AndroidHealthClinic

Traininglog 5x5 Stronglifts

Bezoekers in dit topic

Succes vanmiddag! Hoe komt het dat je DL lager is dan je Squat? Je weet dat je DL steeds met 5kg moet verhogen ipv 2.5kg?
 
-
 
Laatst bewerkt:
Succes vanmiddag! Hoe komt het dat je DL lager is dan je Squat? Je weet dat je DL steeds met 5kg moet verhogen ipv 2.5kg?

Dit komt omdat ik met squad en DL op 60KG ben begonnen.
Maakt denk ik ook weinig uit. Denk dat ik met squatten eerder bij de max kom dan met DL.

Tnx
 
Nou de training zit er weer op.
Geen last gehad van mn schouder, gelukkig.

Alles ging eigenlijk wel goed. Toch had ik het idee dat het squatten vandaag wat zwaar ging.
Press ging goed
DL nul probleem.

Toch had ik een beetje pijn in mijn onderrug tijdens het squatten en DL'en. *ff in de gaten houden*
Ik zal morgen eens wat fotootjes maken om mijn voortgang bij te gaan houden!!
 
Gister middag weer wezen trainen.

Dit stond er op het programma:
Squad: 80 KG 5*5
Bench Press: 62.5 KG 5*5
Row: 55 KG 5*5


Ging weer lekker
40 min er over gedaan....

Ook weer ff laten wegen:
nu 89.5 (+0.4 tov vorige week)
maar ook 16.9% vet (+0.5% tov vorige week)

Moet echt weer wat schoner gaan eten. Vanaf maandag vanavond eerst nog een feestje.

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 11:01 ----------

5n69sp.jpg
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
ja vind ik ook jammer.
Buiten het weekend eet ik niet veel rommel. snoepen ed. doe ik amper.
Mijn eerste doel is toch massa krijgen tot een kilootje of 95 maak ik me nog niet zo veel zorgen maar ik wil idd ook niet dat mn vet nog veel verder gaat stijgen.

Vanmiddag weer trainen.
Squat: 82.5
Overhead Press: 40
Deadlift 80


Weer een nieuwe week, nieuwe ronden, nieuwe kansen.
 
Wordt je vet% met zo'n weegschaal gemeten? Dat schijnt nl niet erg betrouwbaar te zijn, een toename van een half procent zegt dan eigenlijk niets. Beter huidplooimeter, of in de spiegel kijken :) Succes vanmiddag!
 
Wordt je vet% met zo'n weegschaal gemeten? Dat schijnt nl niet erg betrouwbaar te zijn, een toename van een half procent zegt dan eigenlijk niets. Beter huidplooimeter, of in de spiegel kijken :) Succes vanmiddag!

Het wordt daar gemeten met een weegschaal.
Inderdaad het is beter om het met een huidplooi te meten als je net opstaat. maar goed die heb ik niet.
Als ik naar mijn armen kijk dan zou ik zeggen dat ik niet veel vet heb omdat ik daar mijn aderen zie lopen.
Ook mijn benen zien er niet zo slecht uit. Het meeste zit natuurlijk op buik :(
 
-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook allemaal op en rond mn buik zitten...

Bij bodyenfit heb je voor minder dan een tientje een plooimeter trouwens, daar meet ik nu ook mee. Krijg je geen accuraat percentage van, maar je kunt wel bijhouden of t op je buik meer of minder wordt.

Bedankt voor je tip.

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 20:14 ----------

Nou de training van vandaag zit er op.
Helaas voor het eerst een FAIL.

Squat: 82.5 zwaar maar geen probleem
Overhead Press: 40 5/5/5/4/4
vrijdag opnieuw proberen!
Deadlift 80 helemaal geen probleem


Ik heb het idee dat een overhead press staand met een stang een stuk zwaarder is dan zittend met dumbels.

Wat hebben we gegeten vandaag....
Als iemand daar nog commentaar op heeft. Graag

acbbm9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je 100g noten eet heb je die weightgainer niet nodig!
 
Zo weer een dag.

Wat gaan we doen:
Squat: 85 Kg
Bench: 65 Kg
Row: 57.5 Kg

Ik ga voor het eerst Squatten met een squatrek, dus niet in een Smit opstelling.
Ik ben benieuwd hoe me dit af zal gaan.

hopelijk is het niet zwaarder dan het al was.....
 
"echt" squatten is een stuk zwaarder dan in de Smith hoor! En technisch lastiger. Ik zou eerst het gewicht wat naar beneden doen om eraan te wennen.
 
Nou lekker wezen trainen

Squatten met een squatrek ging eigenlijk prima. Had zelfs het idee dat het makkelijker ging dan anders. (dit kan natuurlijk ook omdat ik de stang in de Smith niet mee tel en dit nu wel gedaan heb (20Kg)

5*20
5*40
5*60
5*80
5*5*85KG

Benchen begint redelijk zwaar te worden. vooral voor mijn polsen. (volgende keer goed naar kijken, hoe ik de stang pak)
5*20
5*40
5*5*60

Per ongeluk de row op 60KG gedaan.
zwaar maar het ging nog net.... Volgende keer ook maar de 60 aan houden.
5*40
5*5*60

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 19:02 ----------

En het eten van vandaag!!

1ysabs.jpg
 
Nou ben benieuwd wat hoevel Kcal we vandaag naar binnen gaan werken.
Ik heb vanavond film avond met bijpassend eten!

Wat staat er op het menu:
  • Douglas Sirk Steaks
  • Dirwood-Kurby-Burgers
  • Martin & Lewis 5$ Shake

Welke Film zouden we gaan kijken.....:D

Ik denk dat we de 4000 wel gaan halen vandaag!!
 
Squatten met een squatrek ging eigenlijk prima. Had zelfs het idee dat het makkelijker ging dan anders. (dit kan natuurlijk ook omdat ik de stang in de Smith niet mee tel en dit nu wel gedaan heb (20Kg)
Dat zou zomaar kunnen schelen ja :). Mooie squats hoor! Veel plezier bij Pulp Fiction vanavond.
 
Dat zou zomaar kunnen schelen ja :). Mooie squats hoor! Veel plezier bij Pulp Fiction vanavond.

HAHA :D was t zo makkelijk
 
Nou de eerste maand zit er op.
Ik moet zeggen met gemixte gevoelens. Van de ene kant gaat het lekker. Nog maar weinig moeite met de oefeningen.
Squat en benchpress zijn zwaar maar gaat nog prima.
Overhead press is de enige waar ik snel op ga vast lopen

Van de andere kant, ik wordt steeds zwaarder (maar lees vetter)
mijn vet percentage is van 15.7% naar 17.7% gestegen in een maand. (VVM van 74.8Kg naar 74.6Kg :()
Ik moet zeggen dat ik niet echt heel slecht eet. Natuurlijk eet ik in het weekend wel eens wat chips en een biertje, maar goed het moet wel leuk blijven natuurlijk....

Hopelijk gaat het goed komen. Ik wil eigenlijk niet nog verder in Vet % stijgen.

Maar goed de training van vandaag (had eigenlijk gister gemoeten maar goed)

Squat (weer terug in de smith)
5*20
5*40
5*60
5*80
5*5*87.5

Overhead press
5*20
5*40
4*5*42.5 (echt zwaar. Op een gegeven moment kreeg ik de stang echt niet meer omhoog)
5*40
Volgende keer maar weer op 40Kg

Deadlift
5*40
5*60
5*80 (eitje)
5*90 (ging ook prima dus we houden nog maar ff 5kg/keer aan)

Daarna nog even biceps getraind
10*13
10*14
10*15

Eindstand van de maand!
9jetqb.jpg
 
SVP verplaatsen naar Trainingslogs!
 
Back
Naar boven