XXL Nutrition

Training voeding en progressie diary

Heb in het begin genoeg "normale" feedback gegeven, maar als je na maanden nog steeds zit aan te modderen moet je niet verschieten dat er ook eens een kritische comment passeert. Ik denk, in tegenstelling tot jou, niet met m'n lul.

Als je tot in den treure "discipline is sexy" zit te roepen mag je ook wel eens wat discipline tonen.
Toch wel benieuwd wat jij dan als discipline ziet, ik denk dat mijn definitie anders is.

Aan de ene kant heb je best een punt qua emotie-eten etc., aan de andere kant weet ik bijvoorbeeld van mijzelf dat die 'problematiek' pas ontstaat tijdens een cut, en dan vooral als alles super strikt geregistreerd moet worden. Dan wil ik gewoon ontsnappen.

Ik zeg niet dat je er dan maar toe moet geven, maar wel dat het de vraag is of Buttie problematiek ervaart op het moment dat ze uit de losse pols op onderhoud eet.
Als je last hebt van binge-gedrag of emotie-eten (again, heeft ze zelf meermaals aangegeven) wordt dat des te erger als je probeert te cutten, gezien je er dan juist continu mee moet bezig zijn + honger zal sowieso gaan opspelen. Zij denkt dat dat geen issue is, nou prima toch. Dan wens ik d'r veel succes.
Wat flauw, pagina's lang gebash op Butty.

Wat fijn dat een aantal mensen blijkbaar vanaf dag 1 super gedisciplineerd is. Voor mij geldt dat niet, het is in de loop der jaren ontstaan. Aantal jaar ontzettend fanatiek geweest, maar dit voorjaar een flinke dip gehad waardoor alles mij zwaar viel. Lang verhaal kort: ik begrijp haar struggle en ben blij dat ik nu weer lekker in het ritme zit. Gewoon stapje voor stapje.

Ik lees te weinig in logjes. Maar wat ik zo lees, heeft Butty een doel voor ogen wat haar niet makkelijk afgaat. Waarschijnlijk weet ze in haar koppie best wat ze moet doen, maar krijgt ze het nog niet voor elkaar zoals ze wil. Een beetje goedkoop om te blijven bashen dat ze de dingen moet doen die ze zelf ook wel weet. Ze haakt in ieder geval niet af maar ze herpakt zichzelf keer op keer. Ik denk dat ze veel meer heeft aan zoeken naar een oorzaak. Ook een beetje ironisch dat de mensen die het felste tegen haar zijn, ook een verleden met een ongezonde relatie met voeding hebben.

Goed. Op een gegeven moment is een bepaald punt toch wel duidelijk? 🤷🏼‍♀️
Probeer haar gewoon te helpen of laat het gaan.
Het is niet omdat je iemand z'n kont niet likt dat je meteen aan het bashen bent. Zoals ik al zei: ik zou blij zijn als iemand mij eens een schop onder mijn reet geeft als ik doelen heb die ik wil behalen. Kunnen hier wel allemaal gaan applaudiseren omdat iemand er voor de 10e maal is achter gekomen dat ze zwart-wit is met eten en los gaat als ze eenmaal de stap heeft gezet, maar als je er uiteindelijk niets mee doet blijf je in die cirkel zitten. We zijn 8 maanden en 2 coaches verder hé.
Toch wel benieuwd wat jij dan als discipline ziet, ik denk dat mijn definitie anders is.
Doen wat nodig is om het doel dat je voor ogen hebt te behalen. En nee, die "het is een journey en ik leer nog steeds bij" werkt bij mij niet als er in de voorbije maanden amper (of geen) progressie te zien is. Dan leer je niet bij, dan blijf je trappelen op dezelfde plek.
Al maanden is het doel cutten en de vraag hoeveel ze is afgevallen mag niet eens gesteld worden :emo:

Als je last hebt van binge-gedrag of emotie-eten (again, heeft ze zelf meermaals aangegeven) wordt dat des te erger als je probeert te cutten, gezien je er dan juist continu mee moet bezig zijn + honger zal sowieso gaan opspelen. Zij denkt dat dat geen issue is, nou prima toch. Dan wens ik d'r veel succes.

Het is niet omdat je iemand z'n kont niet likt dat je meteen aan het bashen bent. Zoals ik al zei: ik zou blij zijn als iemand mij eens een schop onder mijn reet geeft als ik doelen heb die ik wil behalen. Kunnen hier wel allemaal gaan applaudiseren omdat iemand er voor de 10e maal is achter gekomen dat ze zwart-wit is met eten en los gaat als ze eenmaal de stap heeft gezet, maar als je er uiteindelijk niets mee doet blijf je in die cirkel zitten. We zijn 8 maanden en 2 coaches verder hé.

Doen wat nodig is om het doel dat je voor ogen hebt te behalen. En nee, die "het is een journey en ik leer nog steeds bij" werkt bij mij niet als er in de voorbije maanden amper (of geen) progressie te zien is. Dan leer je niet bij, dan blijf je trappelen op dezelfde plek.
Al maanden is het doel cutten en de vraag hoeveel ze is afgevallen mag niet eens gesteld worden :emo:
Je mag de vraag wel stellen, maar de manier waarop jij communiceert is erg bot. Je kent mensen niet in real life, dus ik vind dat je erg voorzichtig moet zijn om iemand te beoordelen op een forum. I am out 💪🏻

• Topic Starter Topic Starter
Kan een mod misschien off topic berichten verwijderen om de rust te bewaren. Oh wacht...🤭

De vraag is denk ik ook of je iets wel echt wil. Wil je echt doen wat er nodig is?

Quote van het jaar uit 'Kamp van Koningsbrugge' : 'Je wilt het wel zijn, maar je wilt het niet worden. '

Het is gewoon niet zo makkelijk. Zoals gezegd @Kathlinoo , jij hebt een ijzeren discipline en het is best knap hoe je het voor jezelf doet. Jij weet wat je moet doen om te zijn wie je wil worden. Sterker nog, je hebt een prachtig lichaam en daar keihard voor gewerkt. Voor de meesten hier geldt dat dat echt best lastig is. Ondanks de intenties en het harde werk.

Daarnaast is er wel echt een risico op eetstoornissen. Niet alleen bij mensen die heel hard cutten en in cycles ook bulken etc. Maar ook bij mensen die bingen, een ongezonde relatie met voeding hebben of opbouwen.

Persoonlijk kies ik er voor om met voeding wat relaxter te doen, maar ik train vrij hard en veel, ook cardio. En dat is een bewuste keuze en accepteer dat ik rond de 16%-18%bf zal zitten om me goed tev oelen. Ik vermoed dat Buttie op zoek is naar wat haar balans is en moet zijn.

De vraag is denk ik ook of je iets wel echt wil. Wil je echt doen wat er nodig is?

Quote van het jaar uit 'Kamp van Koningsbrugge' : 'Je wilt het wel zijn, maar je wilt het niet worden. '

Het is gewoon niet zo makkelijk. Zoals gezegd @Kathlinoo , jij hebt een ijzeren discipline en het is best knap hoe je het voor jezelf doet. Jij weet wat je moet doen om te zijn wie je wil worden. Sterker nog, je hebt een prachtig lichaam en daar keihard voor gewerkt. Voor de meesten hier geldt dat dat echt best lastig is. Ondanks de intenties en het harde werk.

Daarnaast is er wel echt een risico op eetstoornissen. Niet alleen bij mensen die heel hard cutten en in cycles ook bulken etc. Maar ook bij mensen die bingen, een ongezonde relatie met voeding hebben of opbouwen.

Persoonlijk kies ik er voor om met voeding wat relaxter te doen, maar ik train vrij hard en veel, ook cardio. En dat is een bewuste keuze en accepteer dat ik rond de 16%-18%bf zal zitten om me goed tev oelen. Ik vermoed dat Buttie op zoek is naar wat haar balans is en moet zijn.
Jeetje slijm

• Dislike
Waarderingen: GruX
  • Topic Starter Topic Starter

Persoonlijk kies ik er voor om met voeding wat relaxter te doen, maar ik train vrij hard en veel, ook cardio. En dat is een bewuste keuze. Ik vermoed dat Buttie op zoek is naar wat haar balans is en moet zijn.

Nee ik ben graag bezig en op zoek en doe uiteindelijk wat bij mij past. Chagrijnig en energieloos door het leven voor een kilotje minder is mij niet de moeite waard.

Verder inderdaad deels zoekende en deels gevonden. Belangrijkste is dat ik zelf doe waar ik mij goed bij voel en hou een log bij om struggles en successen te bespreken. Dingen die ik tenminste als struggles en succes ervaar met mij als persoon en mijn leven 😊. Zou leuk zijn als mijn log daarvoor mag blijven bestaan.

Wat flauw, pagina's lang gebash op Butty.

Wat fijn dat een aantal mensen blijkbaar vanaf dag 1 super gedisciplineerd is. Voor mij geldt dat niet, het is in de loop der jaren ontstaan. Aantal jaar ontzettend fanatiek geweest, maar dit voorjaar een flinke dip gehad waardoor alles mij zwaar viel. Lang verhaal kort: ik begrijp haar struggle en ben blij dat ik nu weer lekker in het ritme zit. Gewoon stapje voor stapje.

Ik lees te weinig in logjes. Maar wat ik zo lees, heeft Butty een doel voor ogen wat haar niet makkelijk afgaat. Waarschijnlijk weet ze in haar koppie best wat ze moet doen, maar krijgt ze het nog niet voor elkaar zoals ze wil. Een beetje goedkoop om te blijven bashen dat ze de dingen moet doen die ze zelf ook wel weet. Ze haakt in ieder geval niet af maar ze herpakt zichzelf keer op keer. Ik denk dat ze veel meer heeft aan zoeken naar een oorzaak. Ook een beetje ironisch dat de mensen die het felste tegen haar zijn, ook een verleden met een ongezonde relatie met voeding hebben.

Goed. Op een gegeven moment is een bepaald punt toch wel duidelijk? 🤷🏼‍♀️
Probeer haar gewoon te helpen of laat het gaan.
Helemaal mee eens hoor, om mild te zijn naar elkaar, en met veel begrip elkaar te helpen voor de lange termijn, etc.
Alleen bij je eerste zinnetje denk ik wel: als je alle posts vóór Kathlino leest, is het juist opvallend hoe complimenteus iedereen in dit log altijd is. Als een man van 90kg geen spectaculaire progressie boekt, is er heel wat minder belangstelling etc. dan hier. En ik snap het, voor de meeste mannen hoeft Buttie eigenlijk geen progressie te boeken om er goed uit te zien. Gewoon zo blijven en het gaat goed. De vraag is natuurlijk wel of dat in lijn is met haar eigen doelen.
En dan kan ik me voorstellen dat er op een gegeven moment één iemand zoiets heeft van "moet ik dan maar weer die vervelende kritische stem zijn?" En ja, dat kan dan weer té hard worden.

Goed. @Buttie88 Het is duidelijk dat je gewoon bezig blijft te zoeken wat voor jou het lekkerste werkt. De juiste mix van inspanning en ontspanning, strikt en wat losser.
Succes daarmee, en van tijd tot tijd zien we wel weer hoe je vooruitgaat en doelen behaalt of bijstelt!

Die schop onder haar kont is volgens mij wel gelukt 😉 heb je ook handvatten voor haar om daar mee om te gaan?

Kon jij na je eetstoornis wel gelijk "doen wat nodig is om het doel dat je voor ogen hebt te behalen"? Volgens mij is het nog niet zo lang geleden dat ik bij jou bezorgd was, en jij daar absoluut niet van gediend was. Wat ik overigens begrijp hoor, het zijn ook super gevoelige dingen en ik had daar niet zo lomp op moeten reageren.

Die schop onder haar kont is volgens mij wel gelukt 😉 heb je ook handvatten voor haar om daar mee om te gaan?

Kon jij na je eetstoornis wel gelijk "doen wat nodig is om het doel dat je voor ogen hebt te behalen"? Volgens mij is het nog niet zo lang geleden dat ik bij jou bezorgd was, en jij daar absoluut niet van gediend was. Wat ik overigens begrijp hoor, het zijn ook super gevoelige dingen en ik had daar niet zo lomp op moeten reageren.
Ze HaD gEeN eEtStOoRnIs.

Nee, daarom zei ik ook: professionele hulp.
Ja, had ik die dan? :roflol:
Ik zat op babycalorieën omdat mijn doel zoveel mogelijk vet verbranden was, dat is gelukt. Ik zit ondertussen al bijna 2 maanden in een overschot omdat mijn doel nu spiermassa aankomen is. Ik pas mijn voeding aan op mijn doelen, een beetje heel het punt van bodybuilding. Als je dat onder een eetstoornis wilt plaatsen is dat prima voor mij hoor. Whatever it takes.

Begint hier steeds meer op de lijf & lijn sectie van het Viva Forum te lijken dan op een bodybuildingforum.

Ik deel @Kathlinoo haar mening. Niks te nadele van @Buttie88 overigens.

Ikzelf heb in m'n early 20's een BED gehad en voor behandeld. Nog steeds ligt het op de loer en heb ik soms eetbuien (alhoewel, sinds de nieuwe coach niet meer 🤔).

Dit vind ik wel een hele toepasselijke:
'Je wilt het wel zijn, maar je wilt het niet worden. '
En ik denk dat daar de schoen wringt bij @Buttie88
Chagrijnig en energieloos door het leven voor een kilotje minder is mij niet de moeite waard.
Ik denk dat ze voor zichzelf eens heel duidelijk moet nagaan war ze precies wil en welke offers ze daar voor wilt leveren.

Uiteraard kan het zijn dat een coach (of 2) en jij geen winning team zijn. Ik heb er ook meerdere versleten. Dat ligt aan meerdere factoren, misschien ben je er gewoon (nog) niet aan toe om offers te leveren...

Het leven is een speeltuin en elke dag mag je opnieuw starten. Maar bedenk dat als je heel hard van de toren roept hoe sexy discipline is en bijna dagelijks een foto deelt en daar complimenten over krijgt je ook de kritiek moet incasseren als het niet lukt. Het werkt 2 kanten op...

Niet? Excuses. Geen idee hoe ik daar dan bij kom. Ik was in de veronderstelling dat jij aan het begin daar bijzonder openhartig over was, juist dapper. Maar blijkbaar verwar ik je met iemand. Daarom destijds die associatie.

Terug
Naar boven