MuscleMeat

Trainingslog Alincane (cut)

I know maar, heb niet echt andere opties. Ik heb het ook een tijdje proberen te raden, maar denk dat je er dan meer naast zit aangezien je niet weet hoeveel olie / hoeveel g vlees / jus/ etc
Schatten doe je altijd naar boven afronden zodat je beter minder dan teveel kcal binnen krijgt in een cut.

• Topic Starter Topic Starter
I know maar, heb niet echt andere opties. Ik heb het ook een tijdje proberen te raden, maar denk dat je er dan meer naast zit aangezien je niet weet hoeveel olie / hoeveel g vlees / jus/ etc
Heb je geen mogelijkheid het af te wegen? Eerste keer klinkt het absurd.. maar als ze weten dat je ermee bezig bent is het allemaal zo raar niet 😁

Heb je geen mogelijkheid het af te wegen? Eerste keer klinkt het absurd.. maar als ze weten dat je ermee bezig bent is het allemaal zo raar niet 😁
Jawel, naja als het beter is om het bijvoorbeeld te schatten en dan ruim te schatten. Wil ik dat wel proberen, maar ik wil niet met mijn eiwitten en andere macro doelen te laag zitten.

Dus jij raad aan te gaan schatten ipv standaard 1045 kcal te rekenen?
Weet niet wat jij dagelijks als avond eten eet maar 1045 kcal is een stevige maaltijd.
300 gr aardappels 250/300kcal
200 gr mager vlees 250/300 kcal
300 gr groente 150 kcal
50ml mayo friteslijn 50 kcal

800 kcal zit je dan en heb je een stevige maaltijd.

Weet niet wat jij dagelijks als avond eten eet maar 1045 kcal is een stevige maaltijd.
300 gr aardappels 250/300kcal
200 gr mager vlees 250/300 kcal
300 gr groente 150 kcal
50ml mayo friteslijn 50 kcal

800 kcal zit je dan en heb je een stevige maaltijd.
Oke, maar stel je eet een soort risotto met kip.

Dan reken je:
100g risotto rijst
200 g kip
300 g groente

maar hoe schat je, wat voor saus op wat voor basis etc. Daar zitten juist veel kcals in. Heb je daar misschien een oplossing voor?

Dan reken je:
100g risotto rijst
200 g kip
300 g groente

maar hoe schat je, wat voor saus op wat voor basis etc. Daar zitten juist veel kcals in. Heb je daar misschien een oplossing voor?
Verpakking ff checken en vaak als je thuis mee eet maakt jullie mam het gerecht met dezelfde ingrediënten. Is niet 100% accuraat maar dan weet je wel ongeveer. Je hebt bijv mayo met 600kcal per 100ml, maar ook mayo met 100kcal per 100ml is wel fijn als je weet welke jullie thuis gebruiken.

Dan reken je:
100g risotto rijst
200 g kip
300 g groente

Gewoon een getal er tegen aan gooien. Als nu blijkt dat je niet meer af valt, dan ga je voortaan wat lager schatten. Echt precies wordt het toch nooit.

Thanks. Ik ben benieuwd wat het gaat doen.

Weet niet of je er van op de hoogte bent, maar 100gr ongekookte rijst is het geen aan kcal dat op verpakking staat. Maar vanaf dit gekookt is is dat zelfde 100gr x2.95 geworden (vocht)

Screenshot_20210512-205129_Chrome.jpg

Maar stel 1 kop rijst = 75g

dan kook ik het

Dan eet ik toch nog wel 75g rijst? Of kan je daar dan niet meer vanuitgaan, moet je uitgaan van het gekookte gewicht / massa?

• Like
Waarderingen: AK

dan kook ik het

Dan eet ik toch nog wel 75g rijst? Of kan je daar dan niet meer vanuitgaan, moet je uitgaan van het gekookte gewicht / massa?
Neen, als je het ongekookt hebt gewogen heb je het juiste aantal kcal ;)
Het gaat er meer over als het al gekookt is en je weegt het dan.

dan kook ik het

Bereid / ongekookt rijst op fatsecret, komt op hetzelfde neer. Vaak is bereid x3 van ongekookt.

31-05-2022
Trainingsduur: 60 minuten

Enkel op bench press mezelf niet kunnen verbeteren. Wat doe je daarmee als je al een aantal trainingen je herhalingen niet verbeterd? Ik doe progressive overload.

Triceps pushdown, kan ik mee zwaarder maar begint dan minder goed te voelen. Dus blijf op 30kg. Face pulls idem dito, kan wel zwaarder maar dan verlies ik mijn evenwicht :roflol:

Energie is wel goed, geen honger gevoel tijdens trainingen. Mijn pre workout meal (eigenlijk ontbijt) bestaat uit 1 rijstwafel of cracker met kipfilet + 80g brinta, 250ml halfvolle melk.
1653985093587.png

31-05-2022

Enkel op bench press mezelf niet kunnen verbeteren. Wat doe je daarmee als je al een aantal trainingen je herhalingen niet verbeterd? Ik doe progressive overload.

Triceps pushdown, kan ik mee zwaarder maar begint dan minder goed te voelen. Dus blijf op 30kg. Face pulls idem dito, kan wel zwaarder maar dan verlies ik mijn evenwicht :roflol:

Energie is wel goed, geen honger gevoel tijdens trainingen. Mijn pre workout meal (eigenlijk ontbijt) bestaat uit 1 rijstwafel of cracker met kipfilet + 80g brinta, 250ml halfvolle melk.
1653985093587.png
Brinta pre workout gang😎

01-06-2022

Back squat gaat goed, volgende workout ga ik hem verhogen in een kleine stap 2,5kg erbij. Had in het begin van de workout een slap gevoel, lag er waarschijnlijk aan dat ik nu in de middag had gesport (andere maaltijd / gewenning denk ik). Dit gaat over na 2 hoofdoefeningen gedaan te hebben (in dit geval back squat vervolgd door leg press).

De ene keer voel ik wel een goede pomp / verzuring bij lying leg curl, ik doe hem niet te zwaar (30kg). De andere keer weer niet, weet eigenlijk niet waar dat aan ligt. Het voelt pas goed, als je stijf wegloopt nadat je die oefening hebt gedaan.

Barbells waren bezet dus heb ik dumbbell calf raise gedaan, dit voelde erg goed. Dus ga ik uit gemakzucht, denk ik vaker doen.

Morgen rustdag.

1654093933776.png

01-06-2022

Back squat gaat goed, volgende workout ga ik hem verhogen in een kleine stap 2,5kg erbij. Had in het begin van de workout een slap gevoel, lag er waarschijnlijk aan dat ik nu in de middag had gesport (andere maaltijd / gewenning denk ik). Dit gaat over na 2 hoofdoefeningen gedaan te hebben (in dit geval back squat vervolgd door leg press).

De ene keer voel ik wel een goede pomp / verzuring bij lying leg curl, ik doe hem niet te zwaar (30kg). De andere keer weer niet, weet eigenlijk niet waar dat aan ligt. Het voelt pas goed, als je stijf wegloopt nadat je die oefening hebt gedaan.

Barbells waren bezet dus heb ik dumbbell calf raise gedaan, dit voelde erg goed. Dus ga ik uit gemakzucht, denk ik vaker doen.

Morgen rustdag.

1654093933776.png
Kunt kuiten ook in de legg press doen nadat je klaar bent met legg press haal je er wat schuiven af voor kuiten. Google ff hoe je de oefening doet, scheelt nog meer tijd en een oefening kuiten tussendoor hindert je progressie niet voor overige oefeningen.

Kunt kuiten ook in de legg press doen nadat je klaar bent met legg press haal je er wat schuiven af voor kuiten. Google ff hoe je de oefening doet, scheelt nog meer tijd en een oefening kuiten tussendoor hindert je progressie niet voor overige oefeningen.
Thanks voor de tip. Dat ga ik straks even bekijken, scheelt idd weer tijd

• Like
Waarderingen: AK
03-06-2022

Extra rustdag ingelast. Voelde me aantal dagen futloos en vermoeid. Terwijl voeding gewoon voldoende is, en ook niet veel te laag. Ik ga er vanuit dat even 2 dagen rust voldoende zou zijn. (gisteren was mijn standaardrustdag).
Wanneer is een deload nodig? Kan iemand me dat vertellen.

Morgen upperbody

03-06-2022

Extra rustdag ingelast. Voelde me aantal dagen futloos en vermoeid. Terwijl voeding gewoon voldoende is, en ook niet veel te laag. Ik ga er vanuit dat even 2 dagen rust voldoende zou zijn. (gisteren was mijn standaardrustdag).
Wanneer is een deload nodig? Kan iemand me dat vertellen.

Morgen upperbody
Deload wanneer je structureel geen motivatie hebt voor naar de gym te gaan. Merkt dat je kracht steeds minder word en je vooraf de gym sessie het idee hebt ben nog moe. Gewoon als je merkt dat je algemeen vermoeid bent. Ikzelf houd het bij dmv elke sessie vooraf een cijfer te geven hoe ik me voel. 10 is goed, 1 is fucked. Wanneer dit in week gemiddeld onder de 7 komt dan deload ik. Uiteraard begin je niet elke workout met een 10, want als je een zware werkdag hebt gehad etc heb je minder zin om daarna een leg day te knallen.

Voordelen van een deload week is ook dat je jou lichaam een week rust gunt. Je pezen/ gewrichten en centrale zenuwstel rust geeft. Je komt sterker terug van een deload en na 1 a 2 sessie ben je weer op het oude nivo en breek je jou records weer.

Terug
Naar boven