XXL Nutrition

Trainingslog Hans_i

Ik heb al mijn hele leven last van een "verkeerde" houding van de rug. De laatste Jaren gaat dat beter. Ik kwam erachter tijdens golf lessen. Mijn rug hield ik bol. En dat merk ik nog steeds bij veel oefeningen.

Moet je ook je kont echt naar achteren duwen zodat je bekken kanteld?

Lockout ga ik meenemen. En de squatschoenen doe ik uit! Scheelt ook weer een klein stukje hoogte. :p

Voor je bekken kantelen kan je als cue nemen om je kontgat aan iemand die achter je staat te laten zien. Dat is hetgene wat nu in me opkomt :emo:
Niet overdreven want dan heb je weer extreme lordose.
Ik heb heb het zelf ook licht maar heb nooit last van m'n rug in dat gebied.

En neem zeker de tip mee van meer omhoog kijken, je zult (waarschijnlijk) zien dat dit heel goed werkt voor een rechte rug.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.142
Voor je bekken kantelen kan je als cue nemen om je kontgat aan iemand die achter je staat te laten zien. Dat is hetgene wat nu in me opkomt :emo:
Niet overdreven want dan heb je weer extreme lordose.
Ik heb heb het zelf ook licht maar heb nooit last van m'n rug in dat gebied.

En neem zeker de tip mee van meer omhoog kijken, je zult (waarschijnlijk) zien dat dit heel goed werkt voor een rechte rug.

Lekkere cue wel :).
Bij de squat moet je toch ook je bekken kantelen en borst omhoog?

Tip ga ik zeker uitproberen. Misschien morgen wel, maar voel me vandaag niet zo best. Even kijken hoe het morgen is.

Lekkere cue wel :).
Bij de squat moet je toch ook je bekken kantelen en borst omhoog?

Tip ga ik zeker uitproberen. Misschien morgen wel, maar voel me vandaag niet zo best. Even kijken hoe het morgen is.

Ik vind dat zelf bij squat minder gelden, omdat je je al automatiser in een "zittende" houding bevind. Denk dat als je pelvis daar niet goed zit dar het meer te maken heeft met jet niet goed kunnen gebruiken van de glutes (en in mindere mate abs).

Ben benieuwd :)

Niks meer aan toe te voegen! Sluit me aan bij PP.

• #1.146
Training vandaag:
10 min crosstrainer niveau 10

Squat
2x5xstang
1x5x40
1x5x60
3x5x70

Bench press
1x5x50
3x5x55

Deadlift
1x5x60
1x6x80
1x5x90
Nog wel wat filmpjes gemaakt, maar niet tevreden. Vd week even opnieuw.

Ez barl curl
3x5x20

t*ring drukke weken de laatste tijd. Weinig zin en tijd om te trainen.
Beetje motivatie kwijt. Helemaal als ik de filmpjes terugkijk en zie dat het weer net niet gaat zoals ik graag zou willen. Maar goed, komt wel weer.

komt wel weer...ik zit ook een beetje in een dal. Gewoon doorgaan , juist op deze momenten! lekkere training!

• #1.148
Vraagje aan @Pren @Saik @ProudPizza

Ik zit nu in de sportschool en vraag me af. Wat is handiger. 90 sec rust of 3 min tussen sets .. maakt dat uit voor progressie?

Vraagje aan @Pren @Saik @ProudPizza

Ik zit nu in de sportschool en vraag me af. Wat is handiger. 90 sec rust of 3 min tussen sets .. maakt dat uit voor progressie?

Tussen zware sets kan het handig zijn om iets langer te rusten. Tussen zware deadliftsets rust ik vaak 5 minuten. Bij squats en presses ietsje minder, maar altijd 3 minuten. Ik time het niet echt. Ik doe het gewoon op gevoel.

• #1.151
Training vandaag:

Squat
2x5xstang
1x5x40
1x5x60
3x5x75 --> +5kg vrij easy allemaal.

MP
2x5xstang
3x5x35kg

Deadlift
1x5x60
1x5x80
1x5x100 -->@proudpizza

Chin up
3x4xBW

Laatst bewerkt:
  • #1.152
Tussen zware sets kan het handig zijn om iets langer te rusten. Tussen zware deadliftsets rust ik vaak 5 minuten. Bij squats en presses ietsje minder, maar altijd 3 minuten. Ik time het niet echt. Ik doe het gewoon op gevoel.

Rust zolang je nodig hebt om de reps te halen. Bij zware sets rust ik gerust 5 minuten.

Zelfde hier. Zodra ik me weer goed genoeg voel ga ik weer.
Vind het trainen op een bepaalde, vaak korte rusttijd, in de progressie niet zo winstgevend als andere factoren als intensiteit en volume. En die laatste twee kan ik beter benutten wanneer ik voldoende rust heb gehad.

Vind je deadlift er echt vele malen beter uitzien. Heb niet zo uitgebreid gekeken want ik zit nog op werk.
Hetgeen wat nog beter kan is de slack uit de bar trekken want er zit nog beweging in je bovenrug op het moment dat je al begint met kracht zetten.
Hoe voelde dit?

• #1.154
Zelfde hier. Zodra ik me weer goed genoeg voel ga ik weer.
Vind het trainen op een bepaalde, vaak korte rusttijd, in de progressie niet zo winstgevend als andere factoren als intensiteit en volume. En die laatste twee kan ik beter benutten wanneer ik voldoende rust heb gehad.

Vind je deadlift er echt vele malen beter uitzien. Heb niet zo uitgebreid gekeken want ik zit nog op werk.
Hetgeen wat nog beter kan is de slack uit de bar trekken want er zit nog beweging in je bovenrug op het moment dat je al begint met kracht zetten.
Hoe voelde dit?

Ik heb mijn schoenen uitgedaan en schijfjes van 5 kilo onder de platen gelegd zodat de bar wat hoger komt.

Voelde wel ok, maar voor en tijdens de lift ben ik nog druk in mijn hoofd met de lift zelf. Moet even weer wat routine inkomen. Ik blijf gewoon even oefenen en filmen.

Ik heb mijn schoenen uitgedaan en schijfjes van 5 kilo onder de platen gelegd zodat de bar wat hoger komt.

Voelde wel ok, maar voor en tijdens de lift ben ik nog druk in mijn hoofd met de lift zelf. Moet even weer wat routine inkomen. Ik blijf gewoon even oefenen en filmen.

Ja dat ken ik inderdaad, veel bezig zijn in je hoofd met alle cues. Komt met de tijd wel :)

• #1.156
Paar gewicht metingen van afgelopen weken.

13-07-2018 - gewicht: 80.6
20-07-2018 - gewicht: 80.2
27-07-2018 - gewicht: 79.7
03-08-2018 - gewicht: 79.7

Ik ben niet echt bezig met het tracken van eten en probeer op gewicht te blijven, misschien een klein beetje afvallen voor de vakantie.

Ik eet op werkdagen redelijk hetzelfde zodat ik wat calorieen over heb voor de weekenden voor de BBQ's etc :p

• #1.157
Training vandaag:

Squat
2x5xstang
1x5x40
1x5x60
3x5x77,5 --> +2,5kg lekker steady. --> 3min rust

Bench press
1x5xstang
1x5x40
3x5x57,5 --> +2,5kg --> 3 min rust

Bent over row
3x5x50 --> 90 sec rust

Push ups
3x10xbw

Ez bar curl
3x6x20 --> +3

Fijne training!

Lukt het nu al goed om met je squats op diepte te komen, ook met je werksets?

• #1.160
Squat
1x5xstang
1x5x40
1x5x60
1x5x70
3x5x80 3 min rust —> ging goed + 2,5kg

Mp
1x5xstang
1x6x37,5 —> + 2,5 kg
1x4x37,5 —> +2,5kg
1x4x37,5 —> +2,5kg

Deadlift
1x5x60
1x5x80
1x5x90
1x2x110 —> zo krom als een gebochelde kat.
10 kilo schijven onder de bar.

Chin up
3x4xbw

Terug
Naar boven