XXL Nutrition

trainingslog ''terug naar start''

is wel een luxe probleem hoor :D
benen zijn voor mij wel het zwakke onderdeel geworden helaas, dat is echt een gevecht om dat een beetje op peil te houden.
Ik had het liever andersom gehad. Ik moet met name chest echt hard trainen voor een beetje resultaat. Schouders gaan wel beter, maar armen zijn ook ‘mwoah ‘. Ik ben op zich best sterk, maar groeien dat doen dan vooral mijn benen en kont.

• Topic Starter Topic Starter
een training overgeslagen en een weekendje rust gehad, met de gedachte dat het dan vandaag wel weer wat beter zou lopen met trainen, dat was dus niet zo helaas.
snap niet zo goed wat er aan de hand is maar het trainen loopt de laatste tijd voor geen meter, alles voelt zwaar en off.
zit nu op een aantal lifts te tobben met gewichten die ik in het verleden gebruikte om op te warmen.
ik heb er wel een tijdje uit gelegen maar ben nu vanaf mei weer bezig maar het loopt met de progressie echt niet lekker door.

maar goed, onderstaande vandaag gedaan,

chins
7-5-4-3-2

deadlift
8x50
5x80
5x95
3x105
5x115

squat
8x50
5x70
2x80
2x85
2x85
2x85

klaar :(
zwaar, moeizaam en veel te lang mee bezig.

zit nu wel na te denken over wat nu wijs is, herstel is de laatste tijd ook niet geweldig, wellicht 2x per week trainen maar dat is erg weinig, een deload doen ?, andere indeling van trainen?, gewoon ermee stoppen?
best lastig.

chins zijn toch heel goed? DL ook niet slecht, squats zijn niet jouw ding vanwege je ongeval
imo is het meer een oren kwestie dan dat het echt zo beroerd gaat. Maar niks mis met een weekje even geen KT doen toch? En kijken hoe de vlag er dan bijhangt

een training overgeslagen en een weekendje rust gehad, met de gedachte dat het dan vandaag wel weer wat beter zou lopen met trainen, dat was dus niet zo helaas.
snap niet zo goed wat er aan de hand is maar het trainen loopt de laatste tijd voor geen meter, alles voelt zwaar en off.
zit nu op een aantal lifts te tobben met gewichten die ik in het verleden gebruikte om op te warmen.
ik heb er wel een tijdje uit gelegen maar ben nu vanaf mei weer bezig maar het loopt met de progressie echt niet lekker door.

maar goed, onderstaande vandaag gedaan,

chins
7-5-4-3-2

deadlift
8x50
5x80
5x95
3x105
5x115

squat
8x50
5x70
2x80
2x85
2x85
2x85

klaar :(
zwaar, moeizaam en veel te lang mee bezig.

zit nu wel na te denken over wat nu wijs is, herstel is de laatste tijd ook niet geweldig, wellicht 2x per week trainen maar dat is erg weinig, een deload doen ?, andere indeling van trainen?, gewoon ermee stoppen?
best lastig.
Zou de-load doen, of weekje rust

Ik las een paar pagina’s terug dat je zenuwschade hebt en krachtuitval in 1 van je benen. Kan je ter vervanging van je deadlift even overschakelen op rackpulls of met een trap bar deadliften? Dat zou misschien wat kunnen compenseren. Bij squat kan ik niet direct iets bedenken.
Hoe gaat het met eten en slapen?

chins zijn toch heel goed? DL ook niet slecht, squats zijn niet jouw ding vanwege je ongeval
imo is het meer een oren kwestie dan dat het echt zo beroerd gaat. Maar niks mis met een weekje even geen KT doen toch? En kijken hoe de vlag er dan bijhangt
chins gaan best lekker idd, zit te denken om 5-jes te gaan doen met wat gewicht erbij, deadlift gaat aardig maar mijn 50jr+ PR is 200kg dus daar zit ik nog wel wat vandaan maar dat geloof ik nog wel, squat blijft een dingetje, zolang ik maar low rep blijf doen gaat het nog wel.
dat het tussen de oren zit klopt ook nog wel een beetje, de verwachting klopt niet helemaal met de realiteit.
Zou de-load doen, of weekje rust
weekje rust is het geworden, beetje een zwakte bod maar ok.
Ik las een paar pagina’s terug dat je zenuwschade hebt en krachtuitval in 1 van je benen. Kan je ter vervanging van je deadlift even overschakelen op rackpulls of met een trap bar deadliften? Dat zou misschien wat kunnen compenseren. Bij squat kan ik niet direct iets bedenken.
Hoe gaat het met eten en slapen?
deadlift zou idd beter gaan met een beetje een verhoging, ga deadlifts van blokjes doen, heb ik in het verleden ook wel eens gedaan en die waren best nice.
squat gaat op zich nog wel, zo lang ik het laag in reps hou, dus dat moet ik dan ook maar gaan doen.
eten gaat op het moment prima, als ik tijd heb kook ik graag, kan nu meestal de tijd wel vinden om goede en verantwoorde meals te preppen wel vinden, maar dit was in het verleden wel anders.
slaap is sinds een paar weken weer goed, ik heb periodes dat ik door mijn ptss een hele slechte slaapkwaliteit heb, veel last van actieve/lucide dromen, ik realiseer me dat ik nu over kom als een metaal en lichamelijk wrak, maar dat is niet zo.
doe mijn stinkende best om alles goed op orde te hebben/brengen, maar er zijn wel wat issues.

thx voor de input guys

is ook niet zo, volgens mij zoek je altijd naar wat er WEL gaat
haha, ja ben altijd naarstig ( mooi woord eigenlijk) op zoek om manieren te vinden om bezig te kunnen blijven met de sport die me al zoveel heeft geholpen en plezier heeft gegeven.

en weer door...
schakel over op wendler full body, kijken of dat beter gaat met het herstel en dan met name op de squat en deadlift.
niet te gek doen op de repouts, wellicht op sq en dl niet meer doen, maar wel met jokerset(s) indien alles goed voelt.

squat
12x30
8x50
5x60
5x67.5
5x77.5
3x82.5 j

db bench
15x17
15x17
15x17

ohp
7x40
7x40
7x40

seated 1 arm row
15x25
17x25
15x25

klaar :)
ging lekker, ergste stugheid in mn onderrug is weg, vorige week nog wel lekker uit elkaar getrokken door een fysio, en nog 2x heel lichte training gedaan.

En weer aan het ijzer :D
:thumb:

haha jawel hoor, zo af en toe een beetje janken, een en ander weer wat aanpassen en weer door :)

warming up
squat sits, beetje rekken/strekken/zwieren en zwaaien
chins 4x3

squat
10x40
3x60 p
3x67.5 p
3x77.5 p

bench
12x30
8x40
5x50
5x60
5x67.5
3x70 j
3x70 j

chins
5-4-3-2-1

lat pulldown
22x45
18x45
17x45

15-11

chins
3x4

box squat
8x30
5x50
3x60
3x67.5
3x77.5

ohp
8x30
5x40
5x42.5
5x47.5
3x50 j
3x50 j

sumo deadlift ( van blokken )
5x50
5x70
5x80
5x90
5x100
105 j
110 j

deadliften gaat vanaf nu van een verhoging van ~6cm, vandaag mee begonnen en voelde gelijk super aan, kreeg de laatste tijd na deadliften last van onderrug en heupen, voel dat ik met die verhoging beter in positie kan komen en sta voor het gevoel veel sterker te liften.
kijken of er weer wat progressie in is te krijgen.

Hoe vaak per week doe je nu full body wendler?

deadliften gaat vanaf nu van een verhoging van ~6cm, vandaag mee begonnen en voelde gelijk super aan, kreeg de laatste tijd na deadliften last van onderrug en heupen, voel dat ik met die verhoging beter in positie kan komen en sta voor het gevoel veel sterker te liften.
kijken of er weer wat progressie in is te krijgen.
dat klinkt goed!

18-11

chins
6-5-4-3-2

squat
12x30
8x50
3x65
3x72.5
3x82.5
3x87.5 j
3x87.5 j

db bench
17x17
11x19.5
11x19.5

ohp
8x40
8x40
8x40

landmine row
15x25
12x30
10x35

ging lekker, ff beetje op de ellebogen letten bij de chins, die gaan een beetje piepen.

beetje olijfolie erin? :D
maar setje van 6x gaat al weer lekker, en daarna rustig nog tig reps :)
chins vallen op zich niet tegen, maar denk dat ik het niet moet zoeken in heel veel reps per set, volgens mij had jij het zelf ook al eens in je log aangegeven dat het wellicht beter is om wat meer sets te doen en het aantal reps wat beperkt te houden.
merk dat ze toch best doortikken op je ellebogen.

20-11

chins
5x2

pauze squat
10x40
3x60
3x67.5
3x77.5

bench
15x30
5x50
3x55
3x62.5
3x70
3x75 j
3x75 j

chins
5-3-3-3-3

latpulldown
15x45
20x50
16x50

bench ging super, daardoor was chins ff wat minder.

Terug
Naar boven