Oke, even een serieuze update na wat goed nieuws van de fysiotherapeut.
Na mijn gigantische valpartij afgelopen donderdag, ben ik goed hersteld en mag ik van de dokter alles trainen, behalve rug. Alles binnen de pijngrens en dat betekent licht gewicht en veel herhalingen. Ik vind dit natuurlijk heerlijk om te horen, want ik ben echt gekrompen tot zielige proporties. Ik ben van +-106kg naar 94kg gedropt. BF% ligt wel een stuk lager, dus dat is fijn.
Ik heb mijn dieet ook aangepast in de afgelopen weken. Veel minder koolhydraten, iets meer vetten en eiwitten, maar vooral minder KH en dus minder kcals. Ik heb mijn brood en rijst inname nagenoeg gestopt wat ervoor heeft gezorgd dat ik er een stuk minder bloated uitzie (eindelijk niet meer zo'n massive kop). Kip, vis, groenten voeren momenteel de boventoon in mijn dieet. Ik ben niet iemand die strict om de twee uur eet, maar dat is niet niet zo heel erg heb ik al gemerkt.
Mijn plan voor de komende tijd is om proberen wat spiermassa terug te winnen met behulp van spiergeheugen en BF precies gelijk te houden, en uiteindelijk weer te laten droppen. Ik heb met de basketbal een belangrijk tweede deel voor de boeg en dus wil ik niet te zwaar worden/blijven. Dat betekent dat ik voor maximaal 95kg ga.
Foto's zit er niet in. Daar schaam ik me te erg voor.