AndroidHealthClinic

Trainingslog Alincane (cut)

• Topic Starter Topic Starter
24-05-2022

Trainingsduur: 65 minuten.

Bench press viel me zwaar tegen vandaag, had duidelijk minder kracht. Heb het idee dat ik niet meer omhoog ga komen (hoger dan 80kg) in deze cut op bench press. De verandering van een machine oefening toevoegen bij upperbody (chest press) bevalt enorm goed, merk dat ik daardoor meer pomp krijg. Ook kan ik een dropset toepassen op deze oefening, wat hem dus weer effectiever maakt.

Even nog een vraag:

Als ik een oefening doe kijk ik naar wat ik de vorige keer gedaan heb bijvoorbeeld 7/7/7.
Wat ik dan tegen mezelf zeg is, ga voor 8/8/7.
Is dat de manier, of raden jullie aan: Neem geen getal in je hoofd maar druk gewoon tot spierfalen?

Ook op lat pulldown en triceps pushdown een dropset toegepast.

1653377193274.png

24-05-2022

Trainingsduur: 65 minuten.

Bench press viel me zwaar tegen vandaag, had duidelijk minder kracht. Heb het idee dat ik niet meer omhoog ga komen (hoger dan 80kg) in deze cut op bench press. De verandering van een machine oefening toevoegen bij upperbody (chest press) bevalt enorm goed, merk dat ik daardoor meer pomp krijg. Ook kan ik een dropset toepassen op deze oefening, wat hem dus weer effectiever maakt.

Even nog een vraag:

Als ik een oefening doe kijk ik naar wat ik de vorige keer gedaan heb bijvoorbeeld 7/7/7.
Is dat de manier, of raden jullie aan: Neem geen getal in je hoofd maar druk gewoon tot spierfalen?

Ook op lat pulldown en triceps pushdown een dropset toegepast.

1653377193274.png
Ik vind het fijn als ik vooraf weet vorige sessie deed ik 7/7/7 dat je nu probeert om 1 set 8 reps te halen, kan je meer dan pushen. Vaak als al tegen max aan traint zal je niet ineens van 7/7/7 naar 12/12/12 gaan, dat kan echt weken/maanden aan sessies duren

Even nog een vraag:

Ik kijk zoals Ak hierboven vermeld naar mijn vorige sessie en ga hier proberen minimum 1 rep meer op te halen, tenzei ik al 3x12 heb gehaald dan ga ik meestal omhoog in gewicht en probeer ik minstens 3x6 te gaan halen.
voor de rest ben ik in en benieuwd naar je progress :)

Beide bedankt. Ga ik dat ook hanteren.

25-05-2022

Trainingsduur: 65 minuten

Sumo stance bij back squat ging beter dan de vorige workout, ben iets lager in gewicht hier voor gegaan zodat ik hem gecontroleerd uitvoer. Dit vernam ik ook meer in mijn gehele been, (hamstrings en quads). Leg press heb ik deze keer op een zittende legpress gedaan dat je niet van onder naar boven drukt, maar meer recht naar voren. Wat is het verschil? Bij beide zet ik mijn voeten lager op het platform, om meer de quads aan te spreken.

Ik merk dat kracht iets afneemt, maar als ik naar de gehele cut kijk heb ik redelijk lang alles goed progressive overload kunnen uitvoeren. Ik merk dat ik daar nu op enkele oefeningen moete mee krijg, vandaag was dit te merken bij: leg extensions en lying leg curl. Overigens wel op deze beide oefeningen een dropset toegevoegd, om er wel alles uit te gooien. Ik vind dropsets een goede extra toevoeging aan mijn training.

Gewicht gaat nog steeds in een goede range naar beneden ( +- 0,5kg per week). En dit is ook nog goed vol te houden, soms kort hongergevoel voor een maaltijd / tussendoortje aan. Ik drink dan water, en zit het even uit.

Morgen rustdag.

1653466780541.png

Leg press heb ik deze keer op een zittende legpress gedaan dat je niet van onder naar boven drukt, maar meer recht naar voren. Wat is het verschil? Bij beide zet ik mijn voeten lager op het platform, om meer de quads aan te spreken.
Vaak hebben die machines als je zit en naar voren duwt een kleinere ROM, voordeel is wel dat het waarschijnlijk een pin gewicht is dus snel klaar voor gebruik en die leg press waar je omhoog duwt is plate loaded maw kut als je er elke keer 200/300kg op moet knallen.

Vaak hebben die machines als je zit en naar voren duwt een kleinere ROM, voordeel is wel dat het waarschijnlijk een pin gewicht is dus snel klaar voor gebruik en die leg press waar je omhoog duwt is plate loaded maw kut als je er elke keer 200/300kg op moet knallen.
Ja dat vond ik inderdaad wel makkelijk. Maar niet perse beter of slechter?

• Like
Waarderingen: AK
27-05-2022

Trainingsduur: 60 minuten

Goed op uitvoering gelet, maar merk dat mijn kracht afneemt. Ik denk dat het einde in zicht is van de cut, maar nog zeker 4 kg te gaan.

Dumbbel row uni merk ik een verschil met barbell row, ik krijg meer pomp. Dus die houd ik erin.

Oefeningen waarop ik progressive overload niet heb kunnen verbeteren t.o.z. van vorige workout: seated dumbbell press, lateral pulldown, biceps curl.

Zondag zal ik mijn weekgemiddelde gewicht delen (overzichtje van alle wegingen).

1653652995366.png

28-05-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Goede workout, alles progressive overload verbeterd. Ik ben benieuwd hoe het gaat met kracht wanneer je van een cut naar op onderhoud gaat eten (1 á 2 weken), om vervolgens te gaan bulken. Ik ben blij met mijn schema, kort maar krachtige workouts waarbij ik de uitvoering zo goed mogelijk probeer te houden.

1653745166647.png

29-05-2022

Ochtend / normaal daglicht.

Toch iets te hard van stapel gelopen. Ik denk nog wel 1 á 2 maand te moeten gaan cutten, om op 10% te komen.

Gemiddelde gewicht is nu 78,9kg.

Momenteel nog steeds op 2400kcal per dag.

Laatst bewerkt:
hoezo te hard van stapel gelopen? resulaten mogen er toch zijn ? :)
10% is dan ook niet zomaar even te behalen, maar als ik het zo bezie vind ik dat je flink doorknalt

hoezo te hard van stapel gelopen? resulaten mogen er toch zijn ? :)
10% is dan ook niet zomaar even te behalen, maar als ik het zo bezie vind ik dat je flink doorknalt
Mee eens, dit ziet er al aardig goed en strak uit! Even door cutten en dan een lean bulk en dan ga je al vrij lekker denk ik 💪

@Brianvm @ryan r ah top bedankt!

29-05-2022

Trainingsduur: 50 minuten

Goede workout redelijk wat pomp gekregen bij biceps oefeningen. Ik zag laatst een filmpje over dat seated dumbbell press weinig progressie met zich meebrengt t.o.v. mooie ronde schouderkoppen. Is dit zo? Of zou ik hem er gewoon inlaten. Ik zat er aan te denken om hem dan te vervangen voor side raises.

Morgen rustdag

1653833627402.png

Goede workout redelijk wat pomp gekregen bij biceps oefeningen. Ik zag laatst een filmpje over dat seated dumbbell press weinig progressie met zich meebrengt t.o.v. mooie ronde schouderkoppen. Is dit zo? Of zou ik hem er gewoon inlaten. Ik zat er aan te denken om hem dan te vervangen voor side raises.
Seated dumbbell press is een oefening waarbij je voornamelijk de voorkant (anterior deltoid) van je schouders gebruikt. Side raise gebruik je de zijkant (lateral deltoid) voornamelijk.
Dus onder de streep verleg je de focus naar een andere spier :)

Natuurlijk werkt de Db press ook je lateral deltoid wel wat, maar het gros van het werk wordt verzet door je anterior deltoid.

Seated dumbbell press is een oefening waarbij je voornamelijk de voorkant (anterior deltoid) van je schouders gebruikt. Side raise gebruik je de zijkant (lateral deltoid) voornamelijk.
Dus onder de streep verleg je de focus naar een andere spier :)

Natuurlijk werkt de Db press ook je lateral deltoid wel wat, maar het gros van het werk wordt verzet door je anterior deltoid.
Maar als je kijkt naar grotere rondere schouders willen. Is het dan ook nog één beter dan de ander?

30-05-2022

Deze week 2450 kcal eten (verhoogd met 50kcal omdat ik iets te snel ging). Zo zie ik dat ik vorige week bijna 1kg deed, dus dat is niet de range waarin ik wil zitten.

Ik track alles wat ik eet, alleen de avondmaaltijd is lastig in te schatten (ik kook maar 2 dagen voor mij zelf), de rest eet ik mee en is het dus gokken. Ik gok altijd ruim 1045kcal per avondmaaltijd. Fatsecret heet ie: avondeten.

Vandaag rustdag, even logboek ordenen voor een nieuwe 5 weken.

1653909537752.png

1653909733345.png

Gebaseerd op hoe AK zijn trainingen logt. Werkt voor mij goed, om alles te loggen zodat ik progressive overload kan toepassen. Ik zie precies wat ik de vorige keer gedrukt heb + het is erg overzichtelijk.

Je avondeten gokken is wel beetje lastig.. je kan er makkelijk 200-500 naast gokken

Je avondeten gokken is wel beetje lastig.. je kan er makkelijk 200-500 naast gokken
I know maar, heb niet echt andere opties. Ik heb het ook een tijdje proberen te raden, maar denk dat je er dan meer naast zit aangezien je niet weet hoeveel olie / hoeveel g vlees / jus/ etc

Terug
Naar boven