XXL Nutrition

Trainen met Bob

Bezoekers in dit topic

Vanochtend ineens 1,1kg lichter dan gister dus weeg nu 79,1kg. Onder de 80kg is dus eindelijk gelukt!
Ik denk dat ik sinds mijn 15e/16e niet meer zo weinig gewogen heb.
Topper! Die mijlpaal heb je binnen 💪🏼
 
Je moet niet te veel met je laten fokken door de weegschaal man. Is geen peil op te trekken van dag op dag.
Super mooi resultaat so far en respect, 1900cals is geen pretje.
 
Je moet niet te veel met je laten fokken door de weegschaal man. Is geen peil op te trekken van dag op dag.
Super mooi resultaat so far en respect, 1900cals is geen pretje.
Haha, ja dat blijf ik lastig vinden, want het is toch ook voornamelijk hoe je je voortgang meet.
En ergens op een dag 1 kilo erbij, staat dan gelijk aan 1 a 2 weken geen voortgang voor je gevoel omdat dan je weekgemiddelde niet daalt.

Zeker als je dan ziet dat je begin februari tegen de 80 kilo aan zit en dat het dan nog bijna 3 weken duurt voordat je eronder komt. En als je nou nog gekke dingen had gedaan, dan ist verklaarbaar en heb je een bewuste keuze gemaakt. Maar als dat dan niet het geval is :mad:

En mijn originele plan was om deze winter te bulken, dat heb ik geskipt en de cut doorgetrokken, met het plan om dan rond maart een sixpack te hebben. Ik dacht daarvoor rond de 76kg te moeten wegen.
Dat denk ik nog steeds, zit er best dicht tegen aan, het duurt alleen allemaal langer dan verwacht.
En omdat ik die 1900kc best wel zat begin te worden, irriteert het me denk ik extra als je dan ineens aankomt ipv afvalt.

Anyway, we gaan wel langzaam en gestaag de goede kant op. Vandaag nog 1 dagje werken en fitnessen, dan zondag nog een fitnes sessie en dan een midweekje centerparcs! Lekker dobberen in het zwembad. Neem wel mijn hardloopschoenen mee zodat ik nog een beetje kan sporten en de schade beperkt kan houden.
 
Weer terug van vakantie, heb me echt nog nooit zo goed ingehouden op een weekje weg. Trots op mezelf! In totaal maar een biertje of 10 op, 3 vd 4 dagen zelf gekookt en 1 avondje al you can eat. Maar daar vooral biefstuk, zalm en kip op en weinig koolhydraten.
Maar door heel af en toe een biertje had ik toch nog een beetje extra vakantie gevoel.

Drie dagen sochtends ff 5km hardgelopen en we zaten een flink eind vd dome af, dus met 2-3 tripjes naar de dome en weer terug + hond uitlaten en hardlopen kwam ik uit op zo'n 20.000 stappen per dag.
M'n macro's uiteraard niet gehaald maar m'n totaal aantal calorieën wel goed beperkt gehouden. Heb gemikt op rond de 2200. Zo'n 300 meer dan normaal, maar nog steeds onder onderhoud.
En vanochtend gewogen en kwam uit op 79,8. Dus dat is mooi :) had geen in om weer 2 weken bezig te zijn om de vakantie eraf te werken. Gelijk ook ff deload week gehad.

Nu weer in het normale ritme, op naar die laatste vetjes eraf.
Was wel de meest afgetrainde persoon in het zwembad, dat was wel een keer cool. Valt gelijk op hoe obesitas half Nederland is.
 
Vandaag ff upper gedaan ipv lower, omdat ik nog lichte spierpijn heb in m'n benen van al het hardlopen/wandelen op vakantie.

Merk wel met al dat wandelen dat je veel meer calorieën verbrand, dus ga binnenkort starten met de 1 miljoen stappen in 100 dagen challenge. Das 10.000 per dag en dat dwingt me toch wel tot het 1 a 2 x per dag extra wandelen.

Train van vandaag

Ohp 52,5kg: 10-10-9
Db incl bp 28kg: 10-11-10
Pull up 5kg: 10-10-9
Lateral raise 9kg 2×10
Front raise 9kg 2x10
Sit ups 3x25
Seated cable row 59kg 3x12
Cable crunch 36 kg 3x12 superset met
Push ups 3x20

Shape post centerparcs

20230305_114426.jpg


20230305_114500.jpg
 
Vandaag lower

Squat 104kg 3x10
Dl 120kg 3x8
Jumpsquat 2x12
Leg press 210kg 3x10
Hanging Leg raise 2x12
Lying Leg curl 40kg 2x12

Hier nog een grafiekje van mijn gewicht het afgelopen jaar. Langzaam maar gestaag komen we er wel
Screenshot_20230306_092418_MyFitnessPal.jpg
 
Vandaag weer upperbody

Chin ups 3x15
Bor 80kg 3x9
Bp 100kg 3x3
Db shoulder press 22kg 3x8
Db row 28kg 3x12
Incl bp 60kg 3x12
 
Maar weer eens een update geven.

Alles gaat nog steeds lekker. 4x in de week ub/lb, 1900kc, 1 a 2 keer in de week hardlopen en zet ongeveer 11.000 stappen per dag.

Ben nog 2kg kwijt sinds de laatste update en kom nu wel aardig in de buurt van waar ik naar toe wil. Je ziet nu in elk geval altijd blokjes ongeacht het tijdstip of wat ik gegeten heb.
Wil ze alleen graag nog duidelijk. Het liefst zoals ryan r dat zijn goeie duidelijke blokken. Maar weet niet of dat er voor me in zit. Ik ga denk ik nog ff een maandje door, tot iets van 75kg. Dat is denk ik wel het laagste wat ik wil gaan. En dan ff een poosje op maintainance.

20230407_175903.jpg
 
Shape ziet er keurig uit. Klaar voor de zomer.
 
Maar weer eens een update geven.

Alles gaat nog steeds lekker. 4x in de week ub/lb, 1900kc, 1 a 2 keer in de week hardlopen en zet ongeveer 11.000 stappen per dag.

Ben nog 2kg kwijt sinds de laatste update en kom nu wel aardig in de buurt van waar ik naar toe wil. Je ziet nu in elk geval altijd blokjes ongeacht het tijdstip of wat ik gegeten heb.
Wil ze alleen graag nog duidelijk. Het liefst zoals ryan r dat zijn goeie duidelijke blokken. Maar weet niet of dat er voor me in zit. Ik ga denk ik nog ff een maandje door, tot iets van 75kg. Dat is denk ik wel het laagste wat ik wil gaan. En dan ff een poosje op maintainance.

Bekijk bijlage 580718
Wat voor oefeningen doe je voor je buik eigenlijk? Ik trainde ze altijd zwaar om ze dik te krijgen.

Hanging leg raises, of zo'n ab machine die je tot 90kg kan doen. Ab cruncher heet hij geloof ik.
 
Wat voor oefeningen doe je voor je buik eigenlijk? Ik trainde ze altijd zwaar om ze dik te krijgen.

Hanging leg raises, of zo'n ab machine die je tot 90kg kan doen. Ab cruncher heet hij geloof ik.

Ik doe:

Hollow holds 3x 30 sec
Hanging Leg raises 2x12
Decline sit up met 15kg 3x20
Ab wheel roll out 2x12
Ab crunch 70kg 2x12
Cable crunch 27kg 3x10
Nog een apparaat waarvan ik de naam niet weet, maar je ligt horizontaal en dan gaan je benen richting je borst. 24kg 3x10

elke training pak ik er random 2 uit bovenstaande oefeningen. Dus 8 oefeningen per week.

Moet wel zeggen dat ik dat pas echt een maand of 2 heel consistent doe. Omdat ik wel merkte dat om buikspieren zichtbaar te krijgen het meer getraind moet worden. Heb lang gedacht dat door squat, deadlift, pull ups, dat je het dan al genoeg mee pakte en dat 2 a 3 buikspier oefeningen per week genoeg was.
Maar voor mijn buikspieren is dat duidelijk niet het geval.

Hoeveel/ hoe zwaar train jij je buik?
 
Ik doe:

Hollow holds 3x 30 sec
Hanging Leg raises 2x12
Decline sit up met 15kg 3x20
Ab wheel roll out 2x12
Ab crunch 70kg 2x12
Cable crunch 27kg 3x10
Nog een apparaat waarvan ik de naam niet weet, maar je ligt horizontaal en dan gaan je benen richting je borst. 24kg 3x10

elke training pak ik er random 2 uit bovenstaande oefeningen. Dus 8 oefeningen per week.

Moet wel zeggen dat ik dat pas echt een maand of 2 heel consistent doe. Omdat ik wel merkte dat om buikspieren zichtbaar te krijgen het meer getraind moet worden. Heb lang gedacht dat door squat, deadlift, pull ups, dat je het dan al genoeg mee pakte en dat 2 a 3 buikspier oefeningen per week genoeg was.
Maar voor mijn buikspieren is dat duidelijk niet het geval.

Hoeveel/ hoe zwaar train jij je buik?
Toe maar!

Ik doe grofweg tussen de 8 en 20 reps en ik doe 2 oefeningen voor mijn buik, 3x pw ong

2 sets per oefening
 
Weer eens een update, we zijn een maand verder, ben nog niet veel opgeschoten:p
Weeg nog steeds hetzelfde. Een vakantieweekje in de ardennen, food truck festival, kampioenschap van feyenoord, paar keer bbqen. Het hielp allemaal niet.
Door de weeks zie je het gewicht keurig zakken, en op zondag ben je weer 2 kilo zwaarder en begint het weer opnieuw.

Morgen nog een dag terrassen in Breda + tapas eten savonds, en daarna weer ff wat harder mijn best gaan doen. Doel blijft de 75kg halen en kijken hoe dat eruit ziet. Of als ik eerder een goeie sixpack heb is dat uiteraard ook prima. Daarna gaan maintainen. En dan is het al bijna vakantie.

Verder deze week voor het eerst een nieuw schema geprobeerd. Full body, rust, PPL, rust, hardlopen.

Vond vooral ppl wel heel fijn om eens te doen. Normaal pak je op een UB dag 2 oefeningen rug, 2 oefeningen borst. Nu pak je echt een hele training alleen maar die spieren. Heb 5 rug oefeningen gedaan, die arme rug wist niet wat hem overkwam.

En met een dagje FB erbij pak ik nog steeds alles 2x per week. Maar ff afwisseling is wel weer lekker.

Zal proberen weer wat vaker te loggen en binnenkort weer eens ff foto's te doen.

Fijn weekend!
 
Bedoel je met PPL Push Pull Leg? Want dan pak je toch ook full body?
 
Ja, dat bedoel ik. Maar om dan alle spiergroepen 2x te trainen moet je eigenlijk 6 dagen trainen. PPL, rust, PPL.
Ik vind 4x trainen zat, en daarom was 2x ub/lb perfect. Maar nu voor de afwisseling dus even 1x fb, dagje rust en dan PPL.

Hopelijk leg ik het zo een beetje duidelijker uit :)
 
Yes snap je 👌🏼 las het verkeerd 😉
Dus over 7 dagen verspreid fb, rust, push, pull, leg, rust, hardlopen. Lekker bezig 👍🏻
 
Back
Naar boven