MuscleMeat

Trainingslog BigGuy

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Dat is een flink pak. je whey niet bij xxl besteld? geven 19 procent korting deze week. K heb er vandaag ook 260 euro laten liggen. eigenlijk zot geld
Best wel zot inderdaad. Ik heb m’n whey besteld bij Bodyworld. De Scitec bevat meer eiwit en er zijn proteasen aan toegevoegd, wat ik een voordeel vind. Met €201,50 was het ietwat goedkoper dan de whey delicious ook nog.
 
K lig al lang te twijfelen om eens cardarine te testen ivm cardio. mss samen met ostarine/rad140. Wel zonder bedoeling om massa te pakken.
Je gezondheid houdt je tegen neem ik aan?
 
Best wel zot inderdaad. Ik heb m’n whey besteld bij Bodyworld. De Scitec bevat meer eiwit en er zijn proteasen aan toegevoegd, wat ik een voordeel vind. Met €201,50 was het ietwat goedkoper dan de whey delicious ook nog.
Ik koop gewoon de perfect whey. Lijkt mij voldoende
 
Ik koop gewoon de perfect whey. Lijkt mij voldoende
Gewoon goed kan goed genoeg zijn😊 Ik heb besloten om m’n eiwitinname te verhogen naar 400 gram, dus daarom lijkt me als wat helpt mooi meegenomen.
 
  • Like
Waarderingen: horn
Toch een ander plan van aanpak. Morgen heb ik weinig tijd voor m'n schouder- en armtraining. Vandaag tussendoor alvast m'n biceps aangepakt, met wat extra's. De pelican curl viel erg zwaar na de pulldown en hammercurl. M'n biceps zijn wel goed hard geraakt! Het gaat ook steeds beter met mijn onderarm. Links poogde m'n linker onderarm de functie van de brachialis over te nemen, maar dat was op een gegeven moment helemaal naar de achtergrond verdwenen.

De deadlift ben ik alleen helemaal vergeten, helaas. Ik heb gewoon het schema van morgen gepakt en er niet meer aan gedacht. Morgen maar even kijken wat ik kan doen.

Unilateral biceps pulldown
37,5kg: 8x, 8x, 7x, 7x,

Concentrated hammer curl L+R
8kg: 15x, 15x, 15x
10kg: 15x, 15x,

Pelican curl: 3x

Bonus: Preacher curl
2x 10kg: 10x, 10x, 10x

Vandaag (teveel) koffie gedronken, en ik vermoed dat ik nog meer vocht vasthoud. Morgen even geen koffie en goed aan het water!

Edit: Waar ik voorheen geen spierpijn kreeg in mijn borst, voel m'n borst serieus en op een andere manier dan ik ooit heb gevoeld. Daar staat tegenover dat ik m'n benen normaal gesproken stevig voelde na de nordic curl, en er nu praktisch geen last van heb gehad. Toch bijzonder..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag uiteindelijk niet getraind. Zo ongeveer alle spieren in m'n bovenlichaam waren gevoelig, en ik wilde graag even bijkomen. Morgen gaan m'n benen er weer aan.

Vandaag nog even gepuzzeld met het eten. Er zijn veel verschillende ideeën over hoeveel eiwitten ik het beste zou kunnen eten. Ik heb besloten dat ik het op 2 gram per kg lichaamsgewicht ga houden. Dat zou volgens mij echt voldoende moeten zijn en houdt de macro's een beetje in verhouding, waardoor het gemakkelijker is om m'n dieet te volgen.

Daarnaast wil ik graag weer lager in calorieën gaan zitten, maar dat wordt wel een opgave. Iedere keer dat ik onder mijn onderhoud eet beschouw ik als winst. Daarnaast wil ik voorafgaand aan m'n legday wat hoger in carbs gaan zitten en mogelijk op leg day zelf ook.

Vandaag heb ik mezelf een cheatmeal gegund, en extra carbs gegeten voor morgen. Als ik nergens om zou denken zou ik volgens mij probleemloos rond de 7500kcal naar binnen werken. Ik heb de hele dag honger, echt niet normaal. Morgen wil ik rond onderhoud gaan zitten, wat ik inschat op 3800kcal, en daarna begint de uitdaging.

Gewicht: 117,8kg, kcal: 5020

Edit: uiteindelijk heb ik toch gekozen voor 3 gram per kg lichaamsgewicht
 
Laatst bewerkt:
Unilateral Seated leg curl
27,5kg: 15x,
30kg: 15x, 15x

Deadlift
60kg: 10x
90kg: 10x, 10x, 8x
(Connectie met abs weer opbouwen, kreeg wat last van m'n rug. Ging erg goed qua anatomie en duizeligheid was te doen)

Seated calf raise
40kg: 40x, 40x, 40x
——————————————————

Superset
Smith machine donkey calf raise
60kg: 18x, 16x, 15x
(Beveiliging stand 7)

Tib raise: 10x, 10x, 10x
(Negatief controleren)
——————————————————

Smith machine hack squat, medium stance
Bodyweight: 2x 10 reps
20kg: 10x
30kg: 10x
40kg: 10x, 10x, 10
(Lekker diep gegaan, voelde het redelijk in m'n adductoren)

Smith machine cyclist squat
Bodyweight: 10x, 15x
20kg: 15x
30kg: 10x, 10x,
(Eerst begonnen met voeten recht eronder. Laatste twee sets de voeten voor me gezet, waardoor er een hoek van 90 graden ontstond en ik als het ware in een wall sit-positie eindigde. Daarmee kwam er veel stress op de vastus lateralis/sweep te staan. Precies wat ik nodig heb, maar geen idee hoe dit heet. Weet iemand anders hoe dit heet?)

Unilateral leg extension
15kg: 15x
17,5kg: 11x, 11x, 11x, 11x
20kg: 10x
22,5kg: 10x (te zwaar)
(Tot 20kg kan ik echt gericht mijn rectus femoris raken. Daar boven kickt m'n vmo rechts in. Daarom voorlopig onder de 20kg blijven)

Walking lunges,
20kg waterbag: 60x

Gewicht: 118,1kg, kcal: 3900
Ligandrol: 8mg (nu capsules van 4mg)
Extra stappen: 7675
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voel ik naast m'n benen m'n TVA, erg blij mee. Deze was gisteren ook al voelbaar tijdens de squat. Hopelijk ook snel bij de deadlift. Voor de training van vandaag geldt dat ik laat was en niet erg gemotiveerd na een lange dag. Eigenlijk was ik van plan om te rekken tussendoor en de abs wat te doen, maar ik had er geen zin in. Morgen weer een dag.

De dead bench ging veel beter dan de vorige keer en ik heb meer sets op 100kg gedaan. Ik voel de spieren nog steeds beter dan eerst, en merk nu ook goed hoe belangrijk de connectie met de spier is. Naast dat het de spanning verhoogd helpt het me in m'n vorm behouden. Daar wil ik mezelf meer op gaan/blijven richten. Na de dead bench ging de incline reverse grip bench daarna minder, maar dat geeft niet.
Doordat m'n spier in de onderarm nog wat stram was lukte de JM press niet zonder "knak", dus die heb ik gestaakt. De unilaterale pushdown viel vervolgens ook nog tegen en ik had geen zin meer, dus toen heb ik m'n training maar afgesloten met de negatieve skullcrushers.

Dead bench press
60kg: 10x
80kg: 10x
100kg: 5x, 4x, 4x
80kg: 7x
60kg: 10x
(Meer sets, focus op start + links borst omhoog houden, stand 14)

Incline (30gr) Smith machine reverse grip bench press
30kg: 10x
50kg: 8x <— aanhouden
60kg: 3x (ga ik de volgende keer niet doen)
50kg: 4x, 3x
(Moe van dead bench, focus op links, beveiliging stand 5)

Dumbbell JM press
??kg
(Knak in onderarm)

Unilateral rope pronating pushdown
-

Negative dumbbell skullcrusher to presses L+R @ 18kg
5x, 4x, 3x


Gewicht: 117,3kg, kcal: 2955
Ligandrol: 8mg
Extra stappen: 4017
 
Die mind muscle connectie en het beetje extra kracht is me wat. Waar ik voorheen allerlei capriolen uit moest halen om m'n spieren een beetje af te matten raak ik m'n lats nu hard vanaf de eerste oefening. Erg lekker. Daarnaast helpt het me echt om oefeningen beter uit te (leren) voeren.

Hoewel ik geen gewicht ben kwijtgeraakt afgelopen week ben ik wel afgevallen. Ik scheer mezelf eenmaal per week en toen ik dat vandaag deed waren m'n wangen ineens ingevallen en m'n kaaklijn duidelijk zichtbaar. Daarnaast heb ik een foto gemaakt en vergeleken met de week ervoor was er meer definitie te zien aan m'n buik. Een vriendin van me, die ik twee weken niet had gezien, zei ook. dat ik ben afgevallen. Ondertussen zijn m'n schouders en armen ronder geworden.

Vandaag was het weer tijd voor pullschema A. Ik ben weer lekker vooruit gegaan, en m'n onderrug heeft echt een enorme sprong gemaakt. Daarin zal meespelen dat m'n onderrug voorheen altijd erg sterk was en ik die een tijd niet heb getraind. Stom, maar ja.. hij komt er vanaf nu standaard in.

Close grip lat pulldown
40kg: 10x
47kg: 10x
67kg: 10x
77kg: 8x, 8x, 8x
87kg: 5x, 5x, 5x
(Heel rustig negatief)

Seated dual d-handle pushdown
28,5kg: 15x, 9x, 6x
Dropset: 21kg: 8x, 15kg: 10x
(Zo goed onderin lat te voelen dat het neigde naar kramp)

Lat stretch pulldown L+R
31,5kg: 7x, 7x + L 7x

High to low row (dual handle)
59,5kg: 15x, 10x, 7x

Ez bar pullover
17kg: 12x, 12x
(Tucked)

Snatch grip hyper extension
60kg: 10x
80kg: 10x
90kg: 8x, 6x

Low rear delt cable flye
6,25kg: 11x, 11x, 8x
Dropset 3,75kg: 5x, 1,25kg: 20x

Edit: vanmorgen nog ab wheel rollouts gedaan. Die gingen echt erg goed na de eerste set, omdat ik m''n vorm verder heb verbeterd. Daarnaast de reverse planks to supported compression gedaan. Dit is ook een blijvertje.

Partial wheel rollout: 10x, 15x, 15x, 9x
Reverse plank to supported compression: 10x, 10x

Vreemd genoeg heb ik ook nog spierpijn van legday B, en dan vooral vooral bovenin m'n hamstrings en in m'n adductoren. Zo gek heb ik het niet gedaan in mijn beleving. Het zullen de nieuwe bewegingen zijn denk ik. Hopelijk ben ik morgen hersteld, want zondag is de sportschool dicht.

Toen ik klaar was met sporten was ik behoorlijk dizzy. Daarnaast had ik echt zin in vet, en op een andere manier dan normaal. Aangezien Ligandrol zo'n invloed kan hebben op het cholesterol heb ik nog even wat vette dingen gegeten en daarom komen m'n calorieën van vandaag wat hoger uit dan de bedoeling was. Toch heb ik aan het einde van de rit minder calorieën gehad dan m'n normale onderhoudsniveau.

Gewicht: 117,5kg, kcal: 3431
Ligandrol: 8mg
Extra stappen: 5837
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geen legs, en achteraf stond dat ook helemaal niet op de planning. Wat wel op de planning stond waren de schouders en armen. Het was een fijne training en het resultaat voelt heerlijk. Ik heb de spieren rustig aan opgewarmd en de schouders en borst weer lekker mobiel gemaakt. Ook voel ik m'n biceps heel anders als na een normale training, en op een hele fijne manier. Dit komt door het (langzame) excenstrische aspect van de pelican curl icm de rek. Na deze oefening ben ik mobieler terwijl ik sore ben en heb ik zelfs minder last van m'n onderarmen. Ik ben er echt fan van! Tot slot heb ik de triceps vandaag overgeslagen aangezien ik mezelf had verkeken op de tijd.

Side lying external rotation
6kg: 14x, 12x, 11x

Cable internal rotation
11,25kg: 15x, 15x,

Shoulder dislocations
Stok: 30x
1,25: 10x
2,5: 10x
3,75kg: 2x 6 reps

6 ways @ 4kg
6x, 6x, 6x, 5x (30 sec per rep)

Rear delt swings @ 6kg
Niet gedaan ivm spierpijn rear delts
——————————————————

Pelican curl: 5x, 5x, 5x
(10 sec excentrisch)

——————————————————
Superset
Unilateral biceps pulldown
28,5kg: 10x, 10x, 9x
(Viel zwaar na pelican curl)

Concentrated hammer curl L+R
10kg: 10x
12kg: 9x, 7x

Wat ik echt opmerkelijk vind is dat ik steeds spierpijn heb. Het geeft niet, maar toen ik aan de Ligandrol begon had ik het idee dat ik het minder zou gaan krijgen, en niet meer.

Gewicht: 117,5kg, kcal: 4705
Ligandrol: 8mg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: horn
Wat ga je doen als de sportschool dicht is en het een zonnige feestdag is? Naar een andere sportschool natuurlijk!:hahaha:Vandaag m'n Legs A gedraaid. Behalve dat ik inventief moest zijn was het behoorlijk druk. Daarom de deadlift overgeslagen, met als plan om deze morgen voorafgaand aan m'n Push B. De training ging wel aardig lekker, en de nummers weer omhoog. Het gaat vooral lekker met m'n kuiten!

Nadat ik gisteren carbs had geladen lag m'n gewicht vanmorgen direct een stukje hoger. Toch voelde het nog steeds als cutten. De ging de training een stuk beter en was ik minder snel duizelig. Vandaag denk ik dat ik even rond m'n normale onderhoud eet, want ik heb honger als een beer, en morgen weer verder cutten.

Superset
Nordic curl (3 - 5 reps)
7x, 6x, 5x
(Waarschijnlijk ga ik een verdere deload inlassen op de curls)

Elephant walk

——————————————————

Bulgarian split squat
Bodyweight L+R: 15x, 15x,
2x 12kg L+R: 15x, 15x,
(Volgende keer zwaarder)

——————————————————

Triset
Smith machine donkey calf raise
50kg: 20x,
60kg: 20x, 18x, 18x

Squat position calf raise
30x, 12x, 12x, 18x
(Laatste set voeten in een ietwat andere hoek)

Tib raise
10x, 8x, 9x, 9x

——————————————————

Hip adduction machine (Incl stretch)
59kg: 12x, 10x, 8x
(Andere sportschool/machine)

Reverse nordic
Negatief: 5x
Partials, excentrisch + concentrisch: 5x,
(De partials hakken er stevig in, die ga ik wel voelen denk ik)

Gewicht: 118,2kg, kcal: 4.114
Ligandrol: 8mg
Extra stappen: 10.661

Edit: besloten om toch meer te eten, was erg gammel.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag m'n Push B schema gedraaid. Hierin heb ik de rusttijden gestandaardiseerd, en ingekort waar ik dacht dat het handig was. Vandaar dat m'n prestaties hier en daar afwijken. De deadlift heb ik toch gelaten. Aanvankelijk bedacht ik mezelf dat ik 'm toch na de training wilde doen, maar eenmaal klaar had ik het er helemaal mee gehad en had ik honger.

Dumbbell bench press
Reps: 8 - 12, Rust: 1 min
30kg: 10x, 9x, 7x, 5x
(Minder rust genomen)

Overhead press
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
50kg: 5x
55kg: 5x, 4x
(Nu op kracht, blijft voorlopig zo)

Dip to dip plus
Reps: 5 - 8, rust: 3 min
Bodyweight @118kg: 5x, 5x, 5x
(Wow.. maar even gaan kijken voor een dipping belt)

Dumbbell bench press, links
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
30kg: 10x, 8x, 6x

Incline front to lateral swings, links
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
10kg: 10x, 10x, 10x
——————————————————
Superset
Rust: 1 minuut
Reverse grip triceps push up:
8x, 8x, 8x

Seated overhead cable triceps extension
16,25kg: 8x, 6x, 6x
(Niet aan rusttijden gehouden)
——————————————————
Superset, incline @45gr

Reps: 8 - 15, rust: 1 min
Seated upper chest cable flye
2x 8,75kg: 15x, 13x, 8x

Pronated dumbbell flye @2x 4kg
20x, 8x, 7x
(Niet aan rusttijden gehouden)
——————————————————
Triset: @2x 8kg

Shoulder dislocates
Stok: 20x
2,5kg: 10x

Dumbbell flye:
M’n 14x, 15x
(Tijdens eerste set wat eerder gestopt omdat het wat trok in m'n schouder. Veel dieper gegaan)

Dumbbell hex press:
8x, 6x

Was een lekkere training! Ik ga er alleen wel wat in snijden denk ik, en de incline flyes eruit halen. Met behulp van ashwagandha slaap ik inmiddels ook weer lekker en daarmee heb ik geen last meer van bijwerkingen van Ligandrol. M'n prikkelbaarheid is weg, m'n lichaamsgeur is weer behoorlijk normaal en ook m'n zin in seks is weer zoals het was. Zo lang de prestaties blijven komen zoals ze nu doen, bij de dips bijvoorbeeld, verander ik niets aan de hoeveelheid die ik neem.

Gewicht: 118,3kg, kcal: 3.476
Ligandrol: 8mg

Edit: Geen last van spierpijn van gisteren, ondanks dat m'n spieren tijdens de training flink aangedaan voelden.
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag een redelijke training gedraaid. Alsnog de deadlift gedaan, wat eigenlijk wel meeviel. Aangezien ik ze op zichzelf niet zo zwaar uitvoer kan ik 'm morgen wel weer doen volgens mij. Daarnaast m'n biceps alvast getraind, die eigenlijk morgen op de planning stonden, en de schouders die morgen ook op de planning stonden sla ik over omdat die toch soepel zijn en gevoelig omdat ze momenteel intensief getraind worden. Dan kan ik morgen de benen weer aanpakken!

Deadlift
Reps: 5, rust: 3 min
110kg: 5x, 5x, 5x,
(Techniek ging al veel beter, tva activeerde ik ook beter)

Incline Y-raise, 1 sec hold
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
2x 6kg: 12x
2x 4kg: 12x, 12x

Wide grip lat pulldown
Reps: 5 - 8, rust: 3 min
47 + 57kg: 10x
57kg + 2,5: 7x, 7x, 7x
Negatief: 87kg: 5x
Dropset: 47kg: 7x, 40kg: 6x, 33kg: 7x

Chest supported (machine) row
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
55kg: 8x, 8x,
65kg: 8x
70kg: 5x, 5x, 5x
(Snel concentrisch, hold, langzaam excentrisch + rek, volgende keer zwaarder)

Powell raise L+R
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
4kg: 11x, 14x, 13x
(Eerste set was opwarmen)

——————————————————

Triset
Pelican curl: 5x, 5x, 5x
(Verder weg gaan staan, wil nog niet helemaal)

Elephant walk
(Neus bijna tegen de knie gekregen)

Reverse plank to supported compression
8x, 8x, 8x

——————————————————

Superset (links extra)
Unilateral biceps pulldown
28,5kg: 15x
33,5kg: 8x, 10x <— nieuw gewicht

Concentrated hammer curl L+R
12kg: 9x,
10kg: 15x, 12x

——————————————————

Ab wheel rollout
15x, 12x, 7x


Vandaag een extra keer gegeten. Het idee aan eten deed me letterlijk het water in de mond lopen en morgen zijn de benen weer aan de beurt. Daarom redelijk wat calorieën vandaag.

Gewicht: 117,3kg, kcal: 5260
Ligandrol: 8mg
 
Vandaag kon ik de benen weer trainen, Legs B, en dat ging lekker! Meer eten is wel fijn voor de benentraining. Mogelijk zal ik m'n benen alleen wel wat minder frequent moeten trainen. Ik krijg wat last van m'n knieën. Vandaag wederom meer gegeten, en morgen ga ik weer verder met la(a)g(er) in calorieën zitten.

Deadlift
Reps: 3 - 5, rust 3 - 5 min
120kg: 5x, 5x, 5x
(Volgende keer toch 110)

Unilateral seated leg curl
Reps: 12 - 15, rust 1 min
25kg: 15x,
30kg: 15x, 15x

Seated calf raise
Reps ?, rust: 1 min
45kg: 40x, 30x, 38
(Rust en uitvoering niet consistent)

——————————————————

Superset
Smith machine donkey calf raise
Reps: 15 - 25, rust: 1 min
70kg: 22x, 12x, 11x

Tib raise:
12x, 12x, 9x

——————————————————

Smith machine hack squat, medium stance
Reps: 8 - 12, rust: 3 min
40kg: 10x, 10x,
50kg: 8x, 8x, 8x

Smith machine cyclist squat
Reps: 12 - 15, rust: kort
20kg: 25x, 10x, 11x
(Tot falen)

Unilateral leg extension
12 - 15 reps, 1 min rust
17,5kg: 13x, 18x, 18x, 20x

Gewicht: 118,3, kcal: 4237
Ligandrol: 8mg
 
Zeker niet forceren. Knieproblemen kan je wel missen.
 
Zeker niet forceren. Knieproblemen kan je wel missen.
Thnx.. daarin heb je gelijk denk ik. Wat dat betreft lijk ik op dit moment vatbaarder te zijn voor ontstekingen als normaal. M’n longen ontsteken (ook) wat. Mogelijk heeft dat iets met cortisol te maken. Ik ga maar even wat meer fietsen om de knieën soepel proberen te krijgen en houden
 
Thnx.. daarin heb je gelijk denk ik. Wat dat betreft lijk ik op dit moment vatbaarder te zijn voor ontstekingen als normaal. M’n longen ontsteken (ook) wat. Mogelijk heeft dat iets met cortisol te maken. Ik ga maar even wat meer fietsen om de knieën soepel proberen te krijgen en houden
Ik krijg meer last van ontstekingen als ik wat minder clean eet, zeker nu de jaartjes langzaam gaan tellen lijkt dat erger te worden. Zag dat je iets meer hebt gegeten dan normaal, misschien kan dat ook een rol spelen?
 
Ik krijg meer last van ontstekingen als ik wat minder clean eet, zeker nu de jaartjes langzaam gaan tellen lijkt dat erger te worden. Zag dat je iets meer hebt gegeten dan normaal, misschien kan dat ook een rol spelen?
Nice.. goed input! Ik was erg bezig met proberen te voldoen aan de inname van de koolhydraten, vetten en eiwitten in mijn nieuwe voedingspatroon. Dat, samen met dat mijn ontlasting nu echt idioot beperkt en compact is, ben ik de groente eerlijk gezegd behoorlijk uit het oog verloren. Daar ga ik per direct weer verandering in brengen. Blaat het niet, dan schaapt het niet.
 
Vanmorgen vroeg even een vluggertje:

Dead bench press
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
90kg: 10x
100kg: 6x, 5x, 4x
(Meer opwarmsets gedaan en sneller achter elkaar, wat ik samen met het tijdstip merkte @ 100kg)

Incline (30gr) Smith machine reverse grip bench
Reps: 8 - 12, rust: 1 min
40kg: 10x, 6x, 5x
(Korter pauze)

Dumbbell JM press gaat eruit helaas, blijft links een knak voelen bij de uitvoering

Negative dumbbell skullcrusher to presses L+R @ 18kg
Reps: 3 - 5, rust: 3 min
Set 1: Concentrisch: 3x, negatief 4x
Set 2: Concentrisch: 3x, negatief 4x
Set 3 L+R @ 22kg: 4x
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven