AndroidHealthClinic

Trainen met Bob

Bezoekers in dit topic

+ het zal een groot deel vocht zijn dus ik hoop dat de 1e kilo(s) weer lekker snel eraf gaan.
Nou, dat klopte, vanochtend nog 82,9kg. Eerste 2 kilo is er al af. In dit tempo ben ik snel klaar :D

Heb wel ontzettend veel spierpijn, vooral in m'n benen. Geen idee waarom dat ineens zo is. Weekje rust? Uitgedroogd vd alcohol?

Na een paar dagen om 13.00 aan een oliebol en een gluhwein te zitten is het wel weer heerlijk om weer gewoon gezond te eten.
 
Eerste week zit erop, ging heel goed.
In totaal 2,4kg kwijt. Snap dat het vooral water was, maar werkt toch motiverend.

Deze week 4x gefitnesst, gister 4km hardgelopen en zometeen nog een rondje hardlopen.
Verder elke dag 1900kc aangehouden behalve gister. Toen 2 verjaardagen waarvan 1 in een pannekoeken restaurant.
Pannekoek geschat op 500kc. Verder 1 duvel en een paar blokjes kaas op, kwam totaal op +/- 2200kc.
Rest vd verjaardagen aan de water en wortels en komkommer gezeten.

Motivatie is weer lekker hoog, discipline weer goed na een december maand vol cheats.
Hieronder het overzicht van afgelopen week, heb bij het gemiddelde even de 1e dag erbuiten gelaten, zo heb ik een wat realistischer beeld als ik het vergelijk met volgende week.
Screenshot_20230108_084110_Sheets.jpg
 
Netjes man 2,4kg in een week. Inderdaad veel vocht, maar toch goed resultaat 💪🏼 en sterk op verjaardagen, lekker bezig 👌🏼
 
Lekker bezig man. Hoeveel gewichtsverlies per week is ongeveer je doel?
Halve kilo tot een kilo per week. Begreep dat als je meer afvalt dan een kilo p/w dat, dat je dan ook snel spieren kwijtraakt en niet alleen vet.

Maar ook deze week zal ik denk nog wel hard gaan. Als ik volgende week elke dag hetzelfde zou blijven wegen en dus niets afval, weeg ik gemiddeld 82,5kg. Dan ben ik zonder af te vallen alsnog gemiddeld 0,5kg lichter dan het gemiddelde van deze week.

Dat soort zaken vind ik wel een beetje krom.
Denk dat pas vanaf na volgende week de gemiddeldes tussen de 0,5kg en 1kg gaan zitten.
 
Vandaag lower 1

Squat 125kg 3x5
Deadlift 135kg 3x5
Airsquat 2x12
Boxjump 30 inch 2x10
Lying Leg curl 40kg 2x10
St. Calf raise 80kg 2x12
Hanging Leg raise 2x12
 
Vanochtend upper 1 gedaan

Ohp 60kg 3x5
Incl db press 32kg 3x8
Pull ups 5kg, 2x10/ 0kg 1x12
Z-press 34kg 3x10
Seated cable row 59kg 3x12
Push ups met 10kg op rug 3x15

Lekker vroeg, want savonds wordt het nu ineens wel erg druk. Alle goede voornemens mensen zijn hopelijk over een maand weer weg.
 
Gister lower 2

Trap bar Deadlift 145kg (+5) 3x5
Front squat 110kg (+5) 3x5
Leg press 225kg (+5) 3x12
Seated Leg curl 50kg 3x15
Jumping lunges 3x15
Seated calf raise 50kg 3x12
Buikspieren
 
Vandaag upper 2

Bor 80kg 3x8
Incline BP 90kg 3x5
Kneeling shoulder press db 28kg 3x5
Db row 26kg 3x12
Dips 30kg 3x12
Chinups 15-15-12
Buikspieren

Weekend!
 
Geen supergoede week qua gewicht.
Woensdag iets teveel gegeten, gisteren mezelf voorgenomen om op een verjaardag 2 pils te drinken, dat werden er uiteindelijk een stuk of 7.
Al met al nog gemiddeld 0,7kg afgevallen, maar hier had een stuk meer ingezeten.
Gelukkig nou ff 2 weken geen feestje e.d. meer op het programma staan, dus ik hoop over 2 weken weer onder de 81kg uit te komen.

Screenshot_20230115_090051_Sheets.jpg
 
Lower 2 in the pocket

20230118_100704.jpg
 
Vandaag upper 2

Bor 80kg 3x8
Incline BP 90kg 3x5
Kneeling shoulder press db 28kg 3x5
Db row 26kg 3x12
Dips 30kg 3x12
Chinups 15-15-12
Buikspieren

Weekend!
Vraagje: vanwaar het knielen? Krijg je van seated zonder rugleuning te gebruiken niet alle benefits?
 
Vraagje: vanwaar het knielen? Krijg je van seated zonder rugleuning te gebruiken niet alle benefits?

Geen idee, ik volg gewoon braaf mijn schemaatje van muscle&strength. Staat 2 pagina's terug.
Ik durf echt niet te zeggen of dit veel verschilt t.o.v. seated. M'n gevoel zegt van niet. Denk dat het idee erachter is dat je op deze manier niet kan smokkelen met kracht uit je benen te halen.
 
Weer een goede week. Het ging met 100 a 200 gram per dag, totdat donderdag ineens meer dan een kilo afging. Niks bijzonders gedaan die dag, dus kan geen oorzaak aanwijzen, maar het was wel een lekkere opsteker.
Gister als cheatmeal chinees gehaald :)
Verder gewoon 4x gefitnesst en vandaag nog ff 6km hardlopen.
Onder de 80kg begint in de buurt te komen :)

Screenshot_20230129_073806_Sheets.jpg
 
Gewicht ging lekker deze week. Zelfs 2 dagen 80kg. Heb het gewicht van 4 en 5 februari even gegokt, was een weekendje weg met mn vrouw en had dus geen weegschaal.
Maar meestal is het zondag ongeveer een kilo zwaarder dus ben daar nu ook maar even vanuit gegaan.

Screenshot_20230206_123753_Sheets.jpg
 
Nou 2 weken later, gewicht gaat niet lekker.
Kreeg de kilo vh weekendje weg er niet lekker af. Had ook nog een keer spontaan op woensdag spareribs en bier. Maar toen vh weekend geen cheatmeal op ter compensatie, zodat het bij 1 maaltijd per week blijft. En gister een pizza als cheat.
Verder elke dag gewoon 1900kc. Het ging eigenlijk best wel goed. In de spiegel ziet het er ook wel iets beter uit als 2 weken geleden.
Maar had 2 rare dagen. Had dus geen cheatmeal op maar woog op 12-2 toch 0,6kg zwaarder als de dag ervoor. En normaal ben ik dat dan de dag erna wel weer kwijt, maar woog op 13-2 ineens nog een kilo zwaarder. Heb hier echt geen verklaring voor.
Maar ja, als je dan ineens 82,1 weegt, dan zijn je gemiddeldes gewoon 2 weken verpest en begin je gewoon weer voor een groot deel op nieuw.

Vind dat wel frusterend want op 1-2 woog ik 80kg rond, en wilde ik graag onder de 80 uitkomen. Heb ook echt een paar keer op de weegschaal gestaan in de verwachtin 79,6 ofzo te zien. Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder en is het nog niet gelukt.

Maar goed, voor de cheatmeal van gister woog ik 80,4 dus we zijn weer in de buurt.

Screenshot_20230219_090243_Sheets.jpg
 
Vanochtend ineens 1,1kg lichter dan gister dus weeg nu 79,1kg. Onder de 80kg is dus eindelijk gelukt!
Ik denk dat ik sinds mijn 15e/16e niet meer zo weinig gewogen heb.
 
Back
Naar boven