XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

That's the spirit.
En laat je vooral niet wijsmaken dat iemand alles vanaf het begin onder controle heeft.
En elk jaar 10% verbeteren is ook vooruitgang :thumb:

@Kathlinoo zal in veel dingen gelijk hebben, en ze ziet er echt fit uit... maar wat is dat nou eigenlijk waard? Als je een ander geeneens normaal feedback kunt geven.

Kus op je buttie :D
Kathleen heeft een ijzeren discipline en jaren ervaring. En meestal gelijk. Maar inderdaad je zult het moeten leren. En dan nog is het een keuze of je ook echt als een asceet wil leven.

Ik vind het schandalig dat anno 2024 dbb nog geen homo als mod heeft, klinkt beetje als racisme als je het mij vraagt.
Heb je je opgegeven als vrijwilliger?

De school wou mij vroeger wel op adhd en alles testen. Mijn moeder achte dit onzin. Of ik iets heb laat ik in het midden. We shall never know. Vind het zelf ook onzin.
Ik heb officieel adhd ‘gekregen ‘. Maakt allemaal geen f**k uit. Normale mensen zijn helemaal niet zo leuk.

En ik heb mijn rare creatieve hoofd leren gebruiken en er echt een prima baan en carrière mee gemaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Als je nog geen half uur aan een stuk kan lopende zone 2 waarschijnlijk bijna niet haalbaar. Ik zou geeoon opbouwen tot je dat kunt. Als je dan 3x per week loopt doe je 1 ‘long run’ heel rustig (tempo zodat je een gesprek kunt voeren met wat ademhalen tussendoor), 1 temporun (oncomfortabel hard, je kunt net wat zeggen) en een intervaltraining.

Je zult zien dat als je dit even volhoudt je hartslag bij de long run echt laag kan blijven. Maar zou me er niet blind op staren.

Bedoel je überhaupt aan 1 stuk 30 minuten rennen? Ren de 5km nog wel uit nl maar wel in hoge zones 😁 iets om aan te werken iig. Heb nog niet eerder op hartslag gerend dus dat is weer een nieuwe uitdaging. Voorheen rende ik gewoon zsm 5km uit en wil nu dus ook gaan voor de hartslag band van garmin om preciezer te kunnen focussen.

1000015893.jpg

154 gemiddeld is nog niet zo gek hoog voor hardlopen. Zou lekker door blijven lopen met een grmiddelde hartslag in zone 4 schat ik zo in als je dat goed vol kunt houden? Heb je wel eens een maximale hartslag test gedaan en dan niet via een formule want dat is onbetrouwbaar.

En ik heb mijn rare creatieve hoofd leren gebruiken en er echt een prima baan en carrière mee gemaakt.
Mijn creatieve hoofd: hey het is wel erg langs stil je moet kijhard iets schreeuwen of een raar geluid maken.
Je hebt net een steeksleutel neergelegd? Dat wissen we even uit je geheugen succes met zoeken straks.
Wat deed je ook al weer in deze ruimte? Ja dat weten wij ook niet.

Die ene persoon zij net iets heel normaals. Nu moet ik een t*ring raar antwoord geven waar iedereen ongemaklijk van, word oh ja kak dit word alleen op het werk als normaal gezien.

Mijn creatieve hoofd: hey het is wel erg langs stil je moet kijhard iets schreeuwen of een raar geluid maken.
Je hebt net een steeksleutel neergelegd? Dat wissen we even uit je geheugen succes met zoeken straks.

Die ene persoon zij net iets heel normaals. Nu moet ik een t*ring raar antwoord geven waar iedereen ongemaklijk van, word oh ja kak dit word alleen op het werk als normaal gezien.
Daar kennen ze je :thumb: en hier zijn we wel wat gewend.

Heb in het begin genoeg "normale" feedback gegeven, maar als je na maanden nog steeds zit aan te modderen moet je niet verschieten dat er ook eens een kritische comment passeert. Ik denk, in tegenstelling tot jou, niet met m'n lul.

Als je tot in den treure "discipline is sexy" zit te roepen mag je ook wel eens wat discipline tonen.
Ik ben meer van de opbouwende kritiek.
Verder vind ik het wel een geil idee dat jij vanacht aan mijn lul dacht, terwijl ik op mijn werk was.
Had me even geapt. Misschien had ik langs kunnen komen :D

Ik ben meer van de opbouwende kritiek.
Verder vind ik het wel een geil idee dat jij vanacht aan mijn lul dacht, terwijl ik op mijn werk was.
Had me even geapt. Misschien had ik langs kunnen komen :D
Als jij denkt dat ik warm word van een lul ouder dan m'n vader heb ik slecht nieuws voor je.

Als jij denkt dat ik warm word van een lul ouder dan m'n vader heb ik slecht nieuws voor je.
En als jij daadwerkelijk denkt dat ik warm wordt van jou.... Dan heb je gelijk :D
En het is maar goed dat jij er zo goed uitziet, want een beetje aardig zijn lukt jou nog niet zo goed.
Ga maar leren, want bij een vrouw vervliegt het uiterlijk gauw.
Mannen hebben het maar gemakkelijk. We worden steeds knapper naarmate we ouder worden en een beetje sympathie opbrengen gaat ook steeds beter.
Fijne dag, lieverd.

Goeie log, houd wel van een beetje sensatie.

Iets meer beeldmateriaal en ik ben tevreden!

Hoe oud is je vader ongeveer? Vraag het voor een vriend😇
En het is maar goed dat jij er zo goed uitziet, want een beetje aardig zijn lukt jou nog niet zo goed.
Ga maar leren, want bij een vrouw vervliegt het uiterlijk gauw.
Ligt toch echt aan jou en grappig hoe jij je boven haar stelt en indirect hetzelfde doet waar je haar van beschuldigd.

Heb met enige mate wel eens contact met haar op IG en kan oprecht zeggen dat ze onwijs vriendelijk is.

Dus geen slecht woord anders krijg je ruzie met mij😜

Laatst bewerkt:
Bedoel je überhaupt aan 1 stuk 30 minuten rennen? Ren de 5km nog wel uit nl maar wel in hoge zones 😁 iets om aan te werken iig. Heb nog niet eerder op hartslag gerend dus dat is weer een nieuwe uitdaging. Voorheen rende ik gewoon zsm 5km uit en wil nu dus ook gaan voor de hartslag band van garmin om preciezer te kunnen focussen.

1000015893.jpg
Je hartslag is best redelijk hoog voor het tempo. Dus je zult niet zomaar in zone 2 kunnen rennen op deze manier. Maar als je een gesprek kunt voeren zit je wel ongeveer in de juiste zone). Kwestie van blijven lopen en long runs (waarbij je dus elke week een of twee kilometer verder loopt op hetzelfde rustige tempo) en interval en temporuns. Op een gegeven moment zul je zien dat je bij dezelfde snelheid lagere hartslag gaat zien in je long rus. Dat wil je graag. En uiteindelijk is het zelfs prima om als je dit gaat doen nog rustiger te lopen. Als je een gesprek kunt voeren is het tempo ongeveer goed. Hartslag is niet voor iedereen hetzelfde bij inspanning, dus als je wil weten of je rustig genoeg loopt - samen lopen en een gesprek voeren.

Kan je dat niet zonder te wandelen? Niet erg, gewoon blijven trainen tot je het wel kunt.

Hardlopen is echt iets dat je langzaam moet opbouwen. Te snel levert vrijwel altijd blessures op. Je conditie gaat namelijk al eerste vooruit, daarna je spieren, als laatste ligamenten en pezen en bindweefsels. Als je te nsel opbouwt dan krijg je blessures aan dat laatste. Ontstekingen aan pezen.

Ik herken dat wel. Ik heb werk waarbij heel anders denken enorm goed werkt. Als je dan ook nog kan zorgen dat je het oplevert... dan gaat dat best lekker. Ik heb inmiddels mensen in mijn teams die me helpen met sommige meer structurele taken. Ik focus op mijn sterke punten, inzicht, energie, sociaal, snel en ik zorg dat er ook echt iets gebeurt. Bovendien kan ik keihard werken als het nodig is. Dat ik ook slordig, verward, vergeetachtig, ongeinteresseerd in herhalende taken kan zijn of van het onderwerp kan afdwalen afdwalen, een beetje anti-authoritair ben... tsja, dat hoort er dan ook bij.

Zie ADHD niet echt als handicap, ik zie het meer als een onderdeel van mijn talenten. Ik heb wel wat moeite met hoe sommige mensen dingen doen en kan niet altijd zo makkelijk mee in de schema's van anderen, maar ik kan dus ook vanalles wat anderen weer niet kunnen.

Denk dat het wel belangrijk is dat je discipline moet hebben, ongeacht hoe je in elkaar steekt.

Maar misschien goed om dit topic niet te vervuolen met adhd praat.

• Like
Waarderingen: Loca
Daarnaast loopt ze nu binnen, dan zal de warmte ook invloed hebben op de hartslag.

Daarnaast loopt ze nu binnen, dan zal de warmte ook invloed hebben op de hartslag.
Jawel. Maar ik liep bijvoorbeeld zaterdag 17km op 6.15 met een hartslag van 130 gemiddeld. Dat is echt zone 2. Ik liep in september met 23 graden dezelfde afstanden met een hartslag van 135 ofzo. En toen het echt een keer warm en benauwd was op het einde 140.

5 km op 6:15 op 154 is prima voor een beginner, maar dan is gewoon rennen al genoeg om je in zone 3 of hoger te krijgen.

P.S. Wel echt een beetje een idiote reactie op @Kathlinoo vind je zelf ook niet?

"Even" geen zin in had? Again, we zijn 8 maanden verder.. Hoeveel ben je ondertussen afgevallen? Ben oprecht benieuwd.

Als je regelmatig binged en voeding associeert met "leegtes en tijd opvullen" en "positieve gevoelens" spreek je weldegelijk van een zekere problematiek imo. Je hebt überhaupt zelf al eerder aangegeven dat je eet om emoties te verzachten.
Wat betreft het goedpraten; na zo'n cheat is het elke keer weer "maar nu heb ik wel weer energie!". Ja oké, tof, maar heel de bedoeling van het cutten is om in energietekort te zitten, zodat je vet verbrandt. Suck it up buttercup, tijdens het cutten heb je periodes dat je geen energie hebt. En ook dan moet je je aan je voeding houden en jezelf naar de gym slepen als je de resultaten wilt boeken die je, kennelijk wel, wilt boeken.
Aan de ene kant heb je best een punt qua emotie-eten etc., aan de andere kant weet ik bijvoorbeeld van mijzelf dat die 'problematiek' pas ontstaat tijdens een cut, en dan vooral als alles super strikt geregistreerd moet worden. Dan wil ik gewoon ontsnappen.

Ik zeg niet dat je er dan maar toe moet geven, maar wel dat het de vraag is of Buttie problematiek ervaart op het moment dat ze uit de losse pols op onderhoud eet.

Wat flauw, pagina's lang gebash op Butty.

Wat fijn dat een aantal mensen blijkbaar vanaf dag 1 super gedisciplineerd is. Voor mij geldt dat niet, het is in de loop der jaren ontstaan. Aantal jaar ontzettend fanatiek geweest, maar dit voorjaar een flinke dip gehad waardoor alles mij zwaar viel. Lang verhaal kort: ik begrijp haar struggle en ben blij dat ik nu weer lekker in het ritme zit. Gewoon stapje voor stapje.

Ik lees te weinig in logjes. Maar wat ik zo lees, heeft Butty een doel voor ogen wat haar niet makkelijk afgaat. Waarschijnlijk weet ze in haar koppie best wat ze moet doen, maar krijgt ze het nog niet voor elkaar zoals ze wil. Een beetje goedkoop om te blijven bashen dat ze de dingen moet doen die ze zelf ook wel weet. Ze haakt in ieder geval niet af maar ze herpakt zichzelf keer op keer. Ik denk dat ze veel meer heeft aan zoeken naar een oorzaak. Ook een beetje ironisch dat de mensen die het felste tegen haar zijn, ook een verleden met een ongezonde relatie met voeding hebben.

Goed. Op een gegeven moment is een bepaald punt toch wel duidelijk? 🤷🏼‍♀️
Probeer haar gewoon te helpen of laat het gaan.

Terug
Naar boven