XXL Nutrition

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
De training die ik gisteravond zou doen vandaag toch maar even tussendoor gedaan:

Close grip lat pulldown
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
87kg: 8x
87 + 5 kg: 5x, 5x,
97kg: 4x

Unilateral supinating close grip lat pulldown
Reps: 8 - 12, rust: 3 min
38,5kg: 6x, 6x, 5x

Snatch grip hyperextension to row
60kg: 10x, 8x, 8x

Ab wheel rollout
6x, 6x, 6x, 6x

Idioot vroeg wakker vanmorgen.. dus ik had tijd om alvast te sporten😌 Helaas heb ik de training (nog) niet helemaal afgemaakt ivm een plotselinge, hevige stekende hoofdpijn tijdens de Bulgarian split squat.

Tijdens de deadlift lukte het me tot de laatste set niet om m’n tva links goed aan te spannen. Ergens toch wel bijzonder, aangezien ik redelijk wat setjes doe om in te komen. De volgende keer ook maar even een activatieoefening voor doen. Verder was de vorm vasthouden (weer) lastiger. Het gewicht na een setje op 120 dan ook weer bijgesteld naar 110kg.

Training:

Unilateral Seated leg curl
Reps: 12 - 15, rust 1 min
25kg: 15x,
30kg: 15x, 15x

Deadlift
Reps: 5, rust: 3 min
110kg: 5x, 5x
120kg: 5x

(Terug naar 110kg ivm spanning en vorm, letten op)

———————————————

Triset

Smith machine donkey calf raise
70kg: 20x, 20x, 17x

Squat position calf raise
20x, 17x, 17x

Tib raise
20x, 20x, 15x

————————————————

Bulgarian split squat
Reps: 8 - 15, rust: 3 min
Bodyweight @ 119kg L+R: 15x + L15
2x 12kg L+R: 15x + L15

De Bulgarian split squat voelde een stuk zwaarder, en ook hiervan werd de vorm minder. Aanvankelijk toch besloten om door te zetten. Eerlijk gezegd was ik na de deadlift het liefste naar huis gegaan. Hoewel dat mij niet vreemd is in de ochtend denk ik dat het meespeelt dat ik Ligandrol heb gebruikt.

Verder iemand over de vloer gehad om m’n puddingbuks uit te proberen en het einde voelde nog wel anders.

Laatst bewerkt:
Thuis niet om uit te houden, en in de sportschool te doen. Daarom nogmaals naar de sportschool gegaan, met het idee om mijn training van vanmorgen vroeg af te maken én de training van morgen te doen. Morgen heb ik een redelijk drukke planning, dus dan kan ik lekker thuis blijven.

De hoofdpijn komt uit mijn nek heb ik ontdekt, en kwam ook weer op tijdens de bench. Verder ging de bench echt heel erg goed! Daar ben ik erg blij mee, en ik ga 'm heel rustig opvoeren. De hip adduction wilde niet echt lukken. Ik was en bleef stram na de training van vanmorgen en heb het gewcht en de rek beperkt gehouden. De reverse nordic lukte wel na opgewarmd te zijn, en daar heb ik wat extra sets van gedaan.

Hip adduction machine
Reps: 10 - 15, rust: 1 min
65kg: 60x
80kg: 20x, 20x

Reverse nordic
Partials: 5x, 5x, 5x
(Diepte opbouwen, voor zo ver dat stabiel lukt)

Bench press
60kg: 10x, 10x
80kg: 10x
90kg: 10x, 10x
(Hoofdpijn)

Overhead press
50kg: 8x, 6x, 6x

Dip to dip plus
Sets: 4/5, reps: 5 - 8, rust: 3 min
Bodyweight @119kg: 5x, 5x, 5x
(Vorige keer dip plus apart)

Triceps v-bar pushdown
Reps: 15 - 20 (3x), rust: 2 min
31,5kg: 20x, 20x, 20x

De komende periode ga ik weer wat meer koolhydraten eten. proberen om m'n huidige kracht vast te houden.en m'n gewicht onder de 120kg houden. Daarna ga ik eerst maar eens een periodiseren, met de benodigde opbouw en rust. Ik vond het absoluut leuk en leerzaam om Ligandrol te proberen, maar er is nog ruimte genoeg voor groei zonder.

Helemaal vergeten dat ik vandaag had beloofd om mee te doen aan een HIIT training en belofte maakt schuld.

Vooraf had ik mezelf ingebeeld dat ik acht keer dood zou gaan, maar dat viel heel erg mee ondanks de warmte. Misschien overleef ik spinning dan ook wel.

Wat mij betreft is het voor herhaling vatbaar en zo kan ik mooi weer wat meer (spier)conditie opbouwen.

Duur van de les: 45 minuten

Nieuwe activatieoefening/opwarming n.a.v. mijn ervaring tijdens de HIIT training; de rope climber. Werkt echt geweldig om de mind-muslce-connectie met de lats te leggen! Ook de Powell raise voelt heerlijk.

Activatieoefening
Rope Climber: 5 min
(Lats goed geactiveerd)

Unilateral supinating close grip lat pulldown
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
28,5kg: 8x
33,5kg: 8x, 8x

High to low row, dual d-handle pull apart
Reps: 8 - 15, rust: 1 min
48,75kg: 15x, 12x, 8x,

Wide grip lat pulldown
Reps: 5 - 8, rust: 3 min + negatief
40kg + 47kg: 8x
57 + 5kg: 8x, 7x,
(Teres major links weer erg stevig geraakt)

——————————————————
Superset
Wide grip barbell hyperextension to row
Reps: 8 - 12, rust: 2 min
60kg: 10x, 8x, 8x

Ab wheel rollout
6x, 6x, 5x
(Nog spierpijn van hiit)
——————————————————

Powell raise L+R
6kg: 12x, 13x, 11x
(Dacht bij eerste set reps van vorige keer te hebben gehaald)

M'n gewicht blijft met 3800 - 4200 kcal tot nu toe redelijk stabiel onderin de 118kg, met uitzondering van wanneer ik een zware leg day heb gehad. Daarna ben ik zwaarder doordat ik vocht vasthoud. M'n darmen en lever lijken nog steeds druk bezig te zijn om vetten en andere voedingsstoffen uit m'n eten te halen, want m'n ontlasting blijft tot nu toe onverminderd weinig, donker en hard. Ook m'n gevoelsmatig onbedwingbare honger is nog steeds aanwezig, maar lijkt minder te worden en ik hoop dat ik snel ongesteld word. Hiernaast heb ik sinds ik gestopt ben geen last meer van m'n ballen, en heb ik het idee dat ze wat herstellen.

want m'n ontlasting blijft tot nu toe onverminderd weinig, donker en hard. Ook m'n gevoelsmatig onbedwingbare honger is nog steeds aanwezig, maar lijkt minder te worden en ik hoop dat ik snel ongesteld word.
Ben je toevallig aan het cutten?:p

Buiten het flauwe grapje herken ik je omschrijving van de ontlasting. Voor mij een teken dat je voeding kwalitatief goed is en het cutten goed gaat.
Kan ik me voorstellen. Zelf vat ik het op als dat het lichaam er veel uit haalt. De kwaliteit van voeding speelt daar denk ik een belangrijke rol in als leverancier, en het lichaam als afnemer onder invloed van de Ligandrol ook denk ik. Wat denk jij daarvan?

Waarom weet ik niet, maar ik had zin om te all in te gaan met squaten. Aangezien ik nog wat last van m’n knieën heb, doordat ik na m’n legday weet ik hoeveel squat en lunges tijdens HIIT heb gedaan, was dat alleen geen optie. De eerste training doen die op de planning stond, voor mobiliteit, was alleen ook niet geschikt. Daarom heb ik m’n pushschema maar gepakt, en een uitgeklede versie gedaan.

Het duurde een hele tijd voordat de knak in m’n linker schouder tijdens het benchen verdwenen was op 80kg, en op 90kg kwam ‘ie direct weer terug. Mogelijk speelt het mee dat ik niet heb opgewarmd, wat niet zo handig was. Ook zal ik nadenken over een activatieoefening.

Ik zag het niet zitten om te proberen om die 90kg probleemloos te gaan drukken, en ben verder gegaan met 80kg. De incline reverse grip bench heb ik weer eens lichter gezet. Anders kon ik m’n upper pecs niet zo goed raken vandaag.

Bench press
60kg: 15x
80kg: 10x, 10x, 10x, 10x, 10x
90kg: 5x
80kg: 7x, 10x, 10x, 10x, 8x
(7 reps @80kg was direct na 90kg)

Incline (30gr) Smith machine reverse grip bench
40kg: 10x, 10x, 10x,
20kg: 15x, 12x, 12x (rust 2 min)
(Gewicht lager, focus op links, beveiliging stand 5)

Laatst bewerkt:
Kan ik me voorstellen. Zelf vat ik het op als dat het lichaam er veel uit haalt. De kwaliteit van voeding speelt daar denk ik een belangrijke rol in als leverancier, en het lichaam als afnemer onder invloed van de Ligandrol ook denk ik. Wat denk jij daarvan?
Als leek 100% mee eens. Over de rol van Ligandrol kan ik niks zinnigs zeggen.

Als leek 100% mee eens. Over de rol van Ligandrol kan ik niks zinnigs zeggen.
Ik heb het idee dat het nog met de Ligandrol te maken kan hebben, maar weet dat niet zeker.
Gisteren wel van een vriendin te horen gekregen dat ik nog steeds aan het afvallen ben.
Dat komt ook wel overeen met wat ik in de spiegel denk te zien.
Ook in de sportschool krijg ik bijna dagelijks opmerkingen trouwens, maar dat vind ik toch minder betrouwbaar.
Waar ik geen rekening mee had gehouden is dat ik weer vaker zwaarder ben gaan trainen.
Het zou dus goed kunnen zijn dat je gelijk hebt en ik inderdaad nog aan het "cutten ben @4000kcal.

Eerlijk gezegd ben ik ook gewoon bang dat de kilo's er weer aan komen als ik weer "normaal" ga eten.
Ik heb 10 weken in een enorm tekort gezeten en denk dat m'n metabolisme weer om moet schakelen.
Tegelijkertijd moet ik misschien ook niet te bang zijn. Zodra ik meer ga eten kan ik ook veel meer qua training.
M'n leg days zijn qua intensiteit 10x beter als toen ik rond de 2500kcal zat, maar zeker nog niet wat het is geweest.
Hiernaast ben ik onder invloed van veel en zware training in het verleden lichter geworden bij bizar hoge kcal's.

Eergisteren dacht ik "f*ck it" en heb ik gegeten totdat ik aan het einde van de dag geen honger meer had.
Daarbij kwam ik op 5540kcal, en eerlijk gezegd voelde ik mezelf gisteren en ook na het ontbijt van vandaag beter.
Achteraf verklaart dat denk ik ook wel dat ik plotseling zo'n zin had om te squaten; ik had er de energie weer voor.
Binnenkort de teugels maar eens wat verder laten fieren denk ik.

Ik heb 10 weken in een enorm tekort gezeten en denk dat m'n metabolisme weer om moet schakelen.
Wekelijks ca 250 kcal verhogen, dan zou dat geen probleem mogen zijn. Zoals je zelf aangeeft, als je meer gaat eten wordt je vaak wat actiever waardoor je nog meer meer moet eten :loony:

Even rustig training gedraaid ivm m’n knieën. Wel even gesquat. Dat ging hartstikke goed en ik kwam mooi diep. Ook al was het op laag gewicht; het begin is er! Nu vaker doen. Daarnaast de sumo deadlift weer gedaan. Ik vind ‘m veel makkelijker dan de traditionele moet ik toegeven.

Smith machine cyclist squat
20kg: 20x, 20x, 15x
(Duwen met buitenkant voet, richten op sweep)

Leg press, wide stance
Reps: 12 - 15, rust: 1 min
100kg: 20x, 20x, 20x
(Stoel achterover, focus op VMO + stretch kruis)

Hip abduction
75kg: 20x, 20x, 20x
(1 à 2 sec hold bovenin)

25kg: 20x, 20x, 20x
(Heupen recht houden, gewicht verlaagd voor rechts)

Sumo deadlift
60kg: 10x
80kg: 8x
110kg: 5x, 5x, 5x
(Letten op ademhaling)

High bar squat
Reps: meer, rust: korter
60kg: 5x, 5x, 5x
70kg: 5x, 3x
60kg: 5x
(Focus op voeten naar buiten draaien, veel meer sets)

Leg press calf raise
100kg: 100x, 100x, 125x

Seated calf raise
Reps ?, rust: 1 min
50kg: ?x, ?x, ?x
(Tot brand, ondertussen gekletst)

Tib raise:
15x, 15x, 15x
(Negatief controleren)

Laatst bewerkt:
Hoewel ik mezelf soms voor neem dat ik consistenter moet zijn zie ik nog vaak ruimte voor verbetering, en ga ik weer dingen verschuiven en proberen. Zo leverde de mobiliteitsdag waarop ik shoulder dislocates deed wat perikelen op omdat ik lastig goed genoeg warm werd, dus wilde ik die oefening aan het einde van een chestday doen et cetera.

Een lang verhaal kort; vandaag de seal row en een bent over cable row voor de upper traps geprobeerd. De seal row deed ik met de armen recht opzij, waardoor de middelste traps goed werden geraakt. Dat was dus een succes en het is een blijvertje. De cable row raakte de bovenste traps ook erg goed, en daarom heb ik het maar even rustig aan gedaan.

Hiernaast heb ik de bent over barbell row weer eens gedaan. Wat is er veel veranderd in de tussentijd. Waar ik voorheen heel erg worstelde met de goede vorm aannemen en houden ging dat nu hardstikke goed. Ik maakte een goede hinge waarbij de glutes en hams goed op spanning stonden. Ook het bracen ging prima, en is een mooie aanvulling op de deadlift en squat. Tot slot weet ik nu ook m'n lats goed te gebruiken bij de lat pulldown.

De training zag er als volgt uit:

Seal row
30kg: 13x, ?x, ?x
(Veel te hoog begonnen met 60kg, gezocht naar de goede vorm en gewicht (te) langzaam afgebouwd. Daarom nog niet meer goede metinge voor meerdere sets gedaan).

Bent over barbell row
Reps: 8 - 12, rust: 2 min
50kg: 12x, 15x, 15x
(Hinge, rek hamstring, wide grip)

Bent over dual d-handle cable row
23,75kg: 15x, 10x, 15x
(Nog aan het stoeien met de vorm)

Low rear delt flye
Reps: 12 - 15, Rust: 1 min
6.25kg: 12x, 12x, 12x

Close grip lat pulldown
67kg: 10x
77kg: 9x, 7x, 6x
(Gedaan na rows)

Sword raises
6,25kg: 10x, 10x, 8x
(Gedaan na rows)

Pelican curls
Reps, 5, rust: 3 min
Excentrisch: 5x, 5x
(3x falen)

——————————————————

Superset
Reps: 8 - 15, rust: 3 min
Unilateral biceps pulldown
38,5kg: 10x, 8x, 7x

Concentration hammer curl
10kg: 15x, 15x, 13x

inmiddels twee dagen wat meer gegeten (4398 & 4080kcal) en direct ook m’n laagste gewicht sinds de start van m’n cut gemeten @117kg. Ik ben benieuwd waar dit heen gaat,

Anderhalf uur geleden een paprika, 300 gram wortel, 500 gram magere kwark, 50 gram hennepzaad en 30 gram rozijnen weggewerkt en ik heb alweer behoefte aan eten. Wat dat betreft voel ik mezelf soms net zo’n bodemloze put. Straks thuis maar even wat vetten eten denk ik.

Besparingsstand van m’n lichaam lijkt nu uit te zijn gegaan en het gewichtsverlies door te gaan @ 116,7kg. Dat is nou net niet de bedoeling🤣

Gisteren even dagje niet getraind en vandaag de buikspieren maar weer wat aandacht gegeven. De training daarvan had ik tijdens de Ligandrol beperkt tot ab wheel rollouts, maar dat is niet voldoende voor de onderste buikspieren merk ik. Ook wil ik graag nog wat meer aandacht aan isometrische oefeningen geven.

Eigenlijk stonden de heupen voor vandaag ook op het programma, maar dat zag ik niet zitten.

Knee (to leg) raise
15x, 15x, 12x

Hyper extension oblique crunch
Bodyweight: 12x, 12x, 10x

Decline sit up
12x, 7x, 6x

Stir the pot
Linksom: 3x, 3x,
Rechtsom: 3x, 3x

Weer even wat nieuwe dingen geprobeerd en dat was een groot succes. Wat jammer dat ik de cable bench press niet eerder heb geprobeerd zeg. In iedere hoek en met iedere grip uit te voeren en met continu spanning op de borst.. brand! Ik heb van alles geprobeerd en de incline voelde al goed, maar ik wil toch nog even proberen of ik 'm verder kan verbeteren. Hiernaast wil ik de cable press als activatieoefening gaan gebruiken voor de reguliere bench.

Buiten de cable bench press heb ik de incline close grip bench press geprobeerd. Ik heb nog niet eerder een oefening gedaan die mijn triceps zo hard raakte. Ook m'n front delts waren onder de indruk van de rom. Dat is ook een blijvertje.

Warming up, superset:
Prone around the worlds
@2kg: 3x, 3x, 3x

Seated dumbbell external rotation
@ 8kg: 10x
@ 10kg: 8x, 8x

Decline (5gr) deficit cable bench press L+R
21,25kg: 12x, 10x, 8x

Incline (30gr) reverse grip cable bench press L+R
21,25kg: 8x, 6x, 5x
(Kijken of stand nog beter kan)
——————————————————
Superset
Dip
Sets: 4/5, reps: 5 - 8, rust: 3 min
Bodyweight @117,5kg: 5x, 5x, 5x

Pec minor dip
Bodyweight @ 117,5kg: 5x, 5x, 4x
——————————————————

Incline close grip bench
Reps: 15 - 20, rust: 1 min
20kg: 20x
40kg: 20x, 10x, 10x
(Rust nog niet aangehouden)

Triceps v-bar pushdown
Reps: 15 - 20 (3x), rust: 2 min
23,75kg: 25x, 25x
(Myorep match set, uitvoering verbeterd, vermoeidheid incline bench, triceps in de fik!)

Waar ik eerder praktisch nooit spierpijn kreeg ben ik inmiddels zover dat het me bij veel spieren wel lukt. Als het om de lats gaat kan ik daarbij ook nog het deel van de lats dat ik raken wil bepalen. Ik vind dat wel heel leuk eigenlijk,

Het was weer tijd voor een leg day, maar door een f*ck up in mijn planning twee keer Leg B achter elkaar gedaan. Hiernaast wat te weinig tijd om de kuiten te trainen, wat eerlijk gezegd kwam doordat ik teveel heb gekletst. Het was gezellig en ik haal het wel weer in.

De sumo deadlift blijf ik rustig opbouwen. De 120kg ging erg makkelijk, maar ik ben nog steeds wat zoekende naar de juiste spierspanning/vorm. Daarom maar niet verder gegaan. Hij raakt de adductoren in ieder geval wel erg goed, en ik denk dat ik tussendoor wel wat rekwerk kan gebruiken.

Ook heb ik geprobeerd om de front squat te doen. Daarbij heb ik ontdekt dat m'n rechter tib echter het werk van de glute med over probeert te nemen, waardoor m'n voet onderin de squat naar buiten toe wil kantelen of m'n knie naar binnen. Daar maar even goed op letten tijdens de Bulgarian split squat. Tot slot moet ik echt even wennen aan de grip, want die is nog pijnlijk.

30kg: 20x, 20x, 15x

Sumo deadlift
Opwarmen @ 60, 80 & 100kg: 10x
120kg: 5x, 5x, 5x

Front squat
30kg: 5x, 5x, 10x
(Tibialis rekken)

Smith machine cyclist squat
20kg: 20x, 15x, 11x, 8x (te zwaar)

Leg press, wide stance
Reps: 12 - 15, rust: 1 min
110kg: 20x, 20x, 20x

Reverse nordic
Partials: 6x, 5x,

M'n VMO en sweep weet ik goed te raken, maar naar hoe ik dat kan doen met m'n rectus femoris moet ik nog even zoeken. Het lukt me perfect met de leg extension, maar dat doet iedere keer pijn aan m'n knie. Tips zijn welkom!

Edit: ik doe de leg extension al op licht gewicht, gericht op gebruik van de RF.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven