MuscleMeat

Trainingslog Hans_i

De dagen dat ik veel moet reizen train ik sowieso niet. En daarnaast nu minimaal 2 rustdagen tussen de trainingen.
Het afgelopen jaar is mijn nachtrust nou ook niet je van het geweest met die kleine dondersteen... Niet echt lang eruit moeten, maar soms wel 10 keer wakker in de nacht.

Pfeiffer is ook een klote ding. Heb je er veel last van gehad en veel trainingen geskipt?

Zal vast niet meevallen wat rust betreft met ook nog kids erbij inderdaad. En dan eentje die nog zo jong is en de geboorte erbij natuurlijk. Slaap is soms echt underrated door mensen, het is echt enorm van belang.
Verstandig om op reisdagen niet te trainen met je hele verhaal eromheen.

Ja veel last van gehad. Half jaar studievertraging opgelopen.
Artsen konden me weinig duidelijkheid geven maar denken dat het zo is gegaan: op m'n net 11e Pfeiffer gekregen - daardoor Hashimoto - op m'n 18e Pfeiffer gekregen. Blijft nog steeds onduidelijk over een tweede infectie, EBV-virus was die laatste keer wel actief.
Afijn, het was inderdaad vervelend. Ik ging wel naar de sportschool als m'n lichaam daartoe in staat was. Ik had dus geen school op dat moment & maakte me energie op aan de dingen waar ik plezier uit haalde. De ene dag was dat met m'n vriend afspreken, de andere dag sporten. Dat heeft mij positief geholpen bij m'n gemoedstoestand, waardoor ik wbt dat gedeelte wel lekker in m'n vel zat. Kon ik dan een keer niet had ik daar vrede mee.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.062
Zal vast niet meevallen wat rust betreft met ook nog kids erbij inderdaad. En dan eentje die nog zo jong is en de geboorte erbij natuurlijk. Slaap is soms echt underrated door mensen, het is echt enorm van belang.
Verstandig om op reisdagen niet te trainen met je hele verhaal eromheen.

Ja veel last van gehad. Half jaar studievertraging opgelopen.
Artsen konden me weinig duidelijkheid geven maar denken dat het zo is gegaan: op m'n net 11e Pfeiffer gekregen - daardoor Hashimoto - op m'n 18e Pfeiffer gekregen. Blijft nog steeds onduidelijk over een tweede infectie, EBV-virus was die laatste keer wel actief.
Afijn, het was inderdaad vervelend. Ik ging wel naar de sportschool als m'n lichaam daartoe in staat was. Ik had dus geen school op dat moment & maakte me energie op aan de dingen waar ik plezier uit haalde. De ene dag was dat met m'n vriend afspreken, de andere dag sporten. Dat heeft mij positief geholpen bij m'n gemoedstoestand, waardoor ik wbt dat gedeelte wel lekker in m'n vel zat. Kon ik dan een keer niet had ik daar vrede mee.

Verstandig aangepakt lijkt mij. Ik vind het nog steeds erg moeilijk om de balans te vinden. Een jaar geleden was ik er slechter aan toe dan nu, maar ik wil gewoon dat ik weer alles voor de 100% kan doen :mad:. Lastig allemaal.

Verstandig aangepakt lijkt mij. Ik vind het nog steeds erg moeilijk om de balans te vinden. Een jaar geleden was ik er slechter aan toe dan nu, maar ik wil gewoon dat ik weer alles voor de 100% kan doen :mad:. Lastig allemaal.

Vrede krijgen met dat niet alles voor de volledige 100% lukt, zoals het voorheen wel ging, is lastig. Dat kost ook echt tijd. Keer het vooral om en haal de tevredenheid en vreugde uit de dingen die nu allemaal wel lukken.

Aangezien ik vandaag 36 kaarsjes mag uitblazen zal ik nog ff toelichten hoe het zit met mijn privé situatie. Toch niet geheel onbelangrijk en maakt wellicht een en ander iets duidelijker omtrent mijn cut avontuur en trainen etc... En is ook geen geheim, maar vond het toch een dingetje om hier neer te zetten op het grote boze internet :).

Een paar jaar geleden heb ik een dubbele burn out gehad (met depressies). Na een stuk of 4 psychologen bij een psychiater terecht gekomen die bij mij een stoornis heeft ontdekt. Ik pluk nu nog de vruchten van de burn outs. Ik heb bijvoorbeeld nog redelijk wat last van duizelingen en vermoeidheid. Na een drukke dag en/of dagen ben ik vaak een stuk duizeliger en vermoeid. De laatste cut ben ik van 19% naar 14% gegaan maar ik merkte op een gegeven moment dat ik weer in het "rode" terechtkwam en stressklachten kreeg. Toen was voor mij het moment om het cutten weer even te stoppen en weer rond onderhoud te eten. Na een paar dagen merkte ik gelijk al verbetering in mijn humeur en mijn lichamelijke klachten werden minder. Cutten heeft gewoonweg best veel impact op je lichaam, hormoonhuishouding etc.

Ik ben best wel op de goede weg qua herstel van de burn outs, maar het duurt ontzettend lang en de balans is soms moeilijk te houden. Helemaal met 2 kleine kinderen, dochtertje die het laatste half jaar slecht slaapt en het überhaupt zwanger raken ging niet "zomaar" even en heeft een enorme impact gehad op onze relatie en mijzelf. Daarnaast een drukke baan etc etc.

@Saik ik snap heel goed dat naar 10% gaan beter is voor de gainz later etc, maar het gaat gewoonweg soms niet meer. En om weer thuis te komen te zitten wil ik ten koste van heel veel verkomen.

Ik moet wel zeggen dat het de laatste maanden steeds beter gaat, maar het herstel duurt gewoon erg lang. Ik zou het graag anders zien, maar is gewoon niet anders.

Ik bedacht me vanochtend dat ik hier gewoon open over wil zijn en misschien wat meer begrip oplevert voor sommige keuzes die ik maak rondom trainen en voeding. Misschien dat anderen dit lezen en er iets aan hebben.

Nou toch nog een heel verhaal, maar is een kleine samenvatting van de laatste jaren :p.
Vragen, stel ze gewoon.
Ik voel je... Het is voor mij momenteel eigenlijk ook continu ''to much'' Probeer ik een paar kg te verliezen, en eet ik iets minder ben ik direct weer overbelast en loop ik weer één of ander virus op... Of een voedselvergiftiging of... Ik train de laatste tijd steeds met minder regelmaat helaas :( Vorige week ook door de rug gegaan... De laatste tijd lijk ik alles wel op te lopen... Ik laat het hele ''gains'' verhaal maar even varen en ben nu blij dat ik zo nu en dan nog wat train om iets bij te houden.... Soms is het die wandeling naar de supermarkt van 3 minuten die al het verschil tussen een week ziek in bed of niet maakt... Gelukkig voel ik het inmiddels ook vrij goed ''aankomen''

Probeer te genieten van je trainingen en niet te sterk vasthouden aan resultaat. Trainen met de gedachte dat je in ieder geval gaat en je niet volledig laat gaan, ook op het gebied van voeding. Jezelf zeker niet te kort gaan doen en genieten van de kleine dingen in het leven, dit geeft wellicht enigzins wat rust. Elke dag is een dag dichterbij!

• #1.066
Vrede krijgen met dat niet alles voor de volledige 100% lukt, zoals het voorheen wel ging, is lastig. Dat kost ook echt tijd. Keer het vooral om en haal de tevredenheid en vreugde uit de dingen die nu allemaal wel lukken.

Dat probeer ik ook zeker, maar soms erg lastig. Maar langzaamaan gaat het steeds ietsje beter.

Ik voel je... Het is voor mij momenteel eigenlijk ook continu ''to much'' Probeer ik een paar kg te verliezen, en eet ik iets minder ben ik direct weer overbelast en loop ik weer één of ander virus op... Of een voedselvergiftiging of... Ik train de laatste tijd steeds met minder regelmaat helaas :( Vorige week ook door de rug gegaan... De laatste tijd lijk ik alles wel op te lopen... Ik laat het hele ''gains'' verhaal maar even varen en ben nu blij dat ik zo nu en dan nog wat train om iets bij te houden.... Soms is het die wandeling naar de supermarkt van 3 minuten die al het verschil tussen een week ziek in bed of niet maakt... Gelukkig voel ik het inmiddels ook vrij goed ''aankomen''

Waarom is het bij jou snel " to much"? Klinkt wel heftig ook.

Probeer te genieten van je trainingen en niet te sterk vasthouden aan resultaat. Trainen met de gedachte dat je in ieder geval gaat en je niet volledig laat gaan, ook op het gebied van voeding. Jezelf zeker niet te kort gaan doen en genieten van de kleine dingen in het leven, dit geeft wellicht enigzins wat rust. Elke dag is een dag dichterbij!

Mooie woorden!
Vandaag ging alweer een stuk beter. Even weer een paar dagen wat "extra" rust pakken.

Dat probeer ik ook zeker, maar soms erg lastig. Maar langzaamaan gaat het steeds ietsje beter.

Waarom is het bij jou snel " to much"? Klinkt wel heftig ook.

Mooie woorden!
Vandaag ging alweer een stuk beter. Even weer een paar dagen wat "extra" rust pakken.
Waarom het precies is weet ik niet zo direct te achterhalen. Wellicht ook overspannen achtig, maar ik durf het nog niet met absolute zekerheid te zeggen. Krachttraining is eigenlijk ook wel een fysiek zwaar belastend iets imo..

• #1.068
Waarom het precies is weet ik niet zo direct te achterhalen. Wellicht ook overspannen achtig, maar ik durf het nog niet met absolute zekerheid te zeggen. Krachttraining is eigenlijk ook wel een fysiek zwaar belastend iets imo..

Sterkte ermee!

• #1.069
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x5xstang
WU: 1x5x40
WU: 1x3x60
WU: 1x3x70
5x5x80 --> +2,5kg

OH Press
3x5x37,5 --> +2,5kg
1x3x37,5 --> 5 min rust zegt de app
1x5x37,5kg --> blijkt die 5 rust wel te werken...

Deadlift
WU: 1x5x60
WU: 1x5x80
1x5x95 --> +5 kg easy nog

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x2xbw
Totaal: 12 +1 rep

t*ring druk met werk. Laatste weken voor de deadline dus, zoals altijd, gekkenwerk.
Mijn vrouw is een weekje voor het werk weg dus ook met de kids alleen. Gisteren dagje vrij genomen en het is avondvierdaagse. Gisterenavond 1 avond gedaan. Leuk voor de kindjes.

Vanochtend ff lekker getraind. Ik merk dat ik beter in mijn vel zit. Wel erg druk, maar balans goed aanwezig.

• #1.073
Afgelopen week was de vrouw weg met het werk en ik zit in de afrondende fase van een project (dus druk). Ik heb afgelopen dinsdag voor het laatst getraind. Ik wilde donderdag nog gaan, maar had maar een paar uur geslapen omdat mijn jongste het leuk vond om me wakker te houden. Ik vond het knap van mezelf aangezien het wel gaan tov gezond verstand het vaak wint. Morgen weer ff als er geen escalaties op het werk oppoppen.

• #1.075
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x3x72,5kg
5x5x82,5--> +2,5kg begint langzaamaan wat lastiger te worden. Beetje aan het wiebelen onderin.

Bench
WU: 1x3x40
5x5x55 --> +2,5kg

Barbell row
5x5x57,5 --> godskelere wat een slechte uitvoering :eek::mad:

Push ups
3x5 +10kg --> +2,5kg

Lekker even tussendoor training. Voelde goed en beetje dom lullen.

in btw! lekkere training hoor.

• #1.078
Training vandaag:

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x3x72,5
5x5x85 --> +2,5kg laatste set 3 min rust ipv 90sec

OH Press
2x5x37,5
1x3x37,5
1x5x37,5
1x3x37,5

Deadlift
WU: 1x5x60
WU: 1x5x80
WU: 1x5x90
1x5x100 --> + 5kg

Chin up
1x4xbw
1x4xbw
1x4xbw
Totaal: 12 reps

De squat wordt nu wel wat lastiger. Ik merk dat ik met mijn gewicht naar voren schuif als ik onderin omhoog ga. Daardoor mijn linkerknie ook wat gevoelig geworden. OH press ging kut vandaag. Maar wel 2 keer getraind deze week!

Hoe bedoel je precies dat van je squat met het naar voren schuiven?

• #1.080
Hoe bedoel je precies dat van je squat met het naar voren schuiven?

Als ik op de bodem van de squat zit, net onder parallel en dan weer omhoog ga. Dan voel ik mijn rug/bar naar voren shiften. Dan volgt de bar geen recht pad omhoog. Net alsof ik voorover val zeg maar... Duidelijk?

Terug
Naar boven