Ik ben tamelijk nieuw op het forum, ook al zwerf ik al een paar maanden rond op het forum naar de verschillende ins-outs van het bodybuilden, om zoveel mogelijk te leren. Ik zal hier mijn trainingsschema en voedingsschema bijhouden (zoals iedereen deze sectie).
Alle mogelijk feedback en commentaar is zeer gewenst.
Ik ben pas sinds twee maanden (begin december 2008) serieus bezig.
Daarvoor heb ik een jaar of twee vrijwel niets gedaan aan sport en daarvoor heb ik altijd veel squash gespeeld (top 10 jeugd van NL gestaan).
tijd: 0700
brinta met melk
whey (met melk)
1000
3 bruine boterhammen met kipfilet of fricandeau of kalkoenfilet
(probeer hier dagelijks in te varieeren)
1230
3 bruinte boterhammen (zie 1000 uur)
1500
2 bruinte boterhammen (zie 1000 uur)
TRAINEN
whey (met melk)
weightgainer (met melk)
(met zeker een uur tussen beide supplementen en max half uur tussen training en whey)
1830
wat de pot schaft
2000
creatine
2130
500 gram kwark
totalen
kcal 2585
e 233
k 318
v 42
at eerst ook tamelijk vaak een banaan maar merkte dat me darmen het daar niet zo eens mee waren.
reden van weightgainer is mede om me ma niet arm te eten, aangezien die de boodschappen doet.
begin gewicht 76kg
huidig gewicht 82kg
periode: 2 maanden
streef gewicht bulk +/- 88kg
waarna begin cutfase
huidig bf% onbekend, schat rond de 20 :$
merk
whey - super matsuru whey
creatine - interactive micro creatine monohydrate
weightgainer - MdoubleYou XXL gainer
trainingsschema
ma
borst-biceps
di
rug traps
wo RUST
do
schouder-triceps
vr
herhaal ik of schouders of rug of borst
waarbij logischerwijs ook de week indeling gaat, zodat ik nooit zonder rustdag een spiergriep train.
za-zo RUST
benen en buik komen laatste tijd zeer weinig aanbod, zou er meer tijd aan moeten besteden maar wilde allereerst een basis leggen voor me bovenlichaam
Voor de rest vraag ik me af in welke mate ik cardio in me programma zou moeten voegen. Bij een van me foto's was al gezegd dat ik war cardio bij moest voegen, maar voor de rest geen indicatie?
Is eenmaal per week een uitgebreide hoeveel aan cardio genoeg, dus een verbruik van bv. 1000 calorieen, of is het beter om dit verspreid te doen.
Is het dan ook verstandig om te denken aan BCAA's ivm vochtverlies etc.
(had zoiets op het forum gelezen)
met vr.gr.
s010
/edit: gisteren en vandaag (14/02/2009) een uur op de crosstrainer gestaan (800 calorieen verbruikt)
Alle mogelijk feedback en commentaar is zeer gewenst.
Ik ben pas sinds twee maanden (begin december 2008) serieus bezig.
Daarvoor heb ik een jaar of twee vrijwel niets gedaan aan sport en daarvoor heb ik altijd veel squash gespeeld (top 10 jeugd van NL gestaan).
tijd: 0700
brinta met melk
whey (met melk)
1000
3 bruine boterhammen met kipfilet of fricandeau of kalkoenfilet
(probeer hier dagelijks in te varieeren)
1230
3 bruinte boterhammen (zie 1000 uur)
1500
2 bruinte boterhammen (zie 1000 uur)
TRAINEN
whey (met melk)
weightgainer (met melk)
(met zeker een uur tussen beide supplementen en max half uur tussen training en whey)
1830
wat de pot schaft
2000
creatine
2130
500 gram kwark
totalen
kcal 2585
e 233
k 318
v 42
at eerst ook tamelijk vaak een banaan maar merkte dat me darmen het daar niet zo eens mee waren.
reden van weightgainer is mede om me ma niet arm te eten, aangezien die de boodschappen doet.
begin gewicht 76kg
huidig gewicht 82kg
periode: 2 maanden
streef gewicht bulk +/- 88kg
waarna begin cutfase
huidig bf% onbekend, schat rond de 20 :$
merk
whey - super matsuru whey
creatine - interactive micro creatine monohydrate
weightgainer - MdoubleYou XXL gainer
trainingsschema
ma
borst-biceps
di
rug traps
wo RUST
do
schouder-triceps
vr
herhaal ik of schouders of rug of borst
waarbij logischerwijs ook de week indeling gaat, zodat ik nooit zonder rustdag een spiergriep train.
za-zo RUST
benen en buik komen laatste tijd zeer weinig aanbod, zou er meer tijd aan moeten besteden maar wilde allereerst een basis leggen voor me bovenlichaam
Voor de rest vraag ik me af in welke mate ik cardio in me programma zou moeten voegen. Bij een van me foto's was al gezegd dat ik war cardio bij moest voegen, maar voor de rest geen indicatie?
Is eenmaal per week een uitgebreide hoeveel aan cardio genoeg, dus een verbruik van bv. 1000 calorieen, of is het beter om dit verspreid te doen.
Is het dan ook verstandig om te denken aan BCAA's ivm vochtverlies etc.
(had zoiets op het forum gelezen)
met vr.gr.
s010
/edit: gisteren en vandaag (14/02/2009) een uur op de crosstrainer gestaan (800 calorieen verbruikt)