Fitness Seller

Traininglog 5x5 Stronglifts (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Training 23.

Weer een week gehad. En ik heb het ook wel gehad met de training. Nog een maand en dan zitten de 3 maanden er op en ga ik echt iets anders doen....

Vandaag begonnen op de nieuwe sportschool

Dus de Squat was vrij ipv Smith.
8*70
5*80
5*90
5*100 Dit gaat niet goed. Even een stapje terug gedaan.
5*5*90
Dit ging prima. Dus 90kg is mijn nieuwe start.

Overhead press.
8*20
8*30
5*5*40

Dit was echt weer zwaar. Volgende keer een beetje erbij.

Deadlift!!!!

Eindelijk de 130Kg
rustig begonnen
5*90
5*100
5*120
5*130
Dit laatste ging echt met hangen en wurgen... Maar gehaald en daar gaat het om.
Op naar de 150Kg
 
Training 24

Squat weer vrij gedaan.
IK merkte nu wel dat ik mijn rug niet helemaal recht hielt als ik naar boven kwam.
Volgende keer nog maar een keer op 92.5 en dan goed opletten dat ik mijn rug recht hou.

Squat:
8*20
8*50
5*70
5*5*92.5

Benchpress
Jammer net niet gehaald volgende keer weer op 75
8*20
8*50
5*70
4*5*75
4*75

Row
Beetje haast dus maar meteen op vol gewicht
5*5*67.5

nog even 2 setjes dippen
2*10 BW

en wegwezen. volgende keer weer wat rustiger aan doen.....
 
Mooie training hoor! SL is misschien wel saai, maar het werkt wel! :)
 
Dat heb ik ook gehad in mijn schouders dat kan komen omdat je je armen niet recht houd maar iets te ver naar achter daardoor kwam de pijn ( meer irriterend gevoel) dan pijn. Tip van de mijn kine tijgerbalsem smeren na u training op de spieren waar je soms last van hebt of van stijfheid. De warmte die het creëerd laat de spier ontspannen.
 
Hopa training 25 zit er op!

Eerst MP:
8*20
8*30
5*40
5*5*42.5
Dit ging erg lekker moet ik zeggen. Ik had wel wat langere pauzes tussen de sets zitten en misschien dat het daardoor zo goed ging.

Squat:
8*50
5*80
5*90
5*5*92.5
Ook lekker en goed op mn houding gelet. Volgende keer weer verzwaren

Deadlift.
5*90
5*110
5*130
5*135 PR
Bah wat kost het toch veel moeite om me op te laden voor er nog een setje uit te persen.
Ben benieuwd of ik de 150KG ooit ga halen.
 
Mooie lifts Flix!
Ik ben ook van plan om hiermee te beginnen, heb je trouwens ook een beetje massa erbij gekregen of alleen puur kracht?
 
Mooie lifts Flix!
Ik ben ook van plan om hiermee te beginnen, heb je trouwens ook een beetje massa erbij gekregen of alleen puur kracht?

Bedankt.
Ik ben in deze 9 weken ongeveer 3KG aangekomen. Dit vind ik niet verkeerd over de tijd.
Qua krachtstats ben ik ook lekker vooruit gegaan. maar we zijn er nog niet! :D:D
 
Training 26

Nog even en ik ben er klaar mee met dit schema.
Ik ga over in een 3way slit. Alleen nog even uitzoeken hoe ik dat het beste ga doen.

Squat:
Dit begon echt super. Niks geen problemen pas bij de 4e en 5e set was het echt zwaar.
lekker ligt begonnen met opwarmen
10*20
8*60
8*80
5*5*97.5

Daarna verder met MP:
10*20
5*30
5*5*45Kg
Dit was echt heel zwaar. Ik merk dat ik echt veel langer moeten rusten tussen de sets.
Maar goed we halen ze nog steeds. Ik ben benieuwd. De 50Kg komt zo wel heel dicht bij.

De laatste loodjes.
DEADLIFT!!
nog 2 trainingen en ik zou de 150KG gaan bereiken......
...
...
opwarmen:
5*100Kg
5*120Kg
En dan de grand finale. 140Kg
klaarleggen. opladen en trekken maar.
0
niks
nada
kwam niet eens van de grond.
:(
Nog een keer!!!
Klaar? Trekken!!
EN we hebben een liftoff.
1x
2x
3x
en toen was het echt op.
Jammer volgende keer (vrijdag) nog een keer proberen. Maar we komen er wel!!
 
Train 27

Nog even en dan gaan we wat anders doen.

Sq ging echt lekker
10*50
8*80
5*5*100

Bench press. 2e deload naar 67.5 KG
15*20
10*40
5*60
5*5*67.5
Blijkbaar is rekenen nog steeds een probleem. moet wel 3x controleren of ik daadwerkelijk wel het goede gewicht er op duw. :(

Row
Dit ging niet heel fantastich maar het ging wel.
5*67.5
5*72.5
5*72.5
5*72.5
4*72.5 + 1*72.5 met een beetje smokkelen
4*72.5 + 1*72.5 met een beetje smokkelen

Denk toch maar dat ik de volgende keer ook een deload doe.

Ik heb maar weer eens wat foto's gemaakt :(
hebben jullie ook wat om te schieten.
 
Mooie squat! Zou toch jammer zijn om nu al van schema te veranderen, zit nog zat groei in toch? Ik zie trouwens geen foto's...
Je mag die row nog twee keer op hetzelfde gewicht proberen voordat je hoeft de deloaden, toch? En de BP kon je toch ook nog 2x op 75kg doen?
 
Mooie squat! Zou toch jammer zijn om nu al van schema te veranderen, zit nog zat groei in toch? Ik zie trouwens geen foto's...
Je mag die row nog twee keer op hetzelfde gewicht proberen voordat je hoeft de deloaden, toch? En de BP kon je toch ook nog 2x op 75kg doen?

Ik had de BP al een keer extra op 75 gepakt.
Ja ik groei qua stats best lekker op dit programma maar ik vind het echt saai.

Ik ga nu 3 maanden 3-way split doen en dan misschien weer terug naar dit.

Foto heb ik er nu opgezet. Zit er nog aan te twijfelen of ook de borst er op zet. Ik ben blank (lees wit) en op de foto lijk ik net een rechte plank :(
 
Waarom warm je op voor de deadlift, ik geloof dat op de site van 5x5 stronglifts in de tutorials word gezegd dat je voor de deadlift niet hoeft op te warmen, omdat je al gesquad en gepressed hebt. Dus je spieren zijn al helemaal warm. Ik denk dat je langer en makkelijker vooruit gaat op de deadlift als je de warming up voor dit onderdeel voortaan weg laat :)

Ik ben zelf ook bezig met stronglifts en zit op training 14 atm, met met een lege stang begonnen omdat ik nooit eerder serieus met gewichten heb getrained. Zit momenteel op: 55 squad, 35 overhead press, 70kg deadlift, 45 barbell rows, 35 bench press. Alleen de overhead press begint een beetje zwaarder te worden idd de rest is allemaal nog makkelijk te doen vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je er ook mee begonnen bent.
MP is inderdaad best zwaar (of wordt snel zwaar). Maar zeker als je nooit getraind heb met gewichten ga je toch erg lekker.
Ik weet niet waarom in opwarm voor de DL maar ik beperk het wel tot een minimum. Misschien morgen eens proberen zonder opwarmen.
 
Foto ziet er goed uit zeg. Dikke rug en armen. Als je benen in proportie zijn snap ik hoe je zo soepeltjes naar 5x5x100kg squat bent gegaan :)

@Sem: Ik denk dat het toch verstandig is om voor een 140kg DL eerst een paar reps met lichter gewicht te doen, ook al ben je al warm. Maar dan bv iets als: 5x70 voor de beweging, en dan 3x90, 2x110, 1x130 om je lichaam voor te bereiden op het werkgewicht zonder al te moe te worden, en dan de 5x140kg werkset.
 
:D ik zal ff een foto van mn benen maken
 
waarom doe je als warming up geen setjes van 5? en dan bijvoorbeeld 6 setjes beginnend met losse barbell en eindigen net onder het gewicht waarmee je de setjes wil doen.
 
waarom doe je als warming up geen setjes van 5? en dan bijvoorbeeld 6 setjes beginnend met losse barbell en eindigen net onder het gewicht waarmee je de setjes wil doen.

Heel simpel, als ik dat zou gaan doen. Dan ben ik al kapot voor ik de 140kg heb bereikt. 3setjes vind ik wel meer dan voldoende
 
okey, ja dat kan. Ik doe zelf als opwarming (4 a 5) setjes van 5 herhalingen oplopend gewicht en dat bevalt me erg goed. verzuur zo minder en hou juist kracht over. misschien kun je het ook eens een kans geven.
 
okey, ja dat kan. Ik doe zelf als opwarming (4 a 5) setjes van 5 herhalingen oplopend gewicht en dat bevalt me erg goed. verzuur zo minder en hou juist kracht over. misschien kun je het ook eens een kans geven.

Van verzuren heb ik helemaal geen last gelukkig. Nuik er zo over na denk heb ik dat bij geen enkele oefening. Wel dat het echt heel veel moeite kost om de set af te maken maar verder niks

---------- Post toegevoegd Fri 15 Mar 2013 om 21:36 ----------

training 28:

Sq:
rustig ombouwen
20
50
80
5*5*102.5 PR

MP
20
40
47.5 Zwaar maar ging goed
47.5*5
47.5*5
47.5*4 Jammer
47.5*5

Goed genoeg om door te gaan. volgende keer 50KG

DL:
1 opwarm setje
5*120
5*140 PR

Op naar de 150Kg
 
Good job on the new PR! :cool:
 
Back
Naar boven