XXL Nutrition

trainingslog T.M.O.S.

je word alweer best sterk..

Lekker Hans toch weer een pr op de squat. Zie je binnekort weer voor een lazy training.

• Topic Starter Topic Starter

ach t zijn geen pr's om over naar huis te schrijven!stel niet veel voor haha..

je squat is 150, quarter squat maar liefst 270???

bij mij ligt de quartersquat ongeveer 20~25% boven mijn squat.........

leg eens uit!
;)

ikke niete weten :lol: mn benen zijn gewoon erg slap!
maar t verschil valt nog mee gekeken naar mn trainingsmaat hahaha

je 'squat' is 5cm dieper dan je quartersquat?

:roflol: zit ook wat in haha

Om er nog even op terug te komen, 400kg uitstappen en quartersquatten.
Zondag heb ik met een yoke van 340kg gelopen, en ik kan je vertellen dat dat brutal is.
Of 4 kerels formaat Viking hun best doen om je om te trekken en door de grond te krijgen.
Ik denk niet dat ik gek veel meer gewicht op mijn schouders zou kunnen verdragen op dit moment en het idee om met datzelfde gewicht te moeten uitstappen zonder spotters of powercage met safetybars er op quartersquat hoogte in bezorgt me kippevel.
Als het dan fout gaat blijf je echt dood onder die stang.

Om er nog even op terug te komen, 400kg uitstappen en quartersquatten.
Zondag heb ik met een yoke van 340kg gelopen, en ik kan je vertellen dat dat brutal is.
Of 4 kerels formaat Viking hun best doen om je om te trekken en door de grond te krijgen.
Ik denk niet dat ik gek veel meer gewicht op mijn schouders zou kunnen verdragen op dit moment en het idee om met datzelfde gewicht te moeten uitstappen zonder spotters of powercage met safetybars er op quartersquat hoogte in bezorgt me kippevel.
Als het dan fout gaat blijf je echt dood onder die stang.

ja ik snap dat het zwaar is!
en om er ook op terug te komen heb ik al aangegeven dat ik nog lang niet de kracht bezit om 400 te kwartje squaten!
maar heb wel gezien dat het behoorlijk goed mogelijk is om met 400kg op je rug te staan!
ermee lopen in de vorm van een yoke is dan ook heel anders natuurlijk he dat scheelt wel een hoop!
ik liep met een 200kg yoke al behoorlijk zwaar weg terwijl ik de training daarvoor een kwartje squat had gedaan van 220kg 20 reps!!!

btw is een kwartje squat met 4xbw goed of niet??

Ik heb geen idee hoe de verhoudingen bij een kwartje liggen.
Voor de parallele squat zou ik zeggen dat een goede squat 2,5xBW is, en bij 3xBW zit je op een goed wedstrijdniveau (dus ook mijn squat is nog niet goed, mijn top zal nu 220-230kg zijn parallel, en ik weeg 112, ik zou dus 280kg moeten squatten om mezelf een goede amateur te mogen noemen)

ach ja dat komt vanzelf wel allemaal!

Ik heb geen idee hoe de verhoudingen bij een kwartje liggen.
Voor de parallele squat zou ik zeggen dat een goede squat 2,5xBW is, en bij 3xBW zit je op een goed wedstrijdniveau (dus ook mijn squat is nog niet goed, mijn top zal nu 220-230kg zijn parallel, en ik weeg 112, ik zou dus 280kg moeten squatten om mezelf een goede amateur te mogen noemen)

Ik denk dat er niet super veel atleten zijn die 280kg raw squatten rond de 112 kg bw. Je zou dan eerder onder de gevondenen vallen. Relatieve kracht doet er imo niet toe op wedstrijdniveau, de sterkste atleten zitten in the heavy-super heavy weight class. Suited zouden ze misschien 2,5-3x hun bw kunnen squatten, raw komt dit zelden voor. In the lightweight-middle weight class zal een 2,5-3x bw raw squat niet zo bijzonder zijn omdat het gewicht dan ook niet zo bruut is.

vanaamd ook getraind?:P

haha gek wil je groeien ga vaker trainen dop oog:P:P

Terug
Naar boven