Fitness Seller

Trainingslog Hans_i

Eerlijk gezegd denk ik dat dit komt doordat je niet consequent genoeg bent met voeding en training. Nu eet je bijv weer rond onderhoud, enkele weken terug ging je nog voor een vp van 10 procent. Je had er natuurlijk allang twee keer kunnen zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Van zoiets leer je ook weer. Kan je alleen maar beter van worden. En chill, een trainingsmaatje!

Een ex defensie medewerker. Behoorlijk aan de "grote" kant. Maar als hij ook het niveau qua kennis van trainen vertegenwoordigd dan zie ik het somber in voor defensie. Binnen 5 minuten al een hoop bro science te horen gekregen.

Aan de andere kant hij traint wel t*ring hard. Ik ben meer een denker ipv hard trainen haha

Een ex defensie medewerker. Behoorlijk aan de "grote" kant. Maar als hij ook het niveau qua kennis van trainen vertegenwoordigd dan zie ik het somber in voor defensie. Binnen 5 minuten al een hoop bro science te horen gekregen.

Aan de andere kant hij traint wel t*ring hard. Ik ben meer een denker ipv hard trainen haha

Kunnen jullie wel van elkaar leren en aanvullen in elkaars zwakke punten :p

Oef...lastig om hem dan wat bij te schaven als hij wel gains maakt :p

Defensie is momenteel in de ban van crossfit....he hebt het dus zeker niet slecht getroffen!

• #1.046
Oef...lastig om hem dan wat bij te schaven als hij wel gains maakt :p

:scold:
Ik heb ook gans gemaakt, alleen zit er nog een klein laagje spek omheen :laugh:. Ik denk dat ik zo rond de 14% zit.
In eerste instantie gaat het me ook niet om een "killerbody". In ieder geval lekker bezig en fit zijn. Nou dat gaat prima.

Volgende week krijg ik te horen of ik een nieuwe opdracht mag doen bij mijn huidige opdrachtgever t/m Q1 2019. Als dat niet doorgaat heb ik per 1 juli heel veel tijd om te trainen. Dan ga ik weer 4 dagen in de week. Even afwachten.

Ik heb ook gans gemaakt, alleen zit er nog een klein laagje spek omheen :laugh:. Ik denk dat ik zo rond de 14% zit.
Het is ook erg bro om te denken dat je een six-pack moet hebben om sterk te zijn. :p
14% BF is aan de onderkant van wat ideaal is om op je sterkst te zijn (natty, gemiddeld gezien, genetische freaks buiten beschouwing gelaten ... en verdere disclaimers ... ;) ).

:scold:
In eerste instantie gaat het me ook niet om een "killerbody". In ieder geval lekker bezig en fit zijn. Nou dat gaat prima.

Volgende week krijg ik te horen of ik een nieuwe opdracht mag doen bij mijn huidige opdrachtgever t/m Q1 2019. Als dat niet doorgaat heb ik per 1 juli heel veel tijd om te trainen. Dan ga ik weer 4 dagen in de week. Even afwachten.

Zo bedoelde ik het niet :roflol: lastig om iemand uit te leggen dat zijn aanpak niet slim is terwijl hij er wel resultaat mee boekt.

Tja killerbody, je loopt in principe continue achter de feiten aan. Even doorknallen en je bent hiervan af zou ik zeggen. Als je weer gaat bulken zal dat van korte duur zijn omdat je snel op een te hoog bf zit. Dan krijg je weer een cut, die extreem traag verloopt, dan weer onderhoud...and so on. Als je hier vrede mee hebt, prima! Maar het is zo inefficiënt...

• #1.049
Zo bedoelde ik het niet :roflol: lastig om iemand uit te leggen dat zijn aanpak niet slim is terwijl hij er wel resultaat mee boekt.

Tja killerbody, je loopt in principe continue achter de feiten aan. Even doorknallen en je bent hiervan af zou ik zeggen. Als je weer gaat bulken zal dat van korte duur zijn omdat je snel op een te hoog bf zit. Dan krijg je weer een cut, die extreem traag verloopt, dan weer onderhoud...and so on. Als je hier vrede mee hebt, prima! Maar het is zo inefficiënt...

@Saik je hebt gewoon voor de volle 1000% gelijk! Ik heb gewoon geen zin en energie ervoor op dit moment. Ik kan er een heel verhaal omheen hangen, maar zo is het. Ik ben allang blij dat ik met mijn drukke bestaan nu nog 2 a 3 keer per week in de sportschool te vinden ben :).

• #1.050
Aangezien ik vandaag 36 kaarsjes mag uitblazen zal ik nog ff toelichten hoe het zit met mijn privé situatie. Toch niet geheel onbelangrijk en maakt wellicht een en ander iets duidelijker omtrent mijn cut avontuur en trainen etc... En is ook geen geheim, maar vond het toch een dingetje om hier neer te zetten op het grote boze internet :).

Een paar jaar geleden heb ik een dubbele burn out gehad (met depressies). Na een stuk of 4 psychologen bij een psychiater terecht gekomen die bij mij een stoornis heeft ontdekt. Ik pluk nu nog de vruchten van de burn outs. Ik heb bijvoorbeeld nog redelijk wat last van duizelingen en vermoeidheid. Na een drukke dag en/of dagen ben ik vaak een stuk duizeliger en vermoeid. De laatste cut ben ik van 19% naar 14% gegaan maar ik merkte op een gegeven moment dat ik weer in het "rode" terechtkwam en stressklachten kreeg. Toen was voor mij het moment om het cutten weer even te stoppen en weer rond onderhoud te eten. Na een paar dagen merkte ik gelijk al verbetering in mijn humeur en mijn lichamelijke klachten werden minder. Cutten heeft gewoonweg best veel impact op je lichaam, hormoonhuishouding etc.

Ik ben best wel op de goede weg qua herstel van de burn outs, maar het duurt ontzettend lang en de balans is soms moeilijk te houden. Helemaal met 2 kleine kinderen, dochtertje die het laatste half jaar slecht slaapt en het überhaupt zwanger raken ging niet "zomaar" even en heeft een enorme impact gehad op onze relatie en mijzelf. Daarnaast een drukke baan etc etc.

@Saik ik snap heel goed dat naar 10% gaan beter is voor de gainz later etc, maar het gaat gewoonweg soms niet meer. En om weer thuis te komen te zitten wil ik ten koste van heel veel verkomen.

Ik moet wel zeggen dat het de laatste maanden steeds beter gaat, maar het herstel duurt gewoon erg lang. Ik zou het graag anders zien, maar is gewoon niet anders.

Ik bedacht me vanochtend dat ik hier gewoon open over wil zijn en misschien wat meer begrip oplevert voor sommige keuzes die ik maak rondom trainen en voeding. Misschien dat anderen dit lezen en er iets aan hebben.

Nou toch nog een heel verhaal, maar is een kleine samenvatting van de laatste jaren :p.
Vragen, stel ze gewoon.

Chic van je dat je dit wilt delen. Maakt je keuzes en voortgang inderdaad een stuk meer begrijpbaar voor mij.
Je weet zelf goed waar je prioriteiten liggen en die moet je dan ook vol blijven houden.

En natuurlijk van harte gefeliciteerd :D

happy-birthday-meme-with.jpg

Laatst bewerkt:
Een burn-out en depressie zijn geen dingen waarmee valt te lachen. Dat duurt een hele tijd om van te herstellen.
Goed dat je besloten hebt om niet nog extra stress op je lichaam te zetten door "extreem" te willen vermageren. Dat is nu sowieso geen goed idee. (ik ben ervan overtuigd dat het überhaupt geen goed idee is als je sterk wil worden)

Gelukkige verjaardag!! En vergeet geen extra stuk van die taart te eten! :hb:

Begrijpelijke keuzes dan Hans. En laten we vooral niet vergeten dat een vetpercentage van +/- 15% echt geen schande is ;)

Gefeliciteerd en geniet van je verjaardag :)

Duidelijk verhaal. Een burn-out kan een behoorlijke impact op iemand hebben heb ik gemerkt. Het is inderdaad knap dat je blijft sporten en nog let op wat je doet. Herstel van lichaam en geest staat natuurlijk op de eerste plek! Tof van je om dit te delen :rolleyes:

• #1.055
Chic van je dat je dit wilt delen. Maakt je keuzes en voortgang inderdaad een stuk meer begrijpbaar voor mij.
Je weet zelf goed waar je prioriteiten liggen en die moet je dan ook vol blijven houden.

En natuurlijk van harte gefeliciteerd :D

happy-birthday-meme-with.jpg

Ik dacht bij mezelf, wat zou ik denken als iemand maar niet dat laatste stukje voor elkaar krijgt. Wel een beetje vreemd. Maar nu weten jullie waarom :).

Een burn-out en depressie zijn geen dingen waarmee valt te lachen. Dat duurt een hele tijd om van te herstellen.
Goed dat je besloten hebt om niet nog extra stress op je lichaam te zetten door "extreem" te willen vermageren. Dat is nu sowieso geen goed idee. (ik ben ervan overtuigd dat het überhaupt geen goed idee is als je sterk wil worden)

Gelukkige verjaardag!! En vergeet geen extra stuk van die taart te eten! :hb:

Ja het herstellen duurt inderdaad een hele tijd. Jaren in mijn geval, maar ik ben op de goede weg!

Begrijpelijke keuzes dan Hans. En laten we vooral niet vergeten dat een vetpercentage van +/- 15% echt geen schande is ;)

Gefeliciteerd en geniet van je verjaardag :)

Ja, ik vergeet ook niet dat ik 2,5 jaar geleden nog rond de 25% zat. Dus wat dat betreft ben ik meer dan tevreden. Mijn VP zit weer in de "gezondë" range.

Duidelijk verhaal. Een burn-out kan een behoorlijke impact op iemand hebben heb ik gemerkt. Het is inderdaad knap dat je blijft sporten en nog let op wat je doet. Herstel van lichaam en geest staat natuurlijk op de eerste plek! Tof van je om dit te delen :rolleyes:

Burnouts zijn motherfuckers!
Maar nu begrijp je waarschijnlijk beter waarom ik op een gegeven moment het ff niet meer trek. Het is echt heel bijzonder wat je lichaam gaat doen als je in het rode terecht komt. Ook wel weer iets moois.

Ik denk maar zo. Het kan alleen maar beter worden. Dit jaar nog focus op herstel en ik ben allang blij dat ik redelijk ok kan werken en weer prive leuke dingen kan doen.

En allemaal bedankt voor de verjaardag felicitaties!

• #1.056
Eerlijk gezegd denk ik dat dit komt doordat je niet consequent genoeg bent met voeding en training. Nu eet je bijv weer rond onderhoud, enkele weken terug ging je nog voor een vp van 10 procent. Je had er natuurlijk allang twee keer kunnen zijn.

Eens!

• #1.057
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x5xstang
WU: 1x5x40
WU: 1x5x60
5x5x75 --> +5kg

OH Press
5x5x35 --> +2,5kg laatste rep moeizaam

Deadlift
WU: 1x5x80
1x5x90 --> +5 kg

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x3xbw
Totaal: 11 -1 rep --> Moe

Zweten als een gek in die sportschool. Lekker getraind.

• #1.058
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
5x5x77,5--> +2,5kg redelijk soepel nog allemaal

Bench
WU: 1x3x40
5x5x52,5 --> +2,5kg

Barbell row
5x5x55 --> +2,5kg ging ook lekker

Push ups
3x5 +7,5kg --> +2,5kg

Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier eerder heb gedaan. Ik voel me een partij belabberd vandaag. Erg dizzy en naar in mijn hoofd.
Sinds vorige week woensdag erg druk geweest en toch te weinig rust gepakt. Nou die man met de hamer komt dan even flink binnen zeg maar. Aankomende dagen kan ik gelukkig weer wat rustiger aan doen.

Vanochtend wel gaan trainen voor de afleiding. Ik vind dit altijd een dilemma. Tijdens de training en erna voel ik me vaak stukken beter, maar het is toch wel extra stress op het lichaam.

Vanochtend wel gaan trainen voor de afleiding. Ik vind dit altijd een dilemma. Tijdens de training en erna voel ik me vaak stukken beter, maar het is toch wel extra stress op het lichaam.

Dit dilemma had ik ook toen ik Pfeiffer had... Een erg vervelende.
Als je dag te druk is en/of je (nacht)rust wordt korter zal ik skippen. Vooral een beetje van dag tot dag kijken of het je stress oo gaat leveren lijkt me slim.

• #1.060
Dit dilemma had ik ook toen ik Pfeiffer had... Een erg vervelende.
Als je dag te druk is en/of je (nacht)rust wordt korter zal ik skippen. Vooral een beetje van dag tot dag kijken of het je stress oo gaat leveren lijkt me slim.

De dagen dat ik veel moet reizen train ik sowieso niet. En daarnaast nu minimaal 2 rustdagen tussen de trainingen.
Het afgelopen jaar is mijn nachtrust nou ook niet je van het geweest met die kleine dondersteen... Niet echt lang eruit moeten, maar soms wel 10 keer wakker in de nacht.

Pfeiffer is ook een klote ding. Heb je er veel last van gehad en veel trainingen geskipt?

Terug
Naar boven