XXL Nutrition

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Die chin bar hoort aan de bovenkant van het rack, barbaar!
 
Die chin bar hoort aan de bovenkant van het rack, barbaar!

Zo had ik hem eerst ook, maar toen vond ik de stabiliteit links <--> rechts niet geweldig. Zo is dit een stuk beter.
Ik ga zowiezo nog proberen een stang voor vooraan proberen te vinden (of te laten maken).
 
De kameraad van wie de squatkooi was. wou zijn ding ergens anders zetten.
Tijdje terug een Rogue r3 kunnen overkopen voor 350 euro, die ondertussen wat stof lag te verzamelen.

Is een rack dat ik moet vastzetten in de grond. Omdat ik geen dikke gaten in de beton wou boren, maar een platformpje gemaakt voor eronder.

Voor opzet platform, zie spoiler
Afmetingen etc gebaseerd op dingen die we nog hadden liggen.
- 18mm multiplex platen van 61 x 245cm
- Zeer stevige 1cm dikke rubber mat van 1m x 250+ cm. Deze doormidden gesneden.
- Onderlaag ook van (onnodig duur) multiplex, helaas niet in de dwarsrichting. Dit was een gemakkelijkheidsoplossing
- Om de overige 8mm verschil tussen houten middenstuk en rubber op te vullen had ik heel toevallig nog wat gevonden bij een magazijnopruiming: 3mm rubber matjes van 50x50cm en tapijttegels van 5mm dik, ook 50x50cm
- Afmetingen platform: 222cm breed, 245cm lang. 'Maar' 36mm dik, dus kon geen heel dikke bouten gebruiken. En omdat onderlaag multiplex is wat nooit perfect plat is liggen, sommigen hoeken van het platform nog niet volledig plat op de beton.

Platform heeft me geen enkele euro gekost.

Bekijk bijlage 423118 Bekijk bijlage 423119

Bekijk bijlage 423115
Bekijk bijlage 423116

Die dingen tegen de muur. Zijn dat geluidsdempers?
 
Die dingen tegen de muur. Zijn dat geluidsdempers?

Zijn geen 'geluidsdempers', maar gewoon accoustische panelen (goedkoopste variant).
Eerst hing er in de gym een zeer vervelende, oncomfortabele echo door de kale betonnen / stenen muren, vloer en plafond. Dat is nu grotendeels weg.
 
Zijn geen 'geluidsdempers', maar gewoon accoustische panelen (goedkoopste variant).
Eerst hing er in de gym een zeer vervelende, oncomfortabele echo door de kale betonnen / stenen muren, vloer en plafond. Dat is nu grotendeels weg.

Okee, goede oplossing lijkt me. Als je de hele muur vol hangt ziet het er hardcore uit :P al zal dat wat aan de dure kant zijn haha
 
De kameraad van wie de squatkooi was. wou zijn ding ergens anders zetten.
Tijdje terug een Rogue r3 kunnen overkopen voor 350 euro, die ondertussen wat stof lag te verzamelen.

Is een rack dat ik moet vastzetten in de grond. Omdat ik geen dikke gaten in de beton wou boren, maar een platformpje gemaakt voor eronder.

Voor opzet platform, zie spoiler

Platform heeft me geen enkele euro gekost.

mooie ruimte, platform ziet er top uit... was veel meer kwijt voor een vergelijkbaar resultaat :grumble:

Als het akoestiek nog niet bevalt, kun je budget vriendelijk ook zelf panelen maken. Vrienden hebben voor onze ook panelen gemaakt en mooi beschilderd. Maar ook leuk als je een stel kids erop los laat, wordt dan vast een kleurrijk iets.

Ze hadden zoiets gemaakt, werkt perfect: Akoestisch paneel zelf maken - DIY met onze stap voor stap uitleg.
De latten in dit voorbeeld zijn wat overdreven, kan veel kleinere sls balkjes nemen.

Dat ziet er super uit.
Staat dit net zo stevig als de Barbarian cage?

Hoop dat hij steviger staat... de barbarian cage van mijn vrouw gaat mij steeds aan de wandel en lijkt wel een rammelaar, die rogue heeft standaard tenminste schroefgaten in de voeten.

Voordeel van barbarian is weer dat hij maar in 1 kleur leverbaar is, anders stond ik sochtends in een oranje of roze cage mijn vrouw kennende (we hebben ook gekleurde schijven) :S
 
Hoop dat hij steviger staat... de barbarian cage van mijn vrouw gaat mij steeds aan de wandel en lijkt wel een rammelaar, die rogue heeft standaard tenminste schroefgaten in de voeten.
De cage die hiervoor stond was de grote Barbarian functional cage: Barbarian Functional Power Cage
265kg eigen gewicht + paar honderd kg schijven, ding gaf geen krimp. Een van de stevigste kooien die ik ooit tegen gekomen ben...
Mijn kooi is vastgeschroefd in slechts 36mm hout (5cm houtdraadbouten gebruikt), in beton zou het nog steviger staan denk ik. Ik heb nu ook 4 weight pins vanonder, dat helpt ook weer wat, maar links-rechts zit er toch nog wat beweging in...


Was eigenlijk een reactie op iets anders, maar zal hier ook maar posten: de huidige barbell collectie

30594424_10156524773107176_6824960469388754944_o.jpg

30628901_10156524772672176_6549002730357129216_o.jpg 30652797_10156524772642176_2714496022008037376_o.jpg

Van rechts naar links:
- Ivanko obz-30 curl bar
- Watson ultimate bar (oud model) (niet van mij)
- eleiko training bar (niet van mij)
- Eleiko sports training bar (niet van mij)
- Eleiko 15kg training bar
- Eleiko training bar van 2000
- cambered bench/row bar
- strengthshop 50mm knurled axle / fatbar
- leoko ipf power bar (+/- 20y old)
- atx ram bar
- Berg splitsleeve weightlifting barbell with stainless shaft (1979)
- York splitsleeve WL barbell (1993)
- Schnell WL bar (60 or 70s)
- Schnell powerlifting bar (60s or 70s)
- Ivanko obx-20
- old weider splitsleeve bar
- very crappy bent bar
- Watson cambered squat bar
- atx ssb
 
Dat zijn de collecties
 
Hoop dat hij steviger staat... de barbarian cage van mijn vrouw gaat mij steeds aan de wandel en lijkt wel een rammelaar, die rogue heeft standaard tenminste schroefgaten in de voeten.
Mijn half-cage staat anders als een huis. Geen idee wat er mis is met de stevigheid van jouw cage maar die bij Lars stond volgens mij ook heel stabiel.
 
Van rechts naar links:
- Ivanko obz-30 curl bar
- Watson ultimate bar (oud model) (niet van mij)
- eleiko training bar (niet van mij)
- Eleiko sports training bar (niet van mij)
- Eleiko 15kg training bar
- Eleiko training bar van 2000
- cambered bench/row bar
- strengthshop 50mm knurled axle / fatbar
- leoko ipf power bar (+/- 20y old)
- atx ram bar
- Berg splitsleeve weightlifting barbell with stainless shaft (1979)
- York splitsleeve WL barbell (1993)
- Schnell WL bar (60 or 70s)
- Schnell powerlifting bar (60s or 70s)
- Ivanko obx-20
- old weider splitsleeve bar
- very crappy bent bar
- Watson cambered squat bar
- atx ssb
Geen enkele rogue bar zie ik. Is dat een bewuste keus?
 
Mijn half-cage staat anders als een huis. Geen idee wat er mis is met de stevigheid van jouw cage maar die bij Lars stond volgens mij ook heel stabiel.

Kan door de ondergrond komen in combinatie met kleine contactpunten door de rubber voeten. 4 van die kleine contact punten op een gladde ondergrond dan gaat je cage alle kanten op. Bij mij staat hij op rubber matten en rubber op rubber is ruw genoeg voor mijn gebruik. Maar heb ook wel eens iemand op bezoek gehad de enkele setjes 140kg benchte en de barbell gewoon terug ramde, daarna was het rek wel enkele centimeters naar achteren geschoven. Afhankelijk van je ruimte zou je plankjes tussen je rack en muur kunnen leggen om dat te voorkomen.
 
Geen enkele rogue bar zie ik. Is dat een bewuste keus?

Goh, is wel even belangrijk te weten dat ik geen enkele baar 'nieuw' heb gekocht. Duurste was nog de Ivanko, die ik jaren geleden als 'showroom model' met 200 euro korting had kunnen kopen (was niks aan te zien). De ATX heb ik bv 100 euro betaald, stang nog nieuw in de buis. Redelijk wat (zeldzame) vintage barbells waren 'gratis' door verkopen van overige spul in de set etc.

Ik ben gewoon niet veel Rogue barbells tegengekomen voor goede prijsjes, en:
- Voor de 28,5mm Rogue bar zie ik niet direct een voordeel voor mij
- Weightlifting barbells heb ik genoeg ondertussen
- Mocht ik nog een echte 29mm powerlifting bar zoeken, dan stond de Rogue 20kg IPF spec baar op nr.1
- Mocht ik ooit een deadlift baar zoeken, dan zou de keuze gaan tussen Rogue en Leoko (favoriete deadliftbaar van Konstantinovs)
 
De cage die hiervoor stond was de grote Barbarian functional cage: Barbarian Functional Power Cage
265kg eigen gewicht + paar honderd kg schijven, ding gaf geen krimp. Een van de stevigste kooien die ik ooit tegen gekomen ben...
Mijn kooi is vastgeschroefd in slechts 36mm hout (5cm houtdraadbouten gebruikt), in beton zou het nog steviger staan denk ik. Ik heb nu ook 4 weight pins vanonder, dat helpt ook weer wat, maar links-rechts zit er toch nog wat beweging in...


Was eigenlijk een reactie op iets anders, maar zal hier ook maar posten: de huidige barbell collectie

Bekijk bijlage 423242
Bekijk bijlage 423243 Bekijk bijlage 423244

Van rechts naar links:
- Ivanko obz-30 curl bar
- Watson ultimate bar (oud model) (niet van mij)
- eleiko training bar (niet van mij)
- Eleiko sports training bar (niet van mij)
- Eleiko 15kg training bar
- Eleiko training bar van 2000
- cambered bench/row bar
- strengthshop 50mm knurled axle / fatbar
- leoko ipf power bar (+/- 20y old)
- atx ram bar
- Berg splitsleeve weightlifting barbell with stainless shaft (1979)
- York splitsleeve WL barbell (1993)
- Schnell WL bar (60 or 70s)
- Schnell powerlifting bar (60s or 70s)
- Ivanko obx-20
- old weider splitsleeve bar
- very crappy bent bar
- Watson cambered squat bar
- atx ssb
:wanker:
 
Mijn half-cage staat anders als een huis. Geen idee wat er mis is met de stevigheid van jouw cage maar die bij Lars stond volgens mij ook heel stabiel.
Die van mij schuift soms iets als ik de bar terug hang, komt mogelijk door de ondergrond. Train nog op beton tot ik tijd heb om de ruimte een beetje aan te kleden. Vermoed dat los gruis de inertie niet ten goede komt.
 
De cage die hiervoor stond was de grote Barbarian functional cage: Barbarian Functional Power Cage
265kg eigen gewicht + paar honderd kg schijven, ding gaf geen krimp. Een van de stevigste kooien die ik ooit tegen gekomen ben...
Mijn kooi is vastgeschroefd in slechts 36mm hout (5cm houtdraadbouten gebruikt), in beton zou het nog steviger staan denk ik. Ik heb nu ook 4 weight pins vanonder, dat helpt ook weer wat, maar links-rechts zit er toch nog wat beweging in...


Was eigenlijk een reactie op iets anders, maar zal hier ook maar posten: de huidige barbell collectie

Bekijk bijlage 423242
Bekijk bijlage 423243 Bekijk bijlage 423244

Van rechts naar links:
- Ivanko obz-30 curl bar
- Watson ultimate bar (oud model) (niet van mij)
- eleiko training bar (niet van mij)
- Eleiko sports training bar (niet van mij)
- Eleiko 15kg training bar
- Eleiko training bar van 2000
- cambered bench/row bar
- strengthshop 50mm knurled axle / fatbar
- leoko ipf power bar (+/- 20y old)
- atx ram bar
- Berg splitsleeve weightlifting barbell with stainless shaft (1979)
- York splitsleeve WL barbell (1993)
- Schnell WL bar (60 or 70s)
- Schnell powerlifting bar (60s or 70s)
- Ivanko obx-20
- old weider splitsleeve bar
- very crappy bent bar
- Watson cambered squat bar
- atx ssb

Had die cage gezien, zag er imposant uit.

Maar damn die bar collectie.... ze bestaan, de barbell collectors! Toch een stuk stoerder dan treintjes ;)
 
Die van mij schuift soms iets als ik de bar terug hang, komt mogelijk door de ondergrond. Train nog op beton tot ik tijd heb om de ruimte een beetje aan te kleden. Vermoed dat los gruis de inertie niet ten goede komt.
Mijn cage stond vroeger op laminaat. Heb er rubbereren strookjes ongestoken van 5mm en zo bleef die netjes staan
 
Mijn cage stond vroeger op laminaat. Heb er rubbereren strookjes ongestoken van 5mm en zo bleef die netjes staan

Bedankt voor de tip!

Zal gewoon de ruimte eens een keertje moeten afronden, dan komt er laminaat of goede zeil te liggen met een platform waarop de cage en los werk op een bankje gedaan kan worden. Als het dan nog opschuift ga ik jouw tip proberen.
 
Twee jaar gelden is me vriendin begonnen met trainen, gewoon lekker thuis en met wat goedkope gewichten, vooral body weight trainen. Na een jaar getraind te hebben wilde ze wat meer gewichten hebben en ik zelf wilde eigenlijk ook wel trainen :)

Omdat we toch niet altijd samen trainen en de mogelijkheid hebben om te spotten, ben ik hier gaan lurken, kijken wat allemaal mogelijk was en wat binnen ons budget paste (erg belangrijk) :P

Vorig jaar rond deze tijd de hebben we dus de knoop door gehakt en we zijn nog altijd erg blij met onze aanschaf, alles werkt goed en is erg stevig.

Zelf train ik nu 5 dagen in de week (begonnen met 3 dagen in de week 5x5), me vriendin traint nu 4 dagen in de week.

Gym-2-2-1-2 2.jpg
IMG_3325.jpg
IMG_3327.jpg
 
Wauw das echt een prachtige homegym man!!! Damn jelly!
 
Back
Naar boven