MuscleMeat

Sticky Toon je home gym!

Als je twee pulleys zou gebruiken als cross over, dan zou de kabel stroef lopen wanneer je een stap voorwaarts zet bij sommige oefeningen.

Katrol van de pulleys heeft namelijk geen scharnier. Het draait dus niet mee en bij een crossover is dat wel nodig voor oefeningen waar je stap voorwaarts zet.

Ik had het over een crossover, die heeft gewoon draaibare katrollen. Dat andere voorbeeld noemde ik reeds onhandig, waarbij zelfs draaibare catrollen niet voldoende zullen zijn.

Als we dat al knutselen noemen, dan ga ik straks een curl stang aan mijn latpulley knutselen :rolleyes:
Die vergelijking is totaal scheefgetrokken. Die curlstang is gemaakt om aan die pulley bevestigd te worden. Daar moet je geen spullen voor gaan kopen bij de staalhandel en gaten gaan boren, bouten vastzetten...

Die vergelijking is totaal scheefgetrokken. Die curlstang is gemaakt om aan die pulley bevestigd te worden. Daar moet je geen spullen voor gaan kopen bij de staalhandel en gaten gaan boren, bouten vastzetten...

Die scheve vergelijking was bewust om iets aan te geven. Als iemand zelf iets maakt is het ook niet gelijk "knutselen". Knutselen vergelijken met een degelijke contructie om iets te verankeren is namelijk net zo scheef.

Er is zeker wel markt voor de thuis gebruiker, het is stevig door de constructie en totaal niet te vergelijken met van die goedkope crosscable opties, die je dus makkelijk omvertrekt. Wij hebben de plate loaded versie, maar er bestaat ook een stackloaded indien je dit omslachtig vind werken? (Wij geen last van)

Onze ervaring met dit rack is erg goed, geen spijt. De latpulley is erg stevig en doet wat hij moet doen. Crosscable optie zouden wij niet willen missen, het is heerlijke toevoeging op je workout.

Kortom, wij zijn tevreden met de werking en afwerking van onze powerrack en uitbreidingen. Als ik op youtube lurk en dit vergelijk met Titan, dan is dit toch zeker een paar stappen hoger op afwerkingsniveau.

Het is tensloten gewoon een degelijke powerrack wat veel uitbreidingsmogelijkheden heeft, of dit dan gelijk in de catogorie multistations hoort omdat er een crosscable optie op kan weet ik niet.
ForceUSA heeft ook zo’een varriant.

Maar dat professionele deze optie niet hebben lijkt mij wel duidelijk, meer geld, meer ruimte, losse duurdere apparaten voor een specifieke doel zijn naar mijn altijd beter, en dan hebben we het niet over een Marbo crosscable MH-W103.

Ik ben op het moment ook aan het kijken naar een nieuwe homegym, ben aan het kijken naar megatec half rack + latpully en bankje, echter vind ik de bank behoorlijk prijzig. (Snap dat dit kwalitatief heel goed spul is)

Gebruik jij de cablecross als single station? M.a.w. doe je ook oefeningen om 1 can de pully,s en tot hoe zwaar kun je dan gaan kwa gewicht?

Hoe bevalt het bankje verder en de latpully? Ik trek rond de 100-110 kilo en gaat dit zonder veel gekraakt en instabiliteit etc..? Of merk je dat dit toch wel wat wiebelig word?

Hoor graag van je.

Txs!

Ik ben op het moment ook aan het kijken naar een nieuwe homegym, ben aan het kijken naar megatec half rack + latpully en bankje, echter vind ik de bank behoorlijk prijzig. (Snap dat dit kwalitatief heel goed spul is)

Gebruik jij de cablecross als single station? M.a.w. doe je ook oefeningen om 1 can de pully,s en tot hoe zwaar kun je dan gaan kwa gewicht?

Hoe bevalt het bankje verder en de latpully? Ik trek rond de 100-110 kilo en gaat dit zonder veel gekraakt en instabiliteit etc..? Of merk je dat dit toch wel wat wiebelig word?

Hoor graag van je.

Txs!

Wij gebruiken de crosscable als single station voor triceps pulldowns, leg oefeningen, face-pulls enz. De latpully gebruiken we voor het grotere gewicht.

Ik heb geen idee wat de max toelaatbare gewicht is van de crosscabels, heb er wel al 70kg op 1 kant gehad en het rack geeft geen kick.

Net de latpully gevuld met 110kg dit liep zonder gekraak soepeltjes, maar meer dan 1x met cheaten lukte het mij niet, is voor de rest wel alles wel goed met je? :) Ik denk dat max 160kg voor deze latpully zeker mogelijk is.

Wiebelig? nee, daar kan ik vrij kort in zijn.

Als je aan het kijken bent naar de Megatec half rack dan kies je deze vanwege de ruimte gebrek en dan zou ik zeker het aanbevolen bankje erbij nemen. Zoals ik het zie is het bankje een paar stappen hoger dan het bankje wat wij hebben en daar zit ook een prijsverschil in.

Wij zitten te denken aan een flatbench van Fortex, niet omdat het huidige bankje niet voldoet maar een flatbench is over het algemeen gewoon het sterkste en zonder enige scharnierpunt van het zit gedeelte. Tevens is een 2de bankje zowel als een extra barbell gewoon super fijn als je met ze tweeën traint.

Wij gebruiken de crosscable als single station voor triceps pulldowns, leg oefeningen, face-pulls enz. De latpully gebruiken we voor het grotere gewicht.

Ik heb geen idee wat de max toelaatbare gewicht is van de crosscabels, heb er wel al 70kg op 1 kant gehad en het rack geeft geen kick.

Net de latpully gevuld met 110kg dit liep zonder gekraak soepeltjes, maar meer dan 1x met cheaten lukte het mij niet, is voor de rest wel alles wel goed met je? :) Ik denk dat max 160kg voor deze latpully zeker mogelijk is.

Wiebelig? nee, daar kan ik vrij kort in zijn.

Als je aan het kijken bent naar de Megatec half rack dan kies je deze vanwege de ruimte gebrek en dan zou ik zeker het aanbevolen bankje erbij nemen. Zoals ik het zie is het bankje een paar stappen hoger dan het bankje wat wij hebben en daar zit ook een prijsverschil in.

Wij zitten te denken aan een flatbench van Fortex, niet omdat het huidige bankje niet voldoet maar een flatbench is over het algemeen gewoon het sterkste en zonder enige scharnierpunt van het zit gedeelte. Tevens is een 2de bankje zowel als een extra barbell gewoon super fijn als je met ze tweeën traint.

Fortex flatbench zie je op mijn foto. Prima bankje, je kunt altijd eens langskomen om hem uit te proberen.

De platforms aangepakt bij RawPowerBaarn.

IMG_3809.JPG
IMG_3808.JPG
NiCe!

IMG_20180427_113840.jpg
IMG_20180427_113821.jpg
IMG_20180427_113810.jpg
IMG_20180427_100144.jpg
IMG_20180427_090834.jpg
IMG_20180427_090831.jpg

Nieuwe Sweatbox gedeelte beetje vlakker gemaakt en eens gekuist Ghr is eindelijk ook een feit. Heb nog een beetje plaats voor nog meer speelgoed .. Maar wat ?? Volgende week mss ander deel ook eens uitmesten.

Hardcore!
Maar wel cool!

Was eigenlijk een reactie op iets anders, maar zal hier ook maar posten: de huidige barbell collectie

Van rechts naar links:
- Ivanko obz-30 curl bar
- Watson ultimate bar (oud model) (niet van mij)
- eleiko training bar (niet van mij)
- Eleiko sports training bar (niet van mij)
- Eleiko 15kg training bar
- Eleiko training bar van 2000
- cambered bench/row bar
- strengthshop 50mm knurled axle / fatbar
- leoko ipf power bar (+/- 20y old)
- atx ram bar
- Berg splitsleeve weightlifting barbell with stainless shaft (1979)
- York splitsleeve WL barbell (1993)
- Schnell WL bar (60 or 70s)
- Schnell powerlifting bar (60s or 70s)
- Ivanko obx-20
- old weider splitsleeve bar
- very crappy bent bar
- Watson cambered squat bar
- atx ssb

Zag net deze foto op instagram voorbij koomen bij garagegymreview... wij zijn al blij met 2 barbells ;-)

IMG_20180427_113840.jpg
IMG_20180427_113821.jpg
IMG_20180427_113810.jpg
IMG_20180427_100144.jpg
IMG_20180427_090834.jpg
IMG_20180427_090831.jpg

Nieuwe Sweatbox gedeelte beetje vlakker gemaakt en eens gekuist Ghr is eindelijk ook een feit. Heb nog een beetje plaats voor nog meer speelgoed .. Maar wat ?? Volgende week mss ander deel ook eens uitmesten.
wohow wat een perfect voorbeeld van een soviet gym
cool! respect )))))

Fortex flatbench zie je op mijn foto. Prima bankje, je kunt altijd eens langskomen om hem uit te proberen.

Tanks, maar wij wachten sowieso nog even met een extra bankje. Dit weekend hebben we namelijk onze tweede barbell (ATX rambar) en diverse andere kleinspul van Fortex(dipbelt) besteld. Geld is op :)

Zal wat foto’s maken als het binnen is :cool:

IMG_20180427_113840.jpg
IMG_20180427_113821.jpg
IMG_20180427_113810.jpg
IMG_20180427_100144.jpg
IMG_20180427_090834.jpg
IMG_20180427_090831.jpg

Netjes, spul genoeg en ziet er lekker ruig uit!
Heb je die boks zak ik de hoek aan een rail hangen dat je deze kunt verplaatsen?

Donderdag kan ik eindelijke m'n dumbbells fatsoenlijk plaatsen, zoals je hieronder ziet ligt het nogal onhandig ;)
Kroon 3 laags dumbbell rek besteld zodat het weer netjes wordt en fijner werken is!

weDuoiO.jpg

Heb je die boks zak ik de hoek aan een rail hangen dat je deze kunt verplaatsen?

Donderdag kan ik eindelijke m'n dumbbells fatsoenlijk plaatsen, zoals je hieronder ziet ligt het nogal onhandig ;)
Kroon 3 laags dumbbell rek besteld zodat het weer netjes wordt en fijner werken is!

weDuoiO.jpg

Wat heerlijk om de beschikking te hebben over zoveel dumbbells... :bow:

Wat heerlijk om de beschikking te hebben over zoveel dumbbells... :bow:

Inderdaad heerlijk, had hiervoor een 50mm dumbbell set met Lock-Jaws, maar merkte dat ik toch vaak te lui was om de gewichten te verwisselen :D
Sinds deze set in de garage ligt wissel ik weer veel meer af qua gewichten en oefeningen.

weDuoiO.jpg
Hey makker, nee die bokszak hangt enkel aan een paar musketons aan een balk.. Maar je geeft me eigenlijk wel een super idee om dat te veranderen... Mss eens kijken naar zo een rail waar ze wanden mee plaatsen ofzo... Hij hangt totaal niet in de weg hoor maar mss krijg ik meer opties moest hij meer gecentreerd komen te hangen .

Rek binnen vandaag, toch nog een inschattingsfout gemaakt met hoeveel Dumbbells ik heb liggen. Rek opgehoogd met douglas balken die ik nog had liggen, zelfs dat was niet helemaal voldoende. Maar uiteraard beter dan voorheen!

M’n ouden rek ( vorige foto ) is trouwens voor niets af te halen voor de geïnteresseerde, zie vraag en aanbod!

Ook meteen even de schijvenstandaart vervangen door muur beugels, scheelt weer ruimte!

3D45E314-1037-499E-9201-BB1DF1F2A351.jpeg

F88ED75E-021B-4D2B-B228-565F3AEF52E0.jpeg

C61217A6-0E56-4627-8FAD-7609B832E96B.jpeg

Gaaf die muurpalen voor die schijven, hoe heb je dit gedaan, waar kan ik doe bestellen;-)

Terug
Naar boven