MuscleMeat

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Das jammer. Maar het komt mss later wel. Top dat je zo een weloverwogen beslissing neemt. Onze 2 zijn adopties. De bully moest weg omdat de operatie aan zijn poten te duur was.
Ridgeback is een prachtig beest. Ken er zo vd hondenschool. Stevig karakter ook.
Poeh, dat zal geen gemakkelijke keuze zijn geweest. Ik heb besloten dat m'n (heel erg uitgebreide) platencollectie ga verkopen om daarvoor weer een hond te kunnen nemen. Het komt dus sowieso.

• Love
Waarderingen: horn
Wanneer ik hoop op spierpijn komt het er doorgaans niet van.
Nu zag ik het niet aankomen, maar heb ik nog steeds last van m'n borst!
De OHP toch verhoogd omdat 'ie deze keer gewoon netjes ging.
Daarnaast ging de Klokov ook beter, dus het gaat lekker.
Tot slot een andere rear delt cable fly gedaan, en die voelt veel beter.

Overhead press
40kg: 5x
50kg: 5x
52,5kg: 5x
55kg: 5x

Klokov press
47,5kg: 3x, 5x, 5x, 5x,
(Eerste set (te) snel na OHP)

Seated wide grip high (rear delt) row
@33kg: 20x
@40kg: 15x
@46kg: 12x
@56kg: 8x
(Wat gezocht naar een hogere belasting, maar niet erg scherp geweest op de uitvoering en geëindigd met teveel biceps)

Kneeling high to low rear delt cable flye
@6,25kg: 20x, 20x, 14x

Incl. BW tricep extension
8x, 7x, 5x, 4x

Edit: n.a.v. dat m'n OHP's zo lekker gaan heb ik besloten m'n rear delts ook wat fanatieker te gaan trainen op benchdag. Ik train ze in de warming up, maar te licht in verhouding tot de rest naar mijn smaak.

Poeh, dat zal geen gemakkelijke keuze zijn geweest. Ik heb besloten dat m'n (heel erg uitgebreide) platencollectie ga verkopen om daarvoor weer een hond te kunnen nemen. Het komt dus sowieso.
Goh, de vorige eigenares had er sowieso niet aan mogen beginnen. De hond kreeg macdonaldsoverschotten (haar werk) omdat brokken te duur waren. Dus ja, de operatie van in totaal (beide poten, voor- en nazorg, operatie, medicatie,...) pakweg 5000 euro ging ze niet doen. T was adoptie of spuitje. Is nu 3 jaar bij ons... nog geen seconde spijt gehad van dat geld. Creme van een dier.

Je kan er ook wat facepulls ingooien voor rear delts?

Je kan er ook wat facepulls ingooien voor rear delts?
Als opwarming voor de bench doe ik onder andere een TRX facepull, gevolgd door een exorotatie voor het rotatorenmanchet en een "ohp" voor de lower traps. Wat dat betreft heb ik een facepull, maar de rear delts hebben het hiermee lang niet zo zwaar als de rest. Mogelijk komt dit doordat de hoek waarin ik begin hiervoor niet erg geschikt. Misschien kan ik deze of een andere oefening, wel super/trisetten met extra, banded acepulls. Ik ga er even mee aan het experimenteren.

• Like
Nog een zware training was me vandaag teveel, dus ik heb de lats alleen even gedaan.

Seated row
@40kg: 8x, 6x, 5x, 5x
(Niet geschikt als eerste oefening voor mij, blijkt)

Lat(blaster) pulldown
40kg, 57kg & 67kg: 10x
77kg: 5x
87kg: 5x, 5x, 4x
(Langzaam excentrisch)

Incl lat stretch pulldown
@23,75kg: 10x, 12x, 8x
(Eerste set links connectie zoeken)

1000019283.jpg

Daarnaast een nieuwe bijzettafel gescoord die ik kan lenen om te wandelen. Vanavond 12.500 stappen gezet en m'n glute med is is kapot. Het zal denk ik nooit normaal gaan bij mij.

Laatst bewerkt:
Nog een zwarte training was me vandaag teveel, dus ik heb de lats alleen even gedaan.

Seated row
@40kg: 8x, 6x, 5x, 5x
(Niet geschikt als eerste oefening voor mij, blijkt)

Lat(blaster) pulldown
40kg, 57kg & 67kg: 10x
87kg: 5x, 5x, 4x
(Langzaam excentrisch)

Incl lat stretch pulldown
@23,75kg: 10x, 12x, 8x
(Eerste set links connectie zoeken)

1000019283.jpg

Daarnaast een nieuwe bijzettafel gescoord die ik kan lenen om te wandelen, en vanavond 12.500 stappen gezet, en m'n glute med is is kapot. Het zal denk ik nooit normaal gaan bij mij.
Maar je gaat wel! :thumb:

Eerlijk gezegd verwachtte ik dat een sumo dl 'm niet zou worden i.v.m m'n glute med gisteren.
Bij het wakker worden voelen echter vooral m'n glute maximus en heupflexoren opgerekt.
De glute med en tva hebben behoorlijk goed werk geleverd in het stabiliseren van de heupen.
Behoorlijk, omdat m'n bekken me soms nog iets teveel naar voren kantelde tijdens het wandelen.

Hiermee is mijn plan voorlopig veranderd, en ga ik de sumo dl op kracht trainen.
Daarnaast ga ik weer hollow body holds doen, waarschijnlijk in de warming up.
Tot slot ga ik m'n best doen om de komende tijd vaker te wandelen.

Edit: i.p.v. de hollow body hold ga ik weer aan de slag met de ab wheel rollout.

Laatst bewerkt:
Zoals voorgenomen heb ik de sumo op kracht gepakt.
De vorm was goed en de quad en glute med werkten perfect samen.
De laatste rep was vaak heerlijk grinden, en de spieren voelen werken.
Ik kijk ernaar uit om de sumo nu echt op te gaan bouwen.

Sumo DL
@100kg: 5x, 5x, 5x, 4x, 5x
(Er even helemaal uit tijdens vierde set)

Bird dog banded ktb row L+R
@12kg: 20x, 20x, 20x

Side plank clam shell L+R:
10x, 10x, 10x

Hip drop leg raise
8x, 8x, 7x

Wenning planche
25x, 25x
(Met squeeze)

De glute med stond flink strak, en lopen was gevoelig later op de dag.
Hoewel ik twijfelde heb ik besloten een wandeling te maken.
Dat lijkt een goed beslissing te zijn geweest.

Zoals voorgenomen heb ik de sumo op kracht gepakt.
De vorm was goed en de quad en glute med werkten perfect samen.
De laatste rep was vaak heerlijk grinden, en de spieren voelen werken.
Ik kijk ernaar uit om de sumo nu echt op te gaan bouwen.

Sumo DL
@100kg: 5x, 5x, 5x, 4x, 5x
(Er even helemaal uit tijdens vierde set)

Bird dog banded ktb row L+R
@12kg: 20x, 20x, 20x

Side plank clam shell L+R:
10x, 10x, 10x

Hip drop leg raise
8x, 8x, 7x

Wenning planche
25x, 25x
(Met squeeze)

De glute med stond flink strak, en lopen was gevoelig later op de dag.
Hoewel ik twijfelde heb ik besloten een wandeling te maken.
Dat lijkt een goed beslissing te zijn geweest.
Vrijwel altijd is bewegen met weinig impact een goed idee. :thumb:

Gezien het benchdag was heb ik extra rear delt flyes uitgevoerd.
Dat was zoeken naar het juiste gewicht, zo aan het begin.
Ik ga nog even laten bezinken wat ik hiervan vind, en ermee doe.
Mogelijk ga ik gewoon reppen.

De bench vandaag weer reverse grip uitgevoerd.
Deze uitvoering loopt behoorlijk achter op de conventionele.
De vorm zit er weer in en de komende tijd wil ik ze meer gelijk trekken.

Op de incline bench heb ik het gewicht verhoogd.
Ook dat was even zoeken, maar het ging wel lekker.

Met de (zo langzaam mogelijke) tricep extension begon ik te zwaar.
Nadat ik te vroeg faalde besloten om er een dropset van te maken.
Waarschijnlijk laat ik de triceps de komende tijd even bekomen.

Kneeling high to low rear delt cable flye L+R
@6,25kg: 20x
@6,875kg: 20x
@8,75kg: 20x
@10kg: 20x

RG Bench
70kg: 10x, 7x, 7x, 7x, 7x

Incl cl gr bench
@50kg: 8x
@60kg: 8x
@70kg: 6x
@75kg: 5x, 5x, 5x

Incl. BW tricep extension
8x (gestopt, ellenbogen waren erg gevoelig)

Slow tricep cable rope extension
1,5x @13,75kg, 1x @11,25kg, 2x@8,75kg

Laatst bewerkt:
Nadat ik twee dagen geleden all in ben gegaan op de sumo, was vandaag weer gaan te kort dag.
In principe waren m'n spieren wel hersteld, behalve m'n glute med. Die was echt heel erg gevoelig.
Daarom ben ik overgeschakeld op de gewone deadlift, welke ik weer rustig wil gaan oppakken.
Ik wil graag dat er ook weer wat (meer) aandacht uitgaat naar m'n traps, TVA en onderrug.

Hiernaast ben ik weer met de ab wheel rollout gestart.. auw! Dat was een goed plan.
De komende tijd wil ik deze oefening gaan overloaden, totdat ik 'm helemaal kan vanaf de knieën..

Ab wheel rollout
5x, 5x, 5x
(Vooraf thuis gedaan, tussen de bedrijven door)

Pull up, neg:
111kg: 5x
121kg: 5x, 4x
(Vooraf thuis gedaan, tussen de bedrijven door)

Sumo DL
@90kg: 5x, 5x
(Glute med pijnlijk; gestopt)

Conv. DL
@90kg: 5x, 5x, 5x, 5x,
@100kg: 5x
@110kg: 5x, 5x
(Gewicht gaat makkelijk omhoog, en vorm begint te komen)

Lat(blaster) pulldown
87kg: 5x
97kg: 3x
87kg: 5x, 5x
(Langzaam excentrisch)

Gezien het steeds takkeweer is, gisteren en vandaag niet gewandeld. Morgen hopelijk weer.
Waarschijnlijk ga ik vanaf vrijdag even de/reloaden.

Laatst bewerkt:
Afgelopen nacht bijzonder slecht geslapen, en vandaag erg weinig energie.
M'n motivatie was bagger, en qua sets en reps heb ik gedaan waar ik maar zin in had.
Besloten om de training van vandaag m'n laatste training voor de reload te maken.

Iets waar ik ook zin in was om de chaos bench eens te proberen, als opwarming.
Voelt goed moet ik toegeven, en de normale bench voelt daarna ontzettend stabiel.

Chaos bench
@50kg: 10x, 15x, 10x

Bench
90kg: 5x
95kg: 3x
100kg: 1x
105kg: 1x
95kg: 3x, 3x, 3x

Overhead press
50kg: 5x
55kg: 4x

Klokov press
45kg: 4x, 5x

Seated wide grip high (rear delt) row
@40kg: 15x
@46kg: 12x, 12x, 12x, 12x

De komende week à anderhalf ga ik even op een lage intensiteit trainen.
Afgelopen tijd heb ik de bench goed geleerd, en de sumo deadlift. Dat is een mooie winst.
De uitvoering van overhead press wisselt nog wat, maar dat komt wel. De basis is er.
Daarnaast hebben m'n triceps merkbaar meer uithoudingsvermogen gekregen.
Ook als ik de reps zwaar vind worden kan ik door grinden, waar ik anders stil was gevallen.
Tot slot is m'n glute med in het dagelijks leven aanwezig.

Na m'n reload wil ik m'n bench en sumo op een normalere intensiteit gaan trainen, en opbouwen.
Zo wil ik eens gaan waveloaden op veelgebruikte percentages van 1rm, in plaats van zo te pieken.
Dat zal wel wennen worden, voor zover ik mezelf er momenteel prettig bij zal voelen.
Laat ik het zo zeggen; even "knallen" is momenteel wel een uitlaatklep, en helpt me beter slapen.

Tevens heb ik wat filmpjes van de conventionele deadlift bekeken, en heb ik qua techniek nog wat te leren.
Die oefening wil ik met relatief veel herhalingen, op techniek, gaan oefenen.
Hierbij zal er ook meer aandacht uit gaan naar accessoireoefeningen die daarbij passen zoals voor de core.
Het doel van de ab wheel rollout blijft dus staan.

Wat is chaos bench?

• Like
De gewichten (of een deel ervan) hangen aan bands voor extra instabiliteit.
In mijn geval, en de meeste andere gevallen, klopt dit inderdaad.
Volgens valt een flexibele barbell, zoals de Bandbell, met kettingen ook een chaos bench.

Wat is veel? Over het algemeen in de DL niet de beste oefeningen voor veel herhalingen.
Bedankt voor het meedenken.
Ik ben het met je eens, maar oefening baart kunst en daarvoor heb ik herhalingen nodig.
Mogelijk begin ik met minder reps, maar momenteel denk ik aan 8x8 of evt. 6x6.

• Like
Meer dan meedenken en hardop mijmeren is het niet.
Ik ben het met je eens, maar oefening baart kunst en daarvoor heb ik herhalingen nodig.
Mogelijk begin ik met minder reps, maar momenteel denk ik aan 8x8 of evt. 6x6.
Je hebt veel correcte herhalingen nodig, anders leer je geen form en al helemaal geen goede form. Dan moet het gewicht ook niet te laag zijn, dan mis je feed back.

Het punt met de DL is vaak dat het vaak veel energie kost, maar er zijn best wel wat programma's die een DL als primaire of secundaire oefening gebruiken voor sets van (max.) 10. Denk aan 531, Juggernaut, GZCL enz.

Ik dacht dat je met veel reps meer dan 10 reps per set bedoelde.

Gisteren te horen gekregen dat de moeder van mijn kinderen in hoger beroep het eenhoofdig gezag toegewezen heeft gekregen.
Daar was ik al bang voor toen ik de vrouwelijke rechters zag zitten, maar omdat haar verhaal in mijn beleving echt bizar is had ik wel hoop.
M'n advocaat en ik hebben elkaar letterlijk verbaasd aan zitten kijken bij sommige dingen.
Toch bijzonder hoe iemand die zelf nergens aan mee wil werken en van alles uit de duim zuigt het gezag kan krijgen.
Maar goed, daarvoor hebben ze hun redenen tussen alle lariekoek gevonden en ik kan dit stukje afsluiten.
Het kwam er in de praktijk toch al op neer dat ik omwille van de kinderen het beste ja en amen kon zeggen,
Wat dat betreft is de emancipatie nog ver te zoeken. Als man moet ik overal maar begrip voor tonen, maar andersom...

Afgelopen week heb ik steeds ontzettend honger en het voedsel wordt ook goed verteerd.
Daarom ben ik meer gaan eten, en heb ik vooral de hoeveelheid eiwitten opgeschroefd.
Wat het precieze effect zal zijn weet ik niet, maar ik zal vast zwaarder worden.
Eerlijk gezegd voel ik de spieren nadat ik gestopt ben langer dan ik had verwacht.
Na de kerst wil ik het trainen denk ik weer rustig aan oppakken.

M'n slaap was k*t na het nieuws van gisteren en dat zal de komende nachten nog wel vaker zo zijn verwacht ik.
Wel heb ik gisteren 4000 stappen gezet en vandaag 8500, waarbij ik weer bewust bezig ben geweest met de manier waarop ik loop.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven