MuscleMeat

Training voeding en progressie diary

Nou, even ter vergelijking, mijn body battery is vrijwel altijd ruim voordat ik opsta weer opgeladen tot 100% en als ik 's avonds naar bed ga, zit ie nog op 40-50%. Vandaar dat ik nogal schrok van die 25% bij opstaan.
Doe je netjes! Ik heb geloof ik zelden die 100 gehaald😶

Edit: ik moest helemaal terug naar september 2021. Toen scoorde ik best redelijk! Het is wel duidelijk dat meer kids, zwaarder werk (psychisch) veel impact heeft gehad.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Vandaag lekker rustdag maar vanmorgen wel lekker uur wezen wandelen dus moest dit plaatje even met jullie delen. Hier inmiddels de lucht alweer dicht getrokken met grijze massa

1000022343.jpg

• #1.344
Goodmorning!

Slaap helaas nog steeds erg slecht dus hoop eigenlijk wel dat dat na vandaag voorbij is. Slaapscore nu al 4 dagen onder de 40 en body battery bij opstaan 4 dagen onder 30. Dus ben niet zo fit en vrolijk as usual. Maar afwisseling zorgt voor waardering van de goede dagen dus positief 👌Over paar dagen ook periode time dus wellicht spelen hormonen een rol. Heb wel het idee dat consistent hardlopen en wat vaker buikspieroefeningen zorgen dat mijn fysiek wat strakker wordt dus dat was de motivatie vanmorgen toch even te gaan rennen. Vind het nog steeds te koud dus lang leve de loopband ✌️. Nu douchen en werken 🫡

Dag 1 van 6daagse schema weer ✔️

1000022390.jpg

Nee onderdeel van garmin horloge/app. Op basis van je slaap stress etc maakt hij een berekening hoeveel energie je hebt. 100 voel je je echt top en 0 ben je kapot. Bij goed slapen laad je snachts je batterij sterk op.
Hoe ze het berekenen is een beetje vaag, maar hrv (heart rate variability) is er een stuk van, daarmee berekent ook whoop je herstel.

Goed slapen en een hoge hrv in je slaap helpt dan.

Er is wel wat bewijs dat hrv iets zegt over hoe ontspannen je bent, maar ik zou mezelf vooral niet gek maken. Ik heb ook zo’n app (Apple Watch meet dit soort dingen ook ) maar dat zegt echt niet alles over hoe je er voor staat.

Maar als je je verrot voelt EN die app zegt dat je niet goed hersteld bent is het wel een goed moment om lekker even uit te rusten.

Vanochtend zegt mijn app dat ik 68% slaapscore heb, ik heb 9 uur! Geslapen. Dus dan is relatief rem en diepe slaap wat minder (vindt dat ding). Ik ben perfect uitgeslapen en hersteld en ga zo dus ook een flink eind hardlopen.

Je voelt toch wel of je goed hebt geslapen, hoezo al die data
Dit is verreweg de beste methode.

Pak 10mg melatonine voor je te bed gaat en je slaapt als een roosje.

• #1.350
Ik zie het meer als een teken dat ik onrustig ben op het moment. Veel dromen, pittige week op werk, donderdag tot 18.45 met werk bezig geweest bv,, gisteren personeelsuitje, vandaag werken en dan vanaf morgen weer 5 dagen werken en sporten. Dus weinig tijd voor mijzelf. Dus ga vanmiddag na werk zonnebankje pakken om wat te relaxen ipv melatonine. Speel niet zo graag met mijn stofjes.

Hartslag in rust is ook hoger. Niet schrikbarend maar ook daaraan zie ik dat ik onrustig ben en moeilijk tot mijn rust kom.

Ik zie het meer als een teken dat ik onrustig ben op het moment. Veel dromen, pittige week op werk, donderdag tot 18.45 met werk bezig geweest bv,, gisteren personeelsuitje, vandaag werken en dan vanaf morgen weer 5 dagen werken en sporten. Dus weinig tijd voor mijzelf. Dus ga vanmiddag na werk zonnebankje pakken om wat te relaxen ipv melatonine. Speel niet zo graag met mijn stofjes.

Hartslag in rust is ook hoger. Niet schrikbarend maar ook daaraan zie ik dat ik onrustig ben en moeilijk tot mijn rust kom.
Ah heerlijk even een zonnebankje, staat hier ook vanmiddag op de planning🤩
Ik herken wel wat je zegt, soms heb je ff een dagje voor jezelf nodig om weer ff uit de chaos te stappen na een drukke week!

Doe rustig aan denk goed aan jezelf.
Even een weekje rust is soms ook niet verkeerd

• #1.353
Ah heerlijk even een zonnebankje, staat hier ook vanmiddag op de planning🤩
Ik herken wel wat je zegt, soms heb je ff een dagje voor jezelf nodig om weer ff uit de chaos te stappen na een drukke week!

Ja precies gewoon (het liefst) minstens een paar uurtjes rust om even op te laden. Helaas hier kwam een vechtpartij en wat halve liters bier door mijn zonnebank plannen. Maandags altijd 13 uur vrij dus dan bruinen 😇

Doe rustig aan denk goed aan jezelf.
Even een weekje rust is soms ook niet verkeerd

Lief dankjewel! Weekje durf ik niet haha. Maar deze week wel poging 365 luisteren naar je lichaam 😁

Vechtpartij?

• #1.358
Sinds zondag weer goed geslapen. Ben ervan overtuigd dat het met suikers en snelle koolhydraten te maken heeft dus experiment deze vermijden begonnen. Gisteren lekker benen getraind, squat op 80 gelaten en legpress 170 en verder weinig verandert. Wel flinke zere benen en billen dus goed mijn best gedaan.

Vanmorgen ub en focus op pull up. 4 setjes van 9 en daarbij 3x8 setje liggend op de grond en optrekken aan de Smith machine en zolang mogelijk hangen met armen gestrekt en zo langzaam mogelijk zakken etc. Was leuk hier een beetje mee te spelen. Verder biceps triceps en schouder apart erbij gepakt.

1000022489.jpg

Sinds zondag weer goed geslapen. Ben ervan overtuigd dat het met suikers en snelle koolhydraten te maken heeft dus experiment deze vermijden begonnen. Gisteren lekker benen getraind, squat op 80 gelaten en legpress 170 en verder weinig verandert. Wel flinke zere benen en billen dus goed mijn best gedaan.

Vanmorgen ub en focus op pull up. 4 setjes van 9 en daarbij 3x8 setje liggend op de grond en optrekken aan de Smith machine en zolang mogelijk hangen met armen gestrekt en zo langzaam mogelijk zakken etc. Was leuk hier een beetje mee te spelen. Verder biceps triceps en schouder apart erbij gepakt.

1000022489.jpg
gok dat de goede slaap al een flink verschil brengt in allesv :D

Fijn dat je slaap weer goed is! Dat maakt al een wereld van verschil 🙏En het zonnebankje nog lekker ingehaald maandag? 🤩

Terug
Naar boven