XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

28-29 volgens mij.

hoeveel is een echte olympische bar dan, 30mm?
Heb trouwens een tijdje met een 25 bar getraind (met 25mm schijven) en toch voelt de oefening er anders door. Het gewicht voelt zwaarder aan en lijkt meer kracht te kosten, ook met bankdrukken meer in de borst te voelen.

25 is idd heel dun, heb het ook eens gevoeld, niet erg stabiel, een standaard men's bar van eleiko is 28mm, maar er zijn heel veel cheapere bars die 29 tot zelfs 32mm zijn, dus het best eentje van 28mm zoeken die niet al te duur is, maar kwaliteit betaal je altijd

powerlifting = 29mm (en stijve baar)
gewichtheffen = 28mm (en verende baar)

goedkope baren: dikker om te compenseren voor goedkoop staal.

binnen bepaalde powerliftbonden:
deadlift stangen: dunner (26 a 27mm)
squat stangen: dikker (tot 35mm)

super gaaf al Mike. Gebruik je de pulley al wel eens, dat ding blijft ook top. Over 100 jaar doet ie het nog.

hey mike

ik zag hetzelfde type pulley staan op internet en ik vond het wel interessant ogen (goeie prijs ook)

ben jij er tevreden van?

hé k ben ook een homegym aan het samenstellen en ik ben van plan een cable crossover van powerline te kopen( zonder vaste gewichtsblokken) heeft iemand ervaring met dit toestel? zie betersport.nl greatz sten

Nieuwe aanwinst!
Panatta Latpully het is een fijn ding.

fitniss 001.jpg

fitniss 002.jpg

/\ Netjes Bolt :cool:

super gaaf al Mike. Gebruik je de pulley al wel eens, dat ding blijft ook top. Over 100 jaar doet ie het nog.
Jep, verwacht eigenlijk vandaag ook nog wat grepen maar zo te zien komt de post zijn afspraak niet na

hey mike

ik zag hetzelfde type pulley staan op internet en ik vond het wel interessant ogen (goeie prijs ook)

ben jij er tevreden van?
Hoi Papachico,

Het is een erg fijne pully, werkt prima!

Nice bolt!

Even een vraagje voor de mensen die een homegym hebben.

Hoeveel kost het ongeveer om je eigen homegym te starten?

Dan heb ik het over alle basis toestellen die je nodig hebt en rekening houdend dat ik nooit benchpress doe. (doe alleen dumbbell press, peckdeck en cable oefeningen, dus bench moet er niet bij gerekend worden)

thx

Even een vraagje voor de mensen die een homegym hebben.

Hoeveel kost het ongeveer om je eigen homegym te starten?

Dan heb ik het over alle basis toestellen die je nodig hebt en rekening houdend dat ik nooit benchpress doe. (doe alleen dumbbell press, peckdeck en cable oefeningen, dus bench moet er niet bij gerekend worden)

thx

Maar peckdeck en cable crossover dus wel? Dan ben je al een stuk duurder uit. En je kan het zelf zo zien qua kosten op www.fitness-seller.nl!

powerlifting = 29mm (en stijve baar)
gewichtheffen = 28mm (en verende baar)

goedkope baren: dikker om te compenseren voor goedkoop staal.

binnen bepaalde powerliftbonden:
deadlift stangen: dunner (26 a 27mm)
squat stangen: dikker (tot 35mm)

Eerste keer eigenlijk dat ik over dikte van de bar zelf hoor, heb het even opgemeten heb zelf een 30 mm bar.

Ga bij me volgende bar welleens opletten hoe dik:).

Thanks for the info

Update sinds december 2011:
Het afgelopen jaar hebben we niet stilgezeten met te trainen. Ondertussen heb ik een hyperextension en ø50mm schijven op de kop kunnen tikken.
De layout van mijn homegym is ook wat aangepast.

Collection:

• 45° Hyperextension
  • 110 kg - ø50 mm schijven (merk Kroon)
  • 45° Leg press (plate loaded) + 100kg rubber schijven ø50mm
  • Preacher curl + EZ stang ø30mm + schijven ø30mm (60kg in totaal)
  • Supported T-bar row (steekgewichten tot 100kg)
  • Barbarian Power rack + multibench
  • Panatta Multistation (3 stapels steekgewichten 100kg-50kg-100kg)
  • Verschillende soorten grepen & accessoires
  • Cable Cross (2 stapels steekgewichten tot 70kg + chin up bar)
  • Dumbbells: 2 kg, 3 kg, 4 kg, 5 kg, 6 tem 30 kg in stappen van 2 kg
  • Dumbbell rack (zelf gelast)
  • Reeks barbells ø26mm (1,80m & 1,20m)
  • 1x EZ-barbell
  • Barbell rack
  • 1x Barbell 2,20m ø50mm
  • ø26 mm schijven (merk: Weider): 10 kg ; 5 kg ; 2 kg ; 1 kg
  • ø50 mm schijven (merk: Weider): 1,25 kg ; 2,5 kg ; 5 kg ; 10 kg ; 15 kg ; 20 kg
  • Verstelbare bank
  • Platte bank
  • Crosstrainer
  • Ab coach + mat
  • 3 mega spiegels
  • Stereo installatie met flits muziek
  • Posterkes van mijn favoriete films met Arnold en Pamela Anderson
  • Boek "Krachttraining" van Frederic Delavier
Op Youtube heb ik enkele filmkes gepost van mijn homegym, dit zegt meer dan enkele foto's :cool::
http://www.youtube.com/watch?v=wXsGMR3jqI4
http://www.youtube.com/watch?v=HoO9zm-9Tqc
Een vriend van me gaat nog een RVS plaat graveren met mijn gym logo. Deze post volgt nog :D

Greetz!

Laatst bewerkt:
wanneer hebbe julie besloten homegym te maken, zou zeggen als ik snel door topic ga toch wel rond oudere leeftijd 30+. neem aan dat het anders niet te betalen is of bijv je stopd door omstandigheden als je jonger bent

wanneer hebbe julie besloten homegym te maken, zou zeggen als ik snel door topic ga toch wel rond oudere leeftijd 30+. neem aan dat het anders niet te betalen is of bijv je stopd door omstandigheden als je jonger bent

Ik ben met fitness begonnen op 19de. Op mijn 22ste stopte mijn toenmalige fitness zaak ermee. Vanaf dan ben ik thuis beginnen trainen.
Zoals elke hobby moet je wat geld ervoor over hebben...

Ik ben met fitness begonnen op 19de. Op mijn 22ste stopte mijn toenmalige fitness zaak ermee. Vanaf dan ben ik thuis beginnen trainen.
Zoals elke hobby moet je wat geld ervoor over hebben...

Inderdaad, de een koopt en auto van zijn geld en de ander een homegym :D

Kan niet wachten om vanaf volgend jaar in mijn eigen homegym te gaan trainen waarvoor ik nu spullen aan het verzamelen ben :p

Nothing beats a solid homegym.

Terug
Naar boven