Fitness Seller

Training voeding en progressie diary

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.542
Je zult maar zo'n enge gluurbuur hebben. ;)

Maar ff serieus, ik vind 3 cleane pull-ups wel een knappe prestatie na krap 1½ jaar trainen. The hard work pays off! 💪

Dankjewel! Heb ik iig een beetje laten zien dat ik meer doe dan afwijken van mijn voedingsschema 😁

• #1.543
Nog wel wat koud aan de benen smorgens maar toch een minuut sneller dan woensdag en 1.5 minuut sneller dan zondag. Ondanks dat ik tijd probeer los te laten vind ik het wel leuk dat ik wat sneller wordt. Weet natuurlijk ook dat het woensdag weer anders kan zijn door allerlei factoren waaronder slaap. Nu lekker genieten van de zonnige vrije dag 😎.

Nog even nagedacht over wegen en misschien dat ik het in de toekomst weer zie zitten om dagelijks te wegen maar gezien de lekkere flow van het moment ben ik daar even zuinig op. Weet en begrijp dat het accurater is maar als ik mijn plan volhou en vasthou weet ik ook dat ik goed zit ongeacht de weegschaal 🙂

1000023616.jpg

1000023614.jpg

Heerlijk zonnetje er bij.

Je hartslag lijkt flink hoog, 170+ gemiddeld de laatste twee keer. Is dit gevoelsmatig nog een rustig (babbel)tempo?

Je hartslag lijkt flink hoog, 170+ gemiddeld de laatste twee keer. Is dit gevoelsmatig nog een rustig (babbel)tempo?
In eerste instantie zou je wel zeggen dat een gemiddelde hartslag van 170 bij een tempo van 06:22 aan de hoge kant is

Meten we met een hartslagband of via horloge?

En de een heeft een hogere max hartslag. Jij hebt bvb een relatief lage max hartslag als ik mij het goed herinner?
Die van mij is net over de 200 en kan een halve marathon op 180/185 hartslag lopen. Ik denk niet dat jij zo'n hartslag aankan?
Niet dat dit van mij dan beter is maar als jij bvb op hartslag 135 loopt komt dit overheen als ik op hartslag 160 loop op dezelfde afstand.
Nou zijn deze cijfers dus even uit de lucht gegrepen maar je begrijpt mijn punt wel gok ik?

Misschien iets te kort door de bocht maar er zitten meer haken en ogen aan dan enkel afstand en hartslag.

• #1.550
Ik babbel niet tijdens hardlopen, zit altijd in een bepaalde focus. Zou dit ook 10km kunnen doen met deze hartslag. Meet met horloge.

Als ik mijn hartslag onder de 140 wil houden moet ik echt heel langzaam joggen en dat vind ik heel irritant. Volgens mij is mijn hartslag sws vrij hoog. Heb 1x met een vriend gelopen en met hetzelfde tempo lag mijn hartslag 20 hoger.

Even gekeken en geen idee wat ik met deze info kan maar wellicht jij wel.

1000023619.jpg

Als je dit tempo ook twee keer zo lang vol kunt houden, loop je waarschijnlijk nog mooi 'in control'. Prima dus.

Het eerste getal is je gemiddelde rustpols over een week, gemeten tijdens slaap. Die is nu weer mooi laag, maar in de week van 10-16 feb en eigenlijk ook de week ervoor en erna was die duidelijk te hoog. Dat kan een hoge vermoeidheid zijn, veel stress, iets onder de leden hebben of een combinatie van factoren. Als je rustpols de afgelopen nacht ongeveer 5 slagen of meer hoger is dan normaal zou je in het vervolg al kunnen ingrijpen door even gas terug te nemen in training. (zelf check ik m'n gemeten rustpols die ik in m'n slaap heb gehaald elke ochtend even)

Het tweede getal is je hoge hartslag gemiddeld over een week. Op cardio-dagen bereik je die tijdens die cardio-training. Aan deze waarde heb je niets als je maar een paar dagen per week die hoge hartslagen aantikt.

Laatst bewerkt:
De rusthartslag is voor mij ook de enige waar ik consequenties aan verbind, en bij mij klopt het ook. Zelfs een paar drukke dagen vind ik dan terug in hogere pols tijdens slaap.

@Buttie88 ik doe nu niets met hardlopen.

• #1.553
Als je dit tempo ook twee keer zo lang vol kunt houden, loop je waarschijnlijk nog mooi 'in control'. Prima dus.

Het eerste getal is je gemiddelde rustpols over een week, gemeten tijdens slaap. Die is nu weer mooi laag, maar in de week van 10-16 feb en eigenlijk ook de week ervoor en erna was die duidelijk te hoog. Dat kan een hoge vermoeidheid zijn, veel stress, iets onder de leden hebben of een combinatie van factoren. Als je rustpols de afgelopen nacht ongeveer 5 slagen of meer hoger is dan normaal zou je in het vervolg al kunnen ingrijpen door even gas terug te nemen in training. (zelf check ik m'n gemeten rustpols die ik in m'n slaap heb gehaald elke ochtend even)

Het tweede getal is je hoge hartslag gemiddeld over een week. Op cardio-dagen bereik je die tijdens die cardio-training. Aan deze waarde heb je niets als je maar een paar dagen per week die hoge hartslagen aantikt.

Zo leuke uitleg en goed te volgen. Ik check smorgens alleen mijn slaapscore haha dus zal er eens op gaan letten en kijken of ik verbanden kan leggen. Volgens was in die afwijkende weken mijn vermoeidheid heel hoog en mijn slaap niet optimaal.

Dankjewel voor je uitleg 🙂

Zo leuke uitleg en goed te volgen. Ik check smorgens alleen mijn slaapscore haha dus zal er eens op gaan letten en kijken of ik verbanden kan leggen. Volgens was in die afwijkende weken mijn vermoeidheid heel hoog en mijn slaap niet optimaal.

Dankjewel voor je uitleg 🙂
Je rustpols de laatste drie weken was 56-55-54. Je zou met jezelf af kunnen spreken dat je bij een rustpols van 60 of hoger de afgelopen nacht, die dag even gas terugneemt met trainen. Door tijdig in te grijpen, voorkom je dat die wekenlang te hoog is/blijft.

• #1.555
Je rustpols de laatste drie weken was 56-55-54. Je zou met jezelf af kunnen spreken dat je bij een rustpols van 60 of hoger de afgelopen nacht, die dag even gas terugneemt met trainen. Door tijdig in te grijpen, voorkom je dat die wekenlang te hoog is/blijft.

Dit klinkt goed! Ga er op letten en op 60 bijschakelen. Savonds let ik er wel op. Zodra ik naar bed ga zit ik op 75 en als ik rustig serie ga kijken daalt hij langzaam naar 55. Wat is jou rusthartslag?

Dit klinkt goed! Ga er op letten en op 60 bijschakelen. Savonds let ik er wel op. Zodra ik naar bed ga zit ik op 75 en als ik rustig serie ga kijken daalt hij langzaam naar 55. Wat is jou rusthartslag?
De afgelopen vier weken steeds 38-42, heel stabiel:

Screenshot 2025-03-16 at 17-53-02 Garmin Connect.png

• #1.557
Das best een verschil met die van mij! Zit er eigenlijk verschil tussen man en vrouw?
Geen idee eigenlijk. Ik zou me hier echt niet druk over maken. 55 is een prima waarde. Door veel cardiotraining zal je rustpols dalen, maar sommigen hebben van nature een lagere of juist hogere rustpols. Vergelijken met anderen heeft dus weinig zin.

Laatst bewerkt:
Das best een verschil met die van mij! Zit er eigenlijk verschil tussen man en vrouw? Mijn vriend denkt dat het door adhd komt dat mijn hartslag vrij hoog is. @SP1988 jij hebt ook adhd toch? Hoe is jou hartslag?
Ja er is een verschil tussen mannen en vrouwen. Vrouwen hebben net een iets hogere hartslag dan mannen.

Mijn hartslag is in rust ongeveer 58. Tijdens het trainen gemiddeld 120-130. Ik heb wel vaak een hogere hartslag tijdens skeeleren/fietsen/hardlopen. Ik kon eerder prima lange afstanden lopen op 150-160. Ik heb er verder ook weinig verstand van, mijn expertise ligt elders😜

Neem je ook medicatie voor je adhd?

• #1.560
Zoo lekker getraind! Goed geslapen, weekend lekker in de zon geluierd, zie mijn lichaam reageren op het cutten in de spiegel dus super blij en energiek. En kon het niet laten even tijdens de leg sessie een pull up te proberen en wat ging die lekker en wat gaf het een trots euforisch gevoel 😇😇.

Training niks verandert en vandaag 18 dagen geen koek chips chocolade etc gehad en fit in mijn vel. Gezond nieuwsgierig naar mijn gewicht woensdag en vooral zin door te gaan 💪

Squat 80kg 3x10
Leg press 170kg 3x12
Seat leg curl 36kg 3x12/15/13
Cable kick back 20kg 3x20
Abduction 55kg 3x 17/15/14
Adduction 65kg 3x 21/21/19

5km fietsen

1000023703.jpg

Terug
Naar boven