloedgroepen dieet niet?

Bron? En zeg niet dezelfde flikkerboek als waar je die andere info uit haalt.

Als je naar je eigen leuke tabelletje kijkt die je stuurde kom je tot de conclusie dat er toch wel een verdacht hoog aantal bloedgroep AB in oosterse landen is, laat het nou net zo zijn dat deze mensen niet tegen melk en dergelijk kunnen.

Ook wel schrijnend dat je doet alsof je alles zo perfect weet en toch stats hebt van een beginner
Ik doe alsof ik alles weet om dat ik niet in bloedgroependieet geloof :roflol:. Heerlijke vrijdagdiscussie dit.
Ik weeg trouwens nog leiver 40kg dan te baden in onwetendheid en naïviteit zoals jij.

De verlichting heeft duidelijk nog niet plaatsgevonden bij jou toenlytje :roflol:. Descartes komt terug uit zijn graf.

Terug
Naar boven