AndroidHealthClinic

Tractortje-gaat-vlammen-log

Nette training. Hoe is het herstel verder?

Vandaag langs de fysio geweest en die vertelde me dat eigenlijk heel me rug ****ed up is. Omdat ik altijd correct tilde (holle/rechte rug) heb ik de grote spieren getraind, maar niet de spieren die de wervelkolom in balans houden. Daar betaal ik nu de prijs voor. Dus ik moet nu gewichten tot 30kilo met een bolle rug gaan liften, om die stabiliteitsspieren te trainen.

Roflol.
Wat een advies.

Lekker dat je weer bent begonnen verder.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hoezo een slecht advies? Hij vertelde dat volgens recente onderzoeken het helemaal niet zo slecht is om die gewichten met een bolle rug te tillen.

Verder gaat het herstel goed. Nergens last meer van in principe. Alleen met zitten heb ik nog wat last.

Was alleen wel zo kapot na mn training, dat ik in slaap ben gevallen en pas net wakker ben geworden :roflol:

Roflol.
Wat een advies.

Lekker dat je weer bent begonnen verder.

+1, slechte fysio.

Hij kan wel met een paar onderzoeken aankomen dat het soms "ontlastender" is om juist met een bolle rug te tillen, ik heb die onderzoeken ook gezien, maar het advies wat hij je gaf is ronduit slecht.

Dat onderzoek is ondertussen al weer 4-5 jaar oud, en was op dat moment baanbrekend te noemen. Was het niet dat dat onderzoek zich vooral focust op de spierbelasting. De belasting op de tussenwervelschijven wordt geheel buiten beschouwing gelaten, en laat nou juist dat het meest belast worden bij het tillen met een bolle rug.

Buiten dit heb ik nog nooit gehoord dat tillen met een bolle rug de rompstabiliteit traint.

Buiten dit heb ik nog nooit gehoord dat tillen met een bolle rug de rompstabiliteit traint.

dat is sowieos bullshit, en ik weet niet of het wel verstandig is dat onderzoek door te trekken naar bodybuilding/powerlift gerichte activiteiten. Een boodschappentas van de grond af pakken is wel ff wat anders dan 150kg...

Het ging ook over een gewicht tot 25/30kg. En hij had ook over bepaalde motorische vaardigheden die getraind moesten blijven. Verder is het niet zo interessant voor mij persoonlijk, want ik til eigenlijk nooit zulke lage gewichten. Maar het feit dat hij dat zo even in de groep gooit is toch wel opmerkelijk.

Ik zal het fijne er van vragen als ik over twee weken terug moet komen.

Maandag triceps volgas aangepakt. Gewichten weet ik niet meer. Pushdown was in ieder geval fullstack. Ik wilde vandaag borst en wat rug oefeningetjes doen, maar ik heb weer wat last gekregen, dus ik heb het bij een hele lichte lat pulldown gehouden.

Normaal hol ik mijn rug altijd aardig met alle druk oefeningen. Ik wil vanaf nu de rug helemaal recht houden (tegen het bankje dus) en volledig concentreren op de borst.

bench
10x60
10x70
8x90
8x100 (**** yeah)

incline bench
8x50
8x60
8x80
4x90 (FAIL)

cable cross (de gewichten zijn weggevaagd, dus ik tel vanaf de grote blokjes in de pulley)
15x-1
15x0
15x1
15x0

en nog een incline apparaat en natuurlijk die lat pulldown. maar de gewichten heb ik niet bijgehouden, omdat het heel moeilijk is voor me om rug te trainen.

morgen biceps/schouders. ik heb er nu al zin in. t*ring.

Oh ja, heb ook nog buik gepakt. Omdat ik nog niet met gewicht durf te werken (vanwege m'n rug) doe ik setjes van 30 crunches met mijn benen hoog op de skippybal.

wat een lachertje die gewichten. ik was gisteren ook nog eens helemaal naar de klote gegaan, dus een voorbode voor een top training.

20 minuten crosstrainer warming up

schouders
militairy press (voorzichtig aan gedaan)
10x30
10x40
10x40
8x45

lateral raises
15x9kg
15x10kg
15x11kg
13x11kg (failure)

shoulder press (dumbbell)
8x18kg
8x20kg
8x22kg
8x24kg

front raise
15x9kg
15x10kg
15x11kg
15x12kg

tien minuutjes buik getraind. verschillende oefeningen.

biceps
dumbbell curls
8x16kg
8x18kg
8x20kg
8x22kg

hammer curls
8x18kg
8x18kg
8x20kg
6x22kg

ez bar curl
8x27kg
7x30kg (failure)
5x20kg (failure)

blijkbaar was het allemaal een beetje op :roflol: - dus toen maar gestopt.

hierna nog 30minuten cardio (hr 120).

ik ben duidelijk nog zoekende naar wat ik wel en niet kan, maar ik ben blij dat ik er weer tegenaan kan. was een beste training zo. ook erg mooi dat m'n schouders van zwakste spiergroep naar zo ongeveer m'n sterkste spiergroep is gegaan in een paar maanden tijd. en dat allemaal door mijn beste vrienden op dbb.

Goed dat je weer bezig bent vieze alcoholist :D

Alleen borst gedaan vandaag. Raakte aan de praat met iemand over belangrijke zaken (makkelijk geld verdienen), dus dat kreeg de voorkeur boven buik.

Ik wil die incline machine vervangen door een goede massa oefening. Ideeën? Het liefst zonder dumbbells, omdat mijn rechterhand/pols dat niet aankan.

BP
10x60
10x70
10x90
10x100

Incline BP
10x60
10x70
10x80
12x60 (echt wtf... nu ik eraan terugdenk slaat dit setje echt nergens op)

Cable cross
15x0
15x1
15x1
15x1

Incline machine (weet niet meer zeker)
10x35
10x45
10x55
10x65

Vandaag weer de eerste complimenten over m'n fysiek gekregen van de oude rotten sinds lange tijd. Ik ben dus weer goed bezig.

Laatst bewerkt:
Haha, 10 x 100, bob bob, netjes kerel, goed dat je weer aan't vlammen bent!

Nice gek! :D

Andere goeie massa oefening met BB voor je borst is er niet. Incline Fly's en presses heb je, maar goed dat wil je niet.

Ach 3 goede oefeningen voor je pecs is toch ruim voldoende. Neem anders eens wide grip bench ofzo, dat soort ongein.

Waar ga je naar de fysio?

Liggende cable flyes zijn wel relaxed, weet niet of je daar wat aan hebt?

Schouders+triceps

militairy press
8x30kg
8x40kg
8x50kg
8x50kg

dumbbell shoulder press
8x20kg
8x22kg
8x24kg
8x26kg

lateral raise
15x10kg
15x11kg
15x11kg
10x12kg (failure)

front raise
15x10kg
15x11kg
15x12kg
13x14kg (failure)

Kickbacks
8x8kg
8x10kg
8x11kg
8x12kg

Pulldowns
15x4xbrutaal gewicht

Pushdowns
15x4xbrutaal gewicht+laatste setje fullstack JWTZ

trainingssong van de dag:
http://www.youtube.com/watch?v=Im1tmCFpVWs

Oh ja, mijn nieuwe gym wordt Lifeline in Rotterdam. Epic studentenprijzen.

Terug
Naar boven