MuscleMeat

Tracken van groente

Bezoekers in dit topic

kardo

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
189
Waardering
17
Lengte
1m72
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Ik ben benieuwd of jullie ook alle groente tracken/invoeren tijdens de cut.
Sommige mensen doen dat niet, met het idee dat het verteren van groente al vrijwel net zoveel energie kost als dat het bevat. Bij een komkommer kan ik me dat nog wel voorstellen maar bij een zak wokgroente toch echt niet.

Hoe denken jullie hier over?
 
In de cut track ik alles wat er binnenkomt aangezien ik nogal veel groente eet.

In de bulk track ik groente niet. Meer luiheid dan wat anders.
 
Ik track mijn groenten altijd. Ik ben dan ook wel een beetje autistisch in het tracken van mijn eten.

In groenten zitten ook kcal. In de ene meer dan in de andere. Een pot doperwten met worteltjes is bijv. heel wat meer kcal dan broccoli.
Dat geldt overigens voornamelijk voor potgroente, daar zit per 100gr toch al gauw 100 kcal in. Maar 2 á 300 gram verse groente zit ook wel rond de 100 kcal.

Ik snap niet waarom je je calorieen zou tracken, maar groente dan maar niet, omdat het "gezond" is ofzo, en dan tellen die kcal opeens niet?

In de bulk lijkt het me niet nodig, want het maakt niet een dusdanig verschil denk ik. Ik denk dat het in de cut wel het verschil kan maken.
 
Dat groenten zoveel energie verbruiken als het bevat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.
 
Track ze ook altijd zoveel voor de kcals als voor de vezels
 
Dingen zoals uien, Champions, tomaatjes, broccoli en sperziebonen die ik veel eet track ik niet. Tenzij ik overdreven veel van eet op een dag eet. Als ik dingen zoals bruine bonen eet of wortels track ik wel, zitten meer kcal in zeg maar. Maar voor vezels en al die dingen hou ik het niet bij, alleen voor de kcal.
 
Ik zou groente wel kunnen tracken, maar aangezien ik geen groente eet zou ik dan nog steeds op 0 kcal blijven hangen...

Serious note: Als ik in een cut echt veel groente zou eten voor verzadiging ter vervanging van aardappelen/rijst/pasta o.i.d. tel ik er wel kcals voor, als ik gewoon een normaal bord met aardappels/vlees/groenten of ik pak een komkommer of wat tomaatjes tussendoor ofzo dan reken ik niets mee, meer uit luiheid, die 30-50 kcals op een dag gaan echt geen verschil maken.
 
bulk,cut...ik track alles.
 
Dingen zoals uien, Champions, tomaatjes, broccoli en sperziebonen die ik veel eet track ik niet. Tenzij ik overdreven veel van eet op een dag eet. Als ik dingen zoals bruine bonen eet of wortels track ik wel, zitten meer kcal in zeg maar. Maar voor vezels en al die dingen hou ik het niet bij, alleen voor de kcal.
Check de kcak van een ui maar eens tegenover een wortel ;)
 
Als je trackt, track dan alles. Wat is er moeilijk aan om groente enz. te tracken. Calorie aantal opzoeken en afwegen die handel. Hou niet zo van half werk. Bruine bonen bijvoorbeeld, tikt snel aan hoor.
 
Bulk, cut, ik track niets.

Voor alle trackie's; gebruik je ook stappenteller/hartslagmeter/etc. lijkt me dan ook wel relevant toch.
 
In de bulk track ik het wel, maar niet heel nauwkeurig. Ik maak een dikke pan spaghetti en deel gewoon de hoeveelheid op het oog door het aantal servings.

Voor de rest eet ik geen groente :o
 
Bulk, cut, ik track niets.

Voor alle trackie's; gebruik je ook stappenteller/hartslagmeter/etc. lijkt me dan ook wel relevant toch.
lijkt me een zeer efficiente cut dan.
 
Moet wel eerlijk zeggen; bijvoorbeeld een pot sperziebonen of zak nasi groenten weeg ik niet af. Vind ik iets te autistisch. 19, 33kcal /100g enz vind ik niet zo schokkend als er dan 10g meer of minder in de verpakking zit dan wat er op vermeld staat. Maar verse groenten of high kcal groenten gewoon afwegen joh.
 
Moet wel eerlijk zeggen; bijvoorbeeld een pot sperziebonen of zak nasi groenten weeg ik niet af. Vind ik iets te autistisch. 19, 33kcal /100g enz vind ik niet zo schokkend als er dan 10g meer of minder in de verpakking zit dan wat er op vermeld staat. Maar verse groenten of high kcal groenten gewoon afwegen joh.

im an austist :) ik track alles en weeg alles af tot op 2 gr. zeker als ik aan het cutten ben.Maar in mn bulk ook eigenlijk. Ik heb allemaal dieeten klaarliggen met sprongen van 100 kcals. Lekker makkelijk.

Maar helemaal niet tracken of afwegen zoals iemand hier zei hoe ga je dan deftig kunnen bulken of cutten? Gewoon beetje gokken dan.
 
im an austist :) ik track alles en weeg alles af tot op 2 gr. zeker als ik aan het cutten ben.Maar in mn bulk ook eigenlijk. Ik heb allemaal dieeten klaarliggen met sprongen van 100 kcals. Lekker makkelijk.

Maar helemaal niet tracken of afwegen zoals iemand hier zei hoe ga je dan deftig kunnen bulken of cutten? Gewoon beetje gokken dan.
Maar bijv. met die pot sperziebonen; je neemt sowieso water gewicht mee als je afweegt hé, ook al laat je het nat er eerst uitlopen. Zit altijd nog bij. Daarom doe ik dat niet. Houd gewoon het uitlekgewicht op de verpakking aan.

Meestal maak ik ook sprongetjes van 100kcal idd.

En wat betreft je laatse alinea. I agree. Persoonlijk vind ik dat niet prettig werken. Ik wil gewoon weten wat ik binnen krijg, klaar.
 
lijkt me een zeer efficiente cut dan.

Ik heb kantoorbaan en flink ritme. Ik bouw langzaam mijn maaltijden wat af in hoeveelheid tot gewenst effect, enzovoort. Werkt tot heden goed.
 
Maar bijv. met die pot sperziebonen; je neemt sowieso water gewicht mee als je afweegt hé, ook al laat je het nat er eerst uitlopen. Zit altijd nog bij. Daarom doe ik dat niet. Houd gewoon het uitlekgewicht op de verpakking aan.

Meestal maak ik ook sprongetjes van 100kcal idd.

En wat betreft je laatse alinea. I agree. Persoonlijk vind ik dat niet prettig werken. Ik wil gewoon weten wat ik binnen krijg, klaar.

100 correct zal het nooit zijn. Maar ik zit er liefst zo dicht mogelijk bij ookal heeft hier en daar wat kcals meer of minder bijna geen invloed.
 
Ik heb kantoorbaan en flink ritme. Ik bouw langzaam mijn maaltijden wat af in hoeveelheid tot gewenst effect, enzovoort. Werkt tot heden goed.

En hoe weet je dan dat de maaltijd van vandaag meer of evenveel of minder kcal bevat dan die van de dag ervoor? tenzij je elke dag hetzelfde eet.En dan nog dan weet je nog niet hoeveel je op je bord hebt liggen zonder te wegen.

Want dan kan het zijn dat je ene dag op onderhoud gegeten hebt of er beetje boven en op die dagen val je dan niet af als cutten op dat moment je doel is. Tenzij je natuurlijk zo weinig eet dat je er sowieso onder zit.
 
Back
Naar boven