MuscleMeat

Training voeding en progressie diary

Niet? Excuses. Geen idee hoe ik daar dan bij kom. Ik was in de veronderstelling dat jij aan het begin daar bijzonder openhartig over was, juist dapper. Maar blijkbaar verwar ik je met iemand. Daarom destijds die associatie.
Zal vast wel al eens hebben verteld dat ik als kind altijd redelijk wat overgewicht heb gehad en op m'n 13e of 14e dan een hoop ben afgevallen op een debiele manier. Dat was simpelweg omdat ik no clue had hoe het allemaal werkte :roflol:
Heb ik ook meteen aangepast toen iemand mij heeft geleerd hoe het wel moest.

Zou verder niet weten welke link je zou hebben gelegd. It's okay.

• Topic Starter Topic Starter
denk dat ze voor zichzelf eens heel duidelijk moet nagaan war ze precies wil en welke offers ze daar voor wilt leveren.

En dat ben ik gedurende de rit aan het doen dus zie het probleem niet zo. Ik huil nergens ik eet bijna niks en val niet af of help mij ik weet mij geen raad. Deel alleen hoe het gaat en welke ervaringen ik heb en hoe ik daar in sta voor mijzelf.

Het leven is een speeltuin en elke dag mag je opnieuw starten. Maar bedenk dat als je heel hard van de toren roept hoe sexy discipline is en bijna dagelijks een foto deelt en daar complimenten over krijgt je ook de kritiek moet incasseren als het niet lukt. Het werkt 2 kanten op

Ik roep nergens hard van de toren dat discipline sexy is 🤨 het is mijn handtekening omdat ik het een mooie zin vind en discipline sexy vind. Daarbij als ik een foto plaats vraag ik niet hoe vinden jullie het. Ik schrijf er letterlijk bij hoe ik over mijzelf denk en mijzelf zie. Omdat dit mijn dagboek is 🫤.

Is ook echt het laatste waar ik op ga reageren want zoals eerder benoemd heb ik geen zin in die discussies en dit blijft doorgaan. Focus liever op mijn nieuwe interesse hardlopen op hartslag 😇

Zal vast wel al eens hebben verteld dat ik als kind altijd redelijk wat overgewicht heb gehad en op m'n 13e of 14e dan een hoop ben afgevallen op een debiele manier. Dat was simpelweg omdat ik no clue had hoe het allemaal werkte :roflol:
Heb ik ook meteen aangepast toen iemand mij heeft geleerd hoe het wel moest.

Zou verder niet weten welke link je zou hebben gelegd. It's okay.
Ah nee, het was iemand die opgenomen is geweest en waarvan ik serieus onder de indruk was van de openheid en weg die zij vervolgens heeft afgelegd. Dus blijkbaar verwar ik je met iemand.

Hoe dan ook, fijn dat dat uit de lucht is.

Heb je nu een nieuwe liefde voor hardlopen gekregen @Buttie88?

Hardlopen kan je een net zo'n lekkere high geven als eten.

Goede gewoontes opbouwen.

Ja en als ze volgend jaar niet minimaal een halve marathon uitloopt krijgt ze het er weer van langs. :whip:
Af en toe krijgt ze na een paar veren in de buttie gwn een beetje billenkoek. Maar hopelijk behaalt ze op de eindstreep gwn haar doel. Vallen en opstaan.

Heb je nu een nieuwe liefde voor hardlopen gekregen @Buttie88?

Hardlopen kan je een net zo'n lekkere high geven als eten.

Goede gewoontes opbouwen.

Ja heb het rennen op loopband in de woonkamer ontdekt 😁. Vind buiten dus niks aan en in de sportschool ook niet. Dus aanschaf loopband + aanschaf garmin horloge heeft weer nieuwe energie gegeven 😊

Als je moeite hebt met het uitvoeren van een rustige hardlooptraining, is de loopband een fantastische tool, is mijn ervaring. Zelfs zonder hartslagmeting. Je zet de snelheid gewoon 1-2 km/u langzamer dan je buitentempo en blijft vervolgens met je tengels af van de knop waarmee je de snelheid opvoert.

Houd er ook rekening mee dat de zones die Garmin voor jou heeft berekend best onnauwkeurig kunnen zijn als je je Garmin nog maar kort hebt. Daarvoor moet je eerst voldoende hebben gelopen in de verschillende zones.

Ja heb het rennen op loopband in de woonkamer ontdekt 😁. Vind buiten dus niks aan en in de sportschool ook niet. Dus aanschaf loopband + aanschaf garmin horloge heeft weer nieuwe energie gegeven 😊
Goede start ! Ik zou je ook wel weer een schop onder de buttie willen geven om lekker naar buiten te gaan. Net ietsje meer feel good hormoontjes omdat je lekker buiten bent.

Pak je autotje en tuf naar oldenzaal hulsbeek rondje. Je hebt een prachtige omgeving daar in tukkersland.

Houd er ook rekening mee dat de zones die Garmin voor jou heeft berekend best onnauwkeurig kunnen zijn als je je Garmin nog maar kort hebt. Daarvoor moet je eerst voldoende hebben gelopen in de verschillende zones.
Daarom kan het ook een goed idee zijn, wat @Sparks79 al zei, om op indicatie van de ademhaling te lopen.

Het opbouwen en onderhouden van een goede zone 2 is een van de beste dingen die je voor je conditie en gezondheid kan doen. Buiten spierkracht en wat massa, maar dat spreekt voor zich.

Het leven is een speeltuin en elke dag mag je opnieuw starten. Maar bedenk dat als je heel hard van de toren roept hoe sexy discipline is en bijna dagelijks een foto deelt en daar complimenten over krijgt je ook de kritiek moet incasseren als het niet lukt. Het werkt 2 kanten op...
Dit en niets meer dan dat.

Je hartslag is best redelijk hoog voor het tempo. Dus je zult niet zomaar in zone 2 kunnen rennen op deze manier. Maar als je een gesprek kunt voeren zit je wel ongeveer in de juiste zone). Kwestie van blijven lopen en long runs (waarbij je dus elke week een of twee kilometer verder loopt op hetzelfde rustige tempo) en interval en temporuns. Op een gegeven moment zul je zien dat je bij dezelfde snelheid lagere hartslag gaat zien in je long rus. Dat wil je graag. En uiteindelijk is het zelfs prima om als je dit gaat doen nog rustiger te lopen. Als je een gesprek kunt voeren is het tempo ongeveer goed. Hartslag is niet voor iedereen hetzelfde bij inspanning, dus als je wil weten of je rustig genoeg loopt - samen lopen en een gesprek voeren.

Kan je dat niet zonder te wandelen? Niet erg, gewoon blijven trainen tot je het wel kunt.

Hardlopen is echt iets dat je langzaam moet opbouwen. Te snel levert vrijwel altijd blessures op. Je conditie gaat namelijk al eerste vooruit, daarna je spieren, als laatste ligamenten en pezen en bindweefsels. Als je te nsel opbouwt dan krijg je blessures aan dat laatste. Ontstekingen aan pezen.

Dankjewel voor jou uitgebreide reactie! Heb lang niks gedaan aan cardio (behalve na kracht 25 minuten doorlopen) en had dus echt wel moeite de laatste x met hardlopen. Dat vond ik geen fijn teken dus wil graag weer meer gaan doen op hardloop gebied en mijn maximaal haalbare ligt op tweemaal per week. Dus als ik het goed begrijp investeren in steeds iets langer in tijd doorrennen? 😊

Dankjewel voor jou uitgebreide reactie! Heb lang niks gedaan aan cardio (behalve na kracht 25 minuten doorlopen) en had dus echt wel moeite de laatste x met hardlopen. Dat vond ik geen fijn teken dus wil graag weer meer gaan doen op hardloop gebied en mijn maximaal haalbare ligt op tweemaal per week. Dus als ik het goed begrijp investeren in steeds iets langer in tijd doorrennen? 😊
Yip. Elke week ongeveer 10-15% langer lopen in tijd en dan gaat het vanzelf goedkomen. Als je het gevoel hebt dat je weer wat fitter bent kun je gaan afwisselen met long runs, intervals en tempo runs.

Als je nu 30 minuten loopt 2x, dan doe je volgende week 35, week erna 40, dan 45... Zodra je dat een uur volhoudt kun je gaan afwisselen. Dan moet je je long run dus echt veel langzamer gaan lopen, maar wel een stuk langer. Terwijl een temporun prima 30-40 minuten kan zijn inclusief warming up. Als je 2x kunt rennen, zou ik zelf kiezen voor 1x een long run en 1x een intervaltraining van 45 minuten ofzo. Er zijn online allerlei schema's te vinden. Na een tijdje kun je dan testen of je een 5 kilometer echt sneller kan lopen. Je moet eigenlijk de blokjes in je interval lopen op de doelsnelheid die je hebt voor je afstand waarvoor je traint. Stel je wilt een 5k lopen op 25 minuten, dan moet je je intervals op die snelheid doen, tikje sneller zelfs, 4;55 ofzo. En de intervals maak je langzaam langer en de hersteltijd er tussen korter.. En dan ineens loop je de 5k in 25 minuten.

Het is iig een handige manier om zonder jezelf helemaal kapot te maken in trainingen iets om op te bouwen naar een mooi hardlooptempo. Ze zeggen dat 2x per week het minimum is, maar als beginner heb je echt ook gewoon newbie gains van hardlopen natuurlijk. 3x per week is eigenlijk het minimum voor goede progressie,

Ik mis de squat buttie, deze hele hardloop vibe is leuk als side quest, maar de main quest is die dikke bunda en die unlock je niet door als Usain Bolt te gaan rennen.

Is dit het moment dat we een sessie draaien en ik je weer even back on track slap?

Ik mis de squat buttie, deze hele hardloop vibe is leuk als side quest, maar de main quest is die dikke bunda en die unlock je niet door als Usain Bolt te gaan rennen.

Het beste van 2 werelden : en een goede bilpartij en in staat tot meerdere rondes 👌. Train uiteraard mijn billen en benen nog steeds fanatiek maar stukje conditie en gezondheid heeft ook aandacht nodig 😁

Is dit het moment dat we een sessie draaien en ik je weer even back on track slap?

Hahaha we kunnen het proberen 🫢

• Heart
Waarderingen: AK
Zit krap met mijn punten dus kan niet los gaan. Ben momenteel een gedichtje aan het maken voor de mods zodat ik wat vermindering van punten krijg
1 volle punt, hou je maar rustig.

1000053469.jpg

Terug
Naar boven