MuscleMeat

Training voeding en progressie diary

Bedoel je polyolen?

Meen dat het die stof was ja.

Het scheelt ook trouwens enorm in welk fase je zit. Als je in een goeie bulk zit kan een scheet al dwars zitten en letterlijk heel je vertering direct om zeep helpen = einde bulk. In een cut eet je als het goed is minder en dus minder stressvol voor de darmen en kan je meer risico lopen. Eind bulk eet ik bv fodmap only, waar ik in een cut vrijwel nergens naar kijk en full yolo mode ga.

• Like
Waarderingen: Loca
Koolzuur maak gas in de maag, vandaar je van cola soms goeie boeren kan laten. Soms blijft het gas ff in de maag en dan ben je opgeblazen.

In zero producten zit een bepaalde stof die ook niet positief werkt op je darm flora, het is niet slecht maar als je bv (zoals ik) toch 3x50ml zero sauzen dagelijks neem kan je dit wel merken vooral icm als je al veel van je darmflora vraagt oa bulk. Dit geld ook voor die eiwitrepen en eiwit snacks, daar zit dit stofje ook in. De een kan een hele doos barbells repen opeten en de ander voelt het al na 1 reep.

Ik kreeg vroeger oedeem van light producten maar die stof mag niet meer gebruikt worden. Van koolzuur snap ik, maar is specifiek voor cola zero de zoetstof dan ook bloatend?

Lijkt me in ieder geval anders dan de protein bloat waar je het bij eiwit producten an sich over hebt maar in veel repen zitten ook zoetstoffen.
Edit: las daarna past de aanvullende posts...nm

• Like
Waarderingen: AK
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.584
Man man man wat gaan we lekker ✌️. Flinke spierpijn van gisteren dus hopelijk groeien de beentjes er goed op. Hierdoor wel wat moe opgestaan en na wat opstart problemen een goede training neergezet. Niet alles kunnen doen wat ik wou gezien het even duurde voordat ik op snelheid kwam. En aan het einde kwam er een jongeman naar mij toe om te vertellen hoe gespierd ik eruit zag. Dus allemaal positief 😊. Vandaag proberen spaarzaam met de energie te zijn en morgen wegen en hardlopen 🤸‍♀️

Pull up 2x10 met elastiek
Chin up 1x10 met elastiek
Pull up 2x3 zonder elastiek

Bicep 3x12 met 2x5kg en geen idee hoeveel die stang is zie foto

Back extension 36kg 3x15
Euhm touw naar voren en om lichaam trekken oefening 25kg 3x15
Barbell upright row 3x16 15kg. Volgende x 5kg ophogen
Triceps pushdown driehoekje 3x30/28/14 15kg en laatste 20kg
Biceps kabel rechte stang 20kg 3x12

Plank 3x 1 minuut
Op je rug benen naar plafond 3x20

15 minuten fietsen 💪

1000023743.jpg

1000023749.jpg

Een jongeman…zo laat je jezelf wel oud klinken. :emo:

• #1.586
Haha nee hoor. Zie mijzelf ook als een jongedame namelijk 😁

Das best een verschil met die van mij! Zit er eigenlijk verschil tussen man en vrouw? Mijn vriend denkt dat het door adhd komt dat mijn hartslag vrij hoog is. @SP1988 jij hebt ook adhd toch? Hoe is jou hartslag?
Ik heb ook adhd, en hartslag in rust is 45.
Ik denk sowieso niet dat er een direct verband is met adhd, alsof je hart 'drukker' is. Het zou natuurlijk wel kunnen dat je als adhd-er in ruststand nog steeds stiekem iets actiever bent qua 'friemelen' (gek woord eigenlijk), met je benen wiebelen, niet stil blijven zitten, etc.
Maar goed, daar zal toch vast wel eens onderzoek naar gedaan zijn.

Ik heb ook adhd, en hartslag in rust is 45.
Ik denk sowieso niet dat er een direct verband is met adhd, alsof je hart 'drukker' is. Het zou natuurlijk wel kunnen dat je als adhd-er in ruststand nog steeds stiekem iets actiever bent qua 'friemelen' (gek woord eigenlijk), met je benen wiebelen, niet stil blijven zitten, etc.
Maar goed, daar zal toch vast wel eens onderzoek naar gedaan zijn.
Mijne is 55

ADHD heeft niets met teveel energie te maken maar met een disbalans.

Inderdaad, het zijn bepaalde functies rond het reguleren en initiëren van taken, gedachten etc die minder goed ontwikkeld zijn.

• #1.592
Met lichte tegenzin wezen rennen ivm restant spierpijn maandag. Altijd fijn als je hem kunt afvinken 😎. Nog 2 dagen kracht en dan weer tijd voor rust. Ga er rustig over nadenken vandaag of ik weer dagelijks ga wegen. Enerzijds weegschaal niet meer zo relevant en anderzijds is de progressie wel leuk. Vanmorgen iig weer een halve kilo minder tov vorige week woensdag en dus 64kg bereikt. Spiegel is echter doorslaggevend en zie mijn wintervachtje langzaam smelten. Zin verder door te pakken 💪

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

1000023810.jpg

Bekijk bijlage 669242

1000023802.jpg

1000023808.jpg

Goed bezig!

Bf gaat wel naar beneden dat is wel te zien aan de buik. 💪

Edit

Die sloffen😁

Het klopt wel wat @DieNase zegt, al is het vrij complex. Het gaat met name om een disregulatie van neutransmitters waaronder dopamine en noradrenaline. Ik val overigens zelf vooral onder het overwegend onoplettende type. Waar heb jij vooral "last" van @Buttie88 ?
Ik heb zelf 'add' en nog wel wat 'labeltjes'.

• #1.598

Dankjewel!

Het klopt wel wat @DieNase zegt, al is het vrij complex. Het gaat met name om een disregulatie van neutransmitters waaronder dopamine en noradrenaline. Ik val overigens zelf vooral onder het overwegend onoplettende type. Waar heb jij vooral "last" van @Buttie88 ?

Mmm ik lette niet op bij de uitleg welk type ik was haha. Ik ben vooral snel afgeleid, kan mijn aandacht moeilijk verdelen, chaotisch en impulsief. Eerst doen dan denken. Het laatste blijf ik mijzelf op trainen en ontwikkelen door keuzes en aankopen eerst dagen of weken te overdenken. Iets met schade en schande wijzer geworden.

Niet echt last van. Heb mijn weg aardig gevonden en blijf graag leren.

Bf gaat wel naar beneden dat is wel te zien aan de buik. 💪

Edit

Die sloffen😁

Die sloffen zijn zo fijn 🤣 en thnx ik zie het ook de goede kant op gaan dus motivatie en wil op en top momenteel 💪

Ga er rustig over nadenken vandaag of ik weer dagelijks ga wegen. Enerzijds weegschaal niet meer zo relevant en anderzijds is de progressie wel leuk.
1000023810.jpg
Op basis van deze vier meetpunten is ook wel 100% zeker dat je in een deficit zit. Dus als je doorgaat zoals je nu eet en traint zit je voorlopig ook op de goede weg met wekelijks meten.

• #1.600
Op basis van deze vier meetpunten is ook wel 100% zeker dat je in een deficit zit. Dus als je doorgaat zoals je nu eet en traint zit je voorlopig ook op de goede weg met wekelijks meten.

Dankjewel precies dat! En ik stress hem als ik dinsdag lichter ben dan woensdag bv. Weet wel dat het het er bij hoort hormonen zout vocht bla bla maar het doet echt wat met mij dus dit blijf graag weg bij die stress.
Ook omdat ik geen 'eind' gewicht meer voor ogen heb gezien ik spieren heb opgebouwd en niet eerder zo serieus en langdurig met krachttraining bezig ben geweest. Dus ik weet niet wat mijn ideaal gewicht zou zijn met spieren zeg maar.

Dus ik hou de komende weken dit ritme aan, de spiegel blijft leidend en zien waar we stranden 😇

Terug
Naar boven