ThaWasteland
Enormous Athlete
- Waardering
- 71.639
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Ik ook. En ik drink geeneens koffie. 😛
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ook. En ik drink geeneens koffie. 😛
Je zult maar zo'n enge gluurbuur hebben.
Maar ff serieus, ik vind 3 cleane pull-ups wel een knappe prestatie na krap 1½ jaar trainen. The hard work pays off! 💪
In eerste instantie zou je wel zeggen dat een gemiddelde hartslag van 170 bij een tempo van 06:22 aan de hoge kant isJe hartslag lijkt flink hoog, 170+ gemiddeld de laatste twee keer. Is dit gevoelsmatig nog een rustig (babbel)tempo?
Vandaar ook mijn vervolgvraag hoe dit aanvoelt, zonder direct conclusies te trekken.Misschien iets te kort door de bocht maar er zitten meer haken en ogen aan dan enkel afstand en hartslag.
PrimaVandaar ook mijn vervolgvraag hoe dit aanvoelt, zonder direct conclusies te trekken.
Als je dit tempo ook twee keer zo lang vol kunt houden, loop je waarschijnlijk nog mooi 'in control'. Prima dus.
Het eerste getal is je gemiddelde rustpols over een week, gemeten tijdens slaap. Die is nu weer mooi laag, maar in de week van 10-16 feb en eigenlijk ook de week ervoor en erna was die duidelijk te hoog. Dat kan een hoge vermoeidheid zijn, veel stress, iets onder de leden hebben of een combinatie van factoren. Als je rustpols de afgelopen nacht ongeveer 5 slagen of meer hoger is dan normaal zou je in het vervolg al kunnen ingrijpen door even gas terug te nemen in training. (zelf check ik m'n gemeten rustpols die ik in m'n slaap heb gehaald elke ochtend even)
Het tweede getal is je hoge hartslag gemiddeld over een week. Op cardio-dagen bereik je die tijdens die cardio-training. Aan deze waarde heb je niets als je maar een paar dagen per week die hoge hartslagen aantikt.
Je rustpols de laatste drie weken was 56-55-54. Je zou met jezelf af kunnen spreken dat je bij een rustpols van 60 of hoger de afgelopen nacht, die dag even gas terugneemt met trainen. Door tijdig in te grijpen, voorkom je dat die wekenlang te hoog is/blijft.Zo leuke uitleg en goed te volgen. Ik check smorgens alleen mijn slaapscore haha dus zal er eens op gaan letten en kijken of ik verbanden kan leggen. Volgens was in die afwijkende weken mijn vermoeidheid heel hoog en mijn slaap niet optimaal.
Dankjewel voor je uitleg 🙂
Je rustpols de laatste drie weken was 56-55-54. Je zou met jezelf af kunnen spreken dat je bij een rustpols van 60 of hoger de afgelopen nacht, die dag even gas terugneemt met trainen. Door tijdig in te grijpen, voorkom je dat die wekenlang te hoog is/blijft.
De afgelopen vier weken steeds 38-42, heel stabiel:Dit klinkt goed! Ga er op letten en op 60 bijschakelen. Savonds let ik er wel op. Zodra ik naar bed ga zit ik op 75 en als ik rustig serie ga kijken daalt hij langzaam naar 55. Wat is jou rusthartslag?
De afgelopen vier weken steeds 38-42, heel stabiel:
![]()
Geen idee eigenlijk. Ik zou me hier echt niet druk over maken. 55 is een prima waarde. Door veel cardiotraining zal je rustpols dalen, maar sommigen hebben van nature een lagere of juist hogere rustpols. Vergelijken met anderen heeft dus weinig zin.Das best een verschil met die van mij! Zit er eigenlijk verschil tussen man en vrouw?
Ja er is een verschil tussen mannen en vrouwen. Vrouwen hebben net een iets hogere hartslag dan mannen.Das best een verschil met die van mij! Zit er eigenlijk verschil tussen man en vrouw? Mijn vriend denkt dat het door adhd komt dat mijn hartslag vrij hoog is. @SP1988 jij hebt ook adhd toch? Hoe is jou hartslag?