MuscleMeat

Trainingslog Hans_i

Bezoekers in dit topic

STRONGLIFTS!!!

Squat Low bar
WU: 1x5xstang
WU: 1x5xstang
WU: 1x5x40
WU: 1x3x60
WU: 1x3x70
4x5x85 --> +2.5kg
1x4x85

OH Press
WU: 1x5xstang
WU: 1x5xstang
5x5x35 --> +2.5kg

Deadlift
WU: 1x5x60
WU: 1x5x80
1x5x100 --> +5kg

Chin up
3x4xBW

Mijn broertje is sinds vorige week ook lid van de sportschool. Hij wilde vanochtend wel even samen sporten. Dat heeft hij geweten :p.
Wel handig met zijn tweeën, kon hij mij mooi weer eens filmen.

Kon ik beter niet doen want de uitvoering van de deadlift kan wel een stukje beter. Iemand tips?
Als ik in start positie zit, dan is mijn rug redelijk recht. Maar als ik dan de oefening start dan gaat mijn rug bollen en daarna gaat pas het gewicht vd grond :mad:. Godver. Als ik nu het filmpje bekijk lijkt het wel alsof mijn heupen eerst iets omhoog gaan.
 
Overig zagen de presses er wel best goed uit. Squat redelijk, net niet parallel.
 
Heeft wel lekker gewerkt dat je broertje mee was want ik zie een hoop plusjes :)

Trek je wel goed de slack uit de bar?
Even no joke, maar doe gewoon een hoodie op en plaats een filmpje. Dat is zoveel makkelijk feedback geven.
 
Heeft wel lekker gewerkt dat je broertje mee was want ik zie een hoop plusjes :)

Trek je wel goed de slack uit de bar?
Even no joke, maar doe gewoon een hoodie op en plaats een filmpje. Dat is zoveel makkelijk feedback geven.

Ik ga erover nadenken...
 
Vandaag een dagje thuiswerken en daardoor even tijd om even te sporten. Ik heb er een cardio/techniek uurtje van gemaakt. Ik was echt ontevreden over mijn techniek op de deadlift afgelopen zaterdag. En ik merk dat ik de dag na een (zware) training ik erg veel last van duizeligheid heb.

Vandaag:
25min cross trainer niveau 10

Squat:
1x5xstang
3x5x40
1x5x60 Zag er goed uit. Meer mijn borst naar voren geduwd waardoor mijn rug mooier in een neutral positie bleef.

Deadlift - gefilmd
Een stuk of 10 keer met 60kg totaal. Zoals ProudPizza al aangaf veel meer mijn borst omhoog geduwd waardoor mijn rug rechter bleef. De slack uit de bar getrokken.
Voelde het goed in mijn bovenbenen voordat ik hem uitvoerde. Flink op spanning zeg maar.

De eerste keren gingen mijn schouder te ver naar achteren. Recht boven de bar.

Training afgerond met een machine voor de biceps. Een stuk of weet ik veel reps tot ik niet meer kon.
 
Goed dat je even techniek aan het herzien bent. Zal de volgende keer kijken hoe het gaat op gebruikelijke gewichten, dat kan nog al eens verschil laten zien.

Probeer goed op je heuphoogte te letten als je aangeeft dat je schouders toch te ver naar achteren gingen.
Nog een tip: je schouders moeten in principe in dezelfde positie blijven vanaf het moment dat je de slack uit de bar trekt t/m bovenin in de lift.
 
Goed dat je even techniek aan het herzien bent. Zal de volgende keer kijken hoe het gaat op gebruikelijke gewichten, dat kan nog al eens verschil laten zien.

Probeer goed op je heuphoogte te letten als je aangeeft dat je schouders toch te ver naar achteren gingen.
Nog een tip: je schouders moeten in principe in dezelfde positie blijven vanaf het moment dat je de slack uit de bar trekt t/m bovenin in de lift.

Tx!
Zaterdag weer even opnieuw oefenen.
 
Training vandaag:
15 min crosstrainer niveau 10

Squat
2x5xstang
1x5x40
1x5x60
1x5x70
1x5x80
1x5x80
In ieder geval op of net onder parallel en technisch gezien beter.

MP
1x5xstang
1x5x30
3x5x35 - nu met Starting strength techniek toegepast.

Deadlift
1x5x60
1x6x80
1x2x100
Deadlift gefilmd. Meer focus op slack uit de bar trekken en minder gewicht dan blijft mijn rug nagenoeg recht. Bij de 100kg zie ik bij de opwaartse beging wel ietsje een bolling. Naar beneden niet.

Het kan uiteraard ook gewoon zijn dat ik aardig aan de max zit. Bulken doe ik al een hele tijd niet. Meer rond onderhoud gegeten en gecut het laatste half jaar.
 
Deadlift gefilmd. Meer focus op slack uit de bar trekken en minder gewicht dan blijft mijn rug nagenoeg recht. Bij de 100kg zie ik bij de opwaartse beging wel ietsje een bolling. Naar beneden niet.

Het kan uiteraard ook gewoon zijn dat ik aardig aan de max zit.

Als je aan je max zat, had je ook in de neerwaarste beweging niet genoeg kracht om je rug recht te houden. Ik denk dat het een techniek-issue is. Wellicht nog meer focus op je borst omhoog houden? Maar dat is moeilijk te zeggen zonder filmpje.
 
Als je aan je max zat, had je ook in de neerwaarste beweging niet genoeg kracht om je rug recht te houden. Ik denk dat het een techniek-issue is. Wellicht nog meer focus op je borst omhoog houden? Maar dat is moeilijk te zeggen zonder filmpje.

Check.
Filmpjes volgen nog een keer. Moet eerst eens uitvogelen hoe ik dat een beetje handig kan doen.
 
Als je aan je max zat, had je ook in de neerwaarste beweging niet genoeg kracht om je rug recht te houden. Ik denk dat het een techniek-issue is. Wellicht nog meer focus op je borst omhoog houden? Maar dat is moeilijk te zeggen zonder filmpje.

Sluit me hierbij aan.

Ik zet altijd m'n telefoon tegen m'n bidon aan. Sinds kort film ik in de selfie-modus, dan zie ik meteen of de camera goed gericht staat op het moment dat ik hem neerzet.
 

Nou,mijn eerste filmpje om de vorm te checken: ProudPizza Camelus Pren Dit is totaalgewicht 60kg. Ik merkte zelf al dat de bar iets naar voren shift.
Nu ga ik lekker uit eten.

Ik hoor graag van jullie.
 
Je bovenrug is prima. Ik zie wel een bolling van je onderrug. Dat is onwenselijk ivm blessures. Het lijkt erop dat je halterschijven te klein zijn en dat je daardoor dieper moet bukken. Het kan echter ook zo zijn dat het alleen maar zo lijkt, omdat je vrij lang bent (1,91 volgens je stats). Als je er nog ruimte voor hebt, zou ik de stang iets smaller vastpakken. Dan kan je je bovenlichaam normaal gesproken wat rechter houden. Verder weet ik niet wat je anders zou kunnen doen, behalve de halter verhogen. Maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing. Wellicht hamstrings stretchen?
 
Je bovenrug is prima. Ik zie wel een bolling van je onderrug. Dat is onwenselijk ivm blessures. Het lijkt erop dat je halterschijven te klein zijn en dat je daardoor dieper moet bukken. Het kan echter ook zo zijn dat het alleen maar zo lijkt, omdat je vrij lang bent (1,91 volgens je stats). Als je er nog ruimte voor hebt, zou ik de stang iets smaller vastpakken. Dan kan je je bovenlichaam normaal gesproken wat rechter houden. Verder weet ik niet wat je anders zou kunnen doen, behalve de halter verhogen. Maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing. Wellicht hamstrings stretchen?

Ik vind zelf z'n onderrug bolling meevallen. Maar ik snap wat je bedoelt, z'n pelvis mag wel iets meer gekanteld worden, echter vind ik dit alsnog minimaal (met dit gewicht).

Voor het rechter houden heb ik nog als tip niet naar beneden te kijken. Het maakt echt geen flikker uit als je meer naar voren kijkt als het gaat om blessures. Je zal merken dat je rug dan automatisch in een rechtere lijn wordt getrokken.
En inderdaad smaller vastpakken. Wellicht moet je daarvoor je voetwijdte ook iets smaller pakken.

Aanvulling die ik nog heb is dat ik je lockout zwak eruit vind zien. Probeer hard te hipdriven en je glutes te laten vlammen :fire::fire::fire:
Doe dit al vanaf opwarmset nummer één, zo kom je harder de zwaardere sets door.

En: doe die squatschoenen uit met deadliften. De bar moet je je benen/lichaam intrekken, dat gaat véél minder efficiënt met een schuine voetverhoging.

Filmpje met hoger gewicht >90 kg erbij zou fijn zijn :)
Eetsmakelijk!
 
Je bovenrug is prima. Ik zie wel een bolling van je onderrug. Dat is onwenselijk ivm blessures. Het lijkt erop dat je halterschijven te klein zijn en dat je daardoor dieper moet bukken. Het kan echter ook zo zijn dat het alleen maar zo lijkt, omdat je vrij lang bent (1,91 volgens je stats). Als je er nog ruimte voor hebt, zou ik de stang iets smaller vastpakken. Dan kan je je bovenlichaam normaal gesproken wat rechter houden. Verder weet ik niet wat je anders zou kunnen doen, behalve de halter verhogen. Maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing. Wellicht hamstrings stretchen?

Hoe groot zijn normaliter de halterschijven? Ik heb in het verleden wel eens de schijven opgehoogd. Dat was makkelijk om mijn rug recht te houden.
Ik ben idd 1.91.

Ik ga in ieder geval even de stang smaller vastpakken. Daar is wel ruimte voor.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Ik vind zelf z'n onderrug bolling meevallen. Maar ik snap wat je bedoelt, z'n pelvis mag wel iets meer gekanteld worden, echter vind ik dit alsnog minimaal (met dit gewicht).

Voor het rechter houden heb ik nog als tip niet naar beneden te kijken. Het maakt echt geen flikker uit als je meer naar voren kijkt als het gaat om blessures. Je zal merken dat je rug dan automatisch in een rechtere lijn wordt getrokken.
En inderdaad smaller vastpakken. Wellicht moet je daarvoor je voetwijdte ook iets smaller pakken.

Aanvulling die ik nog heb is dat ik je lockout zwak eruit vind zien. Probeer hard te hipdriven en je glutes te laten vlammen :fire::fire::fire:
Doe dit al vanaf opwarmset nummer één, zo kom je harder de zwaardere sets door.

En: doe die squatschoenen uit met deadliften. De bar moet je je benen/lichaam intrekken, dat gaat véél minder efficiënt met een schuine voetverhoging.

Filmpje met hoger gewicht >90 kg erbij zou fijn zijn :)
Eetsmakelijk!

Ik heb al mijn hele leven last van een "verkeerde" houding van de rug. De laatste Jaren gaat dat beter. Ik kwam erachter tijdens golf lessen. Mijn rug hield ik bol. En dat merk ik nog steeds bij veel oefeningen.

Moet je ook je kont echt naar achteren duwen zodat je bekken kanteld?

Lockout ga ik meenemen. En de squatschoenen doe ik uit! Scheelt ook weer een klein stukje hoogte. :p
 
Niets meer aan toe te voegen :)

Dat harder uitlocken kan ik zelf ook wel gebruiken!
 
Back
Naar boven